abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62266764
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:00 schreef Wexy het volgende:

[..]

Iemand met die al zijn spaargeld twv 18000 op Icesave op icesave had staan is wel toevallig in 1 keer alles kwijt in dat geval.

Iemand die er 100.000 op had staan krijg in elk geval nog 80.000.
Wat ik wilde zeggen is dat grote spaarders niet per definitie harder genaaid worden dan kleine spaarders. Andersom trouwens ook niet. Niet dat er überhaupt écht iemand, behalve wat wachttijd, genaaid gaat worden hoor, let maar op.
pi_62266780
quote:
Bos hoopt op duidelijkheid voor vrijdagmiddag
DEN HAAG (ANP) - Minister Wouter Bos (Financiën) hoopt voor vrijdagmiddag duidelijkheid te hebben voor de Nederlandse spaarders bij de IJslandse internetbank Icesave.

Bos vertrekt vrijdagmiddag naar Washington waar komend weekeinde de jaarvergadering van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) en de Wereldbank plaatsvindt. ,,Ik hoop in ieder geval voor vertrek de Icesave-zaak nog af te kunnen ronden'', aldus Bos donderdag op zijn weblog.

Icesave kan zijn verplichtingen niet meer nakomen door problemen bij de IJslandse moeder Landsbanki. De Nederlandsche Bank garandeert Nederlanders spaartegoeden tot 100.000 euro. Voor de eerste 20.000 euro moeten zij vooralsnog aankloppen bij de IJslandse overheid. Het gaat om ongeveer 120.000 Nederlandse spaarders.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_62266798
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee? Je zal er 18 mille op hebben staan. Jaren voor gespaard. POEF! Weg. Nu heb jij er 40.000. Ook jaren voor gespaard. POEF de helft weg. Maar je hebt nog steeds 20 ruggen. Wie wordt er nou harder geraakt?
Zie vorige reply dus. Ik zei ook niet voor niets "in dat geval". Mijn voorbeeld was een spaarder met 1000 euro.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:07:39 #204
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_62266844
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:05 schreef Rizz0 het volgende:

[..]

Zie vorige reply dus. Ik zei ook niet voor niets "in dat geval". Mijn voorbeeld was een spaarder met 1000 euro.
Oke, ik heb er 2000 POEF weg. Was wel bedoeld voor wat aankopen de komende maanden en voor back up als er iets kapot gaat. Jij hebt er 30.000 20.000 weg. Heb je er nog steeds 10.000 over. Ik zie nog steeds niet wat het minder erg maakt voor mij dan voor jou.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 oktober 2008 @ 19:07:53 #205
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_62266848
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:01 schreef Gizmo112 het volgende:

[..]

Ik mis jou belang in deze discussie een beetje. Je bent belg (dus nederland helpt jou sowieso niet) en je hebt niks bij Fortis. Moraalridder voor de gedupeerden ? Dan heb je nu wel een lans gebroken
Ik kan de menging in de discussie wel snappen.
Namelijk om het feit dat het gewoon een mens is en derhalve voor een mens op mag komen.
Zou leuk zijn om wel met inhoudelijke argumenten te blijven komen, niet met dit soort vage uitspraken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_62266903
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:04 schreef Aether het volgende:

[persbericht]

Bos heeft mogelijk een ultimatum gesteld aan de IJslandse overheid met consequenties bij niet over de brug komen. Die consequenties zouden eisen kunnen zijn tijdens die vergadering met het IMF dus. Het persbericht draagt bij aan de geloofwaardigheid van die deadline, anders zou Bos niet het risico nemen de Nederlandse spaarders teleur te stellen.
pi_62267079
quote:
IJsland wil dat Nederland garant staat

REYKJAVIK - De IJslandse premier Geir Haarde wil dat Nederland de spaartegoeden van Nederlanders bij IJslandse banken garandeert.

"Ik weet niet wat de Nederlandse overheid heeft gezegd met betrekking tot garanties, maar het zou helpen als ze op dezelfde lijn zitten als de Britten'', aldus de premier.

Haarde zei dit donderdag op een persconferentie. De Britse overheid zei eerder toe garant te staan voor alle spaartegoeden van Britten die geld bij IJslandse banken hadden weggezet.

"We zullen ons uiterste best doen om de problemen op te lossen, maar we hebben samenwerking nodig van de betrokken regeringen om hier uit te komen'', stelde Haarde.

Donderdag nam de IJslandse regering de volledige controle bij de grootste bank van het land, Kaupthing, zodat nu alle drie de banken zijn genationaliseerd. De beurs is tijdelijk gesloten.
bron
pi_62267114
Ik heb een vraag voor de kleine spaarders (10k en minder). Wat bezielt je om voor maximaal een paar tientjes in het jaar naar een bank als deze te gaan? Dit is natuurlijk wel achteraf gepraat, maar die rare garantieregeling ivm andere banken vond ik direct vreemd.
pi_62267133
Is dat vrijgegeven ná het bericht van Bos? In dat geval zijn ze echt een spelletje aan het spelen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 oktober 2008 @ 19:23:01 #210
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_62267165
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:18 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
Ijsland kan meer willen.....
Het zou helpen als Ijsland zelf een stappen gaan ondernemen om een lening te krijgen waarmee ze nederlandse spaarders en de engelse overheid kunnen terugbetalen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:23:26 #211
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62267181
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:20 schreef Fastmatti het volgende:
Ik heb een vraag voor de kleine spaarders (10k en minder). Wat bezielt je om voor maximaal een paar tientjes in het jaar naar een bank als deze te gaan? Dit is natuurlijk wel achteraf gepraat, maar die rare garantieregeling ivm andere banken vond ik direct vreemd.
Wat vond je vreemd aan de garantieregeling?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_62267213
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:21 schreef Rizz0 het volgende:
Is dat vrijgegeven ná het bericht van Bos? In dat geval zijn ze echt een spelletje aan het spelen.
Het is heel simpel hoor: ze hebben het gewoon niet. Consequenties voor IJsland zelf zijn waarschijnlijk enorm zijn voor de komende decennia. De economie zal volledig instorten, omdat één de financiële sector niet meer opgebouwd kan worden en twee het toerisme zal stoppen aangezien ze op zijn zachts gezegd onsympathiek overkomen.
pi_62267223
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:21 schreef Rizz0 het volgende:
Uitgegeven: 9 oktober 2008 18:47
Laatst gewijzigd: 9 oktober 2008 19:09
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 oktober 2008 @ 19:25:18 #214
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_62267234
quote:
Ik vind dat niet vreemd. Die paar tientjes per jaar zijn wel een paar tientjes die je bij een grote nederlandse bank niet krijgt omdat zij te gierig zijn.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:25:58 #215
66444 Lord_Vetinari
pi_62267240
quote:
Ik heb een vraag voor de kleine spaarders (10k en minder). Wat bezielt je om voor maximaal een paar tientjes in het jaar naar een bank als deze te gaan?
Voor sommige mensen (voor jou natuurlijk niet) is een paar tientjes per jaar een aardig extraatje.
pi_62267258
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:18 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
Wat een hufter, gewoon dokken lul!
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 oktober 2008 @ 19:27:29 #217
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_62267275
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:24 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is heel simpel hoor: ze hebben het gewoon niet. Consequenties voor IJsland zelf zijn waarschijnlijk enorm zijn voor de komende decennia. De economie zal volledig instorten, omdat één de financiële sector niet meer opgebouwd kan worden en twee het toerisme zal stoppen aangezien ze op zijn zachts gezegd onsympathiek overkomen.
Dan zullen ze moeten zorgen dat ze een goede regeling gaan krijgen.. Ik blijf stellen dat Ijsland zich aan zijn verplichtingen moet houden die de nederlandse spaarder moest ondertekenen (digitaal ondertekenen) Een nederlandse spaarder kon niet onder deze regeling uir... dus Ijsland ook niet.
pi_62267306
quote:
10k en minder...even zien...op 10k krijg je per jaar ¤ 525 rente, ipv ¤ 50 bij de Postbank en ¤ 250-300 bij de meeste andere grote banken...dat is al iets meer dan een paar teintjes.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:29:16 #219
66444 Lord_Vetinari
pi_62267316
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:27 schreef Wexy het volgende:

[..]

Dan zullen ze moeten zorgen dat ze een goede regeling gaan krijgen.. Ik blijf stellen dat Ijsland zich aan zijn verplichtingen moet houden die de nederlandse spaarder moest ondertekenen (digitaal ondertekenen) Een nederlandse spaarder kon niet onder deze regeling uir... dus Ijsland ook niet.
Wel eens met de Belastingdienst te maken gehad? Of een andere overheidsinstelling? Geloof je nog steeds dat overheden dezelfde plichten hebben als Jan Lul met de pet?
pi_62267356
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:24 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat tweede zorgen ze toch echt zelf voor

Als ze het niet kunnen betalen, dan moeten ze maar gewoon gaan lenen bij het IMF.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 oktober 2008 @ 19:31:19 #221
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_62267378
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wel eens met de Belastingdienst te maken gehad? Of een andere overheidsinstelling? Geloof je nog steeds dat overheden dezelfde plichten hebben als Jan Lul met de pet?
Mijn onderschrift bij mn naam gezien?
Een instelling heeft zich ook aan de voorwaarden te houden die in de overeenkomst staat.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:34:01 #222
66444 Lord_Vetinari
pi_62267428
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:31 schreef Wexy het volgende:

[..]

Mijn onderschrift bij mn naam gezien?
Een instelling heeft zich ook aan de voorwaarden te houden die in de overeenkomst staat.
Bull. En jij als ex-BDer zou dat moeten weten. Je maakt mij niet wijs dat jij het normaal vindt dat de BD op zijn blauwe ogen geloofd wordt en dat de burger alles moet bewijzen. Of dat bij faillissement de BD altijd als eerste komt (ja, ze hebben het geld zo hard nodig) en dat andere mensen die belazerd zijn door degene die failliet gaat, naar hun centen kunnen fluiten. En zo kunnen we nog wel even doorgaan over alle overheidsinstellingen.
pi_62267443
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

10k en minder...even zien...op 10k krijg je per jaar ¤ 525 rente, ipv ¤ 50 bij de Postbank en ¤ 250-300 bij de meeste andere grote banken...dat is al iets meer dan een paar teintjes.
Het verschilt al maanden hooguit 1% Daarbij noem jij meteen de bovengrens, ik heb ook bedragen van 400,- gezien en dan gaat het hooguit over 1,-

Maar goed, achteraf is altijd makkelijk praten. Deze jongen hier ging nogal de fout in met Fortis
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:36:02 #224
66444 Lord_Vetinari
pi_62267490
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:34 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het verschilt al maanden hooguit 1% Daarbij noem jij meteen de bovengrens, ik heb ook bedragen van 400,- gezien en dan gaat het hooguit over 1,-

Maar goed, achteraf is altijd makkelijk praten. Deze jongen hier ging nogal de fout in met Fortis
Mijn 2K bracht op de Postbank E 50 op. Bij Icesave E 100. Het dubbele dus.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 oktober 2008 @ 19:38:18 #225
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_62267542
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bull. En jij als ex-BDer zou dat moeten weten. Je maakt mij niet wijs dat jij het normaal vindt dat de BD op zijn blauwe ogen geloofd wordt en dat de burger alles moet bewijzen. Of dat bij faillissement de BD altijd als eerste komt (ja, ze hebben het geld zo hard nodig) en dat andere mensen die belazerd zijn door degene die failliet gaat, naar hun centen kunnen fluiten. En zo kunnen we nog wel even doorgaan over alle overheidsinstellingen.
Dat de BD als eerste komt met geld innen is iets wat in NL in de wet geregeld is.
En of ik dat normaal vind? Ja ik vind het normaal dat Nederland de regels van de wet naleeft.

En wat betreft bewijsvoeringen dat de burger moet bewijzen... Ik heb aan beide kanten van de BD gestaan en weet aan beide kanten dat de BD gewoon de regels naleeft die de staat stelt.

En dat er bijvoorbeeld grote fouten zijn gemaakt is niet zo zeer aan de BD te verwijten.. Meer aan de staat en regering die beloftes doet waarvan de medewerkers van de BD op voorhand al zeggen dat het niet haalbaar is.. en het dan alsnog doordrukken.

Maar goed dat is een hele andere discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')