quote:Op zondag 19 oktober 2008 01:06 schreef The_Terminator het volgende:
Zie het zo:
Tango benzine => Brouwmeester Euroshopper
Shell benzine => Hertog Jan (of elk ander goed merk).
Proef en merk het verschil. Dat wil je je auto toch niet aandoen
Ja, mensen zijn ook ontworpen om pasgeslachte everbuikzwijn te kunnen eten, maar het liefst gooien we er allemaal een kaviaartje in.quote:Op zondag 19 oktober 2008 02:31 schreef Becherovka het volgende:
Och. Ik zit in een oldtimercircuit van enthousiaste autoliefhebbers van een bepaald merk. Veel mensen rijden rond in auto's van 20 jaar en ouder. Een hoop daarvan rijden ook alleen op dure benzine rond omdat ze 'die goedkope troep' niet vertrouwen met hun auto. Feit is wel dat het kreng ontworpen is in een tijd dat al die moderne additieven nog niet uitgevonden waren. De auto is dus ontworpen om op die goedkope troep te rijden. Dat gezeur over die 'kwaliteitsbenzine' komt me af en toe dan ook goed de keel uit.
Vreemd, als je op de snelweg rijdt, zou je auto doorgaans juist minder brandstof verbruiken dan tijdens regelmatig acceleren en remmen zoals dat in de stad het geval is..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:44 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je wagen is gewoon een gaar barrel. Ik rij overal ong. even ver mee. Ligt er ook aan hoe hard ik vark met een tank benzine. Wanneer ik continue op de snelweg zit is de tank sneller leeg uiteraard dan wanneer ik slip over een eendje op een buitengebied.
Ligt er aan hoe hard je rijd.quote:Op zondag 19 oktober 2008 03:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Vreemd, als je op de snelweg rijdt, zou je auto doorgaans juist minder brandstof verbruiken dan tijdens regelmatig acceleren en remmen zoals dat in de stad het geval is..
Dat zal voor de gemiddelde automobilist wel tussen de 100 en 130 zijn in dit land, voor de meeste auto's is dit de kruissnelheid, harder kan wel eventjes maar dat doe je meestal niet een hele rit, voornamelijk door druktes en controles.quote:
nope maar dat is al gezegdquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:22 schreef Hagelkaas het volgende:
Benzine is gewoon een homogeen goed, zit allemaal tussen je oren.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:59 schreef jpjedi het volgende:
Er zijn inderdaad maar een aantal raffinaderijen en vaak gaat Benzine richting allerlei merken benzinepompen maar dan met verschillende additieven. Witte merkloze pompen kopen vaak resten uit de tankwagen waardoor ze ook wat goedkoper zijn.
Met Tango heeft een maat van mij met de motor een keer water in de tank gekregen en alles moest dus uit elkaar. Maar of nou Tango brandstof consequent slechter is durf ik niet te zeggen.
Basis van de benzine is allemaal hetzelfde, alleen voegen sommige bedrijven daar nog dopes aan toe(bijv. voor v-power)quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Grootste bullshit die er is. Denk je nou echt dat Shell die miljarden uitgeeft aan kwaliteit van haar benzine dat laat verkopen onder Tango naam?
v-power is trouwens ontkrachtquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:21 schreef Drinky het volgende:
[..]
Basis van de benzine is allemaal hetzelfde, alleen voegen sommige bedrijven daar nog dopes aan toe(bijv. voor v-power)
Bron? Ik tank overigens gewoon 95 bij de Firezone. Mijn bolide rijdt toch al zo onzuinig dat ik er geen fucking loller mee opschiet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:25 schreef TriPa het volgende:
[..]
v-power is trouwens ontkrachthet werkt helemaal niet, de dieselvariant wel. BP heeft als een van de weinigen wel nog fatsoenlijke Ultimate
Dat heb ook gehoord iddquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:59 schreef jpjedi het volgende:
Witte merkloze pompen kopen vaak resten uit de tankwagen waardoor ze ook wat goedkoper zijn.
So I've heard van m'n baas bij de BP... Wellicht niet de beste bron...quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:31 schreef memrtn het volgende:
[..]
Bron? Ik tank overigens gewoon 95 bij de Firezone. Mijn bolide rijdt toch al zo onzuinig dat ik er geen fucking loller mee opschiet.
De buurvrouw van de kat van de krantenjongen zegt namelijk van niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:57 schreef TriPa het volgende:
[..]
So I've heard van m'n baas bij de BP... Wellicht niet de beste bron...
Naar alle waarschijnlijkheid is de buurvrouw van de kat ook de buurvrouw van de krantenjongen, dus een overbodige toevoeging.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:26 schreef memrtn het volgende:
[..]
De buurvrouw van de kat van de krantenjongen zegt namelijk van niet.
Oh ja joh?quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:27 schreef A_Noniem het volgende:
Tango = Q8
En wat ze bij de Tango brengen is EXACT dezelfde kwaliteit Euro EN Diesel dan wat je bij de Q8 zelf koopt.
HET basisprodukt is hetzelfde alleen voor de verschillende maatschappijen worden tijdens het laden van de tankwagen additieven bijgemengd.
Overigens laadt je voor een onbemand tankstation, ongeacht van welke leverancier (MERK) op exact dezelfde laadcodes dan voor de bemande tankstations. De produkten zijn dus EXACT gelijk.
Water?
NIET mogelijk. Want voor we uberhaupt lossen wordt er eerst op WATER in de grondtank gepeild.
INDIEN er water in de grondtank zit wordt er niet gelost en wordt die tank dus leeggezogen!!!
Alvorens er nieuw produkt wordt geleverd.
Volgens mij niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:29 schreef A_Noniem het volgende:
De liters die je koopt aan de pomp krijg je ook werkelijk.
De meetapparatuur wordt namelijk GEIJKT en dit wordt ook GECONTROLEERD.
Het is dus niet zo dat je 1 liter tankt 0.90 liter krijgt.
Ronduit leugens.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:44 schreef A_Noniem het volgende:
[..]
Het is inderdaad waar dat verschillende tankwagens (merken) bij dezelfde raffinaderij/depot laden.
Maar dat gebeurt op andere LAADCODES en op basis van zo'n laadcode krijg je dus een bepaald produkt.
De basis is dus hetzelfde alleen worden voor alle maatschappijen hun eigen additieven bijgemengd.
Daarom kan ik ook niet op alle laadrekken laden als ik voor Maatschappij X of Y werk en wel weer op die laadrekken als ik voor Maatschappij Z werk.
Zo laad ik op laadrek 13 mijn speciale Euro. En moet ik de gewone Euro laden op een ander laadrek.
(super 98 is niet meer te laden in Nederland, alleen de BP heeft nog 98 voor zijn eigen Ultimate 98)
Is brandstof A slechter dan brandstof B?
Ik ben van mening dat er zeer weinig verschil zit in de verschillende brandstoffen.
Die additieven zorgen eerder voor een schonere motor dan dat ze een gigantisch beter zuiniger verbruik opleveren EN ZEER ZEKER GEEN 100KM verschil zoals hier iemand claimde. Dat komt waarschijnlijk door andere omstandigheden = harder gereden, meer wind of wat dan ook.
ER IS GEEN verschil tussen brandstoffen van hetzelfde merk tussen Onbemande en Bemande tankstations.
Het prijsverschil zit hem in het uitbaten van de shop want die medewerkers moeten immers ook betaald worden. Ook is er een prijsverschil tussen EIGEN stations en stations van pomphouders die onder de vlag van een bepaald merk werken. EIGEN stations kunnen dus gemakkelijk goedkoper zijn.
Gunstig voor de consument is als er meerdere verschillende merken pompstations in de buurt zitten en een aantal onbemande = dan zie je dus een prijzenslag! Hierdoor kunnen ook binnen relatief korte afstand onbemande pompstations van hetzelfde merk een prijs verschil hebben van een paar cent de liter.
Omdat ze op locatie A meer concurrerent willen zijn dan op locatie B.
WATER is een zeer kwalijke zaak.
In een uitzonderlijk geval kan er water in een grondtank komen.
Daarom wordt er ook voor het lossen van de tankwagen op water gepeild.
Vaak electronisch maar ook handmatig door de chauffeur met een speciale WATERPASTA aan de peilstok die als er water aanwezig is van kleur veranderd.
Als er water in de grondtank zit mag er dus niet gelost worden.
En wordt het water uit de tank afgezogen OF wordt de gehele tank leeggezogen ... komt er een inwendige inspectie van de grondtank en wordt er nieuw produkt gebracht.
Gelukkig komt het nauwelijks voor dat er water in de grondtank zit.
Witte pomp
RESTEN uit de tankwagen???
Dit is pertinent NIET waar. Als een chauffeur brandstof overhoudt neemt hij dit gewoon mee terug en heet dit in vaktermen voorbelading.
De meeste tankwagens hebben 5 vakken. Hou je dus in vak 1 wat 14.000 liter groot is 2.000 liter Euro over.
Dan laadt je dus voor je volgende vracht / rit 12.000 liter EURO bij.
En zo wordt die restlading die je bij je eerste klant overhield gewoon gestort bij de volgende klant.
EN NOOIT EN TE NIMMER bij een WITTE POMP.
DIE kopen gewoon ZELF brandstof in.
Bij een Olieboer of bij een grotere Firma!
Hoeft niet, als de ouders van de krantenjongen gescheiden zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:41 schreef thomaster het volgende:
[..]
Naar alle waarschijnlijkheid is de buurvrouw van de kat ook de buurvrouw van de krantenjongen, dus een overbodige toevoeging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |