abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 oktober 2008 @ 09:59:41 #51
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_62253692
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 09:52 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Wijs me anders even aan waar precies dat argument ontkracht is. Want het simpele feit dat hij een professor emeritus is, is geen argument. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nee, JIJ roept in het wilde weg dat de onderzoekers nitwits zijn, dus toon JIJ die stelling maar eens aan.
Tot nu toe heb je alle schijn tegen, want het gaat niet alleen om een emeritus, maar ook om iemand met een grote staat van dienst.
quote:
Je kletst maar. Ik ben niet onder de indruk van je HBO-gedachtenkronkels.
Ochgut, de fysicus is op zijn autistische teentjes getrapt.

Als de uitslag van dit onderzoek je niet bevalt, dan kun je twee dingen doen:
1. De methode daadwerkelijk kraken en niet de zielige uitspraakjes doen zoals in dit topic, die feitelijk niet eens een póging zijn daartoe.
2. Zelf een beter onderzoek doen, waarmee je de conclusies falsificeert.

En anders kun je beter stoppen met jezelf voor lul zetten.
pi_62253722
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 09:53 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Dat gok je maar, omdat je [i]denktp/i] dat het zo werkt. Toon het maar aan.
doe je je onderzoek ook zo ? Geen wonder dat je het dan allemaal nitwits vindt .. nog niet eens lezen wat er staat

het staat gewoon in het artikel, dat ze dezelfde info krijgen als de rechter, de zaak bijwonen en daarna in de raadskamer overleggen met elkaar ..
pleased to meet you
pi_62253751
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 09:58 schreef moussie het volgende:

[..]

ik vind dit stukje anders best zorgwekkend
[..]

dat betekent dus dat er in de lekenrechtspraak een grotere kans is dat onschuldigen op basis van vooroordelen veroordeelt worden ..

dit gedeelte staat mi dan ook los van de conclusie dat als zowel rechter als lekenpanel een keer besloten hebben dat iemand schuldig is de straffen ongeveer even hoog uitvallen
Ik vind niet, dat je nu een beeld moet neerzetten, dat met lekenrechtspraak de rol van een rechter in zulke zaken totaal is uitgespeeld.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 10:06:59 #54
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_62253846
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 10:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind niet, dat je nu een beeld moet neerzetten, dat met lekenrechtspraak de rol van een rechter in zulke zaken totaal is uitgespeeld.
Ik ben het met je eens dat lekenrechtspraak in bepaalde onderdelen van de strafzaak zeker mogelijk is.

Ik weet alleen niet of de kosten van selectie, loonbetaling, achtergrondcheck etc. opwegen tegen de baten. De tijd en kosten die in de VS aan juryselectie worden besteed, moeten we in elk geval niet hierheen halen, maar misschien is er een efficiëntere manier en dan is het zeker een optie.
pi_62254018
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 10:06 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat lekenrechtspraak in bepaalde onderdelen van de strafzaak zeker mogelijk is.

Ik weet alleen niet of de kosten van selectie, loonbetaling, achtergrondcheck etc. opwegen tegen de baten. De tijd en kosten die in de VS aan juryselectie worden besteed, moeten we in elk geval niet hierheen halen, maar misschien is er een efficiëntere manier en dan is het zeker een optie.
Er zijn genoeg Europese landen die een vorm van lekenrechtspraak hebben, dus het ligt, mijn inziens, niet meteen voor de hand het Amerikaanse systeem als voorbeeld te stellen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_62254088
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 09:59 schreef Pool het volgende:
Ochgut, de fysicus is op zijn autistische teentjes getrapt.
Erg jammer dat je alleen nog maar op de persoon kunt, in plaats van op de inhoud.
en zijn vriendje de Kietelaar
pi_62254099
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 10:01 schreef moussie het volgende:

[..]

doe je je onderzoek ook zo ? Geen wonder dat je het dan allemaal nitwits vindt .. nog niet eens lezen wat er staat

het staat gewoon in het artikel, dat ze dezelfde info krijgen als de rechter, de zaak bijwonen en daarna in de raadskamer overleggen met elkaar ..

Geloof jij altijd alles wat je leest?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 10:21:23 #58
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_62254110
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 10:16 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg Europese landen die een vorm van lekenrechtspraak hebben, dus het ligt, mijn inziens, niet meteen voor de hand het Amerikaanse systeem als voorbeeld te stellen.
Klopt, we moeten inderdaad naar de verschillende landen kijken om te zien welke dingen wel goed werken en welke niet. En dan ook kritisch bekijken of vormen die in andere landen goed werken, ook bij de Nederlandse rechtscultuur passen.
pi_62254113
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 10:20 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Erg jammer dat je alleen nog maar op de persoon kunt, in plaats van op de inhoud.
Nee, jij dan.

Ga toch buiten spelen, troll.
pi_62254149
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 10:21 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nee, jij dan.

Ga toch buiten spelen, troll.
Moet jij nodig zeggen! Jij zit dit hele topic lang al te trollen!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 10:51:30 #61
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62254863
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 09:35 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Nee, ik ben biofysicus aan een Duits instituut.
Ah, kijk, dat verklaart een hele hoop. Je toont (lees dus: toont, dus geen bewering dat je dat ook bent, dat kan ik niet oordelen vanaf hier) je hier namelijk als het perfecte stereotype van de betanerd, misschein heel intelligent, maar van enig sociaal gevoel is geen sprake. Verder heb je ook nog eens last van het misplaatste superioriteitsgevoel wat onder veel betas aanwezig is omdat ze menen toch echt wel heel erg veel slimmer dan alfa's te zijn, maar alfa's ze op alle punten voorbij streven. Dus gaan ze maar op internet beweren dat alfa-wetenschap geen wetenschap is om zichzelf beter te voelen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_62255053
Rechters in Nederland dwalen er op los (die zaken die de media halen, zijn maar het topje van de ijsberg) en straffen te licht. Vage OP overigens.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_62255155
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 09:58 schreef moussie het volgende:

[..]

ik vind dit stukje anders best zorgwekkend
[..]

dat betekent dus dat er in de lekenrechtspraak een grotere kans is dat onschuldigen op basis van vooroordelen veroordeelt worden ..
Het hoeft daar heus niet om vooroordelen te gaan.

<knip, voorbeeld klopte niet helemaal.>

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2008 18:57:21 ]
pi_62255162
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 10:51 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ah, kijk, dat verklaart een hele hoop. Je toont (lees dus: toont, dus geen bewering dat je dat ook bent, dat kan ik niet oordelen vanaf hier) je hier namelijk als het perfecte stereotype van de betanerd, misschein heel intelligent, maar van enig sociaal gevoel is geen sprake. Verder heb je ook nog eens last van het misplaatste superioriteitsgevoel wat onder veel betas aanwezig is omdat ze menen toch echt wel heel erg veel slimmer dan alfa's te zijn, maar alfa's ze op alle punten voorbij streven. Dus gaan ze maar op internet beweren dat alfa-wetenschap geen wetenschap is om zichzelf beter te voelen.
Is goed hoor, jochie. Ik begrijp best dat je even op de man moest reageren, omdat je je een beetje beldigd voelde. Dat vind ik helemaal niet erg, ik kan dat wel hebben.

Maar nu weer ontopic.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:22:36 #65
230445 RonVlieger
Senior Privacy Advisor
pi_62255573
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 08:11 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Per definitie? Dus als Procter & Gamble (o.a. van de Pringles) een onderzoek laat doen bij Universiteit Wageningen, is dat per definitie ook niet betrouwbaar?

Sterk argument hoor...
De twijfel die veel mensen hebben over de betrouwbaarheid van dit onderzoek lijkt me in ieder geval gerechtvaardigd. Bedrijven en instellingen laten net zolang onderzoek doen tot ze een resultaat krijgen wat geschikt is voor publicatie. Iemand die niet met een gezonde achterdocht dit soort propaganda onderzoeken bekijkt, komt op mij wat naïef over. Er geldt in deze wereld echt maar één regel: wie betaalt, bepaalt.
het Ministerie van Privacy: Ga nu naar de website, www.minpriv.nl.
pi_62255926
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:22 schreef RonVlieger het volgende:

[..]

De twijfel die veel mensen hebben over de betrouwbaarheid van dit onderzoek lijkt me in ieder geval gerechtvaardigd. Bedrijven en instellingen laten net zolang onderzoek doen tot ze een resultaat krijgen wat geschikt is voor publicatie. Iemand die niet met een gezonde achterdocht dit soort propaganda onderzoeken bekijkt, komt op mij wat naïef over. Er geldt in deze wereld echt maar één regel: wie betaalt, bepaalt.
Inderdaad. Onafhankelijk onderzoek is tegenwoordig een schaars goed. Alleen de allerbesten kunnen zich dat nog veroorloven, en zelfs die blijven afhankelijk van externe geldstromen.
pi_62255929
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 10:59 schreef JohnDope het volgende:
(die zaken die de media halen, zijn maar het topje van de ijsberg)
En dat weet jij omdat? Heb je betrouwbare inside info of zo?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:59:13 #68
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_62256317
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:05 schreef PurnodePurno het volgende:

Maar nu weer ontopic.
Precies!

Succes!
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 09:59 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, JIJ roept in het wilde weg dat de onderzoekers nitwits zijn, dus toon JIJ die stelling maar eens aan.
Tot nu toe heb je alle schijn tegen, want het gaat niet alleen om een emeritus, maar ook om iemand met een grote staat van dienst.
[..]

Als de uitslag van dit onderzoek je niet bevalt, dan kun je twee dingen doen:
1. De methode daadwerkelijk kraken en niet de zielige uitspraakjes doen zoals in dit topic, die feitelijk niet eens een póging zijn daartoe.
2. Zelf een beter onderzoek doen, waarmee je de conclusies falsificeert.

En anders kun je beter stoppen met jezelf voor lul zetten.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_62256450
Meneer purno kan vast wel even beschrijven waarmee hij bezig is en welke publicaties hij inmiddels op z'n naam heeft staan. Daarna kan hij zich inschrijven voor een inleidend logica vakje. Overigens is het hele rapport gewoon hier te lezen, dus kom maar op met die inhoudelijke bezwaren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62257588
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:05 schreef Monolith het volgende:
Meneer purno kan vast wel even beschrijven waarmee hij bezig is
Natuurlijk kan ik dat wel. Ik ben bezig met allerlei computersimulaties op het gebied van het vouwen van eiwitten. Replica exchange, umbrella sampling, thermodynamic integration, dat soort dingetjes. Wat ik op dit moment precies aan het doen ben ga ik natuurlijk niet verklappen.
quote:
en welke publicaties hij inmiddels op z'n naam heeft staan.
Daar begin ik natuurlijk niet aan. Misschien dat jij zo stom bent om je identiteit op internet prijs te geven, maar ik niet.
quote:
Daarna kan hij zich inschrijven voor een inleidend logica vakje. Overigens is het hele rapport gewoon hier te lezen, dus kom maar op met die inhoudelijke bezwaren.
Waarom zou ik die moeite nog doen? Het rapport is al afgeserveerd.
pi_62257644
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:59 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Precies!

Succes!
[..]

Dat had ik nog willen overwegen, als je tenminste wel zo eerlijk was geweest de volledige quotes over te nemen, inclusief de persoonlijke beledigingen aan mijn adres.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:02:47 #72
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_62257803
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:55 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Dat had ik nog willen overwegen, als je tenminste wel zo eerlijk was geweest de volledige quotes over te nemen, inclusief de persoonlijke beledigingen aan mijn adres.
Die heb ik juist weggehaald om het ontopic te maken.

Maar je bent nu zo gekrenkt dat je nu niet meer inhoudelijk kunt/wilt reageren?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_62257954
Ik ben benieuwd welke kloon die Purnodepurno is, geregistreerd op 4 oktober 2008.
pi_62257989
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:02 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Die heb ik juist weggehaald om het ontopic te maken.

Maar je bent nu zo gekrenkt dat je nu niet meer inhoudelijk kunt/wilt reageren?
Zoiets. Niet meer op posts van Pool in elk geval, want dat heeft toch geen zin. Hij begint z'n opponent toch alleen maar uit te schelden, en daar hebben helaas meer mensen een handje van hier.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:10:34 #75
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_62257998
Stating the obvious here: niemand die in dit topic heeft gereageerd wil PurnodePurno nog zijn gelijk zien halen. Daar heeft hij met zijn hautaine opmerkingen ("jij bent zeker geen wetenschapper? ik wel!!") heel snel voor gezorgd.

Dus misschien dat we die discussie beter kunnen laten voor wat het is?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')