ik dacht hetzelfdequote:
Het zal dus nog zeker 30 dagen duren voordat we weten of we ook maar iets terug gaan zien van onze spaarcenten!quote:An independent evaluation of the value of assets and liabilities, together with a final settlement will be made within the next 30 days.
En daar heb je niet over nagedacht toen je een rekening opende?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:52 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik heb echt geen zin om 3 maanden in onzekerheid te zitten of ik mijn geld wel terug krijg!!!
http://www.fembusiness.nl(...)g-in-onzekerheid.htmquote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:23 schreef santax het volgende:
Ik heb begrepen dat Bos net heeft gezegt de spaarders daar niet te gaan helpen?
Kan iemand dat wellicht bevestigen? Nu ben ik er zelf geen klant van, maar ik zou dit een knap stukje 'kuch' solidariteit van de PVDA/regering vinden.
Ik ga er vanuit dat Bos dat WEL gaat doen uiteindelijkquote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:29 schreef santax het volgende:
Ah laat maar, ik zie het nu op teletekst.
Bos gaat niet garant staan voor de eerste 20.000 euro. Schandalig is het vind ik. Een bank die met vergunning van de DNB die had moeten kijken of ze kredietwaardig was over de kop gaat en nu de mensen laten zitten.
De bank zelf had geen vergunning van het DNB om als bank te functioneren, slechts toestemming om een bijkantoor te voeren. Het was dus géén Nederlandse bank, maar slechts een bijkantoor. Daar zijn wat minder strikte regels voor denk ik zo.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:29 schreef santax het volgende:
Ah laat maar, ik zie het nu op teletekst.
Bos gaat niet garant staan voor de eerste 20.000 euro. Schandalig is het vind ik. Een bank die met vergunning van de DNB die had moeten kijken of ze kredietwaardig was over de kop gaat en nu de mensen laten zitten.
Bij landsbanki was ook alles perfect in orde, als je naar de cijfers keek.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:27 schreef Syrena het volgende:
[..]
En daar heb je niet over nagedacht toen je een rekening opende?Er zal weinig anders opzitten trouwens.
Ik heb er wel over nagedacht. "Wat als?!?!?!?" En toen dacht ik:Yeah right, as if.
![]()
En hier zitten we danIk denk zelf dat het langer dan drie maanden zal duren. Ik hoop wel dat Discovery of die andere zender er een mooie overzichtsuitzending van gaan maken als alles voorbij is
24 hours to disaster, of hoe heten die dingen.
Ben nu aan het nadenken wat ik met m'n ATB-rekening ga doen. Ik heb er "los" geld staan en een deposito van 6 maanden (vorige week afgesloten...dohh). Ik kreeg vanmorgen namelijk een mailtje met een hoop cijfers en de mededeling DAT ALLES ECHT HEUL GOED GING BIJ HEN! ECHT! ECHT ECHT ECHT!![]()
Uhuh.
Don't blaim the messenger...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:30 schreef avonne het volgende:
[..]
http://www.fembusiness.nl(...)g-in-onzekerheid.htm
skattie, volgens mij zit er een groot verschil tussen wat hij nu zegt en wat hij over 2 weken zal zeggen. Hij liet gisteren bij Nova wel doorschemeren dat hij misschien wél zal vergoeden. Merk op dat hij nog niets gezegd heeft over het afhandelen van de restant tegoeden (boven de 20K). Dat schuift hij ook op de lange baan. Naar mijn vermoeden, omdat die uiteindelijk inclusief de 20K zal zijn.
Ik vind dat men (bijv. de SP) hem even met rust moeten laten om hem zijn werk te laten doen.
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:46 schreef James52 het volgende:
[..]
Bij landsbanki was ook alles perfect in orde, als je naar de cijfers keek.
Het wordt steeds mooier, die uitspraken.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:46 schreef Gizmo112 het volgende:
Eerst je spaargeld plempen op een bank met hoge rente en dan huilen als je geld weg is.
Volstrekt terecht dat we geholpen worden, nog nooit zijn spaarders op de vingers getikt voor het sparen bij banken met hoge risico's, de mensen hebben nu hun les gehad en worden geholpen. Als er nu nog mensen bij alibaba banken blijven zitten zou ik het wel terecht vinden als die moeten bloeden mocht die bank vallen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:49 schreef kingmob het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat de mensen hier in hun handjes mogen knijpen dat ze al zoveel worden geholpen. Strikt genomen is men het risico zelf aangegaan en daarmee ook verantwoordelijk. Waarmee ik niet wil zeggen dat daarmee het recht op vergoeding wegvalt, maar wel dat dit niet zomaar geeist kan worden.
Omdat hij nu nog niet wil zeggen dat hij garant gaat staan? Ik vind het logisch dat hij dat doet, als hij wel zou zeggen dat hij (cq de belastingbetaler) garant gaat staan, dan gaat IJsland dus nooit betalen. Als IJsland echt heel erg tegen gaat werken en het op de lange baan terecht komt, dan denk ik dat Bos voor de spaarders wel een oplossing zal vinden. Ik voel me iig nog niet genaaid, ik heb alle vertrouwen in Bosquote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:51 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik voor me behoorlijk genaaid door Bos!!
ach, hou jij eens op met je 251 euro!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:51 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik voor me behoorlijk genaaid door Bos!!
Ben het met je eens. We hebben echt niks te eisen. Of te drammen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:49 schreef kingmob het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat de mensen hier in hun handjes mogen knijpen dat ze al zoveel worden geholpen. Strikt genomen is men het risico zelf aangegaan en daarmee ook verantwoordelijk. Waarmee ik niet wil zeggen dat daarmee het recht op vergoeding wegvalt, maar wel dat dit niet zomaar geeist kan worden.
Wat ik zo frappant vind is dat er door de AFM, DNB en de IJslandse evenknieen hiervan werd meegekeken maar niemand die iets in de gaten had.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:45 schreef HuHu het volgende:
[..]
De bank zelf had geen vergunning van het DNB om als bank te functioneren, slechts toestemming om een bijkantoor te voeren. Het was dus géén Nederlandse bank, maar slechts een bijkantoor. Daar zijn wat minder strikte regels voor denk ik zo.
Dat mensen zich niet bewust zijn van het risico vind ik geen geldig excuus. Om de zoveel tijd trappen mensen ook weer in 1 of andere aandelen-zeepbel, dat is wat mij betreft hetzelfde verhaal.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:58 schreef James52 het volgende:
[..]
Volstrekt terecht dat we geholpen worden, nog nooit zijn spaarders op de vingers getikt voor het sparen bij banken met hoge risico's, de mensen hebben nu hun les gehad en worden geholpen. Als er nu nog mensen bij alibaba banken blijven zitten zou ik het wel terecht vinden als die moeten bloeden mocht die bank vallen.
En zo heeft bos het ook uitgelegd.
Ik weet niet welke bron het eerste met die 120.000 kwam, eerst werd er gezegd 50-75.000, maar ik denk dat het getal van DNB komt, die heeft namelijk de administratie in beslag genomen en weet precies hoeveel rekeningen er zijn en hoeveel de totale omvang is. Als dat zo is, dan klopt het gewoon dat er 120.000 rekeninghouders zijn en de totale omvang 1,6-1,7 milard is.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:04 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ben het met je eens. We hebben echt niks te eisen. Of te drammen.
Er is niet eens duidelijk hoeveel NL-spaarders er bij IceSave zaten, er wordt nu maar voor het gemak 120.000 aangehouden.
Jij bent volgens mij echt iemand die zichzelf als middelpunt van het universum ziet...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:58 schreef James52 het volgende:
[..]
Volstrekt terecht dat we geholpen worden, nog nooit zijn spaarders op de vingers getikt voor het sparen bij banken met hoge risico's, de mensen hebben nu hun les gehad en worden geholpen. Als er nu nog mensen bij alibaba banken blijven zitten zou ik het wel terecht vinden als die moeten bloeden mocht die bank vallen.
En zo heeft bos het ook uitgelegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |