abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62253004
Hier maar verder.
quote:
Fransen: "Ook bloeddoping tijdens de Tour"
wo 08/10/08 - Het Franse Antidopingagentschap heeft "ernstige aanwijzingen" dat bepaalde renners tijdens de afgelopen Tour gebruik gemaakt hebben van bloedtransfusies. "We werken aan een test om bloeddoping te bewijzen."
Volgens de Fransen hadden 30 renners voor de Tour afwijkende bloedwaarden.

Nadat de renners op de hoogte waren gebracht, werden die waarden weer normaal.

"Maar het was wel opmerkelijk dat ook hun prestaties meteen slechter werden", zegt Pierre Bordry (foto) van het Frans Antidopingagentschap.

Op dit moment bestaat er evenwel nog geen test om bloedtransfusies aan te tonen.

"Maar dankzij nieuwe technieken kunnen we nu wel bewijzen dat er bloedtransfusies gedaan zijn", zegt Bordry. "We kunnen pas later zeggen om welke renners het gaat."

http://www.sporza.be/cm/s(...)008_bloeddoping_Tour
pi_62253024
Laat me hier maar een tvp neerzetten
pi_62253104
Ergens vind ik het wel een zwaktebod van het IOC om de Peking-stalen nu opnieuw te testen op CERA.

Hadden ze maar direct die techniek moeten toepassen. In de Tour enkele weken eerder waren ze er al toe in staat om op CERA te testen.

Niet dat ik niet van mening ben dat de CERA-zondaars gestraft moeten worden overigens.
pi_62253163
Die bloeddoping moeten ze dus ook direct erbij doen. Ik denk dat ze er daar meer op gaan pakken dan.

Maar weet er nou iemand hoe dat Cera werkt? Ze kunnen hemacrediet meten en als dier hoger is als 50 ben je de lul. Vult Cera die waarde alleen aan tot de 50 of doet dat middel meer?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 09:34:05 #5
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_62253186
Ik ben nu wel benieuwd of er vanuit het IOC ook veel positieve gevallen worden gemeld. En in welke sporten zoal... Kan nog wel een hoop commotie veroorzaken en daarom zal er wel een hoop in de dopedoofpot verdwijnen.
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
pi_62253993
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 09:34 schreef Dr.Aart het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd of er vanuit het IOC ook veel positieve gevallen worden gemeld. En in welke sporten zoal... Kan nog wel een hoop commotie veroorzaken en daarom zal er wel een hoop in de dopedoofpot verdwijnen.
Daar vrees ik ook een beetje voor.. Ik vind dat wij sportliefhebbers het recht hebben om een idee te krijgen van de omvang van dopinggebruik in andere sporten dan het wielrennen. Laat ze maar komen, de zwemmers, atleten en andere oplichters
pi_62254111
Ik denk dat Bruyneel helemaal niet ongelukkig is dat Astana dit jaar niet aan de Tour mocht meedoen.

30 renners. Als je ervan uitgaat dat alleen de beste renners en etappewinnaars getest zijn, dan zou het om een helemaal grote namen moeten gaan.

Of ze het kunnen bewijzen is nog maar de vraag, maar vermoedelijk gaat het dan om zeker 6, 7 man uit de top 10.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 10:49:46 #8
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_62254816
Aan het begin van de Tour wordt volgens mij iedereen getest.

Als je dat dan vergelijkt met het biologisch paspoort, kan je alle dingen vaststellen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_62255682
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 10:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Aan het begin van de Tour wordt volgens mij iedereen getest.

Als je dat dan vergelijkt met het biologisch paspoort, kan je alle dingen vaststellen.
Ik vraag me af wat de waarde is van dat biologisch paspoort.

Die Van Mol van Quick-Step zei ook dat de hematocrietwaarde na een zware bergrit 5 punten lager kan liggen. Met andere woorden: dat kan ook niet.

Als een renner weet dat zijn hematocriet 5 punten lager ligt, en er dus 3 punten bijtankt, denkt iedereen dat dat doodnormaal is.
pi_62255833
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 09:32 schreef northernlight81 het volgende:
Die bloeddoping moeten ze dus ook direct erbij doen. Ik denk dat ze er daar meer op gaan pakken dan.

Maar weet er nou iemand hoe dat Cera werkt? Ze kunnen hemacrediet meten en als dier hoger is als 50 ben je de lul. Vult Cera die waarde alleen aan tot de 50 of doet dat middel meer?
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd ja. Is er een voordeel van Cera boven een natuurlijk even hoge hematocriet-waarde? En tíjdens de Tour spuiten, dat vergroot je pakkans echt enorm, dus dat zie ik niet veel mensen doen.
pi_62255849
Ik denk trouwens dat Evans één van de renners is die illegale transfusies heeft gehad.
pi_62255938
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:37 schreef JohnDDD het volgende:
Ik denk trouwens dat Evans één van de renners is die illegale transfusies heeft gehad.
Dat zou wel de meest logische zijn inderdaad. Dus als er écht 30 renners gepakt zijn, kunnen we daar wel van uit gaan.
pi_62255986
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd ja. Is er een voordeel van Cera boven een natuurlijk even hoge hematocriet-waarde? En tíjdens de Tour spuiten, dat vergroot je pakkans echt enorm, dus dat zie ik niet veel mensen doen.
Het voordeel van CERA is:
-Je hebt er weinig van nodig
-Het is niet lang opspoorbaar
-Het werkt nog lang door

Wat betekent dit in de praktijk? Een renner injecteert zich drie dagen voor de Tour met een minime hoeveelheid CERA. De CERA is wellicht tot 24 uur daarna opspoortbaar en daarna niet meer. Toch blijft hij nog een aantal weken lang extra veel rode bloedlichaampjes aanmaken (als ik me niet vergis schijnt het effect van een beetje CERA wel maanden te kunnen voortduren?)

Stel dat je dus renner A hebt met de volgende bloedwaarden.

1 juli - 43%
8 juli - 44%
15 juli - 42%
22 juli - 42%
29 juli - 41%

Stel dat die renner nu op 1 juli een beetje CERA neemt, tegen de ploegdokter zegt hij dat hij in een hoogtetent slaapt.

Dan zijn zijn bloedwaarden wellicht:
1 juli - 43%
8 juli - 45%
15 juli - 45%
22 juli - 44%
29 juli - 44%

Terwijl de CERA alleen op 1 en misschien 2 juli opspoorbaar is.

Het enige wat misschien helpt is dat ze een methode uitvinden om aan de rode bloedlichaampjes zelf te kunnen zien dat ze niet door lichaamseigen hormonen gemaakt zijn maar dat lijkt me vooralsnog onmogelijk.
pi_62257354
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:43 schreef JohnDDD het volgende:

Het enige wat misschien helpt is dat ze een methode uitvinden om aan de rode bloedlichaampjes zelf te kunnen zien dat ze niet door lichaamseigen hormonen gemaakt zijn maar dat lijkt me vooralsnog onmogelijk.
Dat kan, maar volgens mij maakt je lichaam die rode bloedcellen gewoon zelf aan. Vino had vreemde rode bloedcellen vorig jaar.

Maar dit klopt denk ik wat je zegt, alleen hebben ze niet durven denken dat er dat geheime molecuul in zit waardoor het dus makkelijk aantoonbaar is nu.
pi_62257807
Vrees dat het nog maanden gaat duren voordat er namen bekend worden. Dit speculeren is leuk voor een forum, maar eigenlijk niet goed voor het wielrennen. Renners worden besmeurd en iedereen is schuldig. maar het is het gevolg van wat de wielrennerij zelf doet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_62257909
quote:
Maar dit klopt denk ik wat je zegt, alleen hebben ze niet durven denken dat er dat geheime molecuul in zit waardoor het dus makkelijk aantoonbaar is nu.
Was het niet dat de CERA producent een extra molecule had toegevoegd zodat het eenvoudig opspoorbaar is?
pi_62258144
Tvp. Ben erg benieuwd welke namen er bekend gaan worden vrijdag.
pi_62258385
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:16 schreef robbolo het volgende:
Tvp. Ben erg benieuwd welke namen er bekend gaan worden vrijdag.
zouden er vrijdag namen bekend worden?
pi_62258514
Wat uitgebreider over de laatste ontwikkelingen:
quote:
Ook doping met eigen bloed opspoorbaar

Het Franse Antidopingagentschap (AFLD) bevestigde de positieve controles van Schumacher. Eind deze week zou er nog een kop(je) rollen, maar daarmee zou het leed niet geleden zijn. AFLD-chef Bordry voorspelt nóg een vloedgolf...

Patrick Lefevere kan de ontslagbrief van Stefan Schumacher stilaan op de post gooien. Het Franse Antidopingagentschap bevestigde gisteren immers de dubbele positieve dopingcontrole van de Duitser tijdens de jongste Tour, waarbij die twee keer betrapt werd op het gebruik van CERA, het nieuwe epo in afwachting van de allernieuwste variant. De UCI, het Wereldantidopingagentschap WADA en de Duitse vleugel daarvan werden officieel op de hoogte gebracht. Schumacher, die er meer dan waarschijnlijk zijn beide ritoverwinningen bij in schiet en een schorsing van twee jaar boven het hoofd hangt, heeft van de Duitse wielerbond tot het einde van deze week de tijd gekregen om zich te verantwoorden.

Afgaande op een interview van de Duitse televisiezender ZDF met Pierre Bordry, hoofd van het AFLD, zit er echter een tweede vloedgolf aan te komen. Volgens de Fransman staat een nieuwe testmethode bijna op punt waardoor voortaan ook bloedtransfusies met eigen bloed opgespoord kunnen worden. Tot nog toe lukte dat alleen met bloed van een donor, zoals dat vorig jaar nog het geval was met het Kazachse duo Vinokourov en Kashechkin. Een serieuze stap vooruit, want atleten die zich dopeerden met hun eigen bloed mochten zich veilig achten. Net als dat tot voor kort het geval was met CERA-zondaars. Deze laatsten hebben hun factuur al te pakken. Als dat nu ook het geval is met bloeddoping, riskeren er veel met knikkende knieën rond te lopen en worden de mazen van het net een stuk nauwer.

'We zijn nu al in het bezit van duidelijke aanwijzingen van eigen bloeddoping in de jongste Ronde van Frankrijk', aldus Bordry. Volgens hem heeft het AFLD liefst dertig renners in het vizier, waarvan er verschillende zullen leiden tot positieve controles. Tijdens de Tour al deed het bericht de ronde van een reeks renners die afwijkende bloedwaarden lieten noteren. Nadat de coureurs in kwestie en de betrokken ploegen daarvan werden verwittigd, vielen de meeste verdachte waarden terug tot een normaal niveau. 'We waren verrast om te zien hoe ook hun prestaties achteruit gingen', aldus Bordry'

Waar de onderzoekers in juli nog niet in staat waren om bewijzen voor te leggen van die bloeddoping, zou dat volgens Bordry binnenkort wel kunnen. 'Dan zullen we de betrokken bloedstalen uit de Tour nog eens laten onderzoeken', verwittigde hij. Dat belooft.

Laat ze die stalen van de Olympische Spelen dan ook maar aan deze nieuwe test onderwerpen

Ik gooi de laatste berichten ook even door babelfish en stuur ze dan door naar R.Nadal@fuentes.com
pi_62259001
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:26 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

zouden er vrijdag namen bekend worden?
Ik had vernomen dat ze vrijdag de CERA mensen zouden bekend maken, en dat zouden dan nog zo een 10 mensen zijn.
pi_62259171
Volgens de Gazzetta gisteren zou er anders nog maar één positief geval bekend worden, van een bekende naam, maar geen topper, en geen italiaan.
pi_62259283
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:00 schreef Ereinion het volgende:
Volgens de Gazzetta gisteren zou er anders nog maar één positief geval bekend worden, van een bekende naam, maar geen topper, en geen italiaan.
Ow. Er dook ergens ook een lijstje op met Sastre, Kohl, Cancelara en nog meer. Speculaties dus?

[ Bericht 0% gewijzigd door robbolo op 09-10-2008 14:11:11 ]
pi_62259375
Dat lijstje met Sastre, Kohl etc. is gewoon verzonnen, daar bestaat voor zover ik weet geen enkele serieuze bron voor.
pi_62259443
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:09 schreef Ereinion het volgende:
Dat lijstje met Sastre, Kohl etc. is gewoon verzonnen, daar bestaat voor zover ik weet geen enkele serieuze bron voor.
Ok, Mooi zo. Dan maar afwachten met die bloedtransfusies.
pi_62259587
Wat ben ik blij dat Dekker de Tour niet gereden heeft...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62259767
er stond ook bij dat die bekende renner maar geen topper ook goed was in de eerste week van de Tour en daarna zijn bloedwaarden weer normaal had. Kun je nu gaan speculeren wie in week 1 goed reed en daarna terugviel.
pi_62259791
quote:
Schumacher zal geen spijtoptant worden
do 09/10/08 - Stefan Schumacher zal deze week nog reageren op zijn positieve dopingtest. Dat heeft Michael Lehner, de advocaat van de Duitser, gezegd.
"Stefan komt eerstdaags met een verklaring", zegt Lehner. (PhotoNews) Het Franse antidopingagentschap ontdekte in bloedstalen van Schumacher uit de Tour cera. Dat werd pas vorige week ontdekt in bewaarde bloedstalen.

Tijdens de Tour vielen de prestaties van Schumacher al op, hij droeg de gele trui en won twee tijdritten.

Lehner liet ook weten dat hij zijn cliënt niet zal aanraden om met het onderzoek mee te werken. Eerder deed hij dat wel met Jörg Jaksche en die vond nadien geen ploeg meer.

"Niemand zegt het, maar het is duidelijk dat de teams geen verraders in dienst nemen."
http://www.sporza.be/cm/s(...)humacher_spijtoptant

Dit is nou echt één van de grote problemen van het wielrennen.

Gewoon er bij voorbaat al weer vanuit gaan dat zo'n valsspeler terugkomt bij een team en 'gewoon' weer deel uit gaat maken van het peloton.

Niet alleen een idiote uitspraak van die advocaat, maar het geeft maar weer eens aan dat hij zonder enige spijt gebruikt heeft en er vanuit gaat dat hij over twee jaar er weer lekker bij is.
Jack does it in real time...
pi_62259795
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:17 schreef marcodej het volgende:
Wat ben ik blij dat Dekker de Tour niet gereden heeft...
Ja, die reed het peloton in Zwitserland volledig aan gort, die had de CERA ongetwijfeld uit zijn oren spuiten
pi_62259894
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:25 schreef DeeBee het volgende:

[..]

http://www.sporza.be/cm/s(...)humacher_spijtoptant

Dit is nou echt één van de grote problemen van het wielrennen.

Gewoon er bij voorbaat al weer vanuit gaan dat zo'n valsspeler terugkomt bij een team en 'gewoon' weer deel uit gaat maken van het peloton.

Niet alleen een idiote uitspraak van die advocaat, maar het geeft maar weer eens aan dat hij zonder enige spijt gebruikt heeft en er vanuit gaat dat hij over twee jaar er weer lekker bij is.
Tja, dat kan je nu wel roepen, maar welke betrapten van echt zware middelen zijn ooit nog bij een goede ploeg of op een hoog niveau terug gekomen? Millar ja, maar dat was voordat de grote shit begon, en Basso, de beste renner ter wereld op het moment dat hij gepakt werd. De meeste komen op zijn hoogst nog bij een ploeg als Rock Racing of Milaneza terecht, waar ze voor een hongerloontje in kutkoersen aan de start verschijnen. De tijd dat je als betrapte gewoon na je straf weer terug kon komen bij een topploeg is echt al lang achter ons. Schumacher zal je nooit meer in de Tour zien.
pi_62259969
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:24 schreef Bartoli het volgende:
er stond ook bij dat die bekende renner maar geen topper ook goed was in de eerste week van de Tour en daarna zijn bloedwaarden weer normaal had. Kun je nu gaan speculeren wie in week 1 goed reed en daarna terugviel.
Valverde. Het is altijd op en af met die gozer. Hoop het niet, maar het zal me niks verbazen als hij gepakt word.
pi_62260013
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:31 schreef robbolo het volgende:

[..]

Valverde. Het is altijd op en af met die gozer. Hoop het niet, maar het zal me niks verbazen als hij gepakt word.
Hij zal z'n bloedzakken ondertussen in ieder geval wel anders labellen toch?
Jack does it in real time...
pi_62260334
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:33 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Hij zal z'n bloedzakken ondertussen in ieder geval wel anders labellen toch?
Zullen ze naar zijn hond vernoemd worden?
pi_62261361
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:31 schreef robbolo het volgende:

[..]

Valverde zal wel niet en die valt onder de noemer topper. dacht eerder aan de winnaar van de waalse pijl
pi_62261428
Kirchen had wel een hele goede laatste tijdrit. Misschien Devolder? Dit zakte wel heel ver weg.
pi_62261529
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:27 schreef Ereinion het volgende:
Kirchen had wel een hele goede laatste tijdrit. Misschien Devolder? Dit zakte wel heel ver weg.
Maar een kenmerk van een epo-rijder is toch juist dat je niet ver weg zakt, zeker niet zo ver als Devolder.
Je moet het dus relatief zien, en dan denk ik indd ook aan Kirchen en Valverde. Hoop de laatste.
pi_62261618
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar een kenmerk van een epo-rijder is toch juist dat je niet ver weg zakt, zeker niet zo ver als Devolder.
Je moet het dus relatief zien, en dan denk ik indd ook aan Kirchen en Valverde. Hoop de laatste.
Ja, maar volgens Bartoli was het iemand wiens bloedwaarden opvallend begonnen, en later normaal werden, en dus ook een zelfde prestatiecurve vertoonde. Wat in Devolder zijn voordeel spreekt is dat hij in de rest van het seizoen nog een behoorlijk niveau haalde, wat bij Schumacher totaal niet het geval was. Dan zou je eerder denken aan een Kirchen of een Schleck. Het zou overigens intussen wel handig zijn als we het originele artikel hadden, want we zitten nu te speculeren welke mogelijke renner bij zou kunnen horen bij een onduidelijke beschrijving van een artikel uit de Gazzetta die niemand van ons heeft gelezen
pi_62261974
hier even de quote erbij gepakt
quote:
Vor dem Start der Tour hatten die Dopingkontrolleure bei 30 Fahrern auffällige Werte festgestellt. Bei einigen Profis hatten sich laut ZDF die Blutwerte dann während der Rundfahrt wieder normalisiert, bei anderen aber nicht. «Einige der verdächtigen Fahrer sind wieder zurück zu ihren normalen Werten gelangt. Wir waren aber überrascht zu sehen, wie schwach deren Leistungen dann waren», sagte Bordry
en hier de rest van het verhaal
quote:
Bordry rechnet mit weiteren positiven Tests

AFLD auch den Eigenblutdopern auf der Spur

08.10.2008 - Mainz/Hamburg (dpa) - Die französische Anti-Doping-Agentur AFLD erwartet nach Informationen des ZDF zweieinhalb Monate nach dem Ende der Tour de France weitere Doping-Enthüllungen.

«Wir sind bereits im Besitz ernstzunehmender Hinweise auf Fälle von Eigenbluttransfusionen. Um wen es sich handelt, werden wir wohl erst später sagen können», sagte AFLD-Präsident Pierre Bordy dem Fernsehsender. Über die bisher bekannten Fälle hinaus seien daher weitere positive Testergebnisse von anderen Fahrern zu erwarten.

Die AFLD war bei der diesjährigen Frankreich-Rundfahrt für die Tests verantwortlich gewesen. In nachträglichen Untersuchungen wurden der Nürtinger Stefan Schumacher und der Italiener Leonardo Piepoli in der A-Probe positiv auf Doping mit dem EPO-Präparat CERA getestet. Schumacher hat bisher stets Doping bestritten.

Dem ZDF kündigte Bordry an, dass weitere Nachuntersuchungen von eingelagerten Proben verdächtiger Fahrer bevorstehen. Dabei soll es sich laut Bordry um 30 Profis handeln. Derzeit suche man zwar nur nach CERA. «Aber bald schon können wir mit dem neuen Verfahren Eigenbluttransfusionen nachweisen und wir werden dann auch damit nachtesten», sagte Bordry.

Vor dem Start der Tour hatten die Dopingkontrolleure bei 30 Fahrern auffällige Werte festgestellt. Bei einigen Profis hatten sich laut ZDF die Blutwerte dann während der Rundfahrt wieder normalisiert, bei anderen aber nicht. «Einige der verdächtigen Fahrer sind wieder zurück zu ihren normalen Werten gelangt. Wir waren aber überrascht zu sehen, wie schwach deren Leistungen dann waren», sagte Bordry.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:54:26 #38
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_62262143
tvp
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_62263035
Een bekende naam maar geen topper doet suggereren naar een knecht of vrijbuiter.

Maar met die renners wiens prestaties achteruit gingen is het wel makkelijker speculeren.
Kirchen lijkt me daar wel een van (eerste week veelvuldig in de top 5 en later weggezakt).
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_62264358
Zo ver zakte Kirchen toch ook weer niet weg?
Ik bedoel: hij werd 8e, imo wel ongeveer op zijn niveau.
pi_62265181
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:16 schreef Wombcat het volgende:
Zo ver zakte Kirchen toch ook weer niet weg?
Ik bedoel: hij werd 8e, imo wel ongeveer op zijn niveau.
nee maar erna heeft die wel niks meer gepresteerd
pi_62265666
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat zou wel de meest logische zijn inderdaad. Dus als er écht 30 renners gepakt zijn, kunnen we daar wel van uit gaan.
Als het er 30 zijn zullen ze in elk geval wel de hele top 10 betrappen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_62265947
Volgende maand:

Wint Laurens ten Dam Tour de France 2008?

Laurens ten Dam heeft wellicht de Tour de France 2008 gewonnen. De Rabobankrenner was de enige top 20-renner die níet positief heeft getest op doping.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:14:54 #44
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_62266993
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:49 schreef Bartoli het volgende:

[..]

nee maar erna heeft die wel niks meer gepresteerd
Dat zegt toch niks, misschien heeft hij het rustig aan gedaan en piekt hij nu nog naar de Ronde van Lombardije.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_62267771
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:07 schreef warpozio het volgende:

[..]

Was het niet dat de CERA producent een extra molecule had toegevoegd zodat het eenvoudig opspoorbaar is?
Dat blijkt niet waar te zijn.
pi_62270658
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:14 schreef maartenducrot het volgende:

[..]

Dat zegt toch niks, misschien heeft hij het rustig aan gedaan en piekt hij nu nog naar de Ronde van Lombardije.
OS en WK waren ook een doel. op het WK startte die in extremis niet eens
pi_62272069
Cavendish, Valverde, Sastre, F. Schleck, Cancellara, Kirchen, Moreau, Kohl het is allemaal zo voorspelbaar wie er genoemd worden.

Als er maar wat toppers die schoon zijn dat ook blijven, zoals Evans, Andy Schleck, Cunego. Een Valverde blijft toch altijd besmet, dan kan hij maar beter nu gepakt worden.
pi_62273689
Terug vind pitti
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_62275563
quote:
"Nalatigheid" kost Fofonov drie maanden

De Franse wielerbond heeft Dmitri Fofonov drie maanden geschorst voor "nalatigheid". De Kazakse renner van Crédit Agricole testte op het einde van de Tour positief op heptaminol.
Fofonov beweerde dat hij, achter de rug van zijn team om, een product tegen krampen had gekocht op het internet.

De schorsing gaat in vanaf oktober, maar zonder de wintermaanden. Fofonov, 19e in de eindstand van de Tour, zal vanaf het voorjaar dus weer kunnen koersen.
pi_62275564
We moeten er gewoon vanuit gaan dat er nog wat toppers uit gaan en we mogelijk wederom een verklootte tour hebben. Ze hebben nu echt een slag geslagen omdat haast geen nieuw medicijn meer te vertrouwen is door die samenwerking met de medicijnen-industrie.

We gaan nog wat spectaculaire weken tegemoet.
pi_62275599
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:48 schreef wimderon het volgende:

[..]
. Een wielrenner die middelen via internet aanschaft, hoe dom kan je dan zijn ?
pi_62275682
Kirchen viel niet echt terug, zijn "mindere" prestaties zijn gewoon te wijten aan het parcours. Van de heuvels en het midden gebergte naar het hooggebergte.
Valverde had juist in de eerste bergrit (vooruit de tweede, maar in de eerste wilde geen topper koersen behalve Ricco) zijn slechtste dag en was daarna constant bij de besten, ook op Alpe d'Huez.
Het zijn ook gewoon absolute toppers, dus ze voldoen wat mij betreft totaal niet aan de omschrijving, behalve dat ze niet Italiaans zijn).
pi_62276035
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:48 schreef northernlight81 het volgende:
We moeten er gewoon vanuit gaan dat er nog wat toppers uit gaan en we mogelijk wederom een verklootte tour hebben.
Mijn Tour is niet verkloot hoor. Heb het nog steeds een erg boeiende Tour gevonden. Dat er nu wat gepakt worden, tja het hoort erbij. Op het moment van de ritten vind het nog vaak nog steeds boeiende koers en dan geniet ik. Daar doet een dopinggeval of wat een aantal maanden na de Tour of welke andere koers dan ook wat aan af. Ben wel benieuwd wie het is.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_62276203
Inderdaad. Als je je kijkplezier nog laat bederven door een positief geval dan moet je echt snel een andere kijksport gaan zoeken, want het zal de komende jaren echt niet minder worden. Ik heb in ieder geval van de Tours van de laatste jaren meer genoten dan die van pakweg 2001 of 2002, waarin geen serieuze renners gepakt werden, maar verder ook geen zak gebeurde. Een dopingzaak op zijn tijd vind ik eigenlijk nog best wel leuk (zolang het geen favoriete renners van mij zijn). De laatste jaren wordt het wel een beetje teveel helaas, waardoor je nu toch wel naar een heel gedevalueerd peloton zit te kijken.
pi_62276293
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 00:16 schreef Ereinion het volgende:
Inderdaad. Als je je kijkplezier nog laat bederven door een positief geval dan moet je echt snel een andere kijksport gaan zoeken, want het zal de komende jaren echt niet minder worden. Ik heb in ieder geval van de Tours van de laatste jaren meer genoten dan die van pakweg 2001 of 2002, waarin geen serieuze renners gepakt werden, maar verder ook geen zak gebeurde. Een dopingzaak op zijn tijd vind ik eigenlijk nog best wel leuk (zolang het geen favoriete renners van mij zijn). De laatste jaren wordt het wel een beetje teveel helaas, waardoor je nu toch wel naar een heel gedevalueerd peloton zit te kijken.
Mijn hoogtepunt:

(L)

Ik moet wel zeggen dat ik het goed vind dat ze gepakt worden. Is altijd zonde als je weet dat jij als cleane renner 2e word achter een die doping heeft gebruikt. Dan zou ik me ook genaaid voelen. Maar nogmaals ik ben erg benieuwd wie er gepakt word.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:20:31 #56
67640 SaintOfKillers
pi_62278603
Ondertussen is er nog steeds geen enkele betrapte renner die zijn jaarsalaris heeft terugbetaald. De UCI begint zich af te vragen of ze 't wel zullen kunnen afdwingen. Dat is goed op tijd en weer een staaltje UCI-profesionnalisme ten top.

Als voorlopige omweg gaan ze wel zeuren op 't moment dat een van die renners een comeback wil maken, die zou dan geen licentie krijgen zonder dat de "boete" is betaald. Ik veronderstel echter dat, indien de boete niet rechtsgeldig zou zijn in eerste instantie, ze ook niet mag gebruikt worden als truukje om toch aan geld te raken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_62281861
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:32 schreef wimderon het volgende:
Wat uitgebreider over de laatste ontwikkelingen:

[..]

Laat ze die stalen van de Olympische Spelen dan ook maar aan deze nieuwe test onderwerpen

Ik gooi de laatste berichten ook even door babelfish en stuur ze dan door naar R.Nadal@fuentes.com
Zou wel een enorme stap vooruit zijn als ze nu ook autologe bloedtransfusies kunnen opsporen. Fuentes is echt niet de enige 'begeleider' die hiermee bezig is geweest.
pi_62281884
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:01 schreef eentwee het volgende:

[..]

Zou wel een enorme stap vooruit zijn als ze nu ook autologe bloedtransfusies kunnen opsporen. Fuentes is echt niet de enige 'begeleider' die hiermee bezig is geweest.
Ik begrjip het niet want oko Hamilton is daar toch op betrapt ?
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:57:00 #59
67640 SaintOfKillers
pi_62284862
De Giro gaat zijn stalen niet hertesten. Zomegnan beweert al op CERA te hebben getest en is niet van plan dat opnieuw te doen.
pi_62285017
Waar lees je dat hij beweert al op CERA getest te hebben? Volgens mij zegt hij slechts dat de test niets verdacht hebben opgeleverd.
(niet dat dat dat het veel geloofwaardiger maakt)
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:20:27 #61
67640 SaintOfKillers
pi_62285493
quote:
Giro test stalen niet opnieuw

De bloed- en urinestalen die afgenomen zijn bij renners tijdens de Giro d'Italia zullen niet opnieuw worden getest. Dit meldt Angelo Zomegnan, de baas van de Ronde van Italië.

Volgens Zomegan zijn er tijdens de Giro tests uitgevoerd op CERA, het middel waar in de Tour diverse renners op betrapt werden. Niemand teste echter positief.
pi_62286224
Raar.
Want het wil er bij mij niet zo in dat Ricco en zo tijdens de Giro wel schoon rondreden en dan opeens naar CERA grijpen.
Het is namelijk niet dat ze daar zoveel langzemer omhoog reden.
pi_62287225
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 00:09 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Mijn Tour is niet verkloot hoor. Heb het nog steeds een erg boeiende Tour gevonden. Dat er nu wat gepakt worden, tja het hoort erbij. Op het moment van de ritten vind het nog vaak nog steeds boeiende koers en dan geniet ik. Daar doet een dopinggeval of wat een aantal maanden na de Tour of welke andere koers dan ook wat aan af. Ben wel benieuwd wie het is.
Nou ik vond er vorig jaar gen zak meer aan toen Rasmussen er uit ging net na de laatste bergrit. Je voelt je voor de gek gehouden en waar zat je nou nog naartoe te kijken. Maar zoals ik al veel eerder zei vind ik het wielrennen ook nog steeds leuk. Maar ik vond de Vuelta bijvoorbeeld mooier dan de tour dit jaar, ook omdat de renners besloten dat alles op de Alpe D'huez beslist moest worden.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:32:02 #64
67640 SaintOfKillers
pi_62287391
Ik vond de Vuelta net erg flauw dit jaar, nog meer dan anders. Iedereen reed in functie van de eindoverwinning van Contador, zelfs de tegenstand.
pi_62287440
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:26 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Nou ik vond er vorig jaar gen zak meer aan toen Rasmussen er uit ging net na de laatste bergrit. Je voelt je voor de gek gehouden en waar zat je nou nog naartoe te kijken.
Precies, laat hem dan gewoon doorrijden
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_62287560
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 00:21 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Mijn hoogtepunt:

(L)
Schitterend idd, een van de mooiste duels ooit... Wat heb ik 'm toen keihard aangemoedigd op de bank (Echt waar "Kom op Rasmussen!!!") (Maakte wel de anti-climax erna een stuk groter...)

Goeie commentatoren ook, hoewel ik ze niet versta. "Bravo, Bravo Boogerd"

[ Bericht 9% gewijzigd door marcodej op 10-10-2008 16:27:28 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62287685
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:20 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Lijkt mij een foute vertaling ofzo, want die CERA test is toch echt voor het eerst toegepast in de Tour of ben ik nou gek?
En was het niet zo dat de Fransen gericht zochten bij bepaalde renners op basis van de Giro? Daar leidt ik uit af dat er daar verdachte waarden zijn, zonder dat er echt iemand gepakt kon worden (omdat er geen CERA test was dus..).
pi_62292549
Ciclismo: doping, abitazione Schumacher perquisita

STOCCARDA (Germania) - L'abitazione di Stefan Schumacher e' stata perquisita dalle autorita' tedesche che hanno aperto un'indagine per frode. Il corridore era risultato positivo ai controlli antidoping sostenuti durante il Tour de France. Lo ha fatto sapere la Procura di Stoccarda, precisando che dalla residenza di Schumacher sono stati prelevati alcuni documenti. (Agr)

Wielrennen, doping, woning Schumacher doorzocht

STUTTGART - De woning van Stefan Schumacher is doorzocht door de Duitse autoriteiten die een onderzoek naar fraude gestart zijn. De renner was positief bij antidoping-controles gedurende de Tour de France. Het Openbaar Ministerie van Stuttgart heeft ook laten weten dat er in de woning van Schumacher enkele documenten in beslag zijn genomen.

Wel laat weer zeg, waarom doen ze dat dagen nadat het nieuws naarbuiten is gekomen?
pi_62292817
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 00:16 schreef Ereinion het volgende:
Inderdaad. Als je je kijkplezier nog laat bederven door een positief geval dan moet je echt snel een andere kijksport gaan zoeken
nou, moet toch wel zeggen dat ik de tv al uit had gezet voordat Schumacher met de handen de lucht in over de finish schoot.. Kijk, als een Rasmussen of een Sastre als eerste bovenkomen heb ik dat niet want het is op hun terrein/specialiteit maar er zijn momenten dat het plezier door sommige rijders wel degelijk wordt vergald.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_62293107
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond de Vuelta net erg flauw dit jaar, nog meer dan anders. Iedereen reed in functie van de eindoverwinning van Contador, zelfs de tegenstand.
Welke tegenstand?
Alsof de andere ploegen iemand hadden die in de buurt van Contador en Leipheimer konden komen.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:30:59 #71
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_62293756
Goed om te lezen dat de organisaties van de Tour en de Giro op 1 lijn zitten.

Yeasayer - Wait for the Summer
pi_62294830
Het wielrennen graaft zijn eigen graf als dit zo doorgaat.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_62296214
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:37 schreef marcodej het volgende:

[..]

Schitterend idd, een van de mooiste duels ooit... Wat heb ik 'm toen keihard aangemoedigd op de bank (Echt waar "Kom op Rasmussen!!!")
Ik ook
Maar weet niet of ik het nu nog zou kunnen doen bij een wielrenner, misschien alleen nog bij een Nederlander.
pi_62296349
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 19:17 schreef qonmann het volgende:
Het wielrennen graaft zijn eigen graf als dit zo doorgaat.

Door door te controleren? Ze hadden ook ervoor kunnen kiezen om amper te controleren. Dan krijg je dus ook amper positieve gevallen, zoals in andere sporten wel het geval is. Dat is de meest simpele weg.

En als je bedoelt doordat er nog steeds renners aan de doping zitten, kan ik alleen maar zeggen dat dat probleem niet alleen van het wielrennen is. In andere sporten zitten ze ook aan de doping, maar door de matige controle vallen er veel minder door de mand. Kortom, het wielrennen graaf alleen zijn eigen graf door zoveel en zo goed te controleren.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:37:07 #75
14505 OProg
A Life in Music
pi_62296473
Ik moest vandaag weer aan deze foto denken die bij het begin van de tour opdook.

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_62296513
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 20:30 schreef TheArt het volgende:

[..]

Door door te controleren? Ze hadden ook ervoor kunnen kiezen om amper te controleren. Dan krijg je dus ook amper positieve gevallen, zoals in andere sporten wel het geval is. Dat is de meest simpele weg.

En als je bedoelt doordat er nog steeds renners aan de doping zitten, kan ik alleen maar zeggen dat dat probleem niet alleen van het wielrennen is. In andere sporten zitten ze ook aan de doping, maar door de matige controle vallen er veel minder door de mand. Kortom, het wielrennen graaf alleen zijn eigen graf door zoveel en zo goed te controleren.
En de media graven mee door de nadruk op wielrennen te leggen. En de andere sporten houden wijselijk hun mond en doen alsof er niets aan de hand is.
pi_62297216
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 20:37 schreef OProg het volgende:
Ik moest vandaag weer aan deze foto denken die bij het begin van de tour opdook.

[ afbeelding ]
Ontzettende gay foto, maar dat vind ik van alle foto's met wielrenners erop.

Gaaf dat we nog wat van die spectaculaire weken krijgen. Volgend jaar de tour kan echt al niet meer stuk. Ik hoop dat Ulrich zijn comeback aan kondigd dan krijgen we een soort tour classic, net als pink pop classic.

Vino niet naar Astana. Dat is wel het gaafst als de favorieten allemaal in andere teams rijden. Nou denk ik niet dat Vino een favoriet is zonder doping. Beter zouden of Contador of Armstrong toch ook voor een ander team gaan rijden, toch is het interessant te zien wat ze gaan doen als die 2 in een kopgroepje zitten op de alpe d' huez en er demareert een andere favoriet. Wie gaat hem halen
pi_62300470
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:26 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Nou ik vond er vorig jaar gen zak meer aan toen Rasmussen er uit ging net na de laatste bergrit.
Klopt maar dat kwam doordat er iemand tussentijds uitgeflikkerd was en niet omdat iemand 3 maanden later gedisqualificeerd was. Toen zat je nog midden in de wedstrijd. Vind het nog steeds stom van Rabo maar ach.

En de Tour dit jaar heb ik alleen de eerste 10 dagen live gezien en die medium bergritten en heuvelritten vond ik wel boeiender dan de normale week sprintritten.

En de Vuelta dit jaar vond ik eigenlijk alleen boeiend doordat Gesink nog goed mee kon.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:49:09 #79
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_62300559
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 17:33 schreef JohnDDD het volgende:
Ciclismo: doping, abitazione Schumacher perquisita

STOCCARDA (Germania) - L'abitazione di Stefan Schumacher e' stata perquisita dalle autorita' tedesche che hanno aperto un'indagine per frode. Il corridore era risultato positivo ai controlli antidoping sostenuti durante il Tour de France. Lo ha fatto sapere la Procura di Stoccarda, precisando che dalla residenza di Schumacher sono stati prelevati alcuni documenti. (Agr)

Wielrennen, doping, woning Schumacher doorzocht

STUTTGART - De woning van Stefan Schumacher is doorzocht door de Duitse autoriteiten die een onderzoek naar fraude gestart zijn. De renner was positief bij antidoping-controles gedurende de Tour de France. Het Openbaar Ministerie van Stuttgart heeft ook laten weten dat er in de woning van Schumacher enkele documenten in beslag zijn genomen.

Wel laat weer zeg, waarom doen ze dat dagen nadat het nieuws naarbuiten is gekomen?
Als ze daar nog veel bezwarend materiaal vinden is ie toch ook al niet te snugger
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_62303554
doping

" De Tour de France, u hebt geen idee " zegt Henri Pélissier, "het is één grote lijdensweg. Net zoiets als de kruisweg, maar die had niet meer dan veertien etappes, en de onze telt er vijftien. We lijden van start tot finish. Wilt u zien hoe het in zijn werk gaat? Hier … Dit is cocaïne voor mijn ogen, dit is chloroform voor mijn tandvlees, crème om warme knieën te krijgen, pillen, drie doosjes, puur dynamiet.
"U hebt ons nog niet na aankomst in bad gezien. Die lol moet u zichzelf eens gunnen. Als de modder is afgespoeld zijn we zo wit als een doodskleed, we lopen leeg door de diarree, we gaan in het water van onze graat (...)
Henri Pélissier in ´Dwangarbeiders van de weg, de Tour van 1924'.
janneman
pi_62303910
Andere tijden.
Toen reden ze ook zonder derailleur. Dat ook maar weer invoeren?
pi_62304203
BOLOGNA - Carlos Sastre, vincitore dell'ultimo Tour de France, e Bernhard Kohl - terzo alla Grande Boucle - non parteciperanno alla 91esima edizione del Giro dell'Emilia, in programma domani. Regolarmente al via, invece, il vicecampione del mondo, Damiano Cunego, Cadel Evans, secondo al Tour, e il campione d'Italia Filippo Simeoni. Presenti alla gara anche Danilo Di Luca, Gilberto Simoni e Stefano Garzelli. (Agr)

BOLOGNA - Carlos Sastre, winnaar van de afgelopen Tour de France, en Bernhard Kohl, derde in de Ronde, zullen niet deelnemen aan de 91e editie van de Ronde van Emilia, die morgen op het programma staat. Wie wel zoals verwacht deelnemen zijn nummer 2 van het wereldkampioenschap, Damiano Cunego, Cadel Evans, twee in de Tour de Frans, en Italiaans kampioen Filippo Simeoni. Andere deelnemers zijn Danilo Di Luca, Gilberto Simoni en Stefano Garzelli.

Toeval of zijn Sastre en Kohl bang voor toekomstige onthullingen?
pi_62304257
Als ik de renners van nu over de finish zie komen lijken ze fitter dan aan de start, ik weet; betere wegen, training,voeding, materiaal en verzorging, informatie enz. Maar de heroiek is grotendeels verdwenen of lul ik nu als een ouwe knakker die denkt dat vroeger alles beter was? Ohja doping was er toen ook al.
janneman
pi_62304261
Heeft Sastre daar in het verleden wel regelmatig gereden? Lijkt me namelijk niet echt een wedstrijd waar hij potten gaat breken. En hij heeft al Tour en Vuelta gereden, dus hoeft niet zo nodig meer.
pi_62304307
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 10:13 schreef horstjan het volgende:
Als ik de renners van nu over de finish zie komen lijken ze fitter dan aan de start, ik weet; betere wegen, training,voeding, materiaal en verzorging, informatie enz. Maar de herothiek is grotendeels verdwenen of lul ik nu als een ouwe knakker die denkt dat vroeger alles beter was? Ohja doping was er toen ook al.
Ik ben van '86 en volg sinds het begin van deze eeuw het wielrennen, maar ik vind zeker dat je een punt hebt hoor!
pi_62304339
Ik vond dit jaar juist dat ze op een slotklim bijna altijd allemaal veel onmacht uitstraalden. Wel sneller willen, maar niet kunnen. Als ze demarreren vallen ze vrijwel meteen weer stil. In het verleden ging een Armstrong of Pantani aan en zag je 'm niet meer terug.
Imo lijkt het er niet op dat ze veel over hebben. En als er al eens eentje wel wegblijft, dan wordt die al snel betrapt.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:05:20 #87
67640 SaintOfKillers
pi_62304924
Kohl kwam toch een paar uitgeput aan de finish en was na een half minuutje puffen niet terug 100% gerecupereerd zoals de meesten.
pi_62305189
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 10:10 schreef JohnDDD het volgende:

Toeval of zijn Sastre en Kohl bang voor toekomstige onthullingen?
of ze voegen niets toe aan die Ronde.. doen bijv. Menchov of Contador wel mee?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_62305403
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 10:20 schreef Wombcat het volgende:
Ik vond dit jaar juist dat ze op een slotklim bijna altijd allemaal veel onmacht uitstraalden. Wel sneller willen, maar niet kunnen. Als ze demarreren vallen ze vrijwel meteen weer stil. In het verleden ging een Armstrong of Pantani aan en zag je 'm niet meer terug.
Imo lijkt het er niet op dat ze veel over hebben. En als er al eens eentje wel wegblijft, dan wordt die al snel betrapt.
Yep. Het was nu een tamme Tour omdat vrijwel niemand bij machte was om aan te vallen. Dat was voorheen wel anders. Toen vlogen de Pantani's de Alpen omhoog tegen snelheden waar een werelduurrecordhouder jaloers op is.
pi_62307083
Geef mij maar weer die tijd van de grote gebruikers die de berg opvlogen.

Ik denk bijv. aan de fantastische Tours van 1996, 1998, 2000 (Met Armstrong, Ullrich en Pantani), 2003.
pi_62307130
Is er hier iemand die de Italianen vertrouwt .
quote:
Geen nieuwe controles bloedstalen uit Giro
ROME - De directie van de Ronde van Italië ziet geen heil in nieuwe controles van de monsters die in de editie van dit jaar zijn afgenomen voor dopingcontroles. Dat heeft Giro-baas Angelo Zomegnan vrijdag gemeld op de website van de sportkrant Gazzetta dello Sport.
Verdachte stalen uit de Ronde van Frankrijk werden onlangs aan een nieuw onderzoek onderworpen, terwijl het IOC aankondigde de in Peking afgenomen monsters nogmaals te testen, met name op CERA, de nieuwste generatie epo. ,,We hebben de noodzakelijke onderzoeken gedaan en de laboratoria hebben geen verdachte waarden vastgesteld'', aldus Zomegnan, die voor de Giro van volgend jaar wel preventieve maatregelen aankondigde zonder in te gaan op details. (ANP)
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:11:19 #92
pi_62307142
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 11:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Yep. Het was nu een tamme Tour omdat vrijwel niemand bij machte was om aan te vallen. Dat was voorheen wel anders. Toen vlogen de Pantani's de Alpen omhoog tegen snelheden waar een werelduurrecordhouder jaloers op is.
Bij machte durf ik toch te betwijfelen , eerder teveel schrik van zichzelf en van elkaar, denk ik.

Vroeger zat men ook wel aan de doping, maar was die klassieke dope toch veel minder effectief dan wat men nu slikt en toch zie je minder spektakel.
Ik herinner mij nog dat zelfs Eddy Merckx ooit op de Ventoux meteen na de aankomst aan de zuurstofflessen moest omdat hij zo diep was gegaan. Dat zie je nu toch niet meer. Ik denk dat veel renners - en misschien komt dat door wat ze vroeger allemaal nog méér mochten nemen zodat ze nooit echt moe werden - schrik hebben om zichzelf tegen te komen en zo diep te gaan.
pi_62307390
Ik neem aan dat er in het afgelopen jaar ook heel veel out-of-competitioncontroles zijn geweest die ze in principe opnieuw zouden kunnen uitvoeren ? Eventueel ook op transfusies met eigen bloed ?
pi_62308092
Basso is zich overigens aan het voorbereiden om de Japan Cup te rijden.

Hopelijk zien we hem volgend jaar terug in de Giro d'Italia, samen met Lance Armstrong.
pi_62310120
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 13:10 schreef du_ke het volgende:
Is er hier iemand die de Italianen vertrouwt .
[..]

Nee, maar dat doe ik al niet meer sinds die jongens van Gewiss opeens hard begonnen te rijden en bv. Gianetti opeens een wereldster werd....
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:07:43 #96
pi_62310148
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, maar dat doe ik al niet meer sinds die jongens van Gewiss opeens hard begonnen te rijden en bv. Gianetti opeens een wereldster werd....
Gianetti is wel een Zwitser
pi_62310176
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Gianetti is wel een Zwitser
Yep, maar reed vooral in Italiaanse dienst toch? Berzin past ook prima in het rijtje, hoewel die in Rusland geboren is.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:09:49 #98
pi_62310187
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Yep, maar reed vooral in Italiaanse dienst toch? Berzin past ook prima in het rijtje, hoewel die in Rusland geboren is.
Bjarne Riis ook natuurlijk , die leerde ook de stiel bij Gewiss ...
pi_62310214
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Bjarne Riis ook natuurlijk , die leerde ook de stiel bij Gewiss ...
Precies. Sinds die tijd ben ik het minder gaan vertrouwen. Hebben we ook nog de PDM-affaire gehad. Jongens als bv. Frans Maessen vertrouwde ik nog wel, maar die Italianen waren toen al niet meer te vertrouwen.

Bv een Thomas Dekker ook niet.
pi_62310326
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 13:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Bij machte durf ik toch te betwijfelen , eerder teveel schrik van zichzelf en van elkaar, denk ik.

Vroeger zat men ook wel aan de doping, maar was die klassieke dope toch veel minder effectief dan wat men nu slikt en toch zie je minder spektakel.
Ik herinner mij nog dat zelfs Eddy Merckx ooit op de Ventoux meteen na de aankomst aan de zuurstofflessen moest omdat hij zo diep was gegaan. Dat zie je nu toch niet meer. Ik denk dat veel renners - en misschien komt dat door wat ze vroeger allemaal nog méér mochten nemen zodat ze nooit echt moe werden - schrik hebben om zichzelf tegen te komen en zo diep te gaan.
Toen ik Laurens ten Dam na de aankomst op Alpe d'Huez zag, was ik er weer van overtuigd dat het ook zonder doping kan. Die jongen was zo gesloopt. Stond minutenlang te hijgen, snotteren, proesten en kuchen. Zo gesloopt was hij, dat hij maar over zijn stuur gebogen bleef staan en eigenlijk amper meer een woord wist uit te brengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')