abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62249171
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:59 schreef Wexy het volgende:

[..]

Vooraf zeggen... I told you so..... klinkt zo raar
Klopt, vandaar dat ik de "I told you so" achteraf niet kan rijmen met het ontbreken van een waarschuwing vooraf.
pi_62249246
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:59 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Inderdaad. "Had je nou echt niet kunnen voorzien dat de economie van een heel land om zou vallen?"
Lijkt me idd een uitstekend moment om inkopen elders te doen maar nee ze verkiezen het hier te komen en met het vingertje te wijzen. Ben ik dan dom of zijn zij dat als de zelf geclaimde vermogens tot helderziendheid kloppen?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 00:07:50 #228
66825 Reya
Fier Wallon
pi_62249291
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:56 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Wat me altijd verbaasd dat deze mensen niet ergens aan het handelen zijn met alle kennis die ze zogezegd hebben ipv op een forum achteraf af te geven op mensen middels een "I told you so".
Ik was destijds aan het handelen, maar in het bijzonder niet in IJsland, juist om de redenen die in bovenstaand citaat uit juli zijn genoemd. Nu ben ik inderdaad even niet aan het handelen, maar dat komt vooral omdat ik me voorlopig liever druk maak om of mijn geld op een solide plaats staat dan of het rendeert, en gezien de huidige turbulentie blijf ik liever even aan de zijlijn. Ik overweeg wel een geringe deposito af te sluiten bij ABN Amro, ik vermoed dat daar de grootste onrust wel weer voorbij is, ik kan het eenvoudig op een tegenrekening krijgen en het tarief is nu wel aantrekkelijk, maar ik houd het voorlopig even bij wat strooigoed.
pi_62249602
Ik wist van de ricico's, maar hoop nu toch op een goede afloop. Ik vind niet dat Bos voor ons op de bres moet springen, maar zou het uiteraard wel waarderen (mocht IJsland niet over de brug kunnen/willen komen).
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_62249697
Ik wist niet helemaal van die risico's. Ging er vanuit dat een bank, welke door DNB wordt geautoriseerd om zaken te doen op de NL-markt, veilig zou zijn. Anders zou DNB m.i. ook geen toestemming mogen geven...
dag
pi_62249818
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:00 schreef MoneyTalks het volgende:
Zullen we met een fok!deathsquad de top van Icesave even koud maken.

Bij zo'n kredietcrisis heb je nou eenmaal snel een sneeuwbaleffect.

IJsland dat je in de kou laat staan, is nooit grappig!

Iemand meer?
Ik weet een leuke (matige) grap voor als je in IJsland bent.
Het gaat zo.

Je loopt een bank binnen waar zo'n kansloos figuur achter de balie staat

Je gooit 50 eurocent (fooi) naar dat mannetje en neemt je spaargeld op

Dan leg je je spaargeld op de grond en begint er keihard op te stampen!!!!

hehehe. Gozer helemaal flippen natuurlijk (mijn geld wat doe je?)

jij zo van ja is toch mijn geld he! hehehehe
pi_62249873
Wedstrijd Nederland-IJsland gaat niet door. Ijsland heeft tevweinig reserves op de bank.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 00:38:21 #233
66825 Reya
Fier Wallon
pi_62249918
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 00:25 schreef petre86 het volgende:
Om nog even terug te komen op je topic in WGR; ja, de IJslandse centrale bank is aansprakelijk te stellen voor eventuele vorderingen op Icesave die niet te incasseren zijn (iets dat direct voortkomt uit dat de IJslandse centrale bank garant staat tot een zeker bedrag), maar gezien de bijzondere situatie gaat dit waarschijnlijk niet over een nacht ijs, en zijn er ook nog een aantal details die mij niet direct duidelijk zijn (bijvoorbeeld in welke valuta garant wordt gestaan). Ik heb er persoonlijk echter wel fiducie in dat dit op diplomatieke wijze wordt opgelost, alhoewel het de vraag blijft of je het geld grotendeels of helemaal terugziet, dat is een beetje afhankelijk van hoe alles de komende dagen gaat verlopen.
pi_62249978
hmm.. IJsland had toch iets van 225,000 inwoners? Als er alleen al 120,000 NEDERLANDSE Spaarders zijn, en 300,000 Engelse.. Kom je met nog wat landen al gauw op een miljoen.

ik vroeg me altijd al af hoe die gekke guthar gunnarsons zo idioot rijk konden worden, met anderhalve schaap en een vulkaan. ik bedoel, het land is kleiner dan Utrecht. Nu snap ik het. lekker voor 10 keer je eigen bevolking aan buitenlanders bankje spelen.

Gewoon terug vorderen al die Toyota landcruisers en ander spul dat ze daar hebben. Ons geld.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 00:42:24 #235
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_62249982
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 00:31 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Het gaat zo.

Had jij niet ook laatst een dergelijke grap over fortis, dat je op het bureau van zo'n 'ambtenaar' moet gaan stampen.

Serieus... een carriere in het cabaret zit er niet in voor jou gast.
Ga liever zulke grappen verzinnen ofzo :
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 00:34 schreef TweakersOnly het volgende:
Wedstrijd Nederland-IJsland gaat niet door. Ijsland heeft tevweinig reserves op de bank.
pi_62249986
quote:
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  donderdag 9 oktober 2008 @ 01:04:00 #237
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62250293
quote:
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 9 oktober 2008 @ 01:20:01 #238
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62250501
Ik ben wel benieuwd hoe Wouter Bos aan de kiezers uit gaat leggen dat 'de rijken' (>20k) wel een deel van hun geld terugkrijgen en 'de armen' (<20k) niet

Oftewel, ik denk dat iedereen toch gewoon zijn geld terugkrijgt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 oktober 2008 @ 01:23:40 #239
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62250549
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 01:20 schreef SeLang het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Wouter Bos aan de kiezers uit gaat leggen dat 'de rijken' (>20k) wel een deel van hun geld terugkrijgen en 'de armen' (<20k) niet

Oftewel, ik denk dat iedereen toch gewoon zijn geld terugkrijgt.
Ben ik het niet mee eens als het zou gebeuren... hoe cru dat ook klinkt en overkomt misschien.

Dan zou de staat dus voor elk dubieus bankje moeten opdraaien... op welke manier dan ook... wat dat signaal geven ze in feite af.. Het maakt niet uit waar u geld staat.. NL is toch wel zo gek om je te helpen...

Maar goed mocht t toch gaan gebeuren wil ik mn 10tje ook terug.....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_62250788
quote:

[..]

Het gaat zo.

Dude...
  donderdag 9 oktober 2008 @ 01:48:52 #241
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62250865
Het is trouwens wel interessant dat het tot nu toe alleen maar banken zijn met hoge creditrating die in de problemen komen. Landsbanki was investment grade. Fortis ook. Maar de meeste van die kleine Turkse en Russische banken (met 100% dekking van DNB) zijn dat niet.

Als de Icesavers hun geld niet terugkrijgen dan ligt het voor de hand dat je ook een run krijgt op de Turkenbanken. De meeste mensen snappen sowieso niets van dat depositogarantiestelsel, en uit ervaring weet ik dat de meeste 'leken' Ijslandse banken als meer solide zien dan Turkse of Russische banken. Dat wordt een duur geintje als het depositogarantiestelsel dat allemaal moet vergoeden.

Ook om die reden denk ik dat de Icesavers een bailout gaan krijgen van Wouter Bos.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_62250878
quote:
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 9 oktober 2008 @ 02:26:31 #243
39237 crew  H_T
2733
pi_62251101
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:50 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, ik lees van allerlei mensen die beweren dat dit totaal niet te voorzien was.
Dat Landsbanki om zou vallen was nog wel een beetje te voorzien. Maar dat de IJslandse overheid zou zeggen "Betalen? Dacht het niet!" was een stuk lastiger te voorzien. Zonder garantie of een garantie vanuit Cambodja zou ik er waarschijnlijk geen geld in gestopt hebben. Besides, dat gezeur over dat de hoge rente ergens vandaan moet komen: Icesave zat niet zo heel veel hoger dan een paar van de concurrenten. Zo onwaarschijnlijk was die hoge rente dus niet.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_62251312
quote:
  donderdag 9 oktober 2008 @ 06:57:44 #245
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62251558
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 01:48 schreef SeLang het volgende:
Het is trouwens wel interessant dat het tot nu toe alleen maar banken zijn met hoge creditrating die in de problemen komen.
Die hoge credit ratings zijn echter niet altijd actueel. Een credit rating van een aantal maanden terug zegt in de huidige situatie niet zo heel erg veel meer natuurlijk..
  donderdag 9 oktober 2008 @ 06:58:17 #246
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62251559
Misschien dat Ijsland overigens de situatie eerst een beetje af wil laten koelen.
pi_62251610
quote:
Premier IJsland tot Nederlanders: sorry
Den haag/Reykjavik - De Nederlandse overheid is in tegenstelling tot de Britse regering niet bereid om de tegoeden van Icesave-spaarders op voorhand volledig te garanderen.

De Britse minister van Financiën Alistair Darling zegde woensdag toe dat de overheid spaartegoeden van de noodlijdende internetspaarbank Icesave zal vergoeden, als IJsland zijn verplichtingen volgens het deposito-garantiestelsel niet nakomt. Minister van Financiën Bos wil een dergelijke toezegging niet doen. ‘Als ik het geld zou voorschieten, is er geen druk meer bij de IJslandse regering’, zei minister van Financiën Bos woensdag tijdens een Kamerdebat over de nationalisatie van Fortis en ABN Amro.

Internetspaarbank Icesave kan niet meer aan haar financiële verplichtingen voldoen. De IJslandse bank Landsbanki, waarvan Icesave onderdeel is, is bijna failliet. De 120 duizend Nederlandse Icesave-spaarders moeten de eerste 20.887 euro van hun spaartegoed van IJsland krijgen. De rest wordt tot 100 duizend euro door de Nederlandse overheid vergoed.

De IJslandse regering liet de Britten woensdag aanvankelijk weten dat zij ‘geen enkele intentie had’ om haar verplichtingen in Groot-Brittannië na te komen. Nadat de Britse regering met een rechtszaak had gedreigd, zei de IJslandse premier Geir H. Haarde later op de dag dat de Britse claims prioriteit hebben. De premier zei geen gesprekken te voeren met de Nederlandse autoriteiten. Op de vraag wat Nederlandse Icesave-spaarders te doen staat, antwoordde Haarde: ‘I’m very sorry for them.’

Volgens Bos moet de IJslandse regering haar verantwoordelijkheid nemen. ‘Zij hebben een contract met ons ondertekend.’
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 07:17:07 #248
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_62251627
quote:

[..]

Het gaat zo.

Haha, jij loopt hier duidelijk al langer rond. Het "matige grap" lemming-topic kunnen de nieuwe fokkers hier vinden: leuke (matige) grap op een rommelmarkt
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
pi_62251652
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 07:33:24 #250
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_62251703
quote:
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')