Ja laten we elke Nederlander in de buidel laten tasten om het spaargeld van die paar idioten weer aan te vullen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:18 schreef BadEend19 het volgende:
Zelfs als IJsland bankroet zou gaan krijgen de spaarders van Icesave het eerste gedeelte van de garantie (t/m ¤ 20000,- ) dit word dan namelijk door de NL overheid betaald, of het word overgenomen door een andere bank.
Engeland staat garant voor alle spaarders van de Icesaver daar, daarom zal NL als er niks meer te halen is in IJsland dit ook doen.
En waarom zou een land IJsland geld gaan lenen? Als een kennis of vriend van jou failliet gaat met z'n bedrijf, ga jij hem dan ook geld lenen om 'm uit z'n schulden te helpen? Wetende dat je dat geld de komende 20 jaar of waarschijnlijk nooit terug zal zien? En ervan uitgaande dat het om een significant bedrag gaat zodat jij er een hoop dingen van zult moeten laten?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:22 schreef Scarify het volgende:
Ik vraag me af, als het waar is dat IceSave vantevoren zo slecht stond, hoe het mogelijk is dat DNB ze een bankingvergunning hebben gegeven?
Mn ouders hebben er 30k op staan, maar lijkt me sterk dat dat nu foetsie is.. denk dat er nog wel iets komt, want als Icesave het niet betaald, en het is een deel van IJsland onderhand.. Dan gaat IJsland failliet.
Maar dat wil niemand, dus zal 1 of ander landje IJsland wat geld lenen en zo worden de schulden afgelost..
De server staat vast in Ijsland. En niet in Nederland.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wie had de verguning verstrekt? En wie garandeerd een bepaalde gedeelte en had dus ook vertrouwen in deze bank? Juist, DNB.
Is dat dat dan niet van het ABP, met je gebash op vuile-kapitalitische-graaiers-aandeelhouders?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:29 schreef Klopkoek het volgende:
Je kunt wel altijd blijven wijzen op iemands eigen verantwoordelijkheid, het is natuurlijk net zo goed een verantwoordelijkheid van een instituut om er fatsoenlijk mee om te gaan.
Wat maakt het uit waar de server staat? Die staat volgensmij trouwens in Luxemburg, maar dat maakt verder geen zak uit en daar had ik het ook helemaal niet over.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
De server staat vast in Ijsland. En niet in Nederland.
Wat heeft het ABP ermee te maken?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Is dat dat dan niet van het ABP, met je gebash op vuile-kapitalitische-graaiers-aandeelhouders?
Tuurlijk maakt dat uit. Hoeveel controle heeft de DNB er dan op.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wat maakt het uit waar de server staat? Die staat volgensmij trouwens in Luxemburg, maar dat maakt verder geen zak uit en daar had ik het ook helemaal niet over.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wie had de verguning verstrekt? En wie garandeerd een bepaalde gedeelte en had dus ook vertrouwen in deze bank? Juist, DNB.
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 07:10 schreef csar het volgende:
[..]
De Landskibank heeft aardige klappen gehad ten gevolge van de kredietcrisis. Ook is het zo dat de eerste 20.887 niet onder het nederlandse depositogarantiestelsel valt maar onder het ijslandse.
Mocht je een bank met 5% willen dan lijkt mij de Credit Europe een betere optie, ook 5% en deze valt ook voor de eerste 20k onder het nederlandse depositogarantiestelsel.
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:40 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het IJslandse depositogarantiestelsel is verder precies hetzelfde als de Nederlandse (ze moeten beide aan de Europese regels voldoen), daar maak ik me dus niet zoveel zorgen om. En a.s. maandag is Icesave weer hoger dan CEB, dus dan is CEB niet de betere optie(al zie ik die wel weer snel volgen in renteverhoging)
DNB heeft ze een vergunning gegeven, daar gaat het over. Als de Rabobank haar site laat hosten in Rusland, dan betekend het niet dat ze ineens niet meer onder toezicht van DNB vallen en dat, als er wat mis gaat, dat DNB er dan helemaal niks aan kon doen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tuurlijk maakt dat uit. Hoeveel controle heeft de DNB er dan op.
Het zou wel erg triest zijn als DNB afhankelijk is van de fysieke locatie van een server om controle uit te kunnen oefenen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tuurlijk maakt dat uit. Hoeveel controle heeft de DNB er dan op.
Toch hadden diverse mensen al hun bedenkingen EN was duidelijk dat je eerste 20K NIET ik herhaal NIET onder de depositogarantie van DNB viel.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze hadden toen een prima rating én een verguning van DNB.
Preciesquote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toch hadden diverse mensen al hun bedenkingen EN was duidelijk dat je eerste 20K NIET ik herhaal NIET onder de depositogarantie van DNB viel.
Ik zie dus niet in waarom DNB nu opeens WEL voor die 20K verantwoordelijk zou zijn.
quote:Op maandag 7 juli 2008 17:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het zou niet alleen een lullige truc zijn, maar ook pure concurrentievervalsing. Gelukkig is het stelsel Europees geregeld, dus de Rabobank zal in haar eentje niet veel uit kunnen halen. Het zal dan ook niet veel meer zijn dan bangmakerij voor de 'onbetrouwbare buitenlandse banken die onze eigen eerlijke banken bedrijgen', maar met de aandacht die Icesave krijgt verwacht ik eerder het tegenovergestelde effect.
Trouwens, de reactie van Icesave op de uitlatingen van de Rabobank: http://www.z24.nl/bedrijven/finance/artikel_21743.z24
De consumentenbond noemt de kritiek van de Rabobank dan ook onterecht: http://www.rtl.nl/(/finan(...)ond_kritiek_rabo.xml
Als in de UK de overheid ook bijspringt... waarom zou Bos dat niet doen... 't is allemaal mogelijk... 16,7 miljard voor Fortis... dan is 1,7 miljard peanuts...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toch hadden diverse mensen al hun bedenkingen EN was duidelijk dat je eerste 20K NIET ik herhaal NIET onder de depositogarantie van DNB viel.
Ik zie dus niet in waarom DNB nu opeens WEL voor die 20K verantwoordelijk zou zijn.
Dan trekt de DNB denk ik de bankvergunning van de Rabobank direct in. Wat spaarders nooit stopt om voor een Russische bank te kiezen. En moet de DNB daar voor opdraaien.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
DNB heeft ze een vergunning gegeven, daar gaat het over. Als de Rabobank haar site laat hosten in Rusland, dan betekend het niet dat ze ineens niet meer onder toezicht van DNB vallen en dat, als er wat mis gaat, dat DNB er dan helemaal niks aan kon doen.
Waarom moet ik mee betalen voor jouw risicovolle hogere rente spaarrekening? Fortis had geleidt tot een grote crisis, jouw spaarcenten niet. Er is dus economisch gezien geen reden om in te grijpen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:43 schreef elkravo het volgende:
[..]
Als in de UK de overheid ook bijspringt... waarom zou Bos dat niet doen... 't is allemaal mogelijk... 16,7 miljard voor Fortis... dan is 1,7 miljard peanuts...
Je bent alleen maar aan het speculeren zonder enige onderbouwing. Als het gaat om digitale gegevens is een fysieke locatie nou niet bepaald relevant. Waarom zou dat volgens jou uitmaken?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan trekt de DNB denk ik de bankvergunning van de Rabobank direct in. Wat spaarders nooit stopt om voor een Russische bank te kiezen. En moet de DNB daar voor opdraaien.
Een paar maanden geleden stonden de zaken er natuurlijk heel anders voor. Ik (en vrijwel iedereen) had toen waarschijnlijk ook gedacht dat Fortis en ABN-Amro niet om zouden vallen, en kijk waar we nu zijn. Ook klopt het dat de garantieregeling in Europees verband was afgesproken. Ik zeg ook niet dat DNB moet opdraaien, maar ze hadden iig wel vertrouwen in Icesave, anders hadden ze nooit een vergunning verstrekt en garant willen staan.quote:
DNB heeft de bankverguning van Icesave ook niet ingetrokken omdat ze hun server in Luxemburg hadden staan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan trekt de DNB denk ik de bankvergunning van de Rabobank direct in. Wat spaarders nooit stopt om voor een Russische bank te kiezen. En moet de DNB daar voor opdraaien.
Ik geef eerlijk toe dat het makkelijk praten is achteraf. Maar ik zou zelf nooit mn geld naar zo'n bank brengen. Wanneer je maar een paar duizend hebt of tienduizenden, dan is de hogere rente niet interessant genoeg, en wanneer je miljoenen hebt lijkt het me helemaal onverstandig om dat te stallen bij een obscure ijslandse internetspaarbank.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:37 schreef elkravo het volgende:
TS gaat aan iets voorbij
De IJslandse centrale bank garandeert EUR 20,778, dat mag iets betekenen.
Dat is hetzelfde als de NL regering tot voor kort 20,000 garandeerde en dat iets betekende.
Nu blijkt IJsland dat geld misschien niet te hebben.
Blijft hezelfde als dat Bos opeens geen geld zou hebben....
't is voor TS makkelijk achteraf lullen, maar als Bos Fortis had kapot laten gaan, en die 20,000 niet had gehad, had TS dan ook alle mensen die bij Fortis zaten betweterig toegsproken?
Met kennis achteraf mensen aanvallen die proberen een wat hogere rente te krijgen dan bij zuigende banken in Nederland is gewoon lullig.
Inderdaad om dat te financieren hebben de banken van IJsland een hoge risico genomen. En moet dus gaan klagen bij de centrale bank van IJsland de toezichthouder aldaar die blijkbaar te kort geschoten is. En niet bij de DNB. Of de Nederlandse staat.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom moet ik mee betalen voor jouw risicovolle hogere rente spaarrekening? Fortis had geleidt tot een grote crisis, jouw spaarcenten niet. Er is dus economisch gezien geen reden om in te grijpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |