abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:20:18 #51
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_62264471
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:54 schreef InsideJob het volgende:
Het zal vast hetzelfde zijn...

Je hebt een Total, Shell, BP, en Esso raffinaderij maar alles wat daaruit komt word natuurlijk bij elkaar gegooid!
De additieven zijn anders, de basisbrandstof niet.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_62265066
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:42 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Uuhm ja denk het..
Maar jij denkt dat Shell hun goeie benzine verkoopt aan Tango?
Tango krijgt dus echt wel de troep van Shell hoor! Dus kwaliteit is verre van hetzelfde! Het prijs verschil moet ergens vandaan komen he..
Shell verkoopt aan tongo precies dezelfde benzine als dat ze zelf in de pomp stopen, echter shell voegt andere additieven toe dan tango (als die überhaupt al iets toevoegen)

Die additieven zijn het verschil in prestaties en prijs.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_62265426
Er zijn inderdaad maar een aantal raffinaderijen en vaak gaat Benzine richting allerlei merken benzinepompen maar dan met verschillende additieven. Witte merkloze pompen kopen vaak resten uit de tankwagen waardoor ze ook wat goedkoper zijn.

Met Tango heeft een maat van mij met de motor een keer water in de tank gekregen en alles moest dus uit elkaar. Maar of nou Tango brandstof consequent slechter is durf ik niet te zeggen.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:19:11 #54
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_62280952
Ik tank nooit meer bij de Tango Tinq, ook ineens stuk slechter verbruik Terwijl het nog duurder was dan bij de plaatselijk shell (achteraf )
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_62283177
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:43 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Jongen.....
De benzine van de Shell is dezelfde als die van de Tango, Gulf etc. etc.

Of dacht je dat elk concern zijn eigen benzine bedacht ?

Wanneer je over V-Power spreekt... dat is andere koek.
retard.
pi_62288562
Ik rij ook verder op Shell dus dat is de beste benzine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*verwijderd door Admin*
pi_62495371
Tango benzine is gewoon een mengsel van alle laatste beetjes uit de tankwagens van de Shell, bp etc.

slotje !
pi_62496513
ik ga ook even benzine bedenken
pi_62496575
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tango=>Q8 (Kuwait)=>BP
Idd. Het is overigens ook gewoon kutbrandstof.
pi_62496598
Zie het zo:

Tango benzine => Brouwmeester
Shell benzine => Hertog Jan (of elk ander goed merk).

Proef en merk het verschil. Dat wil je je auto toch niet aandoen
  Spellchecker zondag 19 oktober 2008 @ 01:39:25 #61
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62497012
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 01:06 schreef The_Terminator het volgende:
Zie het zo:

Tango benzine => Brouwmeester Euroshopper
Shell benzine => Hertog Jan (of elk ander goed merk).

Proef en merk het verschil. Dat wil je je auto toch niet aandoen
Tevens -purist.
pi_62497432
Och. Ik zit in een oldtimercircuit van enthousiaste autoliefhebbers van een bepaald merk. Veel mensen rijden rond in auto's van 20 jaar en ouder. Een hoop daarvan rijden ook alleen op dure benzine rond omdat ze 'die goedkope troep' niet vertrouwen met hun auto. Feit is wel dat het kreng ontworpen is in een tijd dat al die moderne additieven nog niet uitgevonden waren. De auto is dus ontworpen om op die goedkope troep te rijden. Dat gezeur over die 'kwaliteitsbenzine' komt me af en toe dan ook goed de keel uit.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_62497559
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 02:31 schreef Becherovka het volgende:
Och. Ik zit in een oldtimercircuit van enthousiaste autoliefhebbers van een bepaald merk. Veel mensen rijden rond in auto's van 20 jaar en ouder. Een hoop daarvan rijden ook alleen op dure benzine rond omdat ze 'die goedkope troep' niet vertrouwen met hun auto. Feit is wel dat het kreng ontworpen is in een tijd dat al die moderne additieven nog niet uitgevonden waren. De auto is dus ontworpen om op die goedkope troep te rijden. Dat gezeur over die 'kwaliteitsbenzine' komt me af en toe dan ook goed de keel uit.
Ja, mensen zijn ook ontworpen om pasgeslachte everbuikzwijn te kunnen eten, maar het liefst gooien we er allemaal een kaviaartje in.
  zondag 19 oktober 2008 @ 02:55:08 #64
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_62497620
Wat denkt TS eigenlijk dat het zou kosten om er verschillende samenstellingen op na te houden als raffinaderij?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nobu op 19-10-2008 16:44:55 ]
pi_62498004
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:44 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Je wagen is gewoon een gaar barrel. Ik rij overal ong. even ver mee. Ligt er ook aan hoe hard ik vark met een tank benzine. Wanneer ik continue op de snelweg zit is de tank sneller leeg uiteraard dan wanneer ik slip over een eendje op een buitengebied.
Vreemd, als je op de snelweg rijdt, zou je auto doorgaans juist minder brandstof verbruiken dan tijdens regelmatig acceleren en remmen zoals dat in de stad het geval is..
Een heer met stijl
pi_62507285
ik tank altijd met m'n TRAVELCARD. Nooit gemerkt of een tank langer of korter meegaat.

[ Bericht 18% gewijzigd door Buzz129 op 19-10-2008 18:11:39 ]
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:11:14 #67
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_62508182
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 03:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Vreemd, als je op de snelweg rijdt, zou je auto doorgaans juist minder brandstof verbruiken dan tijdens regelmatig acceleren en remmen zoals dat in de stad het geval is..
Ligt er aan hoe hard je rijd.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_62508460
Benzine is gewoon een homogeen goed, zit allemaal tussen je oren.
pi_62508572
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:11 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe hard je rijd.
Dat zal voor de gemiddelde automobilist wel tussen de 100 en 130 zijn in dit land, voor de meeste auto's is dit de kruissnelheid, harder kan wel eventjes maar dat doe je meestal niet een hele rit, voornamelijk door druktes en controles.
Een heer met stijl
pi_62510182
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:22 schreef Hagelkaas het volgende:
Benzine is gewoon een homogeen goed, zit allemaal tussen je oren.
nope maar dat is al gezegd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_76524759
Tango = Q8
En wat ze bij de Tango brengen is EXACT dezelfde kwaliteit Euro EN Diesel dan wat je bij de Q8 zelf koopt.


HET basisprodukt is hetzelfde alleen voor de verschillende maatschappijen worden tijdens het laden van de tankwagen additieven bijgemengd.

Overigens laadt je voor een onbemand tankstation, ongeacht van welke leverancier (MERK) op exact dezelfde laadcodes dan voor de bemande tankstations. De produkten zijn dus EXACT gelijk.


Water?
NIET mogelijk. Want voor we uberhaupt lossen wordt er eerst op WATER in de grondtank gepeild.
INDIEN er water in de grondtank zit wordt er niet gelost en wordt die tank dus leeggezogen!!!
Alvorens er nieuw produkt wordt geleverd.
pi_76524811
De liters die je koopt aan de pomp krijg je ook werkelijk.
De meetapparatuur wordt namelijk GEIJKT en dit wordt ook GECONTROLEERD.

Het is dus niet zo dat je 1 liter tankt 0.90 liter krijgt.
pi_76525409
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:59 schreef jpjedi het volgende:
Er zijn inderdaad maar een aantal raffinaderijen en vaak gaat Benzine richting allerlei merken benzinepompen maar dan met verschillende additieven. Witte merkloze pompen kopen vaak resten uit de tankwagen waardoor ze ook wat goedkoper zijn.

Met Tango heeft een maat van mij met de motor een keer water in de tank gekregen en alles moest dus uit elkaar. Maar of nou Tango brandstof consequent slechter is durf ik niet te zeggen.


Het is inderdaad waar dat verschillende tankwagens (merken) bij dezelfde raffinaderij/depot laden.
Maar dat gebeurt op andere LAADCODES en op basis van zo'n laadcode krijg je dus een bepaald produkt.
De basis is dus hetzelfde alleen worden voor alle maatschappijen hun eigen additieven bijgemengd.
Daarom kan ik ook niet op alle laadrekken laden als ik voor Maatschappij X of Y werk en wel weer op die laadrekken als ik voor Maatschappij Z werk.

Zo laad ik op laadrek 13 mijn speciale Euro. En moet ik de gewone Euro laden op een ander laadrek.
(super 98 is niet meer te laden in Nederland, alleen de BP heeft nog 98 voor zijn eigen Ultimate 98)

Is brandstof A slechter dan brandstof B?
Ik ben van mening dat er zeer weinig verschil zit in de verschillende brandstoffen.
Die additieven zorgen eerder voor een schonere motor dan dat ze een gigantisch beter zuiniger verbruik opleveren EN ZEER ZEKER GEEN 100KM verschil zoals hier iemand claimde. Dat komt waarschijnlijk door andere omstandigheden = harder gereden, meer wind of wat dan ook.

ER IS GEEN verschil tussen brandstoffen van hetzelfde merk tussen Onbemande en Bemande tankstations.
Het prijsverschil zit hem in het uitbaten van de shop want die medewerkers moeten immers ook betaald worden. Ook is er een prijsverschil tussen EIGEN stations en stations van pomphouders die onder de vlag van een bepaald merk werken. EIGEN stations kunnen dus gemakkelijk goedkoper zijn.

Gunstig voor de consument is als er meerdere verschillende merken pompstations in de buurt zitten en een aantal onbemande = dan zie je dus een prijzenslag! Hierdoor kunnen ook binnen relatief korte afstand onbemande pompstations van hetzelfde merk een prijs verschil hebben van een paar cent de liter.
Omdat ze op locatie A meer concurrerent willen zijn dan op locatie B.


WATER is een zeer kwalijke zaak.
In een uitzonderlijk geval kan er water in een grondtank komen.
Daarom wordt er ook voor het lossen van de tankwagen op water gepeild.
Vaak electronisch maar ook handmatig door de chauffeur met een speciale WATERPASTA aan de peilstok die als er water aanwezig is van kleur veranderd.
Als er water in de grondtank zit mag er dus niet gelost worden.
En wordt het water uit de tank afgezogen OF wordt de gehele tank leeggezogen ... komt er een inwendige inspectie van de grondtank en wordt er nieuw produkt gebracht.

Gelukkig komt het nauwelijks voor dat er water in de grondtank zit.


Witte pomp
RESTEN uit de tankwagen???
Dit is pertinent NIET waar. Als een chauffeur brandstof overhoudt neemt hij dit gewoon mee terug en heet dit in vaktermen voorbelading.
De meeste tankwagens hebben 5 vakken. Hou je dus in vak 1 wat 14.000 liter groot is 2.000 liter Euro over.
Dan laadt je dus voor je volgende vracht / rit 12.000 liter EURO bij.

En zo wordt die restlading die je bij je eerste klant overhield gewoon gestort bij de volgende klant.
EN NOOIT EN TE NIMMER bij een WITTE POMP.

DIE kopen gewoon ZELF brandstof in.
Bij een Olieboer of bij een grotere Firma!
pi_76525714
Tell us how you really feel!

Tevens meest waardeloze kick tot nu toe in 2010
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  donderdag 7 januari 2010 @ 16:13:02 #75
131603 Afwazig
Serious business
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')