abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69198173
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:21 schreef Divel het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet kan íe met z'n 16 kinderen het dak op (om de tekst te gaan verwijderen).
En nog steeds vind ik het als een tang op een varken slaan. Wat is er nou precies zo erg aan dat er überhaupt rechters zijn die hun dure tijd moeten verspillen omdat sommige figuren het niet zo nauw nemen met de godsdienstvrijheid. En dan worden die gasten nog in het gelijk gesteld ook.

Wat een gedoe om niks, zeg!
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:36:38 #152
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_69199866
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:52 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En nog steeds vind ik het als een tang op een varken slaan. Wat is er nou precies zo erg aan dat er überhaupt rechters zijn die hun dure tijd moeten verspillen omdat sommige figuren het niet zo nauw nemen met de godsdienstvrijheid. En dan worden die gasten nog in het gelijk gesteld ook.

Wat een gedoe om niks, zeg!
En op welke manier neemt deze boer het niet zo nauw met de godsdienstvrijheid? Nu moet je de zaken natuurlijk niet gaan omdraaien.
pi_69199970
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:36 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

En op welke manier neemt deze boer het niet zo nauw met de godsdienstvrijheid? Nu moet je de zaken natuurlijk niet gaan omdraaien.
Ik had het ook niet over de boer.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:40:41 #154
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_69200040
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:38 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik had het ook niet over de boer.
Oké, dan heb ik het verkeerd gelezen. Mijn excuses
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:36:56 #155
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_69210030
quote:
'Jezus redt' moet van het dak af

dinsdag 19 mei 2009 | 12:55

GIESSENBURG (ANP) - Een evangelist uit Giessenburg (Zuid-Holland) moet de tekst 'Jezus redt' definitief van het dak van zijn boerderij langs de A15 halen. Dat heeft de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Giessenlanden besloten, zo maakte een woordvoerder bekend.

De tekst moet binnen acht weken van het dak zijn verwijderd. Doet Joop van Ooijen dat niet, dan legt de gemeente hem iedere week een dwangsom van 500 euro op, met een maximum van 13.000 euro.

Van Ooijen schilderde 'Jezus redt' met grote witte letters op het zwarte dak van zijn boerderij. De gemeente sommeerde de evangelist vorig jaar al die tekst weg te halen. Een tekst op het dak zou namelijk niet in het landschap passen. De inhoud van de boodschap speelt geen enkele rol, benadrukt de gemeente. De evangelist tekende daarop bezwaar aan.

Joop van Ooijen kan het besluit nog aanvechten bij de rechtbank.

Bron: Brabants Dagblad
pi_69226417
Wat zal daar wel in het landschap passen? Ik neem aan dat er in Giessenlanden geen fabrieken met bijbehorende schoorstenen, hoogspanningsmasten, snelwegen, windmolens of spoorlijnen met bijbehorende bovenleiding te zien zijn, net als een grote gele M van een bekende hamburgerketen of andere grote reclameuitingen. Als een paar letters op een dak al zo'n groot probleem vormen zullen dergelijke elementen al helemaal niet in het landschap passen.
pi_69226636
Aan de ene kant is het zijn dak, aan de andere kant is de boodschap ook gewoon bah.
Als ik "wie dit leest krijgt kanker" op mijn dak kalk denk ik ook niet dat ik het er op mag laten.

Beetje dubbel.
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:23:03 #158
215628 woid
let's get Friendly
pi_69228030
typisch nederlands geneuzel
pi_69228754
Wel flauw dat dit niet mag. Gemeenten die winkels dwingen op zondag te sluiten, dát is anderen je godsdienst opdringen - maar dit niet.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_69229825
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:43 schreef Leevancleef het volgende:
Wel flauw dat dit niet mag. Gemeenten die winkels dwingen op zondag te sluiten, dát is anderen je godsdienst opdringen - maar dit niet.
Dat is dan ook helemaal geen kwestie in deze rechtzaak.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_69232338
Ik doelde meer op de reactie van sommige users dan op de rechtszaak.
Sum es est, sumus estis sunt
  woensdag 20 mei 2009 @ 18:17:58 #162
132605 kawotski
Il Dottore
pi_69233811
Bij Lelystad staat ook een bord in het weiland langs de snelweg, mag dat nu ook weg? Of die reclames in de Bible Belt op de stations? Of dat Anti-godsdienst bord langs de A4 richting Schiphol vanuit Rotterdam..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 20 mei 2009 @ 18:20:39 #163
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69233891
Als die boer dat vindt dan mag ie het van mij over z'n hele huis plakken. Heeft niemand verder wat mee te maken.

Het is niet aanstootgevend ofzo, tenzij je Satan bent dan.
Intelligent, but fucked up.
pi_69243377
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 18:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Als die boer dat vindt dan mag ie het van mij over z'n hele huis plakken. Heeft niemand verder wat mee te maken.

Het is niet aanstootgevend ofzo, tenzij je Satan bent dan.
Mwah, het kan beledigend zijn.

Wat nou Jesus redt bijvoorbeeld, rot op. Ik sta prima op mijn eigen benen, daar heb ik die boomknuffelaar uit nazareth niet voor nodig.
pi_69248918
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:32 schreef McKillem het volgende:

[..]

Wat nou Jesus redt bijvoorbeeld, rot op. Ik sta prima op mijn eigen benen, daar heb ik die boomknuffelaar uit nazareth niet voor nodig.
Ach welnee. De mening van een onbekende, hoe kan die beledigend zijn?

Dreft is gaat drie keer langer mee, dat is beledigend.
Want als je de reclame bekijkt, gaat Dreft alleen maar drie keer zo lang mee.
Denken ze echt dat ik daar intrap?
Drie keer langer: 1 + 3 x 1 = 4
Drie keer zo lang: 3 x 1 = 3

Maar Jezus redt?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 21 mei 2009 @ 09:52:30 #166
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69252692
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:32 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dit heeft met de wettelijke definitie van belediging echt geen hol te maken.

En of jij prima op eigen benen staat dat moet allemaal nog maar blijken als je straks op je sterfbed ligt
Intelligent, but fucked up.
pi_69252710
Ik snap niet dat die boer dat weg moet halen. Is verdomme toch zijn schuur.. waar blijft die vrijheid van meningsuiting voor die boer???
pi_69252726
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:35 schreef Ferdo het volgende:
Wat zal daar wel in het landschap passen? Ik neem aan dat er in Giessenlanden geen fabrieken met bijbehorende schoorstenen, hoogspanningsmasten, snelwegen, windmolens of spoorlijnen met bijbehorende bovenleiding te zien zijn, net als een grote gele M van een bekende hamburgerketen of andere grote reclameuitingen. Als een paar letters op een dak al zo'n groot probleem vormen zullen dergelijke elementen al helemaal niet in het landschap passen.
Nou dan schildert hij het in het groen. en dara onder fuck de gemeente of zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')