Dat is precies het probleem inderdaad...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Klopt, ik heb er alleen geen zin in dat ik de enige ben die rustig blijft en straks geen buitenlandminor kan doen, niet op vakantie kan gaan en voorlopig ook geen nieuwe gitaar kan kopen.
Ik wacht nog wel ff af, kijken hoe het loopt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:25 schreef SarahD. het volgende:
Ik begin hem nu wel aardig te knijpen, ik word gek van al die tegenstrijdige berichten.
Ik heb momenteel best een aardig bedrag staan bij CEB, dat ik binnenkort zou gaan gebruiken. Zijn er nog mensen die hun geld bij CEB laten staan? Misschien dat ik mijn geld daar zometeen toch maar weg haal voor de zekerheid. Ik kan het niet missen en heb ook geen zin om bij een eventuele crash maanden in onzekerheid moeten zitten wachten...
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:23 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik ben al mijn "voorwaardeloze" spaarcenten aan Icesave kwijtgeraakt...
Verder heb ik nog deposito's bij Credit Europe (1 jaar) en Fortis (2 jaar) lopen... Zal ik het opnemen en het in tastbare goederen investeren (en dus de boete maar voor lief nemen)?
Nee, nee, nee! Welke concrete aanwijzingen zijn er dat CEB slecht gaat? Helemaal niks! Altijd zelf blijven nadenken, laat je nou niet gek maken door sentimenten!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:25 schreef SarahD. het volgende:
Ik begin hem nu wel aardig te knijpen, ik word gek van al die tegenstrijdige berichten.
Ik heb momenteel best een aardig bedrag staan bij CEB, dat ik binnenkort zou gaan gebruiken. Zijn er nog mensen die hun geld bij CEB laten staan? Misschien dat ik mijn geld daar zometeen toch maar weg haal voor de zekerheid. Ik kan het niet missen en heb ook geen zin om bij een eventuele crash maanden in onzekerheid moeten zitten wachten...
Zie mijn antwoord hierboven. Lekker laten staan totdat je het nodig hebt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:30 schreef ryan_atwood het volgende:
Zit ook met hetzelfde dilemma. Volgende maand wordt mijn appartement opgeleverd, dus moet veel geld uitgeven aan inrichting, keuken etc.
Heb nu 10k op deposito bij ATB staan, 10k op spaarrek ATB en 10k op spaarrek CEB.
Maar alvast 10k in cash opnemen? Heb straks geen zin om geen direct geld te hebben om al mijn uitgaven te doen....
Ik weet wel dat de ATB en CEB er goed voor staan en er geen aanleiding is om te veronderstellen dat ze failliet gaan. En dat ze onder het NL garantiestelsel vallen. Maar door alle perikelen rondom Icesave verwacht ik dat er zeer veel spaarders zullen zijn die geen vertrouwen meer hebben in "exotische" banken en met zo'n bankrun kan er van alles geberuren.....quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zie mijn antwoord hierboven. Lekker laten staan totdat je het nodig hebt.
Wat moet ik hier nog op zeggen? Zoals ik al zei, het is een selffulfilling profecy. Door dit soort gedachten gaan nog meer mensen zo denken, en dan gaat het mis. Als jij gewoon naar de feiten kijkt zie je dat er niks aan de hand is, en zorg je ervoor dat dat ook zo blijft.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:41 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Ik weet wel dat de ATB en CEB er goed voor staan en er geen aanleiding is om te veronderstellen dat ze failliet gaan. En dat ze onder het NL garantiestelsel vallen. Maar door alle perikelen rondom Icesave verwacht ik dat er zeer veel spaarders zullen zijn die geen vertrouwen meer hebben in "exotische" banken en met zo'n bankrun kan er van alles geberuren.....
Inderdaad, maar ik ben dan liever degene die het als eerste weghaalt, dan degene die het te laat weghaalt. Vindt het echt lastige situatie nu, je weet gewoon echt niet wat er gaat gebeurenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat moet ik hier nog op zeggen? Zoals ik al zei, het is een selffulfilling profecy. Door dit soort gedachten gaan nog meer mensen zo denken, en dan gaat het mis. Als jij gewoon naar de feiten kijkt zie je dat er niks aan de hand is, en zorg je ervoor dat dat ook zo blijft.
Als iedereen zo denkt dan...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:14 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Inderdaad, maar ik ben dan liever degene die het als eerste weghaalt, dan degene die het te laat weghaalt. Vindt het echt lastige situatie nu, je weet gewoon echt niet wat er gaat gebeuren
En dan? Als iedereen z'n spaargeld thuis in de kast wil leggen, moeten de persen gaan draaien en stijgt de inflatie enorm. Resultaat: je hebt er nog niets aan...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:14 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Inderdaad, maar ik ben dan liever degene die het als eerste weghaalt, dan degene die het te laat weghaalt. Vindt het echt lastige situatie nu, je weet gewoon echt niet wat er gaat gebeuren
En het geld dat je thuis hebt liggen wordt minder waard, dus je wordt er armer van.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:25 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
En dan? Als iedereen z'n spaargeld thuis in de kast wil leggen, moeten de persen gaan draaien en stijgt de inflatie enorm. Resultaat: je hebt er nog niets aan...
Dit is wat iemand "the prisoners dilemma" noemde. Detail.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:25 schreef SarahD. het volgende:
Als iedereen zo zou denken, hol je van bank naar bank totdat ze 1 voor 1 klappen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:14 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Welk risico loop ik dan? Het wordt gegarandeerd door DNB.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:44 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik raad iedereen aan gewoon zo snel mogelijk al zijn geld op te nemen, denk voor jezelf na; is die paar procent rente op jaarbasis je het risico waard?
Helemaal opnemen en in een sokstoppen is wel het domste wat je kan doen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:44 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik raad iedereen aan gewoon zo snel mogelijk al zijn geld op te nemen, denk voor jezelf na; is die paar procent rente op jaarbasis je het risico waard?
Wat stelt die garantie voor? Die premier van Ijsland zei gisteravond nog iets in de trend van "ze hebben ons in de steek gelaten, het is ieder voor zich".quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Welk risico loop ik dan? Het wordt gegarandeerd door DNB.
Niet op een bank zetten, investeren in tastbare goederen. (NIET IN EEN OUDE SOK STOPPEN.)quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En naar welke bank moet ik volgens jou? Alle banken zullen namelijk vallen als opeens al hun klanten hun geld willen zien.
Mag ik er even op wijzen dat de tegoeden van Icesave NL al bevroren waren vóórdat de kamikaze zwakzinnigen begonnen te paniekeren?quote:
Ik sla de nederlandse overheid iets hoger aan dan de ijslandse.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:48 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Wat stelt die garantie voor? Die premier van Ijsland zei gisteravond nog iets in de trend van "ze hebben ons in de steek gelaten, het is ieder voor zich".
Zoals?quote:Niet op een bank zetten, investeren in tastbare goederen. (NIET IN EEN OUDE SOK STOPPEN.)
En wat heeft dat te maken met de garantie van DNB? Helemaal niksquote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:48 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Wat stelt die garantie voor? Die premier van Ijsland zei gisteravond nog iets in de trend van "ze hebben ons in de steek gelaten, het is ieder voor zich".
Zoals? En waarom zou dat niet onderhevig zijn aan waardeschommelingen?quote:Niet op een bank zetten, investeren in tastbare goederen. (NIET IN EEN OUDE SOK STOPPEN.)
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:49 schreef DonJames het volgende:
[nevermind
Helaas moet dat geld uit IJsland komen, en niet van de Nederlandse overheid (belastingbetaler).quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik sla de nederlandse overheid iets hoger aan dan de ijslandse.
Je zal wel gelijk hebben.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:52 schreef avonne het volgende:
[..]
volgens mij is Moneytalks een beetje gedupeerd en zich cynisch aan het afreageren. Beetje mededogen met hem, klopje op zijn bolletje, en zo.
Welk geld? Dat van klanten van Icesave ja, maar daar heb ik mijn geld niet staan. De bank waar ik het heb staan, valt onder de DNB-garantie.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:54 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Helaas moet dat geld uit IJsland komen, en niet van de Nederlandse overheid (belastingbetaler).
WC-papier, benzine, bier, etc; onmisbare dingen die relatief lang houdbaar zijn en niet in waarde dalen.quote:
Als de Nederlandse grote banken vallen, kán de Nederlandse overheid dat simpelweg niet terugbetalen, omdat het simpelweg té-veel is.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Welk geld? Dat van klanten van Icesave ja, maar daar heb ik mijn geld niet staan. De bank waar ik het heb staan, valt onder de DNB-garantie.
Hoe kan je dat de DNB dan aanrekenen? Je zegt dat iedereen zijn bankrekeningen leeg moet trekken. Over Icesave zal je het niet gehad hebben (want dat is immers niet meer mogelijk), dus heb je het over andere banken. En die vallen (een uitzondering daargelaten) onder DNB garantieregeling.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:54 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Helaas moet dat geld uit IJsland komen, en niet van de Nederlandse overheid (belastingbetaler).
Als de Nederlandse grote banken vallen, kán de Nederlandse overheid dat simpelweg niet terugbetalen, omdat het simpelweg té-veel is.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hoe kan je dat de DNB dan aanrekenen? Je zegt dat iedereen zijn bankrekeningen leeg moet trekken. Over Icesave zal je het niet gehad hebben (want dat is immers niet meer mogelijk), dus heb je het over andere banken. En die vallen (een uitzondering daargelaten) onder DNB garantieregeling.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:56 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
WC-papier, benzine, bier, etc; onmisbare dingen die relatief lang houdbaar zijn en niet in waarde dalen.
Dat meen je nietquote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:56 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
WC-papier, benzine, bier, etc; onmisbare dingen die relatief lang houdbaar zijn en niet in waarde dalen.
Ik heb Bos vandaag ook nog niet gehoord over waar het nederlandse deel van het icesave geld vandaan gaat komen. En volgens mij gaat ook dat niet soepel verlopen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Welk geld? Dat van klanten van Icesave ja, maar daar heb ik mijn geld niet staan. De bank waar ik het heb staan, valt onder de DNB-garantie.
Je bespaart op inflatie, dus je hebt wel degelijk rendement. En op lange termijn bespaar je sowieso op de benzine. En bier word ook elk jaar duurder (stijgt harder dan inflatie).quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat meen je niet![]()
Echt, je móet een geintje maken. Als je ergens 500 piek hebt staan zou je dit nog kunnen doen, maar als je een beetje geld hebt is dit het domste advies ever. En niet alleen omdat er geen enkel rendement op behaald wordt.
Al over de opslag nagedacht?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:04 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Je bespaart op inflatie, dus je hebt wel degelijk rendement. En op lange termijn bespaar je sowieso op de benzine. En bier word ook elk jaar duurder (stijgt harder dan inflatie).
Kruipruimte, ondergrondse silo in de achtertuin.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Al over de opslag nagedacht?
Als je pak 'm beet ¤ 10.000 (om maar een bedrag van een wat kleine spaarder te noemen) gaat omzetten in bier of benzine, waar laat je dat?
Je snapt het idee van rendement niet, je denkt dat je in de toekomst kan kijken, en je verwacht dat ik voor een 30k aan schijtlint en pils ga kopen?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:04 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Je bespaart op inflatie, dus je hebt wel degelijk rendement. En op lange termijn bespaar je sowieso op de benzine. En bier word ook elk jaar duurder (stijgt harder dan inflatie).
Ja, dat heeft iedereen voorhandenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:07 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Kruipruimte, ondergrondse silo in de achtertuin.
Niet in een tank, gewoon een ondergrondse ruimte in je tuin waar je vaten benzine neer zet.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat heeft iedereen voorhanden
Om een ondergrondse tank in je achtertuin te laten aanleggen, dan ben je die ¤10.000 al kwijt, en heb je nog geen eens benzine om er in te stoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |