abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62220706
Vannacht is de Nederlandse website van Icesave, in navolging van de Engelse website eerder vandaag, ook gesloten. Onduidelijk is of overboekopdrachten van vandaag wel of niet worden uitgevoerd. Enkele Nederlandse banken, waaronder de Rabobank, stopten dinsdagmiddag al met het overboeken van tegoeden naar Icesave toe en sortte overboekingen van die dag terug op de rekening van de klant.

De Nederlandsche Bank(DNB) zou betrokken zijn bij het besluit om de Nederlandse website van de dochteronderneming van Landsbanki te sluiten.
Op de website van Icesave staat nu een verklaring van DNB: "Er zijn onduidelijkheden ontstaan rond Landsbanki hf. te Reykjavik en haar bijkantoor Icesave in Nederland. De Nederlandse autoriteiten zoeken contact met hun IJslandse collega´s om opheldering te krijgen."

Hoe het nu verder gaat met de spaartegoeden ter waarde van 1,6 miljard euro van 120.000 Nederlandse klanten van Icesave is nog onbekend. Het saldo tussen 20.887 euro en 100.000 euro wordt door het Nederlandse deposito-garantiestelsel gedekt. Het tegoed tot 20.887 euro is de verantwoordelijkheid van de IJslandse centrale bank. Onzeker is of deze aan zijn verplichtingen kan voldoen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 08-10-2008 12:07:31 ]
dag
pi_62220739
Dit is het eerste voelbare effect voor consumenten.
pi_62220769
Hip, kon een kwartier terug nog inloggen. FF double checken voor m'n 1 euro
  woensdag 8 oktober 2008 @ 01:14:26 #4
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_62220776
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:14 schreef wizarddragon het volgende:
Hip, kon een kwartier terug nog inloggen.
knap, 49.999 konden dat niet
  Donald Duck held woensdag 8 oktober 2008 @ 01:14:40 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62220784
Hiermee begint de crisis toch wel heel erg realistisch te worden voor de normale consument. Het kan straks echt nog op bankruns gaan uitdraaien, dan is er helemaal een probleem.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62220798
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:14 schreef err het volgende:

[..]

Ik kon ook inloggen, kwam tot de overboekpagina, toen had die er geen zin meer in...
pi_62220806
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:14 schreef err het volgende:

[..]

Was eigenlijk niet eens zo moeilijk in safari .
pi_62220841
Als het goed is, staat er van mij nog maar ¤41,12 op
dag
pi_62220851
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:18 schreef petre86 het volgende:
Als het goed is, staat er van mij nog maar ¤41,12 op
Foei!!! Daar gaat m'n Sinterklaasdiner
pi_62220879
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Hiermee begint de crisis toch wel heel erg realistisch te worden voor de normale consument. Het kan straks echt nog op bankruns gaan uitdraaien, dan is er helemaal een probleem.
Vooral als blijkt dat de gemaakte overboekingen niet overgemaakt worden. Dan heeft de consument (ergo: ik) helemaal het idee dat je maar beter alle rekeningen zo snel mogelijk moet leeghalen.

Dus best kans dat mensen morgen andere banken gaan leeghalen.

Wat moet je met je geld? Nou, dan maar véél rekeningen van 100 euro of zo.
pi_62220902
Zelf zit ik bij Triodos-bank, met een 'schamele' 3,5 % procent rente. Maar het lijkt nu wel menens te worden voor de Icesave-spaarders, ik ben zeer benieuwd hoe het gaat af lopen en hoe een eventuele claim bij de IJslandse CB zal worden afgehandeld.
pi_62220909
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:18 schreef wizarddragon het volgende:

[..]

Foei!!! Daar gaat m'n Sinterklaasdiner
En als er nog meer op blijft staan, dan moet ik 3 maanden wachten tot de centrale bank van IJsland uitkeert.. Als ze dat kunnen betalen..
dag
pi_62220936
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:20 schreef avonne het volgende:

[..]

Vooral als blijkt dat de gemaakte overboekingen niet overgemaakt worden. Dan heeft de consument (ergo: ik) helemaal het idee dat je maar beter alle rekeningen zo snel mogelijk moet leeghalen.

Dus best kans dat mensen morgen andere banken gaan leeghalen.

Wat moet je met je geld? Nou, dan maar véél rekeningen van 100 euro of zo.
als wat jij zegt daadwerkelijk gebeurt, dan krijgen we echt de poppen aan't dansen. Mensen die geld van alle banken afhalen .. zal alleen maar voor 'hyper' inflatie zorgen .. dat je met je geld een aantal broden en wat vlees kunt kopen rofl.

Ik snap overigens sowieso niet helemaal waarom mensen zoveel moeite doen voor een 1 of 2% extra rente?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62220952
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:15 schreef wizarddragon het volgende:

[..]

Was eigenlijk niet eens zo moeilijk in safari .
Ik gebruik ook safari en ik kwam er toch echt geen reet verder mee dan andere browsers, vanmiddag al niet
quote:
Ik snap overigens sowieso niet helemaal waarom mensen zoveel moeite doen voor een 1 of 2% extra rente?
Voor sommige mensen (lees: SeLang) is 1/2% honderden euro's
pi_62220973
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:25 schreef James52 het volgende:

[..]

Ik gebruik ook safari en ik kwam er toch echt geen reet verder mee dan andere browsers, vanmiddag al niet
Safari is wel erg lekker
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_62220984
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:22 schreef petre86 het volgende:

[..]

En als er nog meer op blijft staan, dan moet ik 3 maanden wachten tot de centrale bank van IJsland uitkeert.. Als ze dat kunnen betalen..
Misschien is Ijsland rond die tijd al gesmolten...
pi_62221007
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

als wat jij zegt daadwerkelijk gebeurt, dan krijgen we echt de poppen aan't dansen. Mensen die geld van alle banken afhalen .. zal alleen maar voor 'hyper' inflatie zorgen .. dat je met je geld een aantal broden en wat vlees kunt kopen rofl.
Sorry, maar serieus wat een bak met onzin zit je hier te verkondigen.
en zijn vriendje de Kietelaar
pi_62221023
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:30 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Sorry, maar serieus wat een bak met onzin zit je hier te verkondigen.
Nou als iedereen zijn of haar geld van de banken gaan halen dan is er toch wel een klein probleempje om het zo maar te zeggen. Dan krijg je weer zo'n jaren 30 effect.
pi_62221038
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:31 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nou als iedereen zijn of haar geld van de banken gaan halen dan is er toch wel een klein probleempje om het zo maar te zeggen. Dan krijg je weer zo'n jaren 30 effect.
Dat gaat niet lukken, zoveel papiergeld is er niet.

Toch?
pi_62221049
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:31 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja, maar je krijgt geen hyperinflatie doordat mensen hun geld van de bank halen en in een ouwe sok stoppen.
en zijn vriendje de Kietelaar
pi_62221067
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:32 schreef Thieske het volgende:

[..]

Toch?
De pinautomaten zullen snel leeg zijn en via het internet loopt de boel vast.
***** Kraak.....
pi_62221068
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:33 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Ja, maar je krijgt geen hyperinflatie doordat mensen hun geld van de bank halen en in een ouwe sok stoppen.
Daar gaat het niet om .. het gaat er om dat Banken niet meer de liquide middelen hebben omdat klanten geld van de bank afhalen, dát zorgt voor inflatie!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62221100
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:32 schreef Thieske het volgende:

[..]

Toch?
Het probleem is dat er al van het digitale geld ter wereld maar een beperkt deel ook echt gedekt wordt door goud of wat dan ook. Banken die hebben zelfs maar een heel klein percentage van hun spaartegoeden ook daadwerkelijk in kas. Dus als iedereen van zijn geld van alle banken gaat halen dan kan dat simpel weg niet, je krijgt dan inderdaad geen hyperinflatie, maar wel een ander probleem (ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat er dan wel gaat gebeuren). Dit staat los van hoeveel papier geld er is.
pi_62221181
tvp
  woensdag 8 oktober 2008 @ 01:58:00 #25
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_62221306
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om .. het gaat er om dat Banken niet meer de liquide middelen hebben omdat klanten geld van de bank afhalen, dát zorgt voor inflatie!
Als banken veel liquide middelen hebben en daardoor meer uitlenen krijg je ook inflatie...

MV=PT met een vaste T of zoiets.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')