Netjes, hoogste snelheid op dit momentquote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:06 schreef the_disheaver het volgende:
En dat is een:
2008-10-23 07:07:43
[ code verwijderd ]
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | GDRA 3380 (0) 11.8 PUMA +20 (3) 13.0 ERT4 +21 (4) 12.0 TELN +44 (6) 13.0 TELA +114 (10) 15.3 ERT3 +168 (6) 14.0 DLYD +188 (6) 14.0 TRUS +204 (0) 12.0 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | 2 - TELN 7.0 3 +2 GDRA 6.0 4 -3 TELA 6.0 5 -1 ERT4 5.5 6 +1 ERT3 2.0 7 -1 DLYD 2.0 8 - TRUS 1.0 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | GDRA 3343 (0) No Data ERT4 +5 (8) 14.5 PUMA +6 (10) 14.5 TELN +8 (23) 14.3 TELA +67 (29) 14.0 ERT3 +121 (32) 14.3 DLYD +142 (32) 14.8 TRUS +171 (26) 13.8 |
quote:
Mja.. ik ben het wel met disheaver eens. Beter hadden ze even goed naar http://virtual-loup-de-mer.org gekeken, gelikte graphics erbij en het was een stuk beter geweest.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:56 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Doe dan niet mee......
Met jouw kennis en belangstelling moet je in de top 1000 kunnen varen, met 2 vingers in je neus.... Dan laat je er wel 24k achter je
Ach, ze zeggen het te baseren op echte weersomstandigheden (lees: wind). Dus zorg dat je daar een programma voor hebt lopen (zoald ugrib) en zorg dat je de polars hebt van een VO 70 boot dan kom je al een heel eind.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:25 schreef Sandworm het volgende:
Tja, het kan altijd beter.... Ik vind het een leuke manier om de race te volgen (je kijkt toch even wat de echte boten doen) en met de kennis die ik hier 3 jaar geleden heb opgedaan, haal ik er zat per 10 minuten in. Het is een andere beleving, maar voor een gratis on-line game met zoveel entries, vind ik het een geslaagd evenement.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | GDRA 3324 (0) No Data ERT4 +15 (-10) 17.3 PUMA +7 (-1) 16.0 TELN +9 (-1) 16.8 TELA +43 (25) 14.0 ERT3 +100 (21) 13.8 DLYD +111 (31) 15.3 TRUS +150 (21) 13.0 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | GDRA 3308 (0) No Data ERT4 +18 (-3) 15.8 PUMA +7 (0) 16.0 TELN +11 (-2) 17.0 TELA +38 (5) 17.3 ERT3 +75 (26) 14.0 DLYD +82 (30) 16.0 TRUS +131 (19) 13.0 |
Je was weer eens sneller met posten dan ik.... Anyway, ik heb lol aan de game en ondanks alle gezeur vind ik dat die gasten het goed doen. Is wel weer extra belangstelling...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:00 schreef Sandworm het volgende:
...
Heuj, mijn telling klopte wel, ware het niet dat er een positiewisseling nog is geweest, waardoor die neit op 6,5 maar op 6 uitkomt... ik meen zelfs dat Tel Blue ook op 6 komt en er zo dus 5 boten gelijk staan, leuk voor de spanning.. maarja het is nog lang geen zomerquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:11 schreef the_disheaver het volgende:
4 boten met 6 punten nu. (puma ook, gelukkig ben ik niet de enige die niet kan rekenen. Al is die van NoMercy een stuk meer in de juiste richting...) met TELN op 1...
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | GDRA 3262 (0) 16.3 ERT4 +17 (-3) 16.0 PUMA +7 (-3) 15.5 TELN +2 (-1) 15.5 TELA +32 (-2) 17.3 ERT3 +55 (-2) 16.0 DLYD +51 (0) 14.0 TRUS +86 (-1) No Data |
Zolang hun kiel niet in orde is, krijgt Ericsson 3 bij elke in in-port race en scoring gate één punt aftrek van hun score en bij het finishen van de leg twee.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:41 schreef NoMercy285 het volgende:
...
Ericsson kreeg 1 punt aftrek, geen idee waarom!?
...
Ze hebben blijkbaar een open ruimte in de kiel nog niet gevuld, wat een eis was om als VOR 70 schip te kunnen zeilen, de kiel moest geheel gevuld kunnen worden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:41 schreef NoMercy285 het volgende:
Ericsson kreeg 1 punt aftrek, geen idee waarom!?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | GDRA 3252 (0) 16.3 TELN +1 (1) 17.0 PUMA +5 (2) 15.0 ERT4 +12 (5) 16.3 TELA +26 (6) 16.7 DLYD +43 (8) 15.0 ERT3 +49 (6) 17.3 TRUS +87 (-1) No Data |
team WEST Racing, alleen ik sta nog steeds vast op een eilandquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:16 schreef azaroth het volgende:
spelen hier nog mensen de virtuele volvo ocean race game? zoja wat zijn jullie bootnamen? dan kunnen we elkaar een beetje in de gaten houden
mijne is:
blauwe schuit
DLYD niet, mits ze de romp niet hebben verbouwd na AAB1. Als ze hun eigen koers nemen (binnendoor) zal het zijn omdat ze de mast niet vertrouwen, niet omdat ze denken een betere koers te varen. En staat de wind er niet altijd goed?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:23 schreef NoMercy285 het volgende:
De teams varen allemaal steeds zuidelijker, het is de verwachting dat ze pas over een dag of 2, als de kust van Brazilië die draai maakt zeg maar, naar het oosten gaan varen.. de hele oversteek zal waarschijnlijk wel met een rotvaart gaan, de wind staat er behoorlijk goed voor.. Als er al een team direct naar het oosten was gevaren hadden ze even de leiding gepakt, maar dan word je gewoon na een aantal dagen flink voorbij gekacheld voor de rest waarschijnlijk.. Een team russia of Delta Lloyd had de gok kunnen wagen denk ik..
Bij normale omstandigheden van de zaling van DLYD is het geen gok, DLYD is ontworpen voor meer wind, niet minder.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:52 schreef NoMercy285 het volgende:
Ik doelde juist op het feit dat onder minder wind ze minder last zullen hebben van hun geïmproviseerd kunststukje. Als je al minder kans hebt om veel punten te pakken, moet je die gok wagen... de schepen voorop willen gewoon bij elkaar blijven en later kleinere risico's nemen.
Ericsson heeft ook Juan K als ontwerp, in de basis zullen die en de dlyd niet zo veel schelen (uitgangspunt). De Farr ontwerpen zijn in de kont iets ranker en kunnen dus volgens mij beter een scherpe koers varen dan de Juan K modellen. Green Dragon is een Reichel/Pugh (quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:25 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Bij normale omstandigheden van de zaling van DLYD is het geen gok, DLYD is ontworpen voor meer wind, niet minder.
Het is niet als voor de SG dat er grote verschillen in windkracht/richitng waren op korte afstand, en dat weerkaarten niet 100% zeker zijn. De weg buitenom is langer en heeft meer wind. Een simpele rekensom is voldoende als je de data van je eigen boot hebt om te bepalen bij bepaalde weersomstandigheden welke route het snelste is.
Je neemt niet een kleiner risico door dezelfde koers als de koploper te varen wanneer je een andere rompvorm hebt dan de koploper. In hoevere de verschillende rompvormen verschillen weet ik niet, er zijn in elk geval wel veel verschllende ontwerpers.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | PUMA 2648 (5) 17.3 ERT4 +10 (-10) 16.3 GDRA +24 (3) 17.5 TELN +30 (4) 17.5 TELA +48 (0) 18.7 ERT3 +70 (5) 18.0 DLYD +127 (2) 17.0 TRUS +207 (10) 20.3 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | PUMA 2605 (0) 15.8 ERT4 +10 (0) 15.8 GDRA +29 (-6) 15.0 TELN +32 (-3) 15.5 TELA +46 (1) 16.0 ERT3 +66 (4) 17.0 DLYD +122 (5) 18.3 TRUS +202 (5) 17.8 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ERT4 2361 (5) 24.0 PUMA +1 (-1) 22.0 GDRA +33 (-2) 24.8 TELN +42 (-9) 21.3 TELA +46 (-9) 19.5 ERT3 +58 (-10) 21.7 DLYD +108 (-13) 19.3 TRUS +172 (-8) 18.3 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ERT4 2361 (5) 24.0 406 PUMA +1 (-1) 22.0 407 GDRA +33 (-2) 24.8 404 TELN +42 (-9) 21.3 391 TELA +46 (-9) 19.5 407 ERT3 +58 (-10) 21.7 427 DLYD +108 (-13) 19.3 423 TRUS +172 (-8) 18.3 455 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | TRUS 282.60 455 DLYD 283.69 423 ERT3 285.73 427 PUMA 287.37 407 ERT4 290.13 406 GDRA 298.58 421 TELA 299.89 426 TELN 300.52 391 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | ERT4 1.04 1.62 TRUS 1.04 1.55 TELA 1.03 1.46 TELN 0.98 1.32 GDRA 0.97 1.26 PUMA 0.95 1.2 DLYD 0.94 1.3 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ERT4 2145 (0) 25.0 473 PUMA +12 (-3) 24.3 452 GDRA +36 (-2) 22.3 457 ERT3 +69 (-6) 22.0 461 TELN +70 (-10) 21.3 426 TELA +73 (-12) 20.0 437 DLYD +146 (-15) 20.0 438 TRUS +210 (-8) 20.5 455 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ERT4 1769 (0) 25.0 587 PUMA +26 (1) 24.8 561 GDRA +74 (-1) 24.0 549 ERT3 +109 (-6) 24.5 536 TELA +136 (-14) 19.0 498 TELN +141 (-15) 19.3 492 DLYD +279 (-46) 16.5 422 TRUS +305 (-36) 14.5 455 |
Mark Covell lijkt tijd over te hebben, http://press.volvooceanrace.org/?cat=19quote:“We sail for the whale” is the slogan written on our main sail. The only problem is that nobody has told the whales that....
Wat ik me opeens afvroeg toen ik dat las was: Hoe meten ze dat, of te wel, wanneer is het 0-punt en wanneer het 24u punt. Ik bedoel. je kunt om 17:29u beginnen met meten hoeveel je hebt gevaren sinds gisteren 17:29u, maar ook om 17:43u etc....quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:17 schreef the_disheaver het volgende:
Lol, ERT4 verbreekt het 24hr record, maar toch is PUMA dichterbij gekomen...
In de RDC is het echt de afstand afgeled in de afgelopen 24 uur, de getal van het record houdt geen rekening met de datatijden, en zodoende kan de 24h meting elke minuut beginnen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:30 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Wat ik me opeens afvroeg toen ik dat las was: Hoe meten ze dat, of te wel, wanneer is het 0-punt en wanneer het 24u punt. Ik bedoel. je kunt om 17:29u beginnen met meten hoeveel je hebt gevaren sinds gisteren 17:29u, maar ook om 17:43u etc....
Want stel je nu voor dat je inderdaad om 17:29u gemeten hebt, je het daaropvolgende uur nog ff harder vaart, je om 18:29u opeens opnieuw het record gebruiken hebt (als je dus het laatste uur harder hebt gevaren dan het 1e uur).
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ERT4 1694 (0) 26.3 593 PUMA +34 (-8) 20.5 561 GDRA +76 (-2) 24.8 549 ERT3 +113 (-4) 24.5 538 TELA +145 (-9) 21.5 497 TELN +155 (-14) 21.0 486 DLYD +315 (-36) 16.3 396 TRUS +337 (-32) 18.5 442 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ERT4 1624 (0) 24.7 592 PUMA +41 (-7) 22.8 562 GDRA +86 (-11) 24.8 544 ERT3 +119 (-6) 24.0 538 TELA +155 (-11) 20.3 501 TELN +172 (-18) 19.5 487 DLYD +337 (-23) 19.5 387 TRUS +357 (-21) 17.5 437 |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |