quote:Geachte klant
Onderstaand persbericht is door De Nederlandsche Bank (DNB) opgesteld op 7 oktober 2008. Dit persbericht is eveneens terug te vinden op de website van DNB.
DNB treedt in overleg met IJslandse autoriteiten over Icesave
Er zijn onduidelijkheden ontstaan rond Landsbanki hf. te Reykjavik en haar bijkantoor Icesave in Nederland. De Nederlandse autoriteiten zoeken contact met hun IJslandse collega�s om opheldering te krijgen. Thans kan het volgende worden meegedeeld.
Op de rekeningtegoeden bij Icesave zijn de IJslandse en Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing. DNB zal in overleg treden met de IJslandse autoriteiten over hoe, indien de instelling in d�confiture zou geraken, de afwikkeling zal worden vormgegeven. Vandaag is door de Minister van Financi�n besloten de dekking op de tegoeden van rekeninghouders in Nederland voor een periode van ��n jaar te verhogen tot Eur 100.000 per persoon per bank. In het geval van Icesave komt een deel van die dekking voor rekening van het IJslandse en niet van het Nederlandse depositogarantiestelsel. Indien nodig zal DNB rekeninghouders faciliteren met hun beroep op de dekking in IJsland.
Zodra nadere informatie beschikbaar is, zal deze worden verspreid via de website van DNB, www.dnb.nl.

Inderdaad... dag 1.25quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:34 schreef Dennis101 het volgende:
En toen lag de site eruit, het volgende staat er als je naar de site van icesave gaat:
[..]

Ik werk hier met google chrome, en kreeg dat mooie bericht...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:35 schreef avonne het volgende:
ik lees op een ander forum dat men met andere browsers wel kan inloggen EN OVERBOEKEN.
Ik ken het niet. Safari en Opera?
Kan iemand daar wat mee?

quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:42 schreef Apie74 het volgende:
Dit bericht betekend dus kort gezegd dat ze failliet zijn en verwijzen naar de depositogarantieregelingen?

daar ziet het naar uit, bereid je voor op een papierwinkel van hier tot tokio en reken nergens op, en al zeker niet de komende maanden...meer valt er niet van te maken ben ik bangquote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:42 schreef Apie74 het volgende:
Dit bericht betekend dus kort gezegd dat ze failliet zijn en verwijzen naar de depositogarantieregelingen?

Bij beiden krijg ik dezelfde melding als bij IE en FFquote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:35 schreef avonne het volgende:
ik lees op een ander forum dat men met andere browsers wel kan inloggen EN OVERBOEKEN.
Ik ken het niet. Safari en Opera?
Kan iemand daar wat mee?

Ik zie het ja. Ik heb de OP maar weer eens een update gegeven. Het ziet er nu wel heel slecht uit voor Icesave.quote:

weg negen euro en een paar cent...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:44 schreef err het volgende:
[..]
daar ziet het naar uit, bereid je voor op een papierwinkel van hier tot tokio en reken nergens op, en al zeker niet de komende maanden...meer valt er niet van te maken ben ik bang

Onze excusesquote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:46 schreef avonne het volgende:
http://www.icesave.nl/veelgesteldevragen
Hét antwoord staat er

En ik mijn 100 euro rente die ik maandagmiddag had teruggeboekt en nu ergens in cyberspace rondzwerft.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:45 schreef MoneyTalks het volgende:
Godverdomme, ik als arme student kon die ¤255,33 toch zeker goed gebruiken

Zoals ik dus... Dat is echt klote, want ik zal nu de maand rond moeten komen met 150 euro op met betaalrekening...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:50 schreef Apie74 het volgende:
[..]
En ik mijn 100 euro rente die ik gisterenmiddag had teruggeboekt en nu ergens in cyberspace rondzwerft.![]()
Maar erger is het voor mensen die al hun spaarcenten erop hadden staan en er niet aan toe zijn gekomen om het terug te boeken.

haha, ja..quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:58 schreef James52 het volgende:
als ze mijn 20k alleen van mn account saldo af hebben gehaald en niet daadwerkelijk over hebben geboekt ben ik dus zwaar de sjaak.

Dat zou ik niet slim vinden, dat geeft het signaal dat buitenlandse banken maar kunnen doen wat ze willen, Nederland betaald wel als het fout gaat...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:11 schreef DABAMaster het volgende:
Ik ga er overigens stiekem van uit dat als Ijsland failliet is, DNB alsnog bijschiet met geld...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |