quote:
Mijn Tour is niet verkloot hoor. Heb het nog steeds een erg boeiende Tour gevonden. Dat er nu wat gepakt worden, tja het hoort erbij. Op het moment van de ritten vind het nog vaak nog steeds boeiende koers en dan geniet ik. Daar doet een dopinggeval of wat een aantal maanden na de Tour of welke andere koers dan ook wat aan af. Ben wel benieuwd wie het is.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:48 schreef northernlight81 het volgende:
We moeten er gewoon vanuit gaan dat er nog wat toppers uit gaan en we mogelijk wederom een verklootte tour hebben.
Mijn hoogtepunt:quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:16 schreef Ereinion het volgende:
Inderdaad. Als je je kijkplezier nog laat bederven door een positief geval dan moet je echt snel een andere kijksport gaan zoeken, want het zal de komende jaren echt niet minder worden. Ik heb in ieder geval van de Tours van de laatste jaren meer genoten dan die van pakweg 2001 of 2002, waarin geen serieuze renners gepakt werden, maar verder ook geen zak gebeurde. Een dopingzaak op zijn tijd vind ik eigenlijk nog best wel leuk (zolang het geen favoriete renners van mij zijn). De laatste jaren wordt het wel een beetje teveel helaas, waardoor je nu toch wel naar een heel gedevalueerd peloton zit te kijken.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:32 schreef wimderon het volgende:
Wat uitgebreider over de laatste ontwikkelingen:
[..]
Laat ze die stalen van de Olympische Spelen dan ook maar aan deze nieuwe test onderwerpen![]()
Ik gooi de laatste berichten ook even door babelfish en stuur ze dan door naar R.Nadal@fuentes.com
Ik begrjip het niet want oko Hamilton is daar toch op betrapt ?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zou wel een enorme stap vooruit zijn als ze nu ook autologe bloedtransfusies kunnen opsporen. Fuentes is echt niet de enige 'begeleider' die hiermee bezig is geweest.
quote:Giro test stalen niet opnieuw
De bloed- en urinestalen die afgenomen zijn bij renners tijdens de Giro d'Italia zullen niet opnieuw worden getest. Dit meldt Angelo Zomegnan, de baas van de Ronde van Italië.
Volgens Zomegan zijn er tijdens de Giro tests uitgevoerd op CERA, het middel waar in de Tour diverse renners op betrapt werden. Niemand teste echter positief.
Nou ik vond er vorig jaar gen zak meer aan toen Rasmussen er uit ging net na de laatste bergrit. Je voelt je voor de gek gehouden en waar zat je nou nog naartoe te kijken. Maar zoals ik al veel eerder zei vind ik het wielrennen ook nog steeds leuk. Maar ik vond de Vuelta bijvoorbeeld mooier dan de tour dit jaar, ook omdat de renners besloten dat alles op de Alpe D'huez beslist moest worden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:09 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Mijn Tour is niet verkloot hoor. Heb het nog steeds een erg boeiende Tour gevonden. Dat er nu wat gepakt worden, tja het hoort erbij. Op het moment van de ritten vind het nog vaak nog steeds boeiende koers en dan geniet ik. Daar doet een dopinggeval of wat een aantal maanden na de Tour of welke andere koers dan ook wat aan af. Ben wel benieuwd wie het is.
Precies, laat hem dan gewoon doorrijdenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:26 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Nou ik vond er vorig jaar gen zak meer aan toen Rasmussen er uit ging net na de laatste bergrit. Je voelt je voor de gek gehouden en waar zat je nou nog naartoe te kijken.
Schitterend idd, een van de mooiste duels ooit...quote:
Lijkt mij een foute vertaling ofzo, want die CERA test is toch echt voor het eerst toegepast in de Tour of ben ik nou gek?quote:
nou, moet toch wel zeggen dat ik de tv al uit had gezet voordat Schumacher met de handen de lucht in over de finish schoot.. Kijk, als een Rasmussen of een Sastre als eerste bovenkomen heb ik dat niet want het is op hun terrein/specialiteit maar er zijn momenten dat het plezier door sommige rijders wel degelijk wordt vergald.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:16 schreef Ereinion het volgende:
Inderdaad. Als je je kijkplezier nog laat bederven door een positief geval dan moet je echt snel een andere kijksport gaan zoeken
Welke tegenstand?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond de Vuelta net erg flauw dit jaar, nog meer dan anders. Iedereen reed in functie van de eindoverwinning van Contador, zelfs de tegenstand.
Ik ookquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Schitterend idd, een van de mooiste duels ooit...Wat heb ik 'm toen keihard aangemoedigd op de bank (Echt waar
"Kom op Rasmussen!!!")
Door door te controleren? Ze hadden ook ervoor kunnen kiezen om amper te controleren. Dan krijg je dus ook amper positieve gevallen, zoals in andere sporten wel het geval is. Dat is de meest simpele weg.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:17 schreef qonmann het volgende:
Het wielrennen graaft zijn eigen graf als dit zo doorgaat.
En de media graven mee door de nadruk op wielrennen te leggen. En de andere sporten houden wijselijk hun mond en doen alsof er niets aan de hand is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Door door te controleren? Ze hadden ook ervoor kunnen kiezen om amper te controleren. Dan krijg je dus ook amper positieve gevallen, zoals in andere sporten wel het geval is. Dat is de meest simpele weg.
En als je bedoelt doordat er nog steeds renners aan de doping zitten, kan ik alleen maar zeggen dat dat probleem niet alleen van het wielrennen is. In andere sporten zitten ze ook aan de doping, maar door de matige controle vallen er veel minder door de mand. Kortom, het wielrennen graaf alleen zijn eigen graf door zoveel en zo goed te controleren.
Ontzettende gay foto, maar dat vind ik van alle foto's met wielrenners erop.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:37 schreef OProg het volgende:
Ik moest vandaag weer aan deze foto denken die bij het begin van de tour opdook.
[ afbeelding ]
Klopt maar dat kwam doordat er iemand tussentijds uitgeflikkerd was en niet omdat iemand 3 maanden later gedisqualificeerd was. Toen zat je nog midden in de wedstrijd. Vind het nog steeds stom van Rabo maar ach.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:26 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Nou ik vond er vorig jaar gen zak meer aan toen Rasmussen er uit ging net na de laatste bergrit.
Als ze daar nog veel bezwarend materiaal vinden is ie toch ook al niet te snuggerquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:33 schreef JohnDDD het volgende:
Ciclismo: doping, abitazione Schumacher perquisita
STOCCARDA (Germania) - L'abitazione di Stefan Schumacher e' stata perquisita dalle autorita' tedesche che hanno aperto un'indagine per frode. Il corridore era risultato positivo ai controlli antidoping sostenuti durante il Tour de France. Lo ha fatto sapere la Procura di Stoccarda, precisando che dalla residenza di Schumacher sono stati prelevati alcuni documenti. (Agr)
Wielrennen, doping, woning Schumacher doorzocht
STUTTGART - De woning van Stefan Schumacher is doorzocht door de Duitse autoriteiten die een onderzoek naar fraude gestart zijn. De renner was positief bij antidoping-controles gedurende de Tour de France. Het Openbaar Ministerie van Stuttgart heeft ook laten weten dat er in de woning van Schumacher enkele documenten in beslag zijn genomen.
Wel laat weer zeg, waarom doen ze dat dagen nadat het nieuws naarbuiten is gekomen?
Ik ben van '86 en volg sinds het begin van deze eeuw het wielrennen, maar ik vind zeker dat je een punt hebt hoor!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 10:13 schreef horstjan het volgende:
Als ik de renners van nu over de finish zie komen lijken ze fitter dan aan de start, ik weet; betere wegen, training,voeding, materiaal en verzorging, informatie enz. Maar de herothiek is grotendeels verdwenen of lul ik nu als een ouwe knakker die denkt dat vroeger alles beter was? Ohja doping was er toen ook al.
of ze voegen niets toe aan die Ronde.. doen bijv. Menchov of Contador wel mee?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 10:10 schreef JohnDDD het volgende:
Toeval of zijn Sastre en Kohl bang voor toekomstige onthullingen?
Yep. Het was nu een tamme Tour omdat vrijwel niemand bij machte was om aan te vallen. Dat was voorheen wel anders. Toen vlogen de Pantani's de Alpen omhoog tegen snelheden waar een werelduurrecordhouder jaloers op is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 10:20 schreef Wombcat het volgende:
Ik vond dit jaar juist dat ze op een slotklim bijna altijd allemaal veel onmacht uitstraalden. Wel sneller willen, maar niet kunnen. Als ze demarreren vallen ze vrijwel meteen weer stil. In het verleden ging een Armstrong of Pantani aan en zag je 'm niet meer terug.
Imo lijkt het er niet op dat ze veel over hebben. En als er al eens eentje wel wegblijft, dan wordt die al snel betrapt.
quote:Geen nieuwe controles bloedstalen uit Giro
ROME - De directie van de Ronde van Italië ziet geen heil in nieuwe controles van de monsters die in de editie van dit jaar zijn afgenomen voor dopingcontroles. Dat heeft Giro-baas Angelo Zomegnan vrijdag gemeld op de website van de sportkrant Gazzetta dello Sport.
Verdachte stalen uit de Ronde van Frankrijk werden onlangs aan een nieuw onderzoek onderworpen, terwijl het IOC aankondigde de in Peking afgenomen monsters nogmaals te testen, met name op CERA, de nieuwste generatie epo. ,,We hebben de noodzakelijke onderzoeken gedaan en de laboratoria hebben geen verdachte waarden vastgesteld'', aldus Zomegnan, die voor de Giro van volgend jaar wel preventieve maatregelen aankondigde zonder in te gaan op details. (ANP)
Bij machte durf ik toch te betwijfelen , eerder teveel schrik van zichzelf en van elkaar, denk ik.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep. Het was nu een tamme Tour omdat vrijwel niemand bij machte was om aan te vallen. Dat was voorheen wel anders. Toen vlogen de Pantani's de Alpen omhoog tegen snelheden waar een werelduurrecordhouder jaloers op is.
Nee, maar dat doe ik al niet meer sinds die jongens van Gewiss opeens hard begonnen te rijden en bv. Gianetti opeens een wereldster werd....quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 13:10 schreef du_ke het volgende:
Is er hier iemand die de Italianen vertrouwt.
[..]
Gianetti is wel een Zwitserquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 16:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, maar dat doe ik al niet meer sinds die jongens van Gewiss opeens hard begonnen te rijden en bv. Gianetti opeens een wereldster werd....
Yep, maar reed vooral in Italiaanse dienst toch? Berzin past ook prima in het rijtje, hoewel die in Rusland geboren is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 16:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gianetti is wel een Zwitser
Bjarne Riis ook natuurlijk , die leerde ook de stiel bij Gewiss ...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 16:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep, maar reed vooral in Italiaanse dienst toch? Berzin past ook prima in het rijtje, hoewel die in Rusland geboren is.
Precies. Sinds die tijd ben ik het minder gaan vertrouwen. Hebben we ook nog de PDM-affaire gehad. Jongens als bv. Frans Maessen vertrouwde ik nog wel, maar die Italianen waren toen al niet meer te vertrouwen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 16:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bjarne Riis ook natuurlijk , die leerde ook de stiel bij Gewiss ...
Toen ik Laurens ten Dam na de aankomst op Alpe d'Huez zag, was ik er weer van overtuigd dat het ook zonder doping kan. Die jongen was zo gesloopt. Stond minutenlang te hijgen, snotteren, proesten en kuchen. Zo gesloopt was hij, dat hij maar over zijn stuur gebogen bleef staan en eigenlijk amper meer een woord wist uit te brengen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 13:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bij machte durf ik toch te betwijfelen , eerder teveel schrik van zichzelf en van elkaar, denk ik.
Vroeger zat men ook wel aan de doping, maar was die klassieke dope toch veel minder effectief dan wat men nu slikt en toch zie je minder spektakel.
Ik herinner mij nog dat zelfs Eddy Merckx ooit op de Ventoux meteen na de aankomst aan de zuurstofflessen moest omdat hij zo diep was gegaan. Dat zie je nu toch niet meer. Ik denk dat veel renners - en misschien komt dat door wat ze vroeger allemaal nog méér mochten nemen zodat ze nooit echt moe werden - schrik hebben om zichzelf tegen te komen en zo diep te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |