abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:11:15 #151
160178 vdvorst
vdvorst dus
pi_62264209
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:41 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

104 EUR per hoofd van de nederlandse bevolking dus das onzin. Maar je hebt gelijk zou misschien niet gepast zijn. Ik ga uit van het IMF verhaal.
104 euro per persoon, omdat er wat mensen dachten meer rente te halen bij een buitenlandse bank? Dat ze dat doen is 1, dat iedereen daarvoor moet boeten is een heel ander verhaal, dan is 1 euro nog te veel.

Ga jij ook betalen nu er veel beleggers geld kwijt zijn? dat dacht ik al
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
pi_62264269
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:11 schreef vdvorst het volgende:

[..]

104 euro per persoon, omdat er wat mensen dachten meer rente te halen bij een buitenlandse bank? Dat ze dat doen is 1, dat iedereen daarvoor moet boeten is een heel ander verhaal, dan is 1 euro nog te veel.

Ga jij ook betalen nu er veel beleggers geld kwijt zijn? dat dacht ik al
Mensen die sparen met beleggen vergelijken
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:14:52 #153
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_62264314
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:13 schreef James52 het volgende:

[..]

Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:20:25 #154
160178 vdvorst
vdvorst dus
pi_62264475
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:13 schreef James52 het volgende:

[..]

In dit geval bedoel ik enkel het risico lopen
dat heb je bij een buitenlandse bank, en bij beleggen ook.

Toch wordt het blijkbaar normaal gevonden dat dit terug betaald wordt, dat vindt ik niet echt logisch...
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:22:47 #155
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62264539
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:56 schreef Wexy het volgende:
Het is werkelijk verbijsterend dat het FD dit ENORME NIEUWS zo diep in de kolommen heeft weggemoffeld en er niet de krant mee heeft durven openen.
Weggemoffeld... het staat nota bene in een groot artikel op pagina 2.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:25:28 #156
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62264608
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:56 schreef Wexy het volgende:
Over de wijze waarop hij zijn Russische fortuin vergaarde wordt niets gezegd.
Ook goed gelezen, dat artikel, het vermeldt immers gewoon dat hij met zijn zoon een succesvolle brouwerij had in Rusland die voor 400 mln. aan Heineken verkocht is.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_62264905
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:35 schreef Da_Manager het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dit is bullshit. Ik - en met mij waarschijnlijk vele anderen - hebben er vanwege het onzekere beursklimaat bewust voor gekozen om te sparen, en waren het beu om bij onze Nederlandse banken - die iedereen blijkbaar ineens geweldig vind - met een fooi afgescheept te worden die de inflatie nauwelijks compenseert. Ik heb wel degelijk goed naar de garantiestelling gekeken en geconcludeerd dat het op basis van de rating van Landsbanki en met de garantstelling van zowel de IJslandse als de Nederlandse overheid goed zou moeten zitten. Daarin heb ik mij -wederom met vele anderen - flink vergist. Maar dat maakt ons nog geen speculanten. Ik word een beetje moedeloos van alle amateur macro-economen die achteraf komen beweren dat iedereen dit had kunnen en moeten voorzien. Als je het zo goed weet: neem je kristallen bol mee naar IJsland, daar kunnen ze momenteel wel wat hulp gebruiken.
Mijn mening exact.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:38:26 #159
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62264940
Misschien gaan Ijslandse vrouwen de tegoeden wel in natura terugbetalen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_62264976
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:38 schreef SeLang het volgende:
dat zou een opsteker zijn, 400m² grond en een blonde dame
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_62265057
quote:
Yuck En ik dan?! Ik wil geen IJslander in huis!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_62265072
ijslandse minister heeft gezegt dat hij hoopt dat nederland het geld voorschiet net zoals in the UK
pi_62265150
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:44 schreef James52 het volgende:
ijslandse minister heeft gezegt dat hij hoopt dat nederland het geld voorschiet net zoals in the UK
Die IJslanders moeten gewoon dokken
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:48:07 #164
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_62265157
quote:
Bos: niet wachten met oplossing spaarders Icesave
9 oktober 2008, 17:36 uur | FD.nl
3

Minister Wouter Bos (Financiën) hoopt voor vrijdagmiddag duidelijkheid te hebben voor de Nederlandse spaarders bij de IJslandse internetbank Icesave.

Nederlandse spaarders van de IJslandse bank Icesave mogen niet maandenlang in onzekerheid zitten over hun geld. Minister Wouter Bos van Financiën maakte dat vandaag duidelijk in een debat met de Tweede Kamer, waar zorgen leven over het lot van ruim 120.000 spaarders.

* Bos vertrekt vrijdagmiddag naar Washington waar komend weekeinde de jaarvergadering van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) en de Wereldbank plaatsvindt. 'Ik hoop in ieder geval voor vertrek de Icesave-zaak nog af te kunnen ronden', aldus Bos donderdag op zijn weblog.

De internetspaarbank Icesave kan zijn verplichtingen niet meer nakomen door problemen bij de IJslandse moeder Landsbanki. De Nederlandsche Bank garandeert Nederlanders spaartegoeden tot euro 100.000. Voor de eerste euro 20.000 moeten zij vooralsnog aankloppen bij de IJslandse overheid.

Garanties IJsland

Bos benadrukte opnieuw dat hij alles in het werk stelt om IJsland ertoe te bewegen garanties te geven aan Nederlandse spaarders. Hij zei voorlopig niets te voelen voor het SP-voorstel om als Nederlandse Staat ook garant te staan voor de eerste euro 20.000.

'Er moet heel wat gebeuren voordat ik de belastingbetaler laat opdraaien voor het falen van een IJslandse bank', aldus Bos. De SP wil dat de Staat garant staat, maar vervolgens in IJsland alsnog het geld claimt.

De Nederlandsche Bank

Via De Nederlandsche Bank en via juridische en diplomatieke weg voert Nederland momenteel de druk op IJsland op. Woensdag noemde Bos de overname van de Nederlandse spaartegoeden bij Icesave door een andere bank een serieuze optie. Bankverzekeraar ING heeft in Groot-Brittannië de spaargelden van twee geplaagde IJslandse banken gekocht.

Vandaag oppert Bos dat wellicht ook het Internationaal Monetair Fonds (IMF) een rol zou kunnen spelen. Komend weekeinde is Bos in Washington voor een vergadering van het IMF en de Wereldbank.
bron: www.fd.nl
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_62265199
Net op RTL Z: Nederlandse banken willen niet meer IJslandse kronen wisselen, aangzien het te onstabiel is

In IJsland is nu een persconferentie, zometeen er meer over op RTL.
pi_62265211
quote:
pi_62265223
Leuk toepasselijk liedje....

The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:53:59 #168
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62265295
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:44 schreef James52 het volgende:
Dat is goed, maar we hebben recht op sex totdat elke cent is terugbetaald

Mijn reisverslagen
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:54:45 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62265312
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Geen bailout voor jou
Mijn reisverslagen
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:55:30 #170
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_62265326
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:20 schreef vdvorst het volgende:

[..]

In dit geval bedoel ik enkel het risico lopen
dat heb je bij een buitenlandse bank, en bij beleggen ook.

Toch wordt het blijkbaar normaal gevonden dat dit terug betaald wordt, dat vindt ik niet echt logisch...
Niet om het een of ander maar a) Fortis is OOK een buitenlandse bank en b) MIJN belastinggeld zit ook in de 16,8 miljard die daarvoor is betaald. Ik heb ook niks met Fortis verder. Daar hoor ik je niet over. Blijkbaar ben je een groot Orwell-fan: All animals are equal but some animals are more equal than others.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_62265403
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niet om het een of ander maar a) Fortis is OOK een buitenlandse bank en b) MIJN belastinggeld zit ook in de 16,8 miljard die daarvoor is betaald. Ik heb ook niks met Fortis verder. Daar hoor ik je niet over. Blijkbaar ben je een groot Orwell-fan: All animals are equal but some animals are more equal than others.
Is niet helemaal correct want er gaat geen belastinggeld naar Fortis.

Voor de rest ben ik het wel met je eens, er wordt ineens wel erg met twee maten gemeten.
pi_62265443
Overigens wie is er verantwoordelijk voor dat de overboekingen van maandag en dinsdag ochtend niet zijn doorgegaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_62265452
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen bailout voor jou
SCH krijgt een pony.
***** Kraak.....
pi_62265498
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens wie is er verantwoordelijk voor dat de overboekingen van maandag en dinsdag ochtend niet zijn doorgegaan
Ikke

Sorry

Nog meer domme vragen?
pi_62265543
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:44 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Met die 1000 euro ben ik, en zijn vele anderen al geholpen. Goed plan dus!
Goed plan man, zwerver.
pi_62265587
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:04 schreef Rizz0 het volgende:

[..]

Goed plan man, zwerver.
Stoer
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:07:28 #177
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62265616
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het feit dat je wel een bevestiging kreeg dat het geld was overgeboekt is sowieso valsheid in geschriften.
De verantwoordelijken moeten inderdaad worden vervolgd.
Mijn reisverslagen
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:09:14 #178
66444 Lord_Vetinari
pi_62265644
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het feit dat je wel een bevestiging kreeg dat het geld was overgeboekt is sowieso valsheid in geschriften.
De verantwoordelijken moeten inderdaad worden vervolgd.
Kale kip -> plukken -> niet
pi_62265737
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:46 schreef Gizmo112 het volgende:

Don't blaim the messenger...

Eerst je spaargeld plempen op een bank met hoge rente en dan huilen als je geld weg is. En dan ook nog verwachten dat de regering het wel oplost....
Wat is dat voor een bull shit. Nederlanders met een ijslandse bankrekening betalen hun belastingen aan NEDERLAND hoor. Er is geen enkele verplichting voor een nederlander om zijn geld op een nederlandse bank te zetten. Ze hebben evenveel rechten als de nederlanders die zichzelf nu zo verheven voelen dat ze bij hun "betrouwbare" nederlandse bank fortis of een andere nederlandse bank zaten.

misschien wil iemand die zijn rekening had bij icesave ook wel niet opdraaien voor al die miljarden die naar een even leugenachtige bank als fortis gaan.

Het was aan de Nederlandse centrale bank om te controleren of de banka islandski "veilig" genoeg was om op de nederlandse markt te functioneren. Burgers hadden geen enkele reden om te twijfelen aan de betrouwbaarheid van icesave.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_62265793
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:06 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Stoer
Nog iets inhoudelijks te melden?
pi_62265859
Ik ben wel blij dat de regering er bovenop lijkt te zitten. Bos maakt een erg competente indruk dezer dagen.
pi_62265890
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:19 schreef Kontiki het volgende:
Ik ben wel blij dat de regering er bovenop lijkt te zitten. Bos maakt een erg competente indruk dezer dagen.
Ben het met je eens ja. Hoewel ik over het algemeen niet erg onder de indruk ben van onze Wouter wekt hij inderdaad vertrouwen.
pi_62265984
hij handelt inderdaad wel juist, hopelijk zet ie dat zo door, laat ijsland maar een dikke lening aangaan om alles terug te betalen
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:29:18 #184
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62266041
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:26 schreef ASroma het volgende:
hij handelt inderdaad wel juist, hopelijk zet ie dat zo door, laat ijsland maar een dikke lening aangaan om alles terug te betalen
Als ie dat weet te regelen dan is hij een held
Wouter Bos is erg in mijn achting gestegen na die Fortis affaire.
Mijn reisverslagen
pi_62266155
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als ie dat weet te regelen dan is hij een held
Wouter Bos is erg in mijn achting gestegen na die Fortis affaire.
Held zou ik het nou ook weer niet noemen, je houdt ze ten slotte alleen maar aan hun verplichtingen - als ie er iets extra's uit zou slepen was ie een held. Aan de andere kant is het natuurlijk geen makkelijke taak gezien de situatie in IJsland nu.
pi_62266295
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:15 schreef Rizz0 het volgende:

[..]

Nog iets inhoudelijks te melden?
Ja...

Als jij je beter gaat voelen door iemand die "slechts" 1.000 euro op z'n spaarrekening heeft een zwerver te noemen moet je toch eens bij jezelf te rade gaan.

Je hebt waarschijnlijk niets om je goed over te voelen behalve dat je meer dan die 1.000 euro op je rekening hebt (of nog niet hebt maar desalniettemin vindt dat iemand dat zou moeten hebben)

Waarom zou je anders zo iemand publiekelijk een zwerver noemen?

Hoop dat je een betere reden hebt anders is het vrij triest (zacht uitgedrukt)

[ Bericht 4% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 09-10-2008 18:50:00 ]
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:43:21 #187
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_62266304
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:12 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Ze hebben evenveel rechten als de nederlanders die zichzelf nu zo verheven voelen dat ze bij hun "betrouwbare" nederlandse bank fortis of een andere nederlandse bank zaten.

misschien wil iemand die zijn rekening had bij icesave ook wel niet opdraaien voor al die miljarden die naar een even leugenachtige bank als fortis gaan.

Fortis is GEEN nederlandse bank (ja, nu wel ja), en je verwacht dat andere jou problemen oplost en jij niet die van iemand anders ?

Verder is het een klok - klepel verhaal, maar als ik tussen de regels doorlees ben je dus ook gewoon een gefrustreerde benadeelde
Tot zover de kwaliteitspost
pi_62266389
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:43 schreef Gizmo112 het volgende:

Fortis is GEEN nederlandse bank (ja, nu wel ja), en je verwacht dat andere jou problemen oplost en jij niet die van iemand anders ?

Verder is het een klok - klepel verhaal, maar als ik tussen de regels doorlees ben je dus ook gewoon een gefrustreerde benadeelde
allesbehalve, en ik ben dan nog eens belgisch ook.

nee, ik verwacht solidariteit van beide kanten. Alle nederlanders, ook niet-fortis klanten, moeten miljarenden pompen in fortis. Laat alle Nederlanders dan ook maar opdraaien voor die kleine massa die een ijslandse rekening had.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:48:40 #189
66444 Lord_Vetinari
pi_62266407
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:43 schreef Gizmo112 het volgende:

[..]

Fortis is GEEN nederlandse bank
Dat maakt het dus GVD des te erger! 16,8 miljard in een buitenlandse bank pompen, maar kleine spaarders niet willen helpen. Alleen mensen die meer dan 20 ruggen op Icesave hadden krijgen alles daarboven terug. De kleine spaarders zijn weer de lul. Terwijl zij dit vele malen harder voelen dan die grootspaarders.
pi_62266459
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat maakt het dus GVD des te erger! 16,8 miljard in een buitenlandse bank pompen, maar kleine spaarders niet willen helpen. Alleen mensen die meer dan 20 ruggen op Icesave hadden krijgen alles daarboven terug. De kleine spaarders zijn weer de lul. Terwijl zij dit vele malen harder voelen dan die grootspaarders.
dude relaxt je krijgt je geld terug, maar bos moet deze deal rustig sluiten
pi_62266465
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:42 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Ja...

Als jij je beter gaat voelen door iemand die "slechts" 1.000 euro op z'n spaarrekening heeft een zwerver te noemen moet je toch eens bij jezelf te rade gaan.

Je hebt waarschijnlijk niets om je goed over te voelen behalve dat je meer dan die 1.000 euro op je rekening hebt.

Waarom zou je anders zo iemand publiekelijk een zwerver noemen?

Hoop dat je een betere reden hebt anders is het vrij triest (zacht uitgedrukt)
Meneer had het voorstel iedereen tot 1000 euro te compenseren en de rest "pech" te laten hebben. Iemand die met een dergelijk immoreel en egoïstisch voorstel komt maak ik graag uit voor zwerver.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:52:04 #192
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_62266489
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:47 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

allesbehalve, en ik ben dan nog eens belgisch ook.

nee, ik verwacht solidariteit van beide kanten. Alle nederlanders, ook niet-fortis klanten, moeten miljarenden pompen in fortis. Laat alle Nederlanders dan ook maar opdraaien voor die kleine massa die een ijslandse rekening had.
Als Nederland niet ingegrepen had in Fortis lag het bankstelsel op zijn gat, doen ze dat niet bij Icesave dan zijn een groot aantal mensen hun geld kwijt, ook jammer, maar minder ernstig dan bij Fortis. Even los van het feit dat het dit spaargeld "op termijn" weer in de economie gepompt zou worden....
pi_62266533
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Iemand die 40k bij IceSave heeft krijgt misschien wel de tweede 20k terug, maar die eerste 20k is gewoon weg. In dat geval zou ik niet willen zeggen dat een kleine spaarder die 1000 euro kwijt is harder geraakt wordt.

Verder zou ik sowieso niet bang zijn voor je geld, zolang je maar niet boven de 100k had. Het is puur onderhandelingsstrategie, dus laten we gewoon rustig afwachten.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:54:47 #194
66444 Lord_Vetinari
pi_62266556
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:50 schreef ASroma het volgende:

[..]

dude relaxt je krijgt je geld terug, maar bos moet deze deal rustig sluiten
Ik geloof er dus geen fuck van. Ik voorzie dat Nederland gewoon zegt 'jammer' en alleen de grote spaarders compenseert.
pi_62266641
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:52 schreef Gizmo112 het volgende:

Als Nederland niet ingegrepen had in Fortis lag het bankstelsel op zijn gat, doen ze dat niet bij Icesave dan zijn een groot aantal mensen hun geld kwijt, ook jammer, maar minder ernstig dan bij Fortis. Even los van het feit dat het dit spaargeld "op termijn" weer in de economie gepompt zou worden....
We hebben het hier over de bescherming van de spaarders, niet over de macro-economie. Ik heb geen cent bij fortis, ik kots op grootbanken als fortis, ik heb geen enkel belang bij het voortbestaan van fortis,en toch heb ik als belg moeten meebetalen aan hun redding.

Ik heb daar geen probleem mee overigens, maar dat ik Nederlandertjes dan hoor gillen dat ze got och heere 100.000 andere nederlanders niet willen helpen om hun spaarcentjes terug te krijgen, dat vind ik werkelijk degoutant;
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 oktober 2008 @ 19:00:02 #196
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_62266682
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:53 schreef Rizz0 het volgende:

[..]

Iemand die 40k bij IceSave heeft krijgt misschien wel de tweede 20k terug, maar die eerste 20k is gewoon weg. In dat geval zou ik niet willen zeggen dat een kleine spaarder die 1000 euro kwijt is harder geraakt wordt.

Verder zou ik sowieso niet bang zijn voor je geld, zolang je maar niet boven de 100k had. Het is puur onderhandelingsstrategie, dus laten we gewoon rustig afwachten.
Iemand met die al zijn spaargeld twv 18000 op Icesave op icesave had staan is wel toevallig in 1 keer alles kwijt in dat geval.

Iemand die er 100.000 op had staan krijg in elk geval nog 80.000.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:01:02 #197
66444 Lord_Vetinari
pi_62266707
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:53 schreef Rizz0 het volgende:

[..]

Nee? Je zal er 18 mille op hebben staan. Jaren voor gespaard. POEF! Weg. Nu heb jij er 40.000. Ook jaren voor gespaard. POEF de helft weg. Maar je hebt nog steeds 20 ruggen. Wie wordt er nou harder geraakt?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:01:46 #198
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_62266718
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:58 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

We hebben het hier over de bescherming van de spaarders, niet over de macro-economie. Ik heb geen cent bij fortis, ik kots op grootbanken als fortis, ik heb geen enkel belang bij het voortbestaan van fortis,en toch heb ik als belg moeten meebetalen aan hun redding.

Ik heb daar geen probleem mee overigens, maar dat ik Nederlandertjes dan hoor gillen dat ze got och heere 100.000 andere nederlanders niet willen helpen om hun spaarcentjes terug te krijgen, dat vind ik werkelijk degoutant;
Ik mis jou belang in deze discussie een beetje. Je bent belg (dus nederland helpt jou sowieso niet) en je hebt niks bij Fortis. Moraalridder voor de gedupeerden ? Dan heb je nu wel een lans gebroken
pi_62266748
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:01 schreef Gizmo112 het volgende:

Ik mis jou belang in deze discussie een beetje. Je bent belg (dus nederland helpt jou sowieso niet) en je hebt niks bij Fortis. Moraalridder voor de gedupeerden ? Dan heb je nu wel een lans gebroken
Ik had een rekening bij kaupthing, maar heb mijn geld tijdig gerecupereerd (drie weken geleden).
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 oktober 2008 @ 19:03:16 #200
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_62266749
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:58 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Ik ben om een reden geen voorstander van het feit dat NL zou helpen voor de eerste 20.000

Dit namelijk puur om het feit dat het een fout signaal zal afgeven. Stel je voor Argenta gaat failliet en Belgie zit op dat moment al aan de grond financieel... Dan heeft Bos ook geen keuze en moet hij ook al deze spaarders schadeloos stellen...

Tenminste voor wat ik in de laatste discussies heb begrepen staat de belgische staat ook garant voor argenta... toch?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')