Eh, nee. Tenslotte heeft uiteindelijk de Nederlandsche Bank een vergunning verleend. En wat ik mis in de hele zaak is de vraag of er wel een fatsoenlijke toetsing heeft plaatsgevonden. Of is er gewoon op de mooie IJslandse blauwe ogen vertrouwd?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:55 schreef Gremen het volgende:
Helemaal terecht idd,
Al die icesavers moeten gewoon niet zeuren en al tevreden zijn als ze maar 20.000 zou den terug krijgen!
Verdiep je eens in de jaarcijfers van de banken voor je om een bron vraagtquote:
Dat zou ik niet te hard roepen. ING maakt een goede kans om het te overleven maar dat zal nog flink wat offers met zich meebrengen. Ook hier zou ik zeggen; verdiep je eens in de jaarcijfers.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:33 schreef Daanno86 het volgende:
En ING is gewoon te groot om te vallen!
Ik weet niet of zo'n actie politiek goed te verkopen is. Het zou mij niks verbazen als er veel kiezers zijn die vinden dat de IceSave klanten op de blaren moeten zitten. Vertrouw nooit op de politiek.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:23 schreef petre86 het volgende:
Ach, Bos zei letterlijk in de Tweede Kamer dat indien het niet redelijk was om de NL banken te laten opdraaien voor de uitkering via het depositogarantiestelsel, de NL-staat zou moeten bijspringen.
Nee, dát zal goed zijn voor het vertrouwen..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik weet niet of zo'n actie politiek goed te verkopen is. Het zou mij niks verbazen als er veel kiezers zijn die vinden dat de IceSave klanten op de blaren moeten zitten. Vertrouw nooit op de politiek.
Van alle partijen waren op dat moment woordvoerders aanwezig die juist op deze uitspraak aanstuurde.. Ze vonden het niet eerlijk dat de NL banken moesten dokken voor buitenlandse problemen. Bos: Eerst zoveel mogelijk door de banken laten oplossen, daarna de overheid inschakelen. Die afspraken staan er nu eenmaal.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik weet niet of zo'n actie politiek goed te verkopen is. Het zou mij niks verbazen als er veel kiezers zijn die vinden dat de IceSave klanten op de blaren moeten zitten. Vertrouw nooit op de politiek.
En dan durft niemand nog maar enig risico in het leven te nemen. Schiet ook niet opquote:Op donderdag 9 oktober 2008 01:37 schreef TubewayDigital het volgende:
het systeem is fundamenteel verrot, we moeten toe naar een systeem waar banken WEL kunnen vallen. Dan denkt iedereen eventjes iets kritischer na over hoe of wat hij met zijn spaargeld doet
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 08:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dan durft niemand nog maar enig risico in het leven te nemen. Schiet ook niet op.
Iets zeggen is in veel gevallen makkelijker als het ook daadwerkelijk uitvoeren.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 01:09 schreef zquing het volgende:
Maar ijsland garandeerd toch de volle 100% nu? De nederlandse banken zouden dus niets hoeven uit te keren, toch?
Het voordeel is dat er meer vertrouwen op de markt komt, en dat niet mensen geld van hun bank gaan afhalen omdat het niet gegarandeerd is.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:49 schreef Basp1 het volgende:
Wat is eigenlijk het voordeel van het optrekken van de DNB grens naar 100.000 euro ipv de eerdere 40.000 euro. Als we gewoon even nuchter hier naar toe kijken, zouden juist mensen met veel vermogen bij 40.000 euro hun risico meer gaan spreiden, waardoor meerdere nederlandse banken liquide middel krijgen ipv dat er grote bedragen naar cowboy banken gaan, en dan boel blijft doorgeschoven worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |