abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62253004
Hier maar verder.
quote:
Fransen: "Ook bloeddoping tijdens de Tour"
wo 08/10/08 - Het Franse Antidopingagentschap heeft "ernstige aanwijzingen" dat bepaalde renners tijdens de afgelopen Tour gebruik gemaakt hebben van bloedtransfusies. "We werken aan een test om bloeddoping te bewijzen."
Volgens de Fransen hadden 30 renners voor de Tour afwijkende bloedwaarden.

Nadat de renners op de hoogte waren gebracht, werden die waarden weer normaal.

"Maar het was wel opmerkelijk dat ook hun prestaties meteen slechter werden", zegt Pierre Bordry (foto) van het Frans Antidopingagentschap.

Op dit moment bestaat er evenwel nog geen test om bloedtransfusies aan te tonen.

"Maar dankzij nieuwe technieken kunnen we nu wel bewijzen dat er bloedtransfusies gedaan zijn", zegt Bordry. "We kunnen pas later zeggen om welke renners het gaat."

http://www.sporza.be/cm/s(...)008_bloeddoping_Tour
pi_62253024
Laat me hier maar een tvp neerzetten
pi_62253104
Ergens vind ik het wel een zwaktebod van het IOC om de Peking-stalen nu opnieuw te testen op CERA.

Hadden ze maar direct die techniek moeten toepassen. In de Tour enkele weken eerder waren ze er al toe in staat om op CERA te testen.

Niet dat ik niet van mening ben dat de CERA-zondaars gestraft moeten worden overigens.
pi_62253163
Die bloeddoping moeten ze dus ook direct erbij doen. Ik denk dat ze er daar meer op gaan pakken dan.

Maar weet er nou iemand hoe dat Cera werkt? Ze kunnen hemacrediet meten en als dier hoger is als 50 ben je de lul. Vult Cera die waarde alleen aan tot de 50 of doet dat middel meer?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 09:34:05 #5
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_62253186
Ik ben nu wel benieuwd of er vanuit het IOC ook veel positieve gevallen worden gemeld. En in welke sporten zoal... Kan nog wel een hoop commotie veroorzaken en daarom zal er wel een hoop in de dopedoofpot verdwijnen.
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
pi_62253993
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 09:34 schreef Dr.Aart het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd of er vanuit het IOC ook veel positieve gevallen worden gemeld. En in welke sporten zoal... Kan nog wel een hoop commotie veroorzaken en daarom zal er wel een hoop in de dopedoofpot verdwijnen.
Daar vrees ik ook een beetje voor.. Ik vind dat wij sportliefhebbers het recht hebben om een idee te krijgen van de omvang van dopinggebruik in andere sporten dan het wielrennen. Laat ze maar komen, de zwemmers, atleten en andere oplichters
pi_62254111
Ik denk dat Bruyneel helemaal niet ongelukkig is dat Astana dit jaar niet aan de Tour mocht meedoen.

30 renners. Als je ervan uitgaat dat alleen de beste renners en etappewinnaars getest zijn, dan zou het om een helemaal grote namen moeten gaan.

Of ze het kunnen bewijzen is nog maar de vraag, maar vermoedelijk gaat het dan om zeker 6, 7 man uit de top 10.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 10:49:46 #8
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_62254816
Aan het begin van de Tour wordt volgens mij iedereen getest.

Als je dat dan vergelijkt met het biologisch paspoort, kan je alle dingen vaststellen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_62255682
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 10:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Aan het begin van de Tour wordt volgens mij iedereen getest.

Als je dat dan vergelijkt met het biologisch paspoort, kan je alle dingen vaststellen.
Ik vraag me af wat de waarde is van dat biologisch paspoort.

Die Van Mol van Quick-Step zei ook dat de hematocrietwaarde na een zware bergrit 5 punten lager kan liggen. Met andere woorden: dat kan ook niet.

Als een renner weet dat zijn hematocriet 5 punten lager ligt, en er dus 3 punten bijtankt, denkt iedereen dat dat doodnormaal is.
pi_62255833
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 09:32 schreef northernlight81 het volgende:
Die bloeddoping moeten ze dus ook direct erbij doen. Ik denk dat ze er daar meer op gaan pakken dan.

Maar weet er nou iemand hoe dat Cera werkt? Ze kunnen hemacrediet meten en als dier hoger is als 50 ben je de lul. Vult Cera die waarde alleen aan tot de 50 of doet dat middel meer?
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd ja. Is er een voordeel van Cera boven een natuurlijk even hoge hematocriet-waarde? En tíjdens de Tour spuiten, dat vergroot je pakkans echt enorm, dus dat zie ik niet veel mensen doen.
pi_62255849
Ik denk trouwens dat Evans één van de renners is die illegale transfusies heeft gehad.
pi_62255938
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:37 schreef JohnDDD het volgende:
Ik denk trouwens dat Evans één van de renners is die illegale transfusies heeft gehad.
Dat zou wel de meest logische zijn inderdaad. Dus als er écht 30 renners gepakt zijn, kunnen we daar wel van uit gaan.
pi_62255986
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd ja. Is er een voordeel van Cera boven een natuurlijk even hoge hematocriet-waarde? En tíjdens de Tour spuiten, dat vergroot je pakkans echt enorm, dus dat zie ik niet veel mensen doen.
Het voordeel van CERA is:
-Je hebt er weinig van nodig
-Het is niet lang opspoorbaar
-Het werkt nog lang door

Wat betekent dit in de praktijk? Een renner injecteert zich drie dagen voor de Tour met een minime hoeveelheid CERA. De CERA is wellicht tot 24 uur daarna opspoortbaar en daarna niet meer. Toch blijft hij nog een aantal weken lang extra veel rode bloedlichaampjes aanmaken (als ik me niet vergis schijnt het effect van een beetje CERA wel maanden te kunnen voortduren?)

Stel dat je dus renner A hebt met de volgende bloedwaarden.

1 juli - 43%
8 juli - 44%
15 juli - 42%
22 juli - 42%
29 juli - 41%

Stel dat die renner nu op 1 juli een beetje CERA neemt, tegen de ploegdokter zegt hij dat hij in een hoogtetent slaapt.

Dan zijn zijn bloedwaarden wellicht:
1 juli - 43%
8 juli - 45%
15 juli - 45%
22 juli - 44%
29 juli - 44%

Terwijl de CERA alleen op 1 en misschien 2 juli opspoorbaar is.

Het enige wat misschien helpt is dat ze een methode uitvinden om aan de rode bloedlichaampjes zelf te kunnen zien dat ze niet door lichaamseigen hormonen gemaakt zijn maar dat lijkt me vooralsnog onmogelijk.
pi_62257354
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:43 schreef JohnDDD het volgende:

Het enige wat misschien helpt is dat ze een methode uitvinden om aan de rode bloedlichaampjes zelf te kunnen zien dat ze niet door lichaamseigen hormonen gemaakt zijn maar dat lijkt me vooralsnog onmogelijk.
Dat kan, maar volgens mij maakt je lichaam die rode bloedcellen gewoon zelf aan. Vino had vreemde rode bloedcellen vorig jaar.

Maar dit klopt denk ik wat je zegt, alleen hebben ze niet durven denken dat er dat geheime molecuul in zit waardoor het dus makkelijk aantoonbaar is nu.
pi_62257807
Vrees dat het nog maanden gaat duren voordat er namen bekend worden. Dit speculeren is leuk voor een forum, maar eigenlijk niet goed voor het wielrennen. Renners worden besmeurd en iedereen is schuldig. maar het is het gevolg van wat de wielrennerij zelf doet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_62257909
quote:
Maar dit klopt denk ik wat je zegt, alleen hebben ze niet durven denken dat er dat geheime molecuul in zit waardoor het dus makkelijk aantoonbaar is nu.
Was het niet dat de CERA producent een extra molecule had toegevoegd zodat het eenvoudig opspoorbaar is?
pi_62258144
Tvp. Ben erg benieuwd welke namen er bekend gaan worden vrijdag.
pi_62258385
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:16 schreef robbolo het volgende:
Tvp. Ben erg benieuwd welke namen er bekend gaan worden vrijdag.
zouden er vrijdag namen bekend worden?
pi_62258514
Wat uitgebreider over de laatste ontwikkelingen:
quote:
Ook doping met eigen bloed opspoorbaar

Het Franse Antidopingagentschap (AFLD) bevestigde de positieve controles van Schumacher. Eind deze week zou er nog een kop(je) rollen, maar daarmee zou het leed niet geleden zijn. AFLD-chef Bordry voorspelt nóg een vloedgolf...

Patrick Lefevere kan de ontslagbrief van Stefan Schumacher stilaan op de post gooien. Het Franse Antidopingagentschap bevestigde gisteren immers de dubbele positieve dopingcontrole van de Duitser tijdens de jongste Tour, waarbij die twee keer betrapt werd op het gebruik van CERA, het nieuwe epo in afwachting van de allernieuwste variant. De UCI, het Wereldantidopingagentschap WADA en de Duitse vleugel daarvan werden officieel op de hoogte gebracht. Schumacher, die er meer dan waarschijnlijk zijn beide ritoverwinningen bij in schiet en een schorsing van twee jaar boven het hoofd hangt, heeft van de Duitse wielerbond tot het einde van deze week de tijd gekregen om zich te verantwoorden.

Afgaande op een interview van de Duitse televisiezender ZDF met Pierre Bordry, hoofd van het AFLD, zit er echter een tweede vloedgolf aan te komen. Volgens de Fransman staat een nieuwe testmethode bijna op punt waardoor voortaan ook bloedtransfusies met eigen bloed opgespoord kunnen worden. Tot nog toe lukte dat alleen met bloed van een donor, zoals dat vorig jaar nog het geval was met het Kazachse duo Vinokourov en Kashechkin. Een serieuze stap vooruit, want atleten die zich dopeerden met hun eigen bloed mochten zich veilig achten. Net als dat tot voor kort het geval was met CERA-zondaars. Deze laatsten hebben hun factuur al te pakken. Als dat nu ook het geval is met bloeddoping, riskeren er veel met knikkende knieën rond te lopen en worden de mazen van het net een stuk nauwer.

'We zijn nu al in het bezit van duidelijke aanwijzingen van eigen bloeddoping in de jongste Ronde van Frankrijk', aldus Bordry. Volgens hem heeft het AFLD liefst dertig renners in het vizier, waarvan er verschillende zullen leiden tot positieve controles. Tijdens de Tour al deed het bericht de ronde van een reeks renners die afwijkende bloedwaarden lieten noteren. Nadat de coureurs in kwestie en de betrokken ploegen daarvan werden verwittigd, vielen de meeste verdachte waarden terug tot een normaal niveau. 'We waren verrast om te zien hoe ook hun prestaties achteruit gingen', aldus Bordry'

Waar de onderzoekers in juli nog niet in staat waren om bewijzen voor te leggen van die bloeddoping, zou dat volgens Bordry binnenkort wel kunnen. 'Dan zullen we de betrokken bloedstalen uit de Tour nog eens laten onderzoeken', verwittigde hij. Dat belooft.

Laat ze die stalen van de Olympische Spelen dan ook maar aan deze nieuwe test onderwerpen

Ik gooi de laatste berichten ook even door babelfish en stuur ze dan door naar R.Nadal@fuentes.com
pi_62259001
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:26 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

zouden er vrijdag namen bekend worden?
Ik had vernomen dat ze vrijdag de CERA mensen zouden bekend maken, en dat zouden dan nog zo een 10 mensen zijn.
pi_62259171
Volgens de Gazzetta gisteren zou er anders nog maar één positief geval bekend worden, van een bekende naam, maar geen topper, en geen italiaan.
pi_62259283
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:00 schreef Ereinion het volgende:
Volgens de Gazzetta gisteren zou er anders nog maar één positief geval bekend worden, van een bekende naam, maar geen topper, en geen italiaan.
Ow. Er dook ergens ook een lijstje op met Sastre, Kohl, Cancelara en nog meer. Speculaties dus?

[ Bericht 0% gewijzigd door robbolo op 09-10-2008 14:11:11 ]
pi_62259375
Dat lijstje met Sastre, Kohl etc. is gewoon verzonnen, daar bestaat voor zover ik weet geen enkele serieuze bron voor.
pi_62259443
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:09 schreef Ereinion het volgende:
Dat lijstje met Sastre, Kohl etc. is gewoon verzonnen, daar bestaat voor zover ik weet geen enkele serieuze bron voor.
Ok, Mooi zo. Dan maar afwachten met die bloedtransfusies.
pi_62259587
Wat ben ik blij dat Dekker de Tour niet gereden heeft...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')