Tja, de gemiddelde SBS-6-kijker zal het depositogarantiesysteem niet snappen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 @ 01:20 schreef SeLang het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Wouter Bos aan de kiezers uit gaat leggen dat 'de rijken' (>20k) wel een deel van hun geld terugkrijgen en 'de armen' (<20k) niet
Oftewel, ik denk dat iedereen toch gewoon zijn geld terugkrijgt.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:34 schreef TweakersOnly het volgende:
Wedstrijd Nederland-IJsland gaat niet door. Ijsland heeft tevweinig reserves op de bank.
Je weet hoe veel weinig mensen er in IJsland wonen hè?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 09:14 schreef MrFl0ppY het volgende:
Als IJsland in dit geval zijn verplichtingen niet na zou komen zou me dat echt 200% tegenvallen. Kan me haast niet voorstellen dat ze dit in een moderne maatschappij kunnen flikken.
nvm, ik zie nu ook dat de Britten voorrang krijgen. Lekker vriendjespolitiek.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 09:15 schreef hplaserjet het volgende:
Ongelooflijk, de IJslandse premier wil de Britse spaarders wel tegemoet komen vanwege de betrekkingen met de Britten, maar de Nederlanders kunnen barsten
3 maanden max dus mits er geen rare dingen gaan gebeuren.quote:Het Nederlandse depositogarantiestelsel moet in principe binnen drie maanden na ontvangst van de aanvraag uitkeren. Deze maximale uitkeringstermijn van drie maanden is een Europese regel die dus ook geldt voor depositogarantiestelsels in andere EU-landen, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein. In bijzondere gevallen kan die termijn worden verlengd.
Ik denk dat als Fortis-ABN failliet was gegaan, Nederland nu in dezelfde situatie had gezeten als IJsland. Failliet land dus...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 09:38 schreef _Flash_ het volgende:
Ik zie niet in waarom de overheid (en uiteindelijk alle belastingbetalers in Nederland) zou moeten opdraaien voor de risico's die een bepaald type Nederlandse spaarder genomen heeft. Wouter had Fortis/ABN gewoon failliet moeten laten gaan IMHO. Die reden dat Fortis cruciaal voor het betalingsverkeer zou zijn is mij nooit duidelijk geworden. Ik dacht dat Equens het betalingsverkeer verzorgde...
Risico nemen ok, maar draai dan ook zelf voor de gevolgen op als je je geld kwijt raakt of zelf moeite moet doen om je geld terug te krijgen. Dit geldt voor (groot)banken maar ook voor particulieren.
Voor de rest zit ik iedere avond met popcorn op de bank het nieuws te kijken.Heerlijk. Met m'n spaarcentjes mooi bij de Rabobank.
Het had aardig mis kunnen gaan in de benelux ja.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 09:48 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Ik denk dat als Fortis-ABN failliet was gegaan, Nederland nu in dezelfde situatie had gezeten als IJsland. Failliet land dus...
Nee, dat is niet vreemd. Een aantal landen zoals Ierland garandeert al het spaargeld. Op dat moment begonnen (vooral bedrijven) geld tussen verschillende landen te verplaatsen. Om dat te voorkomen hebben meer landen hun garantieregelingen aangepast.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 09:49 schreef _Flash_ het volgende:
Waarom? bank != overheid
Het garantiestelsel houdt in dat de overige banken opdraaien voor die 38K (nu tijdelijk 100K). Kost de overheid dus geen directe cent.
(Trouwens, vinden jullie het niet vreselijk toevallig dat die vergadering over en de uiteindelijke tijdelijke verhoging van de garantie naar 100K een dag plaatsvind voor Icesave niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen? Heel typisch... Heemskerk heeft groot gelijk dat hij zegt dat je zo'n rekening niet zomaar bij de overige banken kan neerleggen.)
nee hoor, dit had ik verwacht, ze hebben nog geen 250.000 inwoners.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 09:14 schreef MrFl0ppY het volgende:
Als IJsland in dit geval zijn verplichtingen niet na zou komen zou me dat echt 200% tegenvallen. Kan me haast niet voorstellen dat ze dit in een moderne maatschappij kunnen flikken.
Kijk, dit is nou eens humor.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:34 schreef TweakersOnly het volgende:
Wedstrijd Nederland-IJsland gaat niet door. Ijsland heeft tevweinig reserves op de bank.
kom op het is geen zuid amerika, zoiets verwacht je van bolivia of rusland of zo niet van eenw est europees landquote:Op donderdag 9 oktober 2008 10:05 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
nee hoor, dit had ik verwacht, ze hebben nog geen 250.000 inwoners.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |