abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62259078
Het gaat hier over mijn zusjes ex-vriendje waarmee het al dik een maand uit is, hij is geboren in Irak en heeft nog geen verblijfsvergunning..
Hij stalkt haar al dik een maand en laat haar niet met rust, dit varieert van een baksteen gooien door het raam bij een vriendin waar zij toen samen met dit meisje op de bank lag te slapen met als resultaat een snee in het hoofd van haar vriendin tot dreig e-mails en haar achtervolgen.
Laatst stond hij ook voor de deur bij haar net nieuwe vriendje en vandaag opnieuw een e-mail met scheldwoorden en een gesprek met een jongen die mijn zusje iets had aangedaan en waarin ze haar een leugenaar een hoer etc. noemde..
Ook heeft hij haar eerder voor deze keuze gezet: "kies maar, wie gaat er dood? je vader, je moeder of je zus".
En heeft hij gezegt onze vader op te gaan wachten om hem te vermoorden.
Wij hebben het ondertussen met deze jongen gehad en snappen niet waarom hij nog niet is uitgezet terwijl hij al een strafblad had voor dat al dit gebeurde en berecht is door een meervoudige strafkamer.
Ook heb ze al diverse malen aangifte gedaan bij de politie, maar deze lijken er niks aan te doen.
Hij heeft zelfs toen ze zei dat ze niet meer bij elkaar kwamen net nadat het uit was gedaan alsof hij flauw viel, omstanders hebben toen de ambulance gebeld en een broeder die zei tegen me zusje dat het wel vaker voorkwam in die culturen dat ze doen alsof ze flauw vallen en er dus niks ergs aan de hand was, wel waarschuwde hij haar voor hem.
Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem? Ik geloof niet dat dit op te lossen is met geweld, wat een hele domme keuze zou zijn.
:)
pi_62259182
Trap in de balle
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
pi_62259259
Eigenlijk zou je hem zelf dood moeten slaan. Daarmee bewijs je de hele maatschappij een grote dienst. Maarja, dat mag niet. Dan ga je zelf de gevangenis in.

Ik denk dat je gewoon pecht hebt en moet afwachten totdat er ècht iets gebeurt. Want tot die tijd hoef je van de politie in elk geval niets te verwachten. Die doen niks, dat weet ik uit eigen ervaring.

Het enige dat je kunt doen is hopen en bidden dat dit stuk ellende niet jou te grazen neemt, maar een ander familielid. Ja, ik weet het, het klinkt hard, maar het is in dit land gewoon niet anders.
en zijn vriendje de Kietelaar
pi_62259273
kan hij niet 'per ongeluk' een keer verkeerd vallen?
In de ban van de mods.
pi_62259282
Geen idee of je als burger aangifte bij de IND kan doen, probeer het zou ik zeggen.

Raar dat de politie niks doet trouwens, maar hoor je wel vaker in dit soort gevallen. Helaas.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62259311
Zo'n knuppel sloeg ik eigenhandig kapot.
Lefgozer zeg..

Vooral die vraag van hem over vader, moeder, zusje....
pi_62259312
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:03 schreef PurnodePurno het volgende:
Eigenlijk zou je hem zelf dood moeten slaan. Daarmee bewijs je de hele maatschappij een grote dienst. Maarja, dat mag niet. Dan ga je zelf de gevangenis in.

Ik denk dat je gewoon pecht hebt en moet afwachten totdat er ècht iets gebeurt. Want tot die tijd hoef je van de politie in elk geval niets te verwachten. Die doen niks, dat weet ik uit eigen ervaring.

Het enige dat je kunt doen is hopen en bidden dat dit stuk ellende niet jou te grazen neemt, maar een ander familielid. Ja, ik weet het, het klinkt hard, maar het is in dit land gewoon niet anders.
pi_62259323
Ik snap trouwens niet wat jouw zusje überhaupt ooit in die gozer heeft gezien. Zijn jullie thuis niet opgevoed?
pi_62259335
quote:

En dit meen je serieus?
Zal je familie blij mee zijn
pi_62259336
Gewoon alles blijven melden bij de politie, ik had ook een tijd last van bedreigingen van een boze aannemer, stond op het raam te tikken, aan te bellen, voet tusssen de deur, schreeuwen dat hij zijn geld wil, dreigen "dat hij wel even een mannetje langs zal sturen, en dan...", door onze tuin naar de achterdeur lopen en daar komen zeiken. Laatst heb ik een keer voor hem opengedaan vlak nadat ik de wijkagent had gevraagd langs te komen, en die kwam net toen ik hem de derde keer had verzocht weg te gaan van onze grond (daarna is het strafbaar) en toen hij zijn poot tussen de deur ramde terwijl ik hem dichtdeed kwam die agente aan. HA! Die is nooit meer in onze straat geweest. Dat geld kreeg hij trouwens omdat hij een op, rit voor ons had gelegd maar echt bagger (scheef, beschadigde stenen) had aflgeleverd.
pi_62259397
Al wel aangifte gedaan?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62259409
Dit is typisch Nederland, er moet eerst een dode vallen voordat er wat actie wordt ondernomen door justitie.

[ Bericht 23% gewijzigd door JohnDope op 09-10-2008 14:16:17 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:13:56 #13
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_62259500
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:55 schreef alblasserdamster het volgende:

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem? Ik geloof niet dat dit op te lossen is met geweld, wat een hele domme keuze zou zijn.
Soms word je gedwongen om domme keuzes te maken, zoals nu.
Als je zelf niet bij machte bent even een paar mannetjes die je kent met hem laten waarschuwen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_62259540
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:07 schreef fotostarter het volgende:

[..]

En dit meen je serieus?
Zal je familie blij mee zijn
Tsja, als jij wat beters weet, dan hoor ik dat graag. Ik zie in elk geval geen andere mogelijkheid het vege lijf te redden.

Er zullen toch echt eerst doden moeten vallen, voordat de politie ingrijpt. Zeker gezien het feit dat het hier een islamitische niet-westerse asielzoeker betreft: daar is de politie zelf ook bang voor. En zelfs als er een dode valt, moet je nog maar afwachten of het tot een veroordeling komt.

De enige andere uitweg is verhuizen. Naar een ander continent, want deze lui vinden je overal.
pi_62259543
quote:

Da's waar.. Dat zeiden ze zelf ook "we kunnen niks toen tot hij wat doet" lijkt mij dat die jongen al genoeg op zijn kerfstok heeft..
pi_62259577
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:06 schreef PurnodePurno het volgende:
Ik snap trouwens niet wat jouw zusje überhaupt ooit in die gozer heeft gezien. Zijn jullie thuis niet opgevoed?
Mensen maken nou eenmaal fouten de 1 grotere dan de ander, heeft niks met opvoeding te maken het is mens-eigen.
pi_62259596
Uitzetting naar Irak is enkel mogelijk als de persoon een laissez-passer van de Irakeese overheid krijgt, of minmaal de Irakese regering erkent dat om een Iraakse burger gaat... en dat gaat erg moeilijk als de persoon zelf niet meewerkt, de irakese ambassade verstrekt die nl. enkel aan een persoon die er zelf om verzoekt en zal zelf ook documenten willen hebben die aantonen dat het om een iraakse burger zal gaan.

Er zijn dit jaar slechts twee Iraakse burgers uitgezet naar Irak.
Op dat punt heb je dus niet direkt veel hoop, en zul je het voorlopig puur moeten gooien op normaal strafrecht en de normale handelswijze in geval van stalking en geweldsdreigingen...

Overigens is het dan wel goed verschil te maken tussen niet strafbare feiten, zoals dat flauwvallen of 'beledigende mails' met woorden als 'hoer' of 'leugenaar' ...
Daarop zal idd geen reactie zijn van de politie...
wel zou de politie moeten reageren als er een direkte bedreiging geuit wordt en eventueel gaat er dan ook om aan te tonen dat zulk een dreiging reeel te nemen is (iemand die bv in een ongewisse omstandigheid zit, bv zonder vaste verblijfsplaats biedt hierin een groter risico, evenals dat die prsoon een strafblad heeft, als dit ook geweldsmisdrijven betreft) ...

Ik zou verder contact opnemen met een stichting of organisatie die zich puur richt op het ondersteunen van vrouwen die te maken hebben met stalkers en/of bedreigingen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_62259608
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:09 schreef MinderMutsig het volgende:
Al wel aangifte gedaan?
Al meerdere malen..
pi_62259652
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:17 schreef RM-rf het volgende:
Uitzetting naar Irak is enkel mogelijk als de persoon een laissez-passer van de Irakeese overheid krijgt, of minmaal de Irakese regering erkent dat om een Iraakse burger gaat... en dat gaat erg moeilijk als de persoon zelf niet meewerkt, de irakese ambassade verstrekt die nl. enkel aan een persoon die er zelf om verzoekt en zal zelf ook documenten willen hebben die aantonen dat het om een iraakse burger zal gaan.

Op dat punt heb je dus niet direkt veel hoop, en zul je het voorlopig puur moeten gooien op normaal strafrecht en de normale handelswijze in geval van stalking en geweldsdreigingen...

Overigens is het dan wel goed verschil te maken tussen niet strafbare feiten, zoals dat flauwvallen of 'beledigende mails' met woorden als 'hoer' of 'leugenaar' ...
wel zou de politie moeten reageren als er een direkte bedreiging geuit wordt en eventueel gaat er dan ook om aan te tonen dat zulk een dreiging reeel te nemen is (iemand die bv in een ongewisse omstandigheid zit, bv zonder vaste verblijfsplaats biedt hierin een groter risico, evenals dat die prsoon een strafblad heeft, als dit ook geweldsmisdrijven betreft) ...

Ik zou verder contact opnemen met een stichting of organisatie die zich puur richt op het ondersteunen van vrouwen die te maken hebben met stalkers en/of bedreigingen
Bedankt voor je hulp, hier heb ik heel veel aan.
Weet jij toevallig misschien zon stichting?
pi_62259654
Hoe heet die gast en waar woont hij.
Allah Al Watan Al Malik
pi_62259660
Ik kan het nieuws artikel dat straks uitgebracht gaat worden omtrent deze zaak nu al schrijven.
quote:
Ondanks de politie weer geheel op de hoogte was van de feiten is er toch weer een dode te betreuren....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:21:05 #22
54932 J.J.McKay
............................
pi_62259689
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
Fok! knokploeg organiseren en de betreffende persoon op zn Irakees waarschuwen?
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_62259692
quote:
wel zou de politie moeten reageren als er een direkte bedreiging geuit wordt
Dat zal best. Maar dat doen ze niet. En helaas kun je de politie niet dwingen.

Klachten worden bij de politie ook vrijwel altijd ongegrond verklaard, dus ook die optie heeft geen zin.
pi_62259726
Onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is, altijd lastig dat strafrecht. Afhankelijk van hoever je wil gaan, zou je wel een civiele procedure tegen de beste jongeman aan kunnen spannen. Denk hierbij aan aanklachten als smaad of bedreiging. In dat geval zal ik je allereerst adviseren een advocaat in de arm te nemen om de mogelijkheden door te nemen. Wanneer een dergelijke procedure in jullie voordeel eindigt, zal de rechter geldelijke vergoedingen en misschien een straatverbod opleggen. Het voordeel van deze procedure is dat wanneer de jongen nalatig blijft, niet betaalt/een straatverbod negeert, hij een misdrijf pleegt en dus alsnog in de strafrechtelijke molen terechtkomt. Dat laatste lijkt uit je verhaal een reeele mogelijkheid (het negeren van een rechtelijk gebod). Succes in ieder geval.
Boarding my Frikking ass off!!!
pi_62259749
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:17 schreef alblasserdamster het volgende:

[..]

Mensen maken nou eenmaal fouten de 1 grotere dan de ander, heeft niks met opvoeding te maken het is mens-eigen.
Nou, bijzonder naïef vind ik het wel. Ik hoop van harte voor haar dat ze ervan geleerd heeft, en dat haar volgende vriendje gewoon weer een hollandsch exemplaar betreft.
pi_62259758
Bedreigen is sowieso al strafbaar, dus ik zie niet in waarom je civielrechtelijk (denk aan kosten en tijd) een procedure zou moeten gaan starten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_62259773
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:23 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Nou, bijzonder naïef vind ik het wel. Ik hoop van harte voor haar dat ze ervan geleerd heeft, en dat haar volgende vriendje gewoon weer een hollandsch exemplaar betreft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_62259779
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
"verwijdert"

[ Bericht 22% gewijzigd door alblasserdamster op 09-10-2008 14:33:23 ]
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:25:43 #29
54932 J.J.McKay
pi_62259804
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:24 schreef alblasserdamster het volgende:

[..]

Nael/Nail Sowami en hij komt uit Sliedrecht, dus waarschuw jullie zusjes maar voor deze freak want hij valt nogsteeds me zusje lastig ondanks dat hij al een nieuwe vriendin heeft.
Hyves?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:25:43 #30
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62259805
quote:

Goede reacties geef je altijd
pi_62259832
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:22 schreef GONZA het volgende:
Onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is, altijd lastig dat strafrecht. Afhankelijk van hoever je wil gaan, zou je wel een civiele procedure tegen de beste jongeman aan kunnen spannen. Denk hierbij aan aanklachten als smaad of bedreiging. In dat geval zal ik je allereerst adviseren een advocaat in de arm te nemen om de mogelijkheden door te nemen. Wanneer een dergelijke procedure in jullie voordeel eindigt, zal de rechter geldelijke vergoedingen en misschien een straatverbod opleggen. Het voordeel van deze procedure is dat wanneer de jongen nalatig blijft, niet betaalt/een straatverbod negeert, hij een misdrijf pleegt en dus alsnog in de strafrechtelijke molen terechtkomt. Dat laatste lijkt uit je verhaal een reeele mogelijkheid (het negeren van een rechtelijk gebod). Succes in ieder geval.
Hij mag al niet meer rond om ons huis en aan onze deur komen, als hij dat wel doet moesten we de politie bellen maar goed.. de vogel is dan natuurlijk allang gevlogen..
pi_62259844
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:22 schreef GONZA het volgende:
Wanneer een dergelijke procedure in jullie voordeel eindigt, zal de rechter geldelijke vergoedingen en misschien een straatverbod opleggen. Het voordeel van deze procedure is dat wanneer de jongen nalatig blijft, niet betaalt/een straatverbod negeert, hij een misdrijf pleegt en dus alsnog in de strafrechtelijke molen terechtkomt. Dat laatste lijkt uit je verhaal een reeele mogelijkheid (het negeren van een rechtelijk gebod). Succes in ieder geval.
Met andere woorden: op deze manier ben je nog wel een paar jaar zoet voor het tot een veroordeling komt. Als er überhaupt een veroordeling komt, want de ervaring leert dat dat vaak niet eens het geval is, of dat de strafmaat eigenlijk nihil is.

Overigens, lieden die straatverboden negeren worden maar in zeldzame gevallen daarop aangepakt. En van een kale kip kun je nu eenmaal niet plukken, dus het opleggen van geldelijke vergoedingen heeft ook geen zin. Die worden toch niet betaald, en ook daar staat in dit land in de meeste gevallen geen straf tegenover.
pi_62259852
quote:

[..]

Nael/Nail Sowami en hij komt uit Sliedrecht, dus waarschuw jullie zusjes maar voor deze freak want hij valt nogsteeds me zusje lastig ondanks dat hij al een nieuwe vriendin heeft.
Poolse naam. Dacht eerst Koerdisch, maar dat is dus niet zo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_62259854
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:23 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Haar nieuwe vriendje is ook een hele lieve en leuke Nederlandse jongen
Waar ik ontzettend blij mee ben..
pi_62259910
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:25 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Hyves?
Geen hyves helaas, wel MSN.
pi_62259935
@ alle reacties hieboven. Jullie hebben helemaal gelijk, maar TS vraagt wat er eventueel mogelijk is in dit geval. Niks, leek me een nog onbevredigender antwoord.

@TS: www.slachtofferhulp.nl is in ieder geval informatief op het gebied van stalking en kan je eventueel ook verder helpen.
Boarding my Frikking ass off!!!
pi_62259938
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Poolse naam. Dacht eerst Koerdisch, maar dat is dus niet zo.
Ik heb geen idee, weet alleen dat hij in Irak geboren is..
pi_62259947
Alhoewel, een koerd is goed mogelijk! Tis iig geen arabische naam!
Allah Al Watan Al Malik
pi_62259951
Ik zou hem gewoon de hersens ingeslagen hebben.
pi_62259953
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:27 schreef alblasserdamster het volgende:

[..]

Haar nieuwe vriendje is ook een hele lieve en leuke Nederlandse jongen
Waar ik ontzettend blij mee ben..
Gelukkig maar voor jullie.

Als ik heel eerlijk ben dan is er wel een uitweg. Maar die uitweg is niet legaal. Je zult dan toch een paar brede kerels op hem af moeten sturen, of iets van die aard. Die hoeven hem niet meteen dood te maken, maar moeten hem wel dusdanig schrik aanjagen dat hij niks meer tegen jullie durft te ondernemen. Een paar tanden uit z'n mond slaan doet het altijd goed.

Het posten van zijn naam op dit forum mag overigens ook niet, in dit land. Dat is laster of smaad. Daarvoor ga je ook de gevangenis in.
pi_62259963
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:30 schreef GONZA het volgende:
@ alle reacties hieboven. Jullie hebben helemaal gelijk, maar TS vraagt wat er eventueel mogelijk is in dit geval. Niks, leek me een nog onbevredigender antwoord.

@TS: www.slachtofferhulp.nl is in ieder geval informatief op het gebied van stalking en kan je eventueel ook verder helpen.
Bedankt !
pi_62259992
quote:

[..]

http://nl.netlog.com/naelletjj/photo/photoid=1659539#photos

Deze gast?
pi_62259996
Smaad is dat, niet laster.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:33:27 #44
54932 J.J.McKay
pi_62260004
Afkomst doet er eigenlijk helemaal niet toe.

Die vent is gestoord, vervelend en mogelijk gevaarlijk.
En in NL reageert politie/justitie vaak pas als t kalf verdronken is...helaas.
Volhouden in je aangiften en anders met een advocaat (of politie) bekijken welke stappen je kan nemen?
pi_62260022
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:31 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Gelukkig maar voor jullie.

Als ik heel eerlijk ben dan is er wel een uitweg. Maar die uitweg is niet legaal. Je zult dan toch een paar brede kerels op hem af moeten sturen, of iets van die aard. Die hoeven hem niet meteen dood te maken, maar moeten hem wel dusdanig schrik aanjagen dat hij niks meer tegen jullie durft te ondernemen. Een paar tanden uit z'n mond slaan doet het altijd goed.

Het posten van zijn naam op dit forum mag overigens ook niet, in dit land. Dat is laster of smaad. Daarvoor ga je ook de gevangenis in.
Heb de naam zojuist verwijdert
Deze jongen is voor niks bang, hij wordt dan alleen maar nog bozer..
pi_62260023
De boel omdraaien. Ga hem lastig vallen. Zoek uit waar hij woont en zet je wekker om 3 uur en gooi een baksteen door zijn raam.
pi_62260051
quote:
Ja, maar da's een oud profiel van hem hij was daar nog wat jonger hij is inmiddels 18
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:36:34 #48
54932 J.J.McKay
pi_62260073
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:35 schreef alblasserdamster het volgende:

[..]

Ja, maar da's een oud profiel van hem hij was daar nog wat jonger hij is inmiddels 18
Die foto's in zn buurt ophangen en erbij zetten dat het een vervelend mannetje is

Wanted, dead or alive (dead is preferred)

Zoiets?
pi_62260095
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:35 schreef alblasserdamster het volgende:

[..]

Het profiel is 2 jaar oud, ik neem aan dat ie in die 2 jaar niet explosief breed is geworden. Op die foto is het een iel mannetje iig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_62260103
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:36 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Die foto's in zn buurt ophangen en erbij zetten dat het een vervelend mannetje is

Wanted, dead or alive (dead is preferred)

Zoiets?
Ik denk niet dat, dat effect zal hebben..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')