Collegaquote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:08 schreef Cormac_McCarthy het volgende:
Ik denk dat mijn baan wel veilig is. Ik ben namelijk ambtenaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.namaste
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:15 schreef Dulk het volgende:
ik werk aan de invoering van deOV Chipkaart
![]()
super veilig dus
Je kunt in ieder geval de komende 10 jaar nog alle lekken in de beveiliging blijven dichtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Bij ons is er nog geen paniek in ieder geval.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:40 schreef mcwops het volgende:
ik weet niet of je wel moet juichen als je nu bij een bank werkt.![]()
In de hele financiele dienstverlening gaan banen verdwijnen. banken, verzekeraars, intermediairs, hypotheekkantoren, enz
dat hebben ze bij de Rabo goed in de gaten, dat je vooral geen paniek moet makenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:05 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Bij ons is er nog geen paniek in ieder geval.
Om wat voor eten gaat het?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:10 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Mijn bedrijf richt zich vooral op overslag en levering van levensmiddelen en etenswaren. Dus ik ga er vanuit dat ik iig een stuk veiliger zit dan de meeste mensen. Er kan van alles gebeuren, maar eten hebben we toch altijd nodig
Vlees, vis, groente, snoepgoed.... van alles.quote:
Belastingdienst?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:16 schreef Captain_Chaos het volgende:
Hoe shitter het gaat hoe groter de klantenkring.
Je werkt bij een incassobureau of deurwaarderskantoor dus.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:16 schreef Captain_Chaos het volgende:
Hoe shitter het gaat hoe groter de klantenkring.
"Pest 1,5 baas per jaar weg."quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:42 schreef allsystemshalt het volgende:
Mwhoa,
In krap twee jaar heb ik al 3 verschillende eigenaren van het bedrijf waar ik werk meegemaakt.
Dus onzekerder kan eigenlijk niet![]()
Aan de andere kant als ik m'n cv activeer wordt ik nog altijd plat gebeld dus geen issue's hier
Hoef je je als ambtenaar uberhaupt ooit te verantwoorden/zorgen te maken? Ik las dat er laatst 900.000 ambtenaren waren, hoeveel daarvan zouden er meteen uit gegooid kunnen wordenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:08 schreef Cormac_McCarthy het volgende:
Stel, alles klapt in elkaar, en mensen beginnen banen te verliezen. Het gebeurt nu al in IJsland; het percentage werklozen is verdubbeld toen naast Üwe ook Björk werkloos raakte.
Wat jullie? Blijf je nog gezellig tachtig jaar achter de kassa, speculeer je je rot op de beurs of heb je al de zak gekregen?
Waar?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik las dat er laatst 900.000 ambtenaren waren
Ik zit een zelfde situatie, ik ben gehandicaptentemmer dus dat zit wel snorquote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:15 schreef HuHu het volgende:
Ben momenteel nog student, dus nog geen last van ontslagen ofzo. Daarna ga ik in de medische sector werken, dus dat zit ook wel goed denk ik. Mensen blijven tenslotte ziek worden en moeten worden behandeld. Zolang dat door gaat heb ik ook wel werk gok ik.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:13 schreef Q. het volgende:
Ik werk bij Fortis dus ik ben ambtenaar. Ik zit veilig.!
Op mijn werk (revalidatiecentrum) wordt er anders alleen maar bezuinigd en wordt er gekeken of we volgend jaar nog wel dezelfde productie mogen draaien... reorganisatie wordt niet uitgesloten, dus of je écht veilig zit straks, weet ik nietquote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:15 schreef HuHu het volgende:
Ben momenteel nog student, dus nog geen last van ontslagen ofzo. Daarna ga ik in de medische sector werken, dus dat zit ook wel goed denk ik. Mensen blijven tenslotte ziek worden en moeten worden behandeld. Zolang dat door gaat heb ik ook wel werk gok ik.
Ik ben SAP consultant en heb net gezien wat de aandelen SAP doen...quote:
Ik doe medische beeldverwerking. Ik gok erop dat die sector alleen maar blijft groeien, aangezien je steeds meer kunt met beelden van bijvoorbeeld CT of MRI en men daar ook steeds meer mee wil. Ik zit niet in de verzorging en heb ook helemaal geen contact met patiënten bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 01:44 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Op mijn werk (revalidatiecentrum) wordt er anders alleen maar bezuinigd en wordt er gekeken of we volgend jaar nog wel dezelfde productie mogen draaien... reorganisatie wordt niet uitgesloten, dus of je écht veilig zit straks, weet ik niet
Ja jij bent nog wel ff bezigquote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:15 schreef Dulk het volgende:
ik werk aan de invoering van deOV Chipkaart
![]()
super veilig dus![]()
Het cynisme heeft geen geheimen meer voor jou hè?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:08 schreef stbabylon het volgende:
Je kunt beter een lijstje maken met beroepen die nog wel veilig zijn:
Timmerman/Metselaar/etc. (let op! elektricien NIET)
Bakker
Boer
Soldaat
Daar houdt het wel zo'n beetje mee op. Oftewel de beroepen die er voor de indistruele revolutie ook al waren.
Metselaar is beetje twijfelachtig. Voor huizen/verbouwingen zijn er leningen nodig, en de banken kunnen dat op dit moment niet verstekken.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:08 schreef stbabylon het volgende:
Bakker
Boer
Soldaat
Daar houdt het wel zo'n beetje mee op. Oftewel de beroepen die er voor de indistruele revolutie ook al waren.
Liewec heeft mij wel doorquote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:21 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
[..]
Metselaar is beetje twijfelachtig. Voor huizen/verbouwingen zijn er leningen nodig, en de banken kunnen dat op dit moment niet verstekken.
Je vergeet hoer en vroedvrouwquote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:08 schreef stbabylon het volgende:
Bakker
Boer
Soldaat
Onzin, er is nog steeds krapte op de arbeidsmarkt en (uitzonderingen daargelaten) dat zal ook nog wel even zo blijven.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:13 schreef ETA het volgende:
misschien was het niet zo slim 4 weken geleden ontslag te nemen....
Wat houdt dat precies in?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:30 schreef popolon het volgende:
Crisis of niet, ik kan 'at will' ontslagen worden dus ben nooit veilig.
Je werkt bij Ajax?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:25 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik wilde vandaag eigenlijk ontslag nemen, maar ik wacht het even af deze maand. Vanaf morgen staan er 80 man op straat waar ik werk. Oftewel 20% vliegt de laan uit.
Dat je van de een op de andere dag op straat kan staan zonder opzegtermijn en zonder reden. En dus ook ontslag kan nemen wanneer je maar wilt.quote:
Oftewel, uitzendkracht.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:49 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat je van de een op de andere dag op straat kan staan zonder opzegtermijn en zonder reden. En dus ook ontslag kan nemen wanneer je maar wilt.
In Nederland misschien ja.quote:
Oe, niks voor mij... ben ik veel te onzeker voor... zou niks "geks" (lees: vernieuwende, aparte werkwijzen uitproberen) durven doen denk ik, uit angst eruit te vliegen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:49 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat je van de een op de andere dag op straat kan staan zonder opzegtermijn en zonder reden. En dus ook ontslag kan nemen wanneer je maar wilt.
Je ziet het alleen bijna nooit gebeuren. Je krijgt eigenlijk altijd een opzegtermijn ook omdat het fatsoenlijk is. Die wet is er o.a. gewoon voor om te zorgen dat je profiteurs, verzakers etc. er meteen uit kan trappen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:05 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Oe, niks voor mij... ben ik veel te onzeker voor... zou niks "geks" (lees: vernieuwende, aparte werkwijzen uitproberen) durven doen denk ik, uit angst eruit te vliegen.
Ik geloof ook wel dat gedreven capabele mensen echt niet zo maar buiten gezet worden. En als je makkelijk van mensen af kan, neem je ze ook makkelijk aan.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:11 schreef popolon het volgende:
[..]
Je ziet het alleen bijna nooit gebeuren. Je krijgt eigenlijk altijd een opzegtermijn ook omdat het fatsoenlijk is. Die wet is er o.a. gewoon voor om te zorgen dat je profiteurs, verzakers etc. er meteen uit kan trappen.
Maar het is wel wat anders dan in NL ja.
Dat is over het algemeen niet iets waar je heel blij mee moet zijn, lijkt mij...quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:34 schreef WeMan het volgende:
ik leef van een uitkering, dus ik ben veilig..
Dan zijn we allemaal fucked. En je hebt het bijstandsniveau aardig te pakken (weet ik helaas uit ervaring...).quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:55 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Dat is over het algemeen niet iets waar je heel blij mee moet zijn, lijkt mij...
Maar de hoogte van uitkeringen lijkt me logischerwijs ook gekoppeld aan inflatie en het welstandsniveau van werkende mensen, dus helemaal veilig zit je ook weer niet. Als je 800 euro (ik roep maar iets) per maand bijna niets meer waard hebt, ben jij ook fucked.
Ik weet echter niet of WeMan een bijstands- of andere uitkering heeft, vandaar mijn "ik zeg maar wat".quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:17 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Dan zijn we allemaal fucked. En je hebt het bijstandsniveau aardig te pakken (weet ik helaas uit ervaring...).
Mijn baan is niet veiliger of onveiliger dan anders. Werk altijd met korte contracten omdat in de business waar ik zit amper vaste contracten worden gegeven.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:08 schreef Cormac_McCarthy het volgende:
Stel, alles klapt in elkaar, en mensen beginnen banen te verliezen. Het gebeurt nu al in IJsland; het percentage werklozen is verdubbeld toen naast Üwe ook Björk werkloos raakte.
Wat jullie? Blijf je nog gezellig tachtig jaar achter de kassa, speculeer je je rot op de beurs of heb je al de zak gekregen?
boeren moeten ook flink investeren in landbouwgrond en onroerend goed, dus zo makkelijk is dat nietquote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:14 schreef Liewec het volgende:
[..]
Het cynisme heeft geen geheimen meer voor jou hè?
Waar ben je mee bezig?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, eerste sollicitatie is afgewezen. Op naar de volgende
Wat hebben jullie de afgelopen jaren gedaan ?quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:58 schreef Knakker het volgende:
Ik zit in de financiële sector, maar we hebben weinig problemen... we doen voornamelijk financiëel risico management voor banken & verzekeraars
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |