abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 oktober 2008 @ 07:09:20 #153
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_62222694
Da's even slikken zeg, paar maanden terug nog overwogen om een rekening te openen bij Icesave vanwege de rente en solide indruk, gelukkig toch niet gedaan. En dan zie ik in de koffieruimte op tv het nieuws over die bank.
The Internets, I needs it..
pi_62222699
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 07:09 schreef Dr_Crouton het volgende:
Da's even slikken zeg, paar maanden terug nog overwogen om een rekening te openen bij Icesave vanwege de rente en solide indruk, gelukkig toch niet gedaan. En dan zie ik in de koffieruimte op tv het nieuws over die bank.
Wat is daar nou weer slikken aan? Zou eerder zeggen dat er reden tot slikken is als je er geld hebt staan, en dan nog...
pi_62222717
Rizz0 jij begint nu vast ook wel iets meer te slikken
Facts don't care about your feelings
pi_62222745
Nee hoor ik geniet met volle teugen van dit avontuur.
pi_62222751
Dan heb je vast niet veel geld erop
pi_62222763
Nou ja, voor de een is het misschien veel, voor de ander stelt het niks voor - kun je weinig nuttigs over zeggen. Kan je in ieder geval vertellen dat ik het niet zo heel fijn zou vinden als het definitief weg zou zijn, maar goed, ben blijkbaar niet zo angstig ingesteld
pi_62222848
Als de regeltjes kloppen, dan heeft in principe niemand iets te vrezen. Het geld is namelijk gewoon gegarandeerd. Hoe lang dat gaat duren is een ander verhaal, maar het is een feit dat alles tot een ton nu in principe gegarandeerd is.
pi_62222861
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 07:41 schreef RJD het volgende:
Als de regeltjes kloppen, dan heeft in principe niemand iets te vrezen. Het geld is namelijk gewoon gegarandeerd. Hoe lang dat gaat duren is een ander verhaal, maar het is een feit dat alles tot een ton nu in principe gegarandeerd is.
Als iedereen dat van te voren had beseft hadden de regeltjes niet eens toegepast hoeven worden.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 07:57:34 #161
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_62222980
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 07:42 schreef Rizz0 het volgende:

[..]

Als iedereen dat van te voren had beseft hadden de regeltjes niet eens toegepast hoeven worden.
Maar ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik geen vertrouwen heb in deze regeltjes... ijsland is ook zo goed als failliet
pi_62223010
pi_62223047
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 07:57 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

Maar ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik geen vertrouwen heb in deze regeltjes... ijsland is ook zo goed als failliet
Denk je dat Nederland en het Verenigd Koninkrijk dat zouden laten gebeuren? Alleen die 350 000 spaarders zijn denk ik al een reden dat het buitenland zo'n faillissement niet zou laten plaatsvinden. En stel je eens de deuk in het consumentenvertrouwen op als zelfs Europese *landen* failliet kunnen gaan - dan stopt iedereen overal zijn geld in een sok. Dat laat de EU niet gebeuren.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 08:19:43 #164
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_62223172
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 08:05 schreef Rizz0 het volgende:

[..]

Denk je dat Nederland en het Verenigd Koninkrijk dat zouden laten gebeuren? Alleen die 350 000 spaarders zijn denk ik al een reden dat het buitenland zo'n faillissement niet zou laten plaatsvinden. En stel je eens de deuk in het consumentenvertrouwen op als zelfs Europese *landen* failliet kunnen gaan - dan stopt iedereen overal zijn geld in een sok. Dat laat de EU niet gebeuren.
Ijsland is geen EU...
pi_62223273
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 08:05 schreef Rizz0 het volgende:

[..]

Dan helpt de UK hooguit alleen zijn eigen spaarders. In IJsland wonen net zoveel mensen als in een grote stad in Nederland. Landsbanki was echter 100 miljard waard. Denk je nu werkelijk dat Europa tientallen miljarden gaat opofferen om IJsland maar te redden? Dit soort acties (zoals de Bos-actie mbt Fortis) worden hooguit gedaan als men er zelf beter van wordt.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 08:35:12 #166
14463 iNSaNe-oNe
Ja, ik ben pluizig en blauw...
pi_62223380
Tvp! Wat een avontuur weer; ik heb wat centen bij deze knakkers staan maar baal wel van het gebeuren dat ik er niet bij kan... ik zal het op de voet volgen!
... en oranje! :P | You don't need eyes to see, you need vision. | Kom kijken in mijn saaie Fotoboek! :)
  woensdag 8 oktober 2008 @ 08:37:32 #167
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_62223411
quote:
Beslaglegging op Icesave Nederland voorbereid
ANP | Gepubliceerd op 08 oktober 2008, 08:05
Laatst bijgewerkt op 08 oktober 2008, 08:11
AMERSFOORT -
Het Nationaal Incasso Bureau (NIB) bereidt op verzoek van een aantal spaarders een beslaglegging voor op de tegoeden van Icesave Nederland. De spaarbank wordt gesommeerd de spaartegoeden direct en voor 12.00 uur beschikbaar te stellen. Dat heeft het NIB bekendgemaakt.

Icesave Nederland is onderdeel van de in problemen geraakte IJslandse bank Landsbanki. Het NIB is verbolgen over het feit dat toezichthouder De Nederlandsche Bank de afgelopen 36 uur niet adequaat heeft opgetreden, door niet in te grijpen bij Icesave Nederland.

De bank had tot dinsdagmiddag op haar website staan dat het een zeer solide bankinstelling is met een positieve beoordeling van de kredietwaardigheid. Ook stond er dat spaargeld te allen tijde vrij opneembaar was. ,,Niets van waar'', aldus het NIB. ,,Op dit moment kunnen spaarders helemaal niet in contact komen met de bank of bij hun tegoeden komen.''
  woensdag 8 oktober 2008 @ 08:39:24 #168
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62223428
ik ben inderdaad ook van mening dat ik mijn geld terug krijg. Maar heel blij ben ik niet
pi_62223475
TVP
  woensdag 8 oktober 2008 @ 08:52:26 #170
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_62223584
ik word nu toch wel erg zenuwachtig. Krijg steeds meer het gevoel dat ik mn spaargeld kwijt ben

DNB vergoed toch alleen boven die 20k? Nou als de bank van ijsland die 20k niet kan betalen, kan ik dus wel fluiten naar mn geld.

Ik zou bijna weer beginnen met roken door deze kutzooi (net 5 weken gestopt )
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_62223835
Ondertussen kunnen we er vanuit gaan dat alle transacties na Maandag 14:00 uur niet zijn uitgevoerd. Waarschijnlijk zijn toen alle lijnen naar Equens dichtgegooid en stopgezet.

Dat er dan dinsdag persvoorlichters als een Irakeese minister van informatie staan te verzekeren dat elke Nederlander gewoon bij zijn geld kan en dat transacties gewoon doorgang vinden maakt Icesave op zijn minst tot leugenaars. Ook overtreden ze daarmee hun eigen voorwaarden, waarop ze naar mijn mening (juridisch) aangesproken kunnen worden.

Probleem is alleen het plukken van een kale kip verhaal. Rechtzaken duren lang, en tegen die tijd is de bank al lang failliet en kun je je bij de curator met honderduizenden anderen voegen.

Ik heb maandag om 18:15 een overboeking gedaan, maar die criminelen hebben die transactie dus gewoon niet uitgevoerd.
pi_62223909
Ik heb trouwens heeeeeeel slecht geslapen vannacht
pi_62223931
Ik probeer de site van de DNB te bereiken, maar die zal wel overbelast zijn. Heeft iemand enig idee hoe je de procedure in gang zet tot het terugvorderen van het spaargeld?
pi_62223970
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:11 schreef HumbertoT het volgende:
Ik probeer de site van de DNB te bereiken, maar die zal wel overbelast zijn. Heeft iemand enig idee hoe je de procedure in gang zet tot het terugvorderen van het spaargeld?
Spaar je de moeite.
Op de site van DNB staat precies hetzelfde als op www.icesave.nl
pi_62223998
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 05:56 schreef JeOma het volgende:
GOD-VER
Tja, je gierigheid is beloond.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_62224033
Ik maandag om 4 uur. Zal ook wel niet meer aankomen helaas. Nou ja, het was spaargeld dus op korte termijn heb ik het ook niet echt nodig. Als ik over deze periode van problemen maar wel gewoon mijn rente krijg
pi_62224036
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:06 schreef dyna18 het volgende:
Ondertussen kunnen we er vanuit gaan dat alle transacties na Maandag 14:00 uur niet zijn uitgevoerd. Waarschijnlijk zijn toen alle lijnen naar Equens dichtgegooid en stopgezet.
Waaruit concludeer jij dit?
pi_62224055
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:14 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Welke gierigheid heb je het over?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:17:44 #179
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62224083
Heeft weinig nut om nu overal te gaan rellen en je geld gelijk op te eisen. Ik wacht rustig (naja niet echt rustig) af tot de dnb met nieuws komt. Ik verwacht wel dat er in de loop van de dag iets naar buiten komt.
pi_62224097
quote:

[..]

Jah.... sparen is gierig zijn.....
Ga toch snel terug naar je kraakpand.

LUL
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:18:44 #181
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_62224111
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:16 schreef James52 het volgende:

[..]

Waaruit concludeer jij dit?
Bijvoorbeeld uit het feit dat hij zijn geld nog niet heeft. Ik ook niet (maandag 21:00)
pi_62224166
moet je nu zelf met de IJslandse Centrale Bank gaan bellen, welke stappen moet iedereen gaan ondernemen? ik zal tot de laatste snik vechten om mijn zuurverdiende centjes terug te krijgen.

Icesave heeft de boel flink opgelicht, op maandagavond kon je geld gewoon overboeken, nergens hebben ze laten weten dat het niet meer mogelijk was om geld op te nemen, ze hebben op z'n minst gelogen
pi_62224178
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:18 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld uit het feit dat hij zijn geld nog niet heeft. Ik ook niet (maandag 21:00)
Plus dat transacties naar Icesave toe, door Equens geweigerd zijn en terug zijn gestort.
De lijnen naar Equens zijn maandag al helemaal dicht gezet.
pi_62224200
quote:

[..]

Stap in je volvo en ga bomen knuffelen man.
pi_62224227
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:18 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Er is pas 1 werkdag verstreken als het er aan t einde van vandaag nog niet op staat geloof ik het pas.
pi_62224236
quote:

[..]

pi_62224270
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:18 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Jah.... sparen is gierig zijn.....
Ga toch snel terug naar je kraakpand.

LUL
Kraakpand

Veel rente willen en dan zomaar op 1 of andere vage bank storten, ik ben iig nooit zo dom geweest.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_62224275
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 08:27 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Dan helpt de UK hooguit alleen zijn eigen spaarders. In IJsland wonen net zoveel mensen als in een grote stad in Nederland. Landsbanki was echter 100 miljard waard. Denk je nu werkelijk dat Europa tientallen miljarden gaat opofferen om IJsland maar te redden? Dit soort acties (zoals de Bos-actie mbt Fortis) worden hooguit gedaan als men er zelf beter van wordt.
Je gaat voorbij aan het belangrijkste punt. De economie draait om vertrouwen. Wat zal een faillissement van een Europees land wel niet doen met het consumentenvertrouwen? Ze verhogen niet voor niets de garanties tot een ton. Als een land failliet kan gaan stelt die garantie ook niets meer voor. Als we dan met zijn allen ook nog even het vertrouwen in het principe cash opzeggen kunnen we binnenkort weer een brood voor een kilo aardappelen ruilen.
pi_62224290
Shit. Ik heb er een maand geleden een deel van mijn spaargeld neergezet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_62224326
Even een rekensommetje.
Nederlandse huishuidens hadden in 2007 296 miljard aan spaargeld uitstaan.
Men gaat uit van 75.000 klanten van Icesave, die volgens Icesave zelf, gemiddeld zo'n 25.000 hadden staan op hun rekening. Bij Icesave stond dus een geschat vermogen van 1,875 miljard geparkeerd.
Dat is 0,6% van al het spaargeld van particulieren in Nederland.

Aan de ene kant is 1,9 miljard een fors bedrag. Aan de andere kant is het nog geen 1% en spreken we dus over een hele kleine partij gezien vanuit de Nederlandse bank.
Vraag is dus wat DNB zal doen.... Hoe belangrijk is ingrijpen voor hun.
pi_62224337
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:25 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Kraakpand

Veel rente willen en dan zomaar op 1 of andere vage bank storten, ik ben iig nooit zo dom geweest.
Hoe hoger het risico, hoe hoger het rendement. Het is een keuze die je hebt gemaakt. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Met dat verschil dat je geld gegarandeerd wordt in het geval dat het tegenzit.

En vage bank? Ga zo door, lekker je onderbuikgevoelens laten spreken. Landsbanki was een sterke bank, maar geen enkele bank overleeft een bankrun - ook jouw vertrouwde postbank niet.
pi_62224343
quote:

[..]

Kraakpand

Gefeliciteerd dan maar, het is natuurlijk heerlijk om nu met het vingertje te wijzen naar wanhopige mensen
pi_62224386
quote:

[..]

Slachtoffers als dom afschilderen getuigt van een lage intelligentie, een zeer laag inlevingsvermogen en van een groot misplaatst superioriteitsgevoel.

Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe je een user kan blokken?
pi_62224408
*wijst ook lekker met het vingertje naar wanhopige mensen*

Jullie hebben er zelf voor gezorgd!
pi_62224472
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik maandag om 4 uur. Zal ook wel niet meer aankomen helaas. Nou ja, het was spaargeld dus op korte termijn heb ik het ook niet echt nodig. Als ik over deze periode van problemen maar wel gewoon mijn rente krijg
quote:
Van de corporate site:
In very exceptional circumstances only, to enable us to comply with legal requirements and maintain appropriate liquidity levels, we may temporarily cease or limit withdrawals from accounts for up to 60 days. This limitation on withdrawals will apply even if we have already received notice of a withdrawal from your account. Money in your account will still earn interest during any such period and we will follow any instructions received during the period of suspension once this period has finished.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)save_loket_dicht.xml

Update 8:44 op nu.nl
quote:
DNB overlegt met IJsland over Icesave
Uitgegeven: 7 oktober 2008 23:30
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2008 08:44

AMSTERDAM - De Nederlandsche Bank (DNB) is in gesprek met de IJslandse autoriteiten over de internetspaarbank Icesave.

De centrale bank wil opheldering over de rekeningtegoeden van Nederlandse spaarders bij Icesave, een dochter van de in moeilijkheden geraakte bank Landsbanki. Nederlandse klanten van Icesave kunnen geen geld meer opnemen via de website.

Duidelijkheid

DNB wil vooral duidelijkheid over hoe rekeninghouders worden gecompenseerd als Icesave niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen.

IJsland staat in dat geval garant voor een deel van de spaartegoeden. DNB zal indien nodig rekeninghouders helpen een beroep te doen op de IJslandse garantieregeling.

Icesave

Icesave kon dinsdag geen opheldering verschaffen over de verdere gang van zaken. "De zaak is nu in handen van DNB. Daar kan ik niet zoveel aan toevoegen", aldus een woordvoerder van de internetspaarbank.

Hoeveel spaarders tot nu toe zijn weggelopen bij Icesave is volgens hem onbekend. "Tot aan het weekeinde was hier geen sprake van. Maandag begon je het wel te merken", aldus de zegsman.

Icesave is een betrekkelijk nieuwe speler op de Nederlandse spaarmarkt, maar heeft al enkele tienduizenden spaarders weten te lokken met een aantrekkelijk rentetarief. Moederbedrijf Landsbanki is evenwel door de kredietcrisis in grote problemen geraakt. IJsland nationaliseerde dinsdag de gehele bankensector.

Beslaglegging

Een aantal spaarders heeft via het Nationaal Incasso Bureau (NIB) beslag laten leggen op hun tegoeden bij Icesave Nederland.

"De groep vertegenwoordigt ongeveer 250.000 euro", aldus incassodirecteur Maarten van der Donk van NIB woensdag.

Het NIB is verbolgen over het feit dat toezichthouder De Nederlandsche Bank de afgelopen 36 uur niet adequaat heeft opgetreden, door niet in te grijpen bij Icesave Nederland.

Niets van waar

De bank had tot dinsdagmiddag op haar website staan dat het een zeer solide bankinstelling is met een positieve beoordeling van de kredietwaardigheid. Ook stond er dat spaargeld te allen tijde vrij opneembaar was. "Niets van waar", aldus het NIB. "Op dit moment kunnen spaarders helemaal niet in contact komen met de bank of bij hun tegoeden komen."
pi_62224484
Volgens die nerd van RTL verwacht DNB vaandaag nog geen nieuws uit de gesprekken met ijsland
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:35:59 #197
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62224530
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:27 schreef dyna18 het volgende:
Even een rekensommetje.
Men gaat uit van 75.000 klanten van Icesave, die volgens Icesave zelf, gemiddeld zo'n 25.000 hadden staan op hun rekening. Bij Icesave stond dus een geschat vermogen van 1,875 miljard geparkeerd.

Aan de ene kant is 1,9 miljard een fors bedrag. Aan de andere kant is het nog geen 1% en spreken we dus over een hele kleine partij gezien vanuit de Nederlandse bank.
vergeeet alleen niet dat het wel nieuws is wat door heel nederland is gelezen. Ik krijg van iedereen vragen omdat ze weten dat ik er geld heb staan. Als de dnb straks bekend maakt dat iedere spaarder zijn geld kwijt is lezen alle nederlanders dat dus ook. Lijkt mij niet inderdaad dat het vetrouwen niet echt toeneemt.

Het feit dat het een klein bedrag is kan positief dan wel negatief zijn. Het is een klein bedrag dus heeft weinig impact, of het is een klein bedrag dus makkelijk te compenseren. Bovendien verlies ik wel een groot deel van mijn koopkracht, want ik ben al mijn reserves kwijt. Dat heeft ook weer nadelige effecten op de economie.
pi_62224621
quote:
Staat helpt spaarders Icesave
woensdag 08 oktober 2008 | 05:58 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 08 oktober 2008 | 09:35

Tekstgrootte
DEN HAAG - Nederlandse spaarders bij de IJslandse bank Icesave krijgen hun geld terug als de noodlijdende bank omvalt.

De Nederlandsche Bank (DNB) zal in dat geval voor de vijftigduizend Nederlandse spaarders het geld ophalen in IJsland. Als de regels onveranderd zouden zijn gebleven, zouden Nederlanders de eerste twintigduizend euro zelf in IJsland moeten ophalen. Het spaarbedrag daarboven zou wel weer onder het Nederlandse garantiestelsel vallen. Die rompslomp neemt DNB de Nederlandse spaarder uit handen. DNB, het ministerie van Financiën en de IJslandse autoriteiten overlegden gisteravond over een regeling voor Nederlandse spaarders bij rentestunter Icesave.

Klanten van de internetspaarbank zijn ongerust door de problemen die zijn ontstaan bij moederbedrijf Landsbanki. Omdat de bank in nood verkeert, probeerden veel klanten hun geld van de rekening af te halen. De klantenservice en de website van Icesave waren gisteren zeer moeilijk bereikbaar. Landsbanki, dat inmiddels onder staatscontrole is gesteld, legde de website van het Britse Icesave zelfs helemaal plat uit angst dat spaarders massaal hun geld weg zouden halen.

DNB trof gisteren ook al een regeling voor spaarders die hun geld bij de Indonesische bank Indover hebben geparkeerd. Het Nederlandse particuliere spaargeld valt onder de garantieregeling.

De Europese ministers van Financiën spraken gisteren af de minimum spaargarantie op te trekken van twintigduizend naar vijftigduizend euro. Minister Bos verhoogde de garantieregeling voor Nederland gisteren naar 100.0000 euro.

Als het akkoord het vertrouwen van in de financiële markten had moeten terugbrengen, was daar gisteren op de beurzen niets van te merken. De Europese beurzen doken allemaal in de min.
http://www.destentor.nl/a(...)paarders-Icesave.ece
pi_62224659
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:27 schreef dyna18 het volgende:
Even een rekensommetje.

ze zullen ingrijpen, omdat anders komt pijnlijk bloot komt te liggen dat het toezicht van DNB ernstig tekort schiet. Als toezicht dit niet kan voorkomen, zijn ze overbodig.

Gokje: een aantal Nederlandse banken zullen de deposito's overnemen (met verlaging van het tarief naar een gemiddelde rente natuurlijk), de NL staat (wij dus) pikt de rekening op als er geld bij moet. Stilletjes.
pi_62224835
We wachten het maar gewoon even rustig af. Je kan nu toch niks doen.
Maar ik hoop wel dat er geen al te lange tijd over heen gaat voor ik mijn centen terug heb, want het zijn
nog steeds MIJN centen.

DNB zal toch echt in de bres moeten springen voor de Nederlandse spaarders.
To Wii or not to Wii....that's the question.
pi_62224903
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:49 schreef FrankP het volgende:
We wachten het maar gewoon even rustig af. Je kan nu toch niks doen.
Maar ik hoop wel dat er geen al te lange tijd over heen gaat voor ik mijn centen terug heb, want het zijn
nog steeds MIJN centen.

DNB zal toch echt in de bres moeten springen voor de Nederlandse spaarders.
Hoezo zullen ze moeten? Er is toch eigenlijk altijd verteld dat icesave niet onder de DNB regeling valt voor de eerste 20000 euro.
Ik zal het overigens wel heeeeel prettig vinden als ze het wel doen hoor.
pi_62225100
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:52 schreef HumbertoT het volgende:

[..]

Hoezo zullen ze moeten? Er is toch eigenlijk altijd verteld dat icesave niet onder de DNB regeling valt voor de eerste 20000 euro.
Ik zal het overigens wel heeeeel prettig vinden als ze het wel doen hoor.
Beetje slechte formulering van mijn kant: Ik bedoelde er niet mee dat ze die eerste 20.000 moeten vergoeden maar wel dat ze "ons" een hoop papierwerk en wachten uit handen nemen.
pi_62225178
Wie zet ze geld dan ook in Ijsland?

genoeg flames nu
pi_62225212
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:04 schreef Tim2005 het volgende:
genoeg flames nu
Dude, kap dan ook met dat geouwehoer.
pi_62225259
quote:

genoeg flames nu
Waarom post je dit dan grafmongool
pi_62225300
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 07:22 schreef Rizz0 het volgende:
Nou ja, voor de een is het misschien veel, voor de ander stelt het niks voor - kun je weinig nuttigs over zeggen. Kan je in ieder geval vertellen dat ik het niet zo heel fijn zou vinden als het definitief weg zou zijn, maar goed, ben blijkbaar niet zo angstig ingesteld
Oh, ik dacht al dat ik de enige was die niet in paniek aan het rondflapperen was
Gisteren na het nieuws belde eerst m'n baas op (die was maandagmiddag bezig met een rekening te openen bij IceSave, maar niet afgemaakt omdat hij de gegevens van z'n vrouw niet had) en daarna m'n vader.

Overigens had ik nog tegen m'n baas gezegd "Zou je dat wel doen?"

Nou ja ik zie wel. Ik had er zo'n 2000 euro op staan. De rest staat bij de ATB en de Postbank.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_62225363
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:41 schreef James52 het volgende:
Omg nu vraag me toch sterk af om mn geld wat ik vanmorgen heb overgeboekt ook daadwerkelijk overgeboekt is en niet alleen in de administratie van icesave.
ik ook al heb ik al wel bevestiging gehad maar staat er nog niets op mijn rekening
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:14:51 #208
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_62225407
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:08 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Waarom post je dit dan grafmongool
pi_62225569
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:10 schreef Syrena het volgende:

[..]

Oh, ik dacht al dat ik de enige was die niet in paniek aan het rondflapperen was
Gisteren na het nieuws belde eerst m'n baas op (die was maandagmiddag bezig met een rekening te openen bij IceSave, maar niet afgemaakt omdat hij de gegevens van z'n vrouw niet had) en daarna m'n vader.

Overigens had ik nog tegen m'n baas gezegd "Zou je dat wel doen?"

Nou ja ik zie wel. Ik had er zo'n 2000 euro op staan. De rest staat bij de ATB en de Postbank.
Tja, dan is het ook niet zo gek dat je niet helemaal in paniek bent. Bij mij staat al mijn spaargeld erop (en voor een student toch een heel behoorlijk bedrag) en ik moet zeggen dat ik niet bang dat ik me geld kwijt ben, maar het is wel erg vervelend dat er zo weinig informatie is over wat er nu precies aan de hand is en gaat gebeuren.
pi_62225656
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:22 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

maar het is wel erg vervelend ....
Ben ook niet bang dat ik mijn geld niet terug krijg (900 euro voor mij en 4500 euro voor m'n vriendin) maar waar ik wel voor vrees is de tijd die er overheen zal gaan voordat we ook maar iets terug hebben.
Ik ga er maar niet van uit dat dat volgende week al is....
pi_62225845
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:25 schreef FrankP het volgende:

[..]

Ben ook niet bang dat ik mijn geld niet terug krijg (900 euro voor mij en 4500 euro voor m'n vriendin) maar waar ik wel voor vrees is de tijd die er overheen zal gaan voordat we ook maar iets terug hebben.
Ik ga er maar niet van uit dat dat volgende week al is....
kan max 3 maanden duren
pi_62225932
quote:

genoeg flames nu
nog meer van dit soort grapjes en ik ga mijn modrechten misbruiken

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_62225939
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:32 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

kan max 3 maanden duren
Tenzij er uitzonderlijke omstandigheden zijn, en een land wat bijna failliet is valt daar denk ik wel onder...
pi_62226054
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:00 schreef FrankP het volgende:

[..]

Beetje slechte formulering van mijn kant: Ik bedoelde er niet mee dat ze die eerste 20.000 moeten vergoeden maar wel dat ze "ons" een hoop papierwerk en wachten uit handen nemen.
Dat vind ik dus niet. Je hebt bewust het risico genomen, je wist van tevoren dat je voor de eerste 20k in IJsland moest zijn. Waarom moet DNB dan dat werk voor jou doen?
Let wel, ik hoop dat jullie je centjes vlug krijgen, maar dit is nou precies de reden dat ik mijn geld heb ondergebracht bij banken die wél volledig onder het Nederlandse Depositogarantiestelsel vallen.
pi_62226113
Misschien maar goed dat het even vaststaat, anders zat ik het nu op de beurs te verkwanselen
pi_62226310
Laatste nieuws: de minister van IJsland van Financien heeft laten weten buitenlandse tegoeden niet te vergoeden, zag het net op de BBC , had hij dat niet kunnen bedenken voordat IJsland een garantiestelsel invoerde?
pi_62226360
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat vind ik dus niet. Je hebt bewust het risico genomen, je wist van tevoren dat je voor de eerste 20k in IJsland moest zijn. Waarom moet DNB dan dat werk voor jou doen?
Let wel, ik hoop dat jullie je centjes vlug krijgen, maar dit is nou precies de reden dat ik mijn geld heb ondergebracht bij banken die wél volledig onder het Nederlandse Depositogarantiestelsel vallen.
IJsland heeft een garantiestelsel, daar moeten mensen op kunnen vertrouwen
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:55:31 #218
107521 Furia
snoopy weer
pi_62226421
Ben ik trouwens de enige die ook bij CE niet meer in kan loggen? Niet dat ik daar wat weg wil halen, maar 'geld zien' zou me wel even gerust stellen...
pi_62226436
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:51 schreef hplaserjet het volgende:
Laatste nieuws: de minister van IJsland van Financien heeft laten weten buitenlandse tegoeden niet te vergoeden, zag het net op de BBC , had hij dat niet kunnen bedenken voordat IJsland een garantiestelsel invoerde?
wow
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_62226440
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:53 schreef hplaserjet het volgende:

[..]

IJsland heeft een garantiestelsel, daar moeten mensen op kunnen vertrouwen
Zie:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7658417.stm

De IJslandse regering heeft, van wat ik begrijp, dus niet de intentie om buitenlandse spaarders te compenseren.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:58:55 #221
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62226512
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

Toen Icesave net startte in Nederland waren daar ook al vragen over. Nadat mensen geinformeerd hadden bevestigde DNB dat ze als tussenpersoon zou fungeren. (veel?) mensen hebben misschien op basis van dat gegeven toch de rekening geopend. DNB kan het natuurlijk niet makelijk om die toezegging terug te trekken nu puntje bij paaltje komt.
pi_62226523
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:56 schreef HumbertoT het volgende:

[..]

Zie:

De IJslandse regering heeft, van wat ik begrijp, dus niet de intentie om buitenlandse spaarders te compenseren.
O Dat is ook lekker van ze, eerst iedereen lokken met de garanties en dan zeggen
pi_62226571
pi_62226573
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:56 schreef HumbertoT het volgende:

[..]

Zie:

Geen primaire bron in ieder geval.

Die compensatie (die ze dus niet willen geven) zou ook hierop van toepassing kunnen zijn:
"The British scheme would top that up to £50,000, but people over and above that would lose out," he added.
pi_62226580
Maar als ik het goed lees staat de Engelse regering in eerste instantie garant voor de bedragen en proberen ze dit later via juridische stappen terug te halen uit IJsland.
Mocht die uitspraak in het nieuwsbericht inderdaad waar zijn dan hoop ik dat onze regering dit ook wil doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door FrankP op 08-10-2008 11:02:46 (typo) ]
pi_62226633
Al met al geloof ik ondertussen toch wel dat ik kan fluiten naar mijn spaargeld..
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:05:21 #227
132191 -jos-
Money=Power
pi_62226661
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:55 schreef Furia het volgende:
Ben ik trouwens de enige die ook bij CE niet meer in kan loggen? Niet dat ik daar wat weg wil halen, maar 'geld zien' zou me wel even gerust stellen...
Ik kan gewoon inloggen hoor, verspreid dit soort berichten dus alsjeblieft niet
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_62226679
Neeeeeeeeeeeee. We kunnen hier wel eeuwen blijven door discussieren maar schieten we niks mee op. Gewoon rustig afwachten en uiteindelijk komt het wel weer goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')