Deflatie is net als inflatie enkel een gevolg van bepaalde ontwikkelingen in de economie. Deflatie als gevolg van geld te kort is zeker schadelijk, deflatie als gevolg van productiviteitsverhogingen door technologische ontwikkeling is een positief effect. De termen inflatie en deflatie zijn an sich niet zo heel boeiend, veel belangrijker is het om te kijken waar het vandaan komt. Ik vind het ook geen goede ontwikkeling dat de politiek per definitie in zet op een paar procent inflatie, dat benadeeld de mensen die geld sparen en ik zie niet in waarom de overheid dat recht zou hebben.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:52 schreef simmu het volgende:
dan zou je om te beginnen de gevaren van deflatie niet zo moeten onderschatten.
En weet je ook waarom? :pquote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Deflatie is net als inflatie enkel een gevolg van bepaalde ontwikkelingen in de economie. Deflatie als gevolg van geld te kort is zeker schadelijk, deflatie als gevolg van productiviteitsverhogingen door technologische ontwikkeling is een positief effect.
Leg het zelf uit.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:57 schreef Jamiroquai het volgende:
En weet je ook waarom? :p
(ff pesten, vind je hopelijk niet erg toch? ^^)
Het staat hierboven, dus uitleggen hoef ik nietquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:51 schreef Cinq-Marquis het volgende:
Vind een betere definitie en dieper gaande omschrijving van deflatie hier;
http://inflationdata.com/(...)ticles/Deflation.asp
Wees gerust, ik zit nu op de WB faculteit van m'n tweede studie. Geen economisch boek te vinden hier.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:19 schreef Jamiroquai het volgende:
Ik zit te kijken of je die definitie niet gewoon net hebt overgeschreven uit je studieboek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |