Vrij solide winst, kan nog flink groeien in groeimarkten buiten de huidige afzetmarkten, door lage koers mogelijk overnamekandidaat.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:21 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Wat is er dan solide aan TomTom? 4 jaar geleden waren ze de enigen met voor de consumenten een dergelijke navigatiesysteem. Tegenwoordig heb je bij ieder mobieltje al een navigatiesysteem..
WInst is helemaal niet solide en volgens mij erg cyclisch (luxeproduct). En als navigatiesystemen niet zoveel verkocht worden, wat gaat TomTom dán verkopen? Helemaal niks dus. Die winst zou ik niet solide willen noemen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Vrij solide winst, kan nog flink groeien in groeimarkten buiten de huidige afzetmarkten, door lage koers mogelijk overnamekandidaat.
Echter, pas als het aandeel op 3 euro staat he.
claimemissie? wat is dat precies, extra aandelen uitgeven?quote:Op donderdag 20 november 2008 16:40 schreef LXIV het volgende:
Als er een claimemissie komt ga ik kopen.Voor de broodnodige spreiding in de porto.
Ja, zoiets. Waarbij de zittende aandeelhouders de voorkeur krijgen om deze in te kopen. In feite komt het er op neer dat je geld neertelt dat bij het EV komt terwijl netto je aandeel in het bedrijf gelijk blijft. Je wordt dus min of meer gedwongen om geld te geven aan TT. Wanneer je dat niet doet, dus geen extra aandelen bijkoopt, dan verwatert je bezit. Meestal is het toch gunstiger om dan mee te doen, zo wordt het ingekleed.quote:Op donderdag 20 november 2008 16:45 schreef pberends het volgende:
[..]
claimemissie? wat is dat precies, extra aandelen uitgeven?
quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:56 schreef LXIV het volgende:
Hoe goedkoper TT, hoe minder koopwaardig zou ik zeggen. Wacht eerst maar eens af wat de grote Amerikaanse autofabrikanten gaan doen.
Ik denk dat het alleen voor techbedrijven en financials geldt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik ben niet zo kapot van TT, maar ik begrijp je logica. Hoe goedkoper hoe minder koopwaardig. Is dat iets specifieks voor TT, of geldt dat voor de algemene markt. Zeg maar voor bepaalde financiele instelingen.....
ik denk dat het alleen geldt voor bedrijven waarvan LVIX geen aandelen heeft. Wat natuurlijk jouw post niet uitsluitquote:Op vrijdag 21 november 2008 18:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk dat het alleen voor techbedrijven en financials geldt.
En natuurlijk voor bedrijven die bijna failliet gaan.
Dat geld zeker ook voor financiele instellingen. Of voor fondsen die veel te financieren hebben.quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik ben niet zo kapot van TT, maar ik begrijp je logica. Hoe goedkoper hoe minder koopwaardig. Is dat iets specifieks voor TT, of geldt dat voor de algemene markt. Zeg maar voor bepaalde financiele instelingen.....
Was het maar waar!quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik denk dat het alleen geldt voor bedrijven waarvan LVIX geen aandelen heeft. Wat natuurlijk jouw post niet uitsluit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |