abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62243840
Vorige deel: Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 34

De dreumessen, dreumussen en dreumesen...

01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 15-10-2008 20:25:40 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62243870
Nah, vooruit dan, het laatste dreumestopic dat ik open.
pi_62243917
Ah Moonah Ties is alweer bijna 2!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:26:30 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62244019
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:22 schreef Moonah het volgende:
Nah, vooruit dan, het laatste dreumestopic dat ik open.
Vooruit, ik lees dan nog even mee
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62244198
@ Moonah. Ik moet inderdaad morgen werken, maar mijn duo wil mijn 2 werkdagen graag overnemen, vind ze geen probleem.

En volgens mij zou ik ook zoiets als zorgverlof kunnen opnemen, maar als het zo geregeld kan worden is dat natuurlijk helemaal ok.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:41:48 #6
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62244577
Fijn kapitein, dat je dat zo kunt regelen.

Het ene stapje van mijn dreumes (jaja, al een maand!) zijn er ineens 5 geworden! En als ze daarna op haar kont ploft geeft ze zichzelf applaus. Het is meer geluk dan wijsheid nog, maar vanavond deed ze het wel een keer of 10! Wiehoe!
En de box is uit de kamer, tranen met tuiten heb ik gehuild....
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_62244616
Da's fijn KP. Je ruilt gewoon wat dagen begrijp ik? Doe ik idd ook wel eens met mijn duo.
Qua zorgverlof weet ik eigenlijk niet hoe het zit. Volgens mij hebben we 2 dagen calamiteitenverlof.
pi_62244617
KP! Beterschap voor de flensjes! Het zijn schatjes hoor ook al heb ik ze maar zo kort gehoord gezien!

Moonah! Thies al bijna 2
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_62244639
Lóópt Lena???
pi_62244730
Die is vlot

wat Moonah dus zegt -->
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:51:07 #11
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62244928
Nouja, looopen. Da's nog een groot woord voor die paar stapjes. Maar ja, onze mini stapt van de bank naar mij. En aan mijn pink loopt ze gewoon mee. De held!

Nee Moonah, Thies met prachtige kroon gewoon bijna 2! Dat gaat pas hard!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:02:04 #12
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62245331
KP heel veel beterschap met de flensjes. Hopelijk slaat de AB snel aan.

Lena...aan de wandel meisje....

En Thies, je gaat zo hard...bijna twee. Ik kan me nog goed herrineren dat je mama en ik samen een dikke buik hadden.... pff die verhalen van toen je in het ziekenhuis lag Moonah...zit nu weer met een glimlach op mijn gezicht.
pi_62245529
Beterschap voor de flensjes! Hopelijk zijn ze gauw weer opgeknapt.

En hoera voor Lena, kleine vlotte meid. Nog eventjes en ze rent het hele huis door!

Ik had vandaag zoiets tofs, ik loop nog helemaal na te genieten
Normaal gesproken als ik Devin bij de oma's ophaal 's avonds krijg ik zo goed als geen aandacht van hem en is het zelfs vaak bozig protesteren als ik hem mee wil nemen. Misschien toch uit wrok omdat ik hem in de steek heb gelaten ofzo? Eenmaal thuis is dat altijd weer snel over trouwens en vindt hij me wel weer lief.
Vandaag moest ik overwerken en kwam ik pas om 19:15 thuis. M. had Devin al opgehaald en toen ik de woonkamer kwam binnenlopen rende Devin met open armen op me af, ik tilde hem op en toen werd ik omhelsd en werkelijk bedolven onder de kusjes Het ging echt minutenlang door! En toen zag ik dus 10 Devin's omdat de tranen in mijn ogen sprongen Wat geweldig, zo heerlijk om op die manier begroet te worden door mijn lieve ventje. Dit wil ik elke dag wel

Morgen naar de oogarts, ik zie er als een berg tegenop
Een dubbele afspraak bij zowel de kinderoogarts als de orthoptiste in het AMC. Dat wordt dus weer in de houdgreep, een van pijn en ellende gillend kind en hoogstwaarschijnlijk een roesje om toch goed zijn ogen te kunnen onderzoeken Hopelijk hoeven we niet weer zo lang te wachten tot we aan de beurt zijn. De vorige keer liep het enorm uit, tegen de tijd dat we aan de beurt waren had Devin het hele ziekenhuis doorgekropen, uitgebreid gegeten en gedronken, alle speelhoeken gezien en lag hij net 10 minuten te slapen
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:10:52 #14
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62245625
Kersjes, wat een dubbel bericht. dus eerst een voor de liefdevolle omhelsing die je gehad hebt vandaag en een voor morgen, want er is niets ergens dan je kind pijn zien hebben.... succes en hopelijk is het de laatste keer dat jullie hoeven te gaan.
pi_62245682
Kersjes heel veel succes morgen in het ziekenhuis

Ik ben vroeger zeer regelmatig bij de kinderoogarts in het AMC geweest. Ook het gedruppel enzo waar je over schreef komt me bekend voor. Misschien scheelt het als ik zeg dat ik er helemaal geen nare herinneringen aan heb? Ondanks dat ik weet dat ik veeeel onderzoeken gehad heb die echt niet leuk waren. Hopelijk ervaart Devin het net zo

Hebben ze trouwens nog steeds dat aapje dat op dat railsje heen en weer kan dat je dan moet volgen?
pi_62245731
Kersjes succes morgen!!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:16:59 #17
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62245816
Ah, sterkte morgen Kersjes. Hopelijk loopt het niet zo uit, dat lijkt me helemaal vervelend. Een rottig onderzoek bij een hoogstverveeld/vermoeid kind.
En wat cute, die begroeting!
Al kan ik me niet voorstellen dat zo'n kleine man al wrokkig kan zijn hor.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:21:36 #18
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62245964
Succes morgen Kersjes. Het is zo rot dat je je kindje iets moet laten doen wat hij zo vervelend vind. Bah. Maar hopelijk is het de laatste keer!

Stiemie, hier 1 met slecht zicht. Het aapje brings back memories. Had jij dan ook een vlieg uit een boekje? (Een hologram?)
pi_62246217
kersjes, ik hoop ook dat 't wat soepeler zal verlopen morgen, en dat jullie snel aan de beurt zijn!

lishe, wat ontzettend knap van lena! maar waarom meteen de box weg?

thies... bijna jarig!!!!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:42:13 #20
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62246711
Dat heeft niks met lopen te maken hoor Bix. Ik hou niet van de box, hij werd alleen gebruikt als opslag. Luuke heeft ook maar in de box gelegen tot ze een half jaar was ofzo. Ik hou van ruim en alle kanten op, en ik kan vanuit de keuken alles in de gaten houden. Ik gebruik 'm al maanden niet meer. Maar het is weer een soort van afsluiting toch. En nu dan weer het idee van 'zou het nog, ooit."
pi_62246851
Haha, dat aapje
Als kind ging ik eerst altijd naar de oogarts in het Emma Kinderziekenhuis en later jarenlang naar de VU. Daar hadden ze hem uiteraard ook.
Bij mij werd toen ik 4 jaar oud was ontdekt wat er mis was met mijn ogen. Toen werd de diagnose van mijn zeldzame oogziekte pas gesteld en daar gingen heel wat pijnlijke en nare onderzoeken aan vooraf. Zo goed als zeker dat Devin mijn oogziekte ook heeft (was 50% kans) dus ik weet precies wat hij mee gaat maken. Een van de symptomen is sterke fotofobie (overgevoeligheid voor licht). Dit betekent dat we zonder er zelf controle over te hebben vaak ontzettend knijpen met onze ogen (vandaar die charmante foto's altijd ) en we echte pijn ervaren wanneer er met een lampje in onze ogen gekeken wordt.
"Doe je ogen eens open, wijd open!"
" Ze ZIJN open"
Een bezoek aan de oogarts betekent bij mij nog altijd veel pijn en ongemak, onwetende co-assistenten die boos worden omdat ik "niet doe wat er gezegd wordt", wetende artsen die met de boterham in de hand, zo blij als een kind in de rij staan om mijn bijzondere hoornvliezen in het echt te kunnen zien, en steevast een migraine-aanval als alles achter de rug is.
pi_62246913
Dank voor de sterktewensen trouwens
pi_62247210
sjonge, dat klinkt echt naar kersjes. en kunnen ze er ook iets aan doen? ik bedoel, waar zijn die onderzoeken precies voor nodig?
pi_62248632
Wat lief van Devin. En wat vervelend dat ie morgen weer moet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62252405
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:21 schreef Lishe het volgende:
Stiemie, hier 1 met slecht zicht. Het aapje brings back memories. Had jij dan ook een vlieg uit een boekje? (Een hologram?)
Van een vlieg uit een boekje kan ik me niks herinneren eigenlijk Heeft zo'n hologram misschien iets met diepte zien te maken? Dat zie ik namelijk totaal niet, dus dan is zo'n test misschien niet nodig geweest
pi_62252434
Kersjes veel sterkte vandaag! Geef Devin maar een dikke kus

Hmm over een half uurtje krijgt Linde haar prikken En ze is juist zo blij en vrolijk de laatste dagen. Heb steeds het gevoel dat ik smelt als ik haar zie Volgens mij heb ik dat nog niet zo erg gehad als nu. Vanmorgen kon ik bijna geen afscheid nemen omdat ze me steeds bleef roepen met dat lieve hoge piepstemmetje "mama?"
pi_62253181
Kersjes en Devin, succes bij de oogarts vandaag!

Lishe, wat een stoere meid heb je toch!

Moonah, morgen mag Thies een stukje opschuiven en mag Mirte onderaan sluiten hier...
Fake it till you make it...
pi_62255203
Devin en Kersjes, succes vandaag!

Beterschap voor Pien en Floor! (en hopelijk hebben ze niemand aangestoken, zieke kleintjes zijn zo sneu)

Lishe, wat leuk, Lena ook aan de wandel!

En Thies alweer (bijna) twee, gefeliciteerd!

Net het vorige topic doorgelopen en vastgesteld dat mijn kleine deugniet gewoon netjes de rest van de fok!dreumesjes gevolgd heeft:

- ze heeft op een paar weken tijd 6(!) tandjes doorgekregen. Brengt ons op 14, nog 6 te gaan dus.
- ze is wat ziek nu, een virale keelontsteking. Voor de eerste keer iets 'ernstiger' dan een verkoudheidje...wel raar. En koorts, al enkele dagen.
- maar gelukkig is ze voor de rest wel vrij vrolijk, een heerlijk klein dreumesje is het
- en sinds gisteren opnieuw een blauwe plek. Meisje was iets te enthousiast aan het lopen buiten bij opa. Z'n oprit zijn kasseien en da's best glad.
Maar ach, ondanks haar speedie-tempo vallen de bulten en butsen hier best mee
pi_62255222
Kersje en Devin, hopelijk valt het een beetje mee vandaag.. Wel heel erg lief zo'n omhelsing bij thuiskomst!

Lishe, wat goed zeg! Lekker vlot ook..

Stiemie, inmiddels zullen de prikken er wel inzitten. Dat vind ik eigenlijk nog het naarste. Dat je weet dat er tussen 5-12 dagen een reactie komt, en dat er in mijn kindje gewoon iets borrelt
Hoe was het verder op het CB?

Chris lijkt in een spraak-ontwikkel-fase aangekomen te zijn.. Hij babbelt opeens veel meer. De mamamama klank, maar ook gewoon een gesprek. Was gisteren leuk in de super:
Chris: tititibaba
ik: wat zullen we straks eens eten
Chris: kikibati
ik: oja, ik heb ook wel zin in nasi
2 dames in hetzelfde gangpad keken heel verbaasd
pi_62255416
Wat leuk Deepfreeze!

Daar kijk ik ook zo naar uit...naar gesprekjes. Ze begrijpt steeds meer, reageert bvb op 'gaat liande dan nu in de stoel om te eten', en dan gaat ze spontaan naar de stoel en blijft daar wachten tot we haar erin tillen.
Of 'waar is je buik?' en dan lekker wrijven over haar tonnetje

Maar mama of papa? Nah...
Alhoewel...
Laatst was ik 's morgens Liande aan het verschonen.
ik: "zeg eens mama"
Liande: "pa-pa"
Liande: "Pa.... stilte... pa"
ik: "nee, zeg eens mama"
Liande: "Pa-pa"

Gek kind. Maar papa was wel blij natuurlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door Iksje op 09-10-2008 13:24:48 ]
pi_62256140
Ach wat sneu voor Devin die vervelende onderzoeken
Hopelijk valt het allemaal toch een beetje mee vandaag

Deepfreeze, dat klinkt als een diepgaand gesprek

Zo en nu ga ik maar eens aan het werk....pff geen zin
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_62256179
Liande 6 tandjes! Dta gaat rap zeg!

En Mirte morgen alweer hier en Thies alweer een topic verder (wel met een hele mooie apenkroon!)

Lief he als ze zo gaan kwebbelen Dat supermarktgesprek Deepfreeze

Linde gaat steeds meer kletsen, het is een echte kwebbeltante. Volgens mijn moeder heeft ze dat van mij want ik was 2,5 jaar oud toen ik hele verhalen in de bus ophing tegen iedereen Dan vroeg ik aan opa's en oma's of ik op schoot mocht zitten als het druk was, of ik vroeg hard aan mijn moeder waarom die mevrouw achter ons zoveel pukkels had. Mijn moeder was altijd blij als we de bus weer uitkonden Volgens haar is een klein kletskousje dan ook mijn verdiende loon

Linde zegt nu papa, mama, opa, oma, poe(s), kwak-kwak-kwak (eendje), Bob (da's mijn oom die ze heel leuk vindt), broem (auto), ete(n) en lekke(r). Zo gezellig om nu lekker met haar te kletsen

CB was goed en de prikken zitten erin. Bij de BMR in haar arm moest ze niet eens huilen wel bij de prik in haar been. De wvk zei dat we er ook voor konden kiezen om de BMR niet te geven als we zo bang waren voor autisme, maar ja wat doe je dan als je kind bv mazelen krijgt? En hoe blij is ze dan als ze later zwanger is en geen rodehond-antistoffen heeft? Pff lastig hoor...

Verder was alles helemaal prima! Ze is nu 75 cm en iets zwaarder dan 10 kilo. Dus daaaaag maatje 74. Mama kan weer lekker gaan shoppen
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:59:06 #33
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62256314
Kersjes, hopelijk valt het allemaal mee vandaag

Die babbelaars Nasi yummm! En dat gepapa, Hoe herkenbaar!
Hier vanochtend ook een grappige: ik kleed me aan en opeens begint Brent te zwaaien naar me en roept 'Doei doei bosjes, doei doei!'
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62256378
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:59 schreef RockabeIIa het volgende:
Kersjes, hopelijk valt het allemaal mee vandaag

Die babbelaars Nasi yummm! En dat gepapa, Hoe herkenbaar!
Hier vanochtend ook een grappige: ik kleed me aan en opeens begint Brent te zwaaien naar me en roept 'Doei doei bosjes, doei doei!'
Brent!
pi_62256447
hahaha, Brent ! bosjes ook ? Stond je naakt ?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:10:06 #36
190853 RockabeIIa
pi_62256550
Ja, ik deed net mijn BH aan.
pi_62256630
pi_62256668
hihi brent, die zag de bosjes aan zijn neus voorbij gaan

Stiemie, fijn dat alles goed is met Mirte. En een leuke woordenschat ook al.
pi_62256700
Brent

En wat een woordenschat heeft Linde zeg!

Van autisme als bijwerking van de BMR-prik heb ik nooit gehoord. Als dat bekend is, zouden ze dat toch op het CB als waarschuwing horen te geven, toch?
Mazelen (en andere ziektes waarvoor ze ingeënt worden) kunnen ze ook nog krijgen als ze ingeënt zijn, alleen is de kans kleiner dacht ik.
En rode hond, die kregen wij hier in België nog eens op 11-12 jarige leeftijd(vlak voor de overgang naar het middelbaar), alle meisjes in elk geval. Werd in het medisch centrum dat bij de school/scholengroep hoorde gedaan.
Toen ik zwanger was, is er gecontroleerd of ik nog voldoende antistoffen had, blijkbaar neemt dit ook af in de loop van de jaren...

Maar goed, het dilemma van elke moeder: het beste willen voor je kind en toch niet willen dat het pijn/last heeft.

Hopelijk reageert Linde er goed op. Hier viel het best mee. Ook een stoere meid die niet huilde en een dikke week na datum wel even een dagje koorts, maar dat kan evengoed aan de tandjes gelegen hebben, achteraf gezien.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:19:23 #40
190853 RockabeIIa
pi_62256774
Iksje, daar hebben ze het op het CB niet over maar in Amerika is daar nog steeds heel wat om te doen. Ik las het gelukkig achteraf pas allemaal...
pi_62256897
De BMR komt hier ook nog eens met 9 jaar..
Op rode hond werd hier ook getest bij de zwangerschap.

Dat van autisme schijnt voor te komen bij kindjes die al erfelijk belast zijn.. Net zoals bij allergien. Die krijg je ook niet zomaar. Alleen als je er gevoelig voor bent, dan heb je een kans dat het verschijnt.
Nou heb ik zo geen bron, maar ik dacht eens gelezen te hebben dat autisme soms herkend wordt rond de tijd van de prikjes (niet echt diagnose, maar meer dat er iets niet klopte). Maar dat geld dan voor geprikte kindjes evenveel als niet geprikte kindjes..
Dus ik maak me er niet zoveel zorgen over..
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:56:07 #42
190853 RockabeIIa
pi_62257659
Had ik al verteld dat ie Brent alle littekens en moedervlekjes als tepel benoemt? Dat levert hilarische maar ook genante situaties op. Vooral in het openbaar... En ik krijg dat er nooit meer uit, geloof ik!
Het is frappant dat juist zulke woorden (incl. plassen en poepen) erg in dat kleine koppie blijven hangen. Ik doe er niet raar of anders over, ook niet als hij het er over heeft.
Laatst in de supermarkt, voorin de winkelwagen, zat ie lekker mijn rits omhoog en omlaag te trekken en opeens schreeuwt ie keihard door de drukke winkel 'Mama! Tepel!!!' al wijzend naar een moedervlekje iets boven mijn borsten... En hij kon er niet over ophouden ook. Om het nog erger te maken: Ik zei dus 'Nee nee, dat is geen tepel dat is een vlekje.' Maar volhardend als ie is ging hij natuurlijk nog even door. Ik doe de rits omhoog zodat er een einde aan kwam maar meneer werpt zich achterover in zijn zitje en de drama... 'Tepel!!!!!!!!!!!! Boehoehoeeeee! Tepel!!!!!!' enz................
Eenmaal buiten en inmiddels opgehouden pak ik de fietstassen op de fiets met 1 hand en de andere op het zadel want Brent zat al achterop. Hij pakt mijn hand vast en ziet er een vlekje op echt zegt 'Mama, dat is een tepel, dat is een tepel'....

pi_62257825
Brent!!!!! Geweldig!

Nijna, ben je al aan het herbeleven?
Is zooooo leuk, die eerste verjaardag!

Iksje, geen zorgen over alleen maar 'Papa' hoor. Thies noemt ons beiden nog steeds alleen maar 'Mama'.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:05:35 #44
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62257871
Tja, als er eenmaal iets in die koppies zit, dan is het moeilijk om ze daarvan af te halen....

Maud zingt de hele dag hoor ik lalalalalalala en dan even stilte en dan weer lalalalaala
En ze kent zichzelf. Wijst naar mij en zegt, mama, wijst naar zichzelf en zegt Mau. En als ze gaat slapen zegt ze na het tandepoetsen: leke lape, Mau en dan driftig zwaaien en handkusjes geven in de spiegel. Heerlijk deze leeftijd.

Zal eens kijken of ik het zingen krijg opgenomen....

Prikken-kinders en mama's succes
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:08:14 #45
190853 RockabeIIa
pi_62257939
Hoe is het met jouw herbelevingen Moonah? (En lach me niet uit ja! Dergelijks overkomt jou ook nog wel!)

Nijna, Ooooooooh Ja, de eerste verjaardag was geweldig! Voor mij een periode van afsluiten en weer een nieuw begin ook. Geniet!
pi_62258437
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:24 schreef Deepfreeze het volgende:
De BMR komt hier ook nog eens met 9 jaar..
Op rode hond werd hier ook getest bij de zwangerschap.

Dat van autisme schijnt voor te komen bij kindjes die al erfelijk belast zijn.. Net zoals bij allergien. Die krijg je ook niet zomaar. Alleen als je er gevoelig voor bent, dan heb je een kans dat het verschijnt.
Nou heb ik zo geen bron, maar ik dacht eens gelezen te hebben dat autisme soms herkend wordt rond de tijd van de prikjes (niet echt diagnose, maar meer dat er iets niet klopte). Maar dat geld dan voor geprikte kindjes evenveel als niet geprikte kindjes..
Dus ik maak me er niet zoveel zorgen over..
Linde kan dus erfelijk blast zijn omdat mijn zwager autistisch is. Dus vandaar ook dat ik me er denk ik meer zorgen over maak. Rocka in Amerika is er inderdaad veel meer over te doen dan hier. Maar ja dan kunnen ze bij het cb weer niet precies vertellen of de vaccinaties die hier gebruikt worden dezelfde zijn als daar Eigenlijk had ik het misschien ook gewoon maar liever achteraf geweten denk ik Had me een hoop gepieker gescheeld in ieder geval.

En sorry, maar ik moest erg lachen om kleine Brent op tepel-jacht Kan je in zo'n winkel niet iets zeggen van: "nee hoop dat is geen lepel!"
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:39:52 #47
190853 RockabeIIa
pi_62258690
haha lepel... en dan het kind nog meer in de war brengen dan dat ie al is?
Ik vind het eigenlijk wel hilarisch. Het is ook niet dat ik rood aanloop ofzo maar op het moment zelf probeer ik er wel zo goed mogelijk mee om te gaan (als dat al mogelijk is )
pi_62260748
Haha, die Brent! Nu al een borsten/tepel-man

Deepfreeze en Stiemie, hopelijk zullen jullie kleintjes niet te veel last gaan krijgen van die prikken.

Iksje, leuk om weer eens te lezen over je grote meid! Hoe voel je je eigenlijk? Heb je genoeg energie om achter je speedy aan te rennen steeds?

Moonah en Nijna, emotionele periode he, als je kindje bijna jarig is?

We hebben weer veel te veel tijd doorgebracht in het ziekenhuis en het was een drama. Het liep 5 kwartier uit en toen mochten we eindelijk naar binnen bij de orthoptiste. Ze deed wat kleine onderzoekjes (ik heb het aapje trouwens gezien!) en toen kreeg Devin de pupilverwijdende druppels in. En toen begon hij te krijsen en dat heeft hij letterlijk non-stop volgehouden tot we de parkeergarage weer uitgereden waren, zeker 3 kwartier later In de tussentijd hebben we honderden rondjes met hem gelopen terwijl hij in de buggy lag of zat, hebben we hem proberen vast te houden, zelf laten lopen, kruipen en over de grond laten rollen, hebben we 1001 sooorten afleidingstechnieken uitegprobeerd, maar hij bleef met knalrode kop compleet hysterisch krijsen Op een gegeven moment werden we in een donkere kamer neergezet omdat ze dachten dat hij misschien last van het licht had door de wijde pupillen, maar dat werkte niet. De oogarts en orthoptiste probeerden uit alle macht nog iets van zijn ogen te bekijken, maar dat ging vrijwel niet. Beetje nuteloos dus achteraf gezien, maar ja... Ze zijn wel vrij zeker dat hij geen lui oog heeft (zoals ik heb gehad) maar zijn hoornvlies en netvlies, waar het dus om ging, konden niet onderzocht worden. Net als zijn exacte sterkte. Over een jaar ofzo weer terug naar de kinderarts, maar over een paar maanden weer terug naar de orthoptiste voor een geautomatiseerde (minder nauwkeurige) sterktemeting. Zonder druppels! In de tussentijd zijn ogen zo veel mogelijk bescheremen tegen het zonlicht en proberen kunsttranen toe te dienen.
De hele weg terug heeft hij geslapen en nu ligt hij ook alweer 1 1/2 uur in bed. Arm ding, hij was zo overstuur, dat hebben we echt nog noooooit meegemaakt! Hij was niet te troosten, op geen enkele manier te kalmeren
pi_62260888
Ach...die Devin. Wat sneu, zeg. Jij natuurlijk ook doodop.
Had je eigenlijk niet gewoon moeten gaan ? Gewoon nieuwe afspraak maken.
3 kwartier wachten, belachelijk.
pi_62261200
Arm mannetje Wel idioot zeg 5 kwartier wachten. Kunnen ze je volgende keer niet als eerste afspraak op de dag plannen? Moet je er wel erg vroeg zijn, maar in ieder geval kan het dan niet allemaal al uitlopen of wel?
pi_62261231
Aaaah, wat zielig voor Devinen voor zijn mama .
En dan ook nog eens met nul resultaat.

Maud! Tralalalala!
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Hoe is het met jouw herbelevingen Moonah?
Hier nauwelijks herbelevingen meer hoor. Ben alleen maar drukdrukdruk met poetsen, boodschappen doen, en zodadelijk ga ik hapjes maken en koken voor morgen. Ach, je ventje wordt maar één keer twee he?
quote:
(En lach me niet uit ja! Dergelijks overkomt jou ook nog wel!)
Gheghe, tzt mag jij ook héél hard lachen hoor!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:27:53 #52
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62261426
voor Devin en zijn mama...

Thies nog maar 1 nachtje slapen..... spannend.... ben benieuwd hoe je je tweede verjaardag beleeft.... hiep, hiep hoera...

Maud oefent al... oere... roept ze.... bijna goed.. ze heeft gelukkig nog iets meer dan een maand.
pi_62262107
Ach Devin, het is wat in dat ziekenhuis... . Lekker om weer thuis te zijn he!

Herbelevingen... neuh dat (nog) niet...
pi_62263492
och, arme devin.. Wat een ellende, zo'n ziekenhuisbezoek. En dan ook nog eens zonder echt resultaat. Hopelijk is hij na zijn slaapjes wat bijgekomen.

Stiemie, dan kan ik me de zorgen nog wel iets beter voorstellen. Ik zag gisteren toevallig zo'n tabel met bijwerking. En daar wordt je ook niet vrolijk van. Natuurlijk zijn de ernstigste dingen maar heel zeldzaam, maar het zal net jou kind zijn die het krijgt
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:09:41 #55
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62268415
Kersjes en Devin, een dikke kus! Wat een vervelend gedoe allemaal zeg.

Ik merk hier zelf wel dat ik licht prikkelbaar ben hoor, ik ben gewoon moe en dan heb ik eigenlijk geen zin in dat gedrein van Anna 's avonds. Maar goed, ze ligt er in, dus ik ga ook zo plat.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_62269629
Och och arme Devin toch, wat sneu dat het zo'n drama was. En dat wachten, dat hoort bij oogartsen lijkt het wel. Mijn opa moest eerder ook regelmatig heen, en dan belde mijn moeder eerst hoe lang het spreekuur uitliep, en dan gingen ze gewoon later heen.

Meike heeft het nog steeds niet goed, Ze heeft geen koorts meer, maar nu ondertemperatuur. Ze krijgt ook zo ineens paarse lipjes en handjes. Raar, en een beetje eng ook. Ook eet ze slecht en loopt ze de hele dag te jammeren. En ik weet maar niet waar ze last van heeft.

Hihi Brent! grapjurk. Maar goed dat jij zo'n stoere mama heeft die niet meteen met een rode boei de winkel doorsjouwt.

Moonah veel plezier morgen met de verjaardag van Thies, en nog veel succes met alle voorbereidingen
Nijna ook veel plezier morgen!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:52:14 #57
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62269813
Karin, ik zou toch even naar de HA gaan.... kijk even hier.... en dat is niet om je te stressen.... maar gewoon bezorgdheid van mijn kant.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:03:41 #58
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62270134
Karin, Anna heeft het ook vaak wanneer ze een aantal dagen hoge koorts heeft gehad. dan komt ze ineens niet meer boven de 35 graden uit. Ook dat moet je goed in de gaten houden. Ik kreeg van de HA de tip om mijn kruiken weer op te duiken, haar warm in bed te leggen, bed voor de verwarming, wat dan ook. Misschien lekker even bij jou onder het dekbed? Ze moet lekker warm worden weer. De HA zei wel dat sommige kindjes hier last van hebben na een periode van hoge koorts, de lichaamsthermometer is gewoon compleet ontregeld dan.
En inderdaad goed op rode bultjes en andere dingen letten natuurlijk. Bel anders gewoon de HAP even op? Ze is er niet lekker bij, dus gewoon bellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Memmel op 09-10-2008 21:23:53 ]
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_62270466
Ze ligt nu lekker te slapen met een extra deken, dikke pyama en slaapzak. haar handjes voelen nu lekker warm aan (maar niet te warm) Misschien is het wel wat Memmel zegt, dat de lichaamthermometer een beetje ontregeld is. Verder geen vlekjes oid te zien. We houden haar goed in de gaten, het zal vast met een sisser aflopen.....
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:16:30 #60
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62270542
Daar ga ik dan heeeeeel hard voor duimen. En ik weet van Fleur dat het ontregeld zijn qua temperatuur inderdaad voorkomt. Die presteerde het om binnen een uur van een koortstemperatuur naar een ondertemp te schieten, dat ik niet meer wist wat ik moest doen. En ook nu is ze soms nog veel te snel heet of koud. Maar bij haar weet ik gelukkig inmiddels dat het erbij hoort.

Dikke in elk geval.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:22:26 #61
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62270730
Ik weet iig wel dat ik me ook elke keer wezenloos schrik als ze weer aan een ondertemp zit. Ik heb liever 40 graden koorts, dan 34,5 ofzo. Maar de dok zei dat het een soort omgekeerde koorts is. En de dochter van mijn vriendin heeft het ook altijd. Ik hoop dat het je een beetje gerust kan stellen Karin en een dikke kus voor Meike.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:03:27 #62
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62274327
Devin
Het is ook iedere keer bal met dat je zo lang moet wachten. En dan zo'n last van de druppels. Heel veel sterkte. Hopelijk slaapt hij de grootste schrik er nu meteen af.

Ook veel sterkte voor Meike, hopelijk is ze snel weer op orde!

En alvast een voor Thies en Mirte! Veel plezier morgen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62280256
Mirte en Thies gefeliciteerd met jullie verjaardagen

Linde heeft toch weer koorts van de prikken dus we zijn samen een dagje gezellig thuis gebleven
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:48:21 #64
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62280298
Mirte en Thies van harte met jullie verjaardagen...
pi_62280362
Gefeliciteerd Thies!!!! Twee is echt al groot, Moonah!
pi_62280559
Mirte en Thies gefeliciteerd! En ook voor de mama's natuurlijk!

Karin, dat had Damian afgelopen week ook toen hij van die hoge koorts had. Heel raar en je weet gewoon echt niet wat je moet doen! Gelukkig schoot het vrij snel weer omhoog toen. Gaat het vandaag al wat beter?

Met Damian gaat het nog steeds niet helemaal super.
Sinds gister begint hij eindelijk weer wat te eten, alleen hij drinkt nog steeds heel erg slecht. En hij is aan de diarree, waarschijnlijk van de antibiotica.
pi_62280579

Hieperdepiep "AAAAAA", ik ben 1 , heb van papa en mama een mooi prentenboek gekregen wat ik al uitgebreid heb zitten lezen vanmorgen .
pi_62280591
Aha, Mirte! Ook gefeliciteerd natuurlijk!
pi_62280777
Mirte gefeliciteerd, en welkom hier.
Thies gefeliciteerd, en veel plezier als peutertje!

Hier weer een oke-stempel van het CB gehad. Hij is nu 12 kilo en 81,5 cm. Qua gewicht weer net boven de +1 lijn, en de lengte eronder. Het is een beetje stuivertje wisselen met die 2.
De BMR en meningokokken zitten er ook weer in. Natuurlijk even brullen, maar meer omdat hij bij zijn blokjes vandaan moest, dan de prikken zelf. Dus dat viel ook weer mee.
En we mochten nu wel zo'n beetje over naar gewone melk. Eh, dat geven we al Terwijl de verpleegkundige had gezegd dat we rond het jaar over mochten zijn. Lekker handig dat verschil. Maar ik heb toch iets meer vertrouwen in de verpleegkundige. (na een brakke opmerking over BV, terwijl dat mislukt is)
pi_62281044
Mirte Wat ben jij een leuk meisje zeg
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:52:58 #71
190853 RockabeIIa
pi_62281675
Op jouw verjaardag
mag je dansen, lachen en heel hard zingen
Ga maar lekker genieten
van je cadeautjes, taart
en alle andere leuke dingen!

Thieske! Gefeliciteerd met je 2e verjaardag en ik hoop dat je lekker verwend wordt!

Mirte, klein vrolijk poppeke! <3 Gefeliciteerd met je 1e verjaardag! Lekker taartjes eten
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:04:16 #72
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62281946
Thies, kleine grote vent
weet je dat je jarig bent
vandaag mag je feesten
en lekker beesten

taartjes eten
en iedereen zal het weten
Thies is jarig
Het is feest
zorg maar dat iedereen het leest

Thies is TWEE

Mirte, welkom bij de dreumessen. Je bent een mooie meid. Geniet maar lekker van deze bijzondere dag.
pi_62282669
Jahaaa Jarigen! gefeliciteerd! En maar lekker klaaien met die taart!

Ga straks met Meike naar de HA, ze heeft wel een goede nacht gehad, maar tis nog steeds alleen maar jammeren, en dat haar lipjes zo vanuit het niets blauw worden zint me niks.
Het is duidelijk dat ze niet lekker is. Zo voor het weekend ben ik blij dat we even heen kunnen
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:44:37 #74
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62283010
Thies en Mirte gefeliciteerd!

Karin, balen joh. Fijn dat je nog naar de HA kan.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:50:00 #75
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62283162
Karin succes bij de HA. Hopelijk is het niets. Beterschap met Meike.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:37:08 #76
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62285926
Aaah, dank voor de felicitaties en de lieve gedichtjes.
Het feest[s]varken[s]aapje ligt even te slapen en zo dadelijk begint het feest, dus even snel een berichtje.

Oeps, opa en oma zijn wat vroeger gearriveerd, tot later!
pi_62287965
Thies, van harte natuurlijk, grote vent!

Karin, hoe laat moet je naar de HA of ben je inmiddels al geweest?

Wij zijn gaan zwemmen vanmorgen, heerlijk vond ze het weer. Wel hardstikke moe daarna (ze had haar ochtendslaapje maar weer geskipt, dat is blijkbaar voor babies...;)).
Ze ligt nu te slapen, ik heb al haar kaartjes open mogen maken. Kind heeft gewoon meer kaarten voor haar verjaardag gehad dan mama en er zat een kadootje bij dat mag ze straks uitpakken!
Had kleertjes besteld bij rainbowbabies die kwamen ook net met de post .
We vieren het zondag.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:25:33 #78
190853 RockabeIIa
pi_62288977
Klinkt relaxed, Nijna.
Maar niet eens een taartje bij de koffie?

* RockabeIIa taartjes (en ik geef het tegenwoordig graag toe!)
pi_62289158
Nee geen taartje vandaag, komt zondag wel. We hebben tussen de middag el een lekker krentenbolletje gegeten .

Zit hier trouwens naar de klok te kijken en denk goh half 3... dat was het net toch ook al... Zie op mn scherm dat het al een uur later is... valt dat ff tegen .
Vorig jaar om deze tijd lag ik in het ziekenhuis de ruggenprik te krijgen denk ik zo ongeveer... . Werd vannacht om 4 uur wakker toen bedacht ik me dat ik vorig jaar rond die tijd ook door het huis liep te dwalen, waren een uurtje ervoor mn vliezen gebroken...
pi_62289654
Gek gevoel is dat he Nijna, terugdenken aan toen...het moment dat je leven veranderde...zo speciaal

We zijn bij de HA geweest, niks aan de hand, was de nasleep van de koorts van vorige week. We hoefden verder niks te doen. Haar hart en longen zijn beluisterd, en dat klonk prima. Blij van! Vond het toch een beetje eng allemaal, vooral die blauwe lipjes. Ze demonstreerde nog even dat ze momenteel ook nogal wankel op de benen staat....ze viel bij de dokter nog even precies met haar lipje tegen de rand van een tafeltje. En toen had ik net verteld dat ze zo vaak viel de afgelopen week....
Dus toen had de dokter gelijk bewijs
Koud lapje er tegenaan en toen was het ook zo weer over
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:54:13 #81
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62289799
Dat is fijn om te horen Karin. Gelukkig gewoon goed nieuws!!
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:01:41 #82
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62290007
Nou Karin, ben blij dat het ok is. Dus gewoon lekker warm houden en knuffelen en verwennen!
pi_62290509
Mirte & Thies gefeliciteerd
pi_62290675
Karin, fijn dat je een beetje gerustgesteld het weekend in kan.
pi_62291312
Karin, fijn dat alles goed is .

Ik heb net even het Z&G topic teruggelezen van vorig jaar. el apart ja. Ongelooflijk eigenlijk dat die kleine aleer 1 is. Maar ook wel heel bijzonder. Ze zit een koekje te eten naast me en dan steekt ze het naar me uit. Als ik dan een "hapje" wil nemen stopt ze het snel in haar eigen mond... Slimpie. Ze zit naar jullie te zwaaien nu .
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:53:52 #86
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62291506
dan zwaaien we even terug
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:51:51 #87
190853 RockabeIIa
pi_62296829
Nijna, bijzondere dag he

Karin, gelukkig maar dat er niets echt aan de hand is. Ik wil Meike best es warmknuffelen hoor! En Brent ook wel denk ik!
pi_62304298
Goedemorgen !

Hier in huize Pancake is iedereen weer beter ! Dat waren me de 2 wk wel, zeg !
Gisteravond heb ik ff lekker aan de lampen gehangen in de kroeg...had ik wel verdiend, dacht ik zo.

Hoe is het met Meike ? Ik heb daar eigenlijk nog nooit bij stilgestaan...ondertemp. Het klinkt wel logisch dat na een aantal dagen koorts zo'n mini lijfje ontregeld is.
pi_62304941
KP, fijn dat huize pannekoek weer gezond is
Of zit jij nu met een kater

Vanochtend een mama gehoord: Chris was wat aan het spelen en kwam zijn stoeltje tegen. Dat is leuk, want die schuift lekker over het laminaat, en werkt dus goed als alternatief voor de loopkar. Hij pakte de stoel alleen wat onhandig vast, en hij ging zo languit. Kijkt hij iets omhoog, kijkt mij aan, zegt mama en begint te huilen
(verder geen schade aan kind/stoel gelukkig, wel een dikke knuffel van mama )
pi_62311584
K_P gelukkig allemaal weer beter dus. Nu alleen nog ontkateren

Deepfreeze zo'n 'mama' staat hier ook altijd garant voor een lekkere knuffelsessie hoor

Linde is nog steeds koortsig van de prikken. Gelukkig is ze wel heel vrolijk dus zijn we vanmorgen even samen boodschapjes gaan doen. En vanmiddag hebben we samen de aardappels alvast voorbereid. Die moesten we namelijk even voorkoken, dan kunnen we ze straks lekker bakken Dus ik schillen en Linde op de grond naast de pan met water. Aardappeltje klaar? Dan kon Linde 'm in de pan doen. En natuurlijk helemaal trots na elke aardappel naar mij kijken Zo gezellig om nu zulke kneuterige dingen samen te kunnen doen
pi_62312121
Thies en Mirte, een dag te laat maar niet minder gemeend: gefeliciteerd

Nijna, wat is ze groot geworden
Ik zou haar echt niet meer herkend hebben.

Stiemie, gezellig samen aan het kokerellen, leuk hoor!

Devin lijkt zijn oogarts-avontuur gelukkig al achter zich te hebben gelaten. Sinds donderdagavond is hij gelukkig weer gezellig, lief en ook erg ondeugend. Vanochtend heeft hij een stuk behang losgescheurd van de muur in de gang
Vanmiddag lekker in het bos wezen wandelen en langs de geitenboerderij geweest. Waar hij eerder altijd bovenop de dieren sprong, ze omhelsde, knuffelde en totaal niet bang was, lijkt hij nu ineens een beetje angstig te zijn geworden. Zelfs de baby-geitjes raakte hij maar heel eventjes aan, maar vluchtte daarna weer in mama of papa's armen. Kijken is okay, maar aanraken hoeft niet meer. Bij honden heeft hij dat niet, die aait hij wel gewoon nog. Raar hoor...

En ik wil mijn schoonmoeder graag even stiekem
Afgelopen dinsdag bij Memmel ging ik door het dolle omdat Devin eindelijk uit een rietje dronk! Hij had een pakje sap van Jet afgepakt en dronk heel netjes uit een rietje. Hoera, eindelijk kon de pakjeshouder gebruikt worden! Vertel ik het gisterochtend aan mijn schoonmoeder, helemaal blij enzo, zegt ze droogjes "Jahaaa, hij kan het heel goed, bij mij drinkt hij al een paar weken uit een rietje."
pi_62312186
Arme Devin, wat zielig voor 'm heel dat gedoe met druppeltjes en dat stomme ziekenhuis... Volgende keer maar proberen om als eerste te gaan? Scheelt in elk geval het wachten al...

En fijn dat Pien, Floor en Meike weer beter zijn!

Welkom Mirte, nog gefeliciteerd! Wat heb jij mooie kijkers zeg!

Deepfreeze, 12 kilo al, wat een flinke brok plezier is Chris! Liande weegt net 9,5 kg (bij 79cm)
Wel lief ook, dat mama-moment

Linde ook nog steeds wat koortsig Hopelijk is dat snel over!

Ik luister ondertussen alweer een klein uur (met tusenpauzes) naar een kind dat niet wil slapen...
en als ze slaapt en ik wil haar gaan onderstoppen (het is echt wel fris op de kamer) is ze zo weer wakker, en weer huilen
Pfffff en ze wordt zo vreselijk ellendig van slaaptekort... zucht. Denk dat ik haar er maar definitief uitpluk.

Kersjes, niet leuk van je schoonmoeder, maar wel zo'n beetje het verhaal van elke oppas denk ik. Vaak zwijgen die liever omdat het als ouder niet leuk is om te horen dat ze dingen voor het eerst kunnen bij de oppas ipv thuis bij de ouders.
pi_62313757
K_p wat fijn dat je flenzen weer beter zijn!

Stiemie wat leuk dat linde zo goed kan helpen!!
Pepijn zou de pan met water omkeren of iig heel hard spetteren.

hihi Devin, misschien moet je mama even uitleggen dat dreumesjes op andere plekken altijd alles doen wat ze thuis niet doen

Pepijn kan nu echt met duplo bouwen!! Wel bouwt hij alleen de vierkantje blokjes op elkaar, de andere blokjes laat hij links liggen.
Vanmiddag heeft hij papa geholpen met ramen zemen. Mijn ventjes waren doorweekt
pi_62316293
Nou, eindelijk tijd om jullie écht (voorlopig) gedag te zeggen!
Wij hebben twee dagen gefeest, erg leuk, maar ook erg druk.

Fijn dat er met Meike niets (ernstigs) aan de hand was, lijkt me eng, zulke blauwe lippen.
En Stiemie, het huishouden wordt ineens veel leuker hoor! Samen stoffen, samen dweilen, samen ramen lappen etcetc. Mijn kind roept de hele dag: "Bah!"

Dag lieve allemaal!
pi_62316665
Stiemie, wat handig dat Linde kan helpen.. Chris zou de pan met water zien als leuk spetterplek. En de laatste keer dat ik hem een aardappel gaf, zette hij zijn tanden erin -> tot 3x toe...
Ik dacht trouwens dat de reactie op de prikken pas met 5-12 dagen kwam? We hebben hier nog niks gemerkt..

Kersjes, fijn dat Devin de ziekenhuisellende al wat achter zich heeft gelaten. En zo'n schoonmoeder moet, of niks zeggen, of direct. Niet zo na een paar weken nog even een opmerking maken

Iksje, heeft ze nog geslapen? Als Chris echt niet wil slapen, maar wel erg moe is, dan ga ik vaak even met hem op ons bed liggen. Dan valt hij vaak alsnog in slaap.

Pepijn, goed man.. Duplo is cool!!

Dag moonah, tot over 10 maanden
pi_62317848
Dag Moonah en Thies Tot over heeeeeeel lang in het peutertopic Straks krijg ik nog aanleg voor huishoudelijke taken alleen omdat het zo gezellig is als Linde erbij helpt

Deepfreeze heeft Chris geen 2 prikken gekregen? De reactie op de bmr is inderdaad pas na een week, maar de reactie op de andere prik is dus sneller. Net had ze nog 39,6 toen ze naar bed ging En Chris rauwe aardappel is toch niet lekker Linde probeerde wel de kleiner gesneden blokjes aardappel er weer uit te vissen, maar op zich viel het allemaal mee. Vanavond heeft ze ook een tijdschrift "gelezen" en daarna geholpen om de 1001 snippers in de papierbak te doen. Zo leuk om te zien hoe trots ze dan is

Kersjes da's ook raar zeg... Zegt je schoonmoeder het dan niet tegen jou als Devin iets nieuws doet? Natuurlijk is het soms jammer als Linde net iets tijdens een oppasdag van mijn moeder/dag op het kdv doet, maar dan ben ik net zo trots hoor als ik het dan meteen van haar/hun hoor En ik vind het ook niet zo heel erg als ik de aller-aller-eerste keer van sommige dingen mis. Ze hebben Linde bijvoorbeeld haar allereerste boterham gegeven op het kinderdagverblijf (hadden ze wel eerst gevraagd hoor) maar ik wist dat er toch nog veeeeeel boterhammen zouden volgen, dus ik vond het prima. Of ben ik nu een ontaarde moeder

Pepijn wat knap zeg! Ik ben vandaag naar een kinderschoenenwinkel in de buurt geweest maar die raden mij die schoentjes die Pepijn ook heeft af omdat Linde nog zoveel kruipt. Nog maar weer een paar weekjes wachten dus...

Iksje is het nog gelukt met slapen?

O Linde heeft er weer een nieuw dierengeluid bij. Wat zegt het schaap? Meeeeeh zegt ze dan
En ze zegt sinds vandaag ook ineens de hele tijd "Naaaai" (= nee) als je wat vraagt
pi_62318792
Oeps beetje verlaat maar Thies en Mirte ik hoop dat jullie een leuk dag hebben gehad (of nog gaan hebben) en nog heel veel jaren. Van harte gefeliciteerd!

Devin en Kersjes
Mama van Isa en Ties
pi_62319170
Ach Stiemie dat voorkom je denk ik toch niet hoor, dus ontaard ben je zeker niet.

Fijn dat Devin weer is bijgekomen!

Damian had vanavond gewoon weer verhoging terwijl hij net 3 dagen van de koorts af is. Hopelijk is het eenmalig.
En hij begint kleine zinnetjes te maken af en toe. Zoals: DD boetti met kaas. (Damian wil een boterham met kaas) en Auto doet broem broem.

[ Bericht 0% gewijzigd door appelsap op 11-10-2008 23:46:01 ]
  zondag 12 oktober 2008 @ 09:09:17 #99
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62322620
Nou, dan is het een koortsig boeltje hier. Anna ging gisteren met 39,6 naar bed en had vanmorgen 37,7. En ik wilde nog wel gaan zwemmen met haar. Maar dat doe ik dus maar even niet.
  zondag 12 oktober 2008 @ 09:10:58 #100
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62322629
Flensjes weer beter
En voor Damian en Anna beterschap.

Maud is geknipt. Ze heeft nu een korter koppie. Kan het helaas niet laten zien, omdat mijn bluetooth me in de steek laat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')