Een klassiek voorbeeld waar we er teveel van hebben, domme mensen die niet meer uit hun woorden komen maar ons wel de meest belachelijke regels willen opleggen. Als er maar door een willekeurig iemand een vergunning wordt uitgedeeld dan zal zij daar waarschijnlijk achterstaan of zich bij moeten neerleggen (ze zal het waarschijnlijk niet tot aan het Europese Hof gaan uitvechten) , maar als iemand in dit land het ook maar waagt op zijn eigen grond een tekst te schrijven dan zijn de rapen gaar..quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:12 schreef LXIV het volgende:
De reporter vroeg aan mutsje welstandscommissie waarom de tekst weg moest. Dat was vanwege een gemeentelijke verordening, zei ze. Toen gevraagd werd wat het belangrijkste was, gemeentelijke verordeningen of het recht op vrijheid van meningsuiting wist ze niet meer wat ze moest zeggen.
Inderdaad, het is te idioot voor woorden. Waarom komt niemand in aktie eigenlijk? Handtekeningen verzamelen, protestmarsen etc.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:34 schreef JohnDope het volgende:
Dat er moskeeen als paddestoelen uit de grond schieten en de minaretten op steeds meer locaties door de straten tetteren maakt allemaal niks uit, maar als er iemand "Jezus redt" op het dak schrijft, maakt men op eens gigantische heisa
Ik vind dat, nogmaals, een wat oneigenlijke aanwending van het ‘recht op vrijheid van meningsuiting’, dat je het recht hebt betekent niet dat je op elke wijze je mening moet kunnen uiten. Als naast ’s mans bed ga staan met een megafoon om te zeggen ‘Jezus redt helemaal niet!’ dan neem ik aan dat ik door de politie verwijderd word.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:12 schreef LXIV het volgende:
De reporter vroeg aan mutsje welstandscommissie waarom de tekst weg moest. Dat was vanwege een gemeentelijke verordening, zei ze. Toen gevraagd werd wat het belangrijkste was, gemeentelijke verordeningen of het recht op vrijheid van meningsuiting wist ze niet meer wat ze moest zeggen.
Ik denk het wel bij de welstandscommissie is aangekaart door iemand die zich zowel aan de inhoud als aan de vorm van de boodschap ergerde. Ik neem echter aan dat het besluit van de welstandscommissie is genomen vanwege de vorm van de boodschap. Het was slimmer geweest van die commissie om daarbij rekening te houden met de tekst op andere daken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:38 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vrees eigenlijk dat hij op dat punt wel gelijk heeft. Immers waarom mag 'Koffie' wel op het dak staan een paar deuren verder maar 'Jezus redt' bij hem niet?
Wellicht bestaat de welstandscommissie uit mensen met een sterke voorkeur voor de vorm van bepaalde letters? Ik heb 'redt' ook altijd een lelijk woord gevonden en een J ziet er natuurlijk ook niet uit. Nee dan 'Koffie', dat voegt wat toe aan je wijk.
Kortom: dit riekt wel degelijk naar meten met twee maten.
Het Kafkaëske aan dit tafereel is dat niemand lijkt te weten waarom de tekst weg moet. Als reden een gemeentelijke verordening noemen is als zeggen 'Zo staat het in de wet' als iemand vraagt waarom een moordenaar gestraft moet worden.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:12 schreef LXIV het volgende:
Bron: http://www.ad.nl/drechtst(...)oete_Jezus_redt.htmlquote:Vraagtekens bij boete 'Jezus redt'
GIESSENBURG - De ChristenUnie in Giessenlanden vindt dat de gemeente meer moet doen om escalatie van het conflict over de tekst 'Jezus redt' op het dak van de familie Van Ooijen in Giessenburg te voorkomen.
Vorige week liet de gemeente weten dat de witte letters op het dak over acht weken weg moeten zijn. Is dat niet het geval, dan moet Van Ooijen een boete betalen van 500 euro per week, tot een maximum van 13.000 euro.
De gemeente vindt dat door de omvang van de tekst het karakter van het buitengebied geweld wordt aangedaan. Van Ooijen beroept zich op de vrijheid van godsdienst en meningsuiting en is niet van plan de tekst te verwijderen.
Bij de eerstvolgende raadsvergadering op 19 februari wil fractievoorzitter Jan Verspuij van het college weten of er suggesties zijn gedaan om de tekst te verkleinen zodat die niet in strijd is met de regels.
Verspuij wil ook weten wat de regels zijn als het gaat om het kleurgebruik, want volgens de gemeente zijn die te contrasterend. Ook wil hij weten of de gemeente gaat optreden tegen vergelijkbare reclameteksten elders in de gemeente. Volgens Verspuij heeft zijn partij veel e-mails gekregen met de vraag of dit niet anders kan worden opgelost.
Gut, laat die mensen lekker hun leven op hun eigen manier leven. Ze vallen daar toch niemand mee lastig?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:25 schreef KoosVogels het volgende:
Zestien kinderen? Excuus, maar je bent echt verstandelijk beperkt als je 16 koters werpt. Misschien moet iemand die mensen eens vertellen dat de verzuiling al enige tijd voorbij is.
Ik zeg toch ook niet dat die mensen geen zestien kinderen mogen nemen? Ik zeg alleen dat ze niet goed wijs zijn. Overigens hebben ze vooral zichzelf ermee.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:35 schreef charleen het volgende:
[..]
Gut, laat die mensen lekker hun leven op hun eigen manier leven. Ze vallen daar toch niemand mee lastig?
quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat die mensen geen zestien kinderen mogen nemen? Ik zeg alleen dat ze niet goed wijs zijn. Overigens hebben ze vooral zichzelf ermee.
Zeg je dat ook even tegen al die Afrikanen met hun permanente hongersnood, die fokken gewoon door ook al verliezen ze hun kinderen binnen no-time. Stuur ff een brief aan Koenders ofzo, dan hoeft ie geen miljarden meer te storten.. Zolang deze mensen 16 koters kunnen onderhouden op eigen kosten, laat ze..quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:25 schreef KoosVogels het volgende:
Zestien kinderen? Excuus, maar je bent echt verstandelijk beperkt als je 16 koters werpt. Misschien moet iemand die mensen eens vertellen dat de verzuiling al enige tijd voorbij is.
Causaal verband. Welvaart, dus de aanwezigheid van meer dan voldoende bestaansmiddelen, zorgt ironisch genoeg pas dat mensen minder kinderen willen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:52 schreef kawotski het volgende:
[..]
Zeg je dat ook even tegen al die Afrikanen met hun permanente hongersnood, die fokken gewoon door ook al omdat verliezen ze hun kinderen binnen no-time. Stuur ff een brief aan Koenders ofzo, dan hoeft ie geen miljarden meer te storten.. Zolang deze mensen 16 koters kunnen onderhouden op eigen kosten, laat ze..
Nogmaals, waar lees jij dat ik deze mensen verbied 16 koters te hebben? Ik vind alleen dat je niet goed wijs bent als je zoveel kinderen neemt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:52 schreef kawotski het volgende:
[..]
Zeg je dat ook even tegen al die Afrikanen met hun permanente hongersnood, die fokken gewoon door ook al verliezen ze hun kinderen binnen no-time. Stuur ff een brief aan Koenders ofzo, dan hoeft ie geen miljarden meer te storten.. Zolang deze mensen 16 koters kunnen onderhouden op eigen kosten, laat ze..
ik lees ook nergens dat het verboden moet worden.. Maar wat is niet goed wijs dan, mijn baas die rijdt in een 10x zo vervuilende auto dan ik? Zo kun je aan alles wel grenzen stellen. Daarnaast heb ik momenteel geen kinderen dus iemand moet het toch compenseren.. Iedereen moet toch zelf weten wat ze doen zolang ze daar niemand bij in de weg zitten.. (deep down denk ik ook, 16 is wel veel, ik moet er niet aan denken)quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, waar lees jij dat ik deze mensen verbied 16 koters te hebben? Ik vind alleen dat je niet goed wijs bent als je zoveel kinderen neemt.
Als ik op mijn dak zet "ADO Den Haag" (ik woon in DH) dan moet niemand daar moeilijk over doen. Als ik erop zet "Ajax=prut" (ik noem even een willekeurige club) dan moet ik niet moeilijk doen als de ruiten worden ingegooid. M.a.w. laat elkaar in zijn waarde aub.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:19 schreef thestoryofus2009 het volgende:
ach zolang er niemand last van heeft en die boer ook niet begint te zeiken als de buurman op zijn dak zet: "god dood levens"
die welstandcommisies sporen toch nooit
god/jezus red mensen is behoorlijk subjectief.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:38 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als ik op mijn dak zet "ADO Den Haag" (ik woon in DH) dan moet niemand daar moeilijk over doen. Als ik erop zet "Ajax=prut" (ik noem even een willekeurige club) dan moet ik niet moeilijk doen als de ruiten worden ingegooid. M.a.w. laat elkaar in zijn waarde aub.
De spellingscommissie komt in het geweer.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:19 schreef thestoryofus2009 het volgende:
ach zolang er niemand last van heeft en die boer ook niet begint te zeiken als de buurman op zijn dak zet: "god dood levens"
die welstandcommisies sporen toch nooit
Op het dak staat: "JEZUS REDT", hetgeen taalkundig correct is (3e persoon, onvoltooid tegenwoordige tijd), maar filosofisch discutabel.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:38 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
god/jezus red mensen is behoorlijk subjectief.
enerzijds sterven er ook genoeg mensen door religie...
maar goed enigzins heb je gelijk
zet je op het dak "darwin heeft gelijk"
(lekker actueel ook)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |