knap, 49.999 konden dat nietquote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:14 schreef wizarddragon het volgende:
Hip, kon een kwartier terug nog inloggen.
Foei!!! Daar gaat m'n Sinterklaasdinerquote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:18 schreef petre86 het volgende:
Als het goed is, staat er van mij nog maar ¤41,12 op
Vooral als blijkt dat de gemaakte overboekingen niet overgemaakt worden. Dan heeft de consument (ergo: ik) helemaal het idee dat je maar beter alle rekeningen zo snel mogelijk moet leeghalen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Hiermee begint de crisis toch wel heel erg realistisch te worden voor de normale consument. Het kan straks echt nog op bankruns gaan uitdraaien, dan is er helemaal een probleem.
En als er nog meer op blijft staan, dan moet ik 3 maanden wachten tot de centrale bank van IJsland uitkeert.. Als ze dat kunnen betalen..quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:18 schreef wizarddragon het volgende:
[..]
Foei!!! Daar gaat m'n Sinterklaasdiner
als wat jij zegt daadwerkelijk gebeurt, dan krijgen we echt de poppen aan't dansen. Mensen die geld van alle banken afhalen .. zal alleen maar voor 'hyper' inflatie zorgen .. dat je met je geld een aantal broden en wat vlees kunt kopen rofl.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:20 schreef avonne het volgende:
[..]
Vooral als blijkt dat de gemaakte overboekingen niet overgemaakt worden. Dan heeft de consument (ergo: ik) helemaal het idee dat je maar beter alle rekeningen zo snel mogelijk moet leeghalen.
Dus best kans dat mensen morgen andere banken gaan leeghalen.
Wat moet je met je geld? Nou, dan maar véél rekeningen van 100 euro of zo.
Ik gebruik ook safari en ik kwam er toch echt geen reet verder mee dan andere browsers, vanmiddag al nietquote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:15 schreef wizarddragon het volgende:
[..]
Was eigenlijk niet eens zo moeilijk in safari.
Voor sommige mensen (lees: SeLang) is 1/2% honderden euro'squote:Ik snap overigens sowieso niet helemaal waarom mensen zoveel moeite doen voor een 1 of 2% extra rente?
Safari is wel erg lekkerquote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:25 schreef James52 het volgende:
[..]
Ik gebruik ook safari en ik kwam er toch echt geen reet verder mee dan andere browsers, vanmiddag al niet
Misschien is Ijsland rond die tijd al gesmolten...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:22 schreef petre86 het volgende:
[..]
En als er nog meer op blijft staan, dan moet ik 3 maanden wachten tot de centrale bank van IJsland uitkeert.. Als ze dat kunnen betalen..
Sorry, maar serieus wat een bak met onzin zit je hier te verkondigen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
als wat jij zegt daadwerkelijk gebeurt, dan krijgen we echt de poppen aan't dansen. Mensen die geld van alle banken afhalen .. zal alleen maar voor 'hyper' inflatie zorgen .. dat je met je geld een aantal broden en wat vlees kunt kopen rofl.
Nou als iedereen zijn of haar geld van de banken gaan halen dan is er toch wel een klein probleempje om het zo maar te zeggen. Dan krijg je weer zo'n jaren 30 effect.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:30 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Sorry, maar serieus wat een bak met onzin zit je hier te verkondigen.
Dat gaat niet lukken, zoveel papiergeld is er niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou als iedereen zijn of haar geld van de banken gaan halen dan is er toch wel een klein probleempje om het zo maar te zeggen. Dan krijg je weer zo'n jaren 30 effect.
Ja, maar je krijgt geen hyperinflatie doordat mensen hun geld van de bank halen en in een ouwe sok stoppen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou als iedereen zijn of haar geld van de banken gaan halen dan is er toch wel een klein probleempje om het zo maar te zeggen. Dan krijg je weer zo'n jaren 30 effect.
De pinautomaten zullen snel leeg zijn en via het internet loopt de boel vast.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:32 schreef Thieske het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken, zoveel papiergeld is er niet.
Toch?
Daar gaat het niet om .. het gaat er om dat Banken niet meer de liquide middelen hebben omdat klanten geld van de bank afhalen, dát zorgt voor inflatie!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:33 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Ja, maar je krijgt geen hyperinflatie doordat mensen hun geld van de bank halen en in een ouwe sok stoppen.
Het probleem is dat er al van het digitale geld ter wereld maar een beperkt deel ook echt gedekt wordt door goud of wat dan ook. Banken die hebben zelfs maar een heel klein percentage van hun spaartegoeden ook daadwerkelijk in kas. Dus als iedereen van zijn geld van alle banken gaat halen dan kan dat simpel weg niet, je krijgt dan inderdaad geen hyperinflatie, maar wel een ander probleem (ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat er dan wel gaat gebeuren). Dit staat los van hoeveel papier geld er is.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:32 schreef Thieske het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken, zoveel papiergeld is er niet.
Toch?
Als banken veel liquide middelen hebben en daardoor meer uitlenen krijg je ook inflatie...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om .. het gaat er om dat Banken niet meer de liquide middelen hebben omdat klanten geld van de bank afhalen, dát zorgt voor inflatie!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |