abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:09:05 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62446105
Dump die laatste zooi nu je er nog wat geld voor kunt vangen. En koop iets met toekomst.

Verlies nemen is moeilijk, verlies nemen is kut. Maar je moet wel proberen reeel te zijn!
The End Times are wild
pi_62446106
Vraagje, ik heb wat aandelen Fortis (...) en kreeg vandaag de volgende melding van de Postbank:
Mededeling
Betreft: spin off
Afsplitsing per dd 14-10-2008
X aand Fortis NL
aan u toegewezen:
X right Fortis ADM

Omwisselverhouding:
Voor elk stuk ontvangt u 1 stuk.

Kan iemand mij uitleggen wat hier gebeurt?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:09:59 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62446136
Fortis ADM is het restant van Fortis waarin jij nu 1 op 1 aandelen toegewezen krijgt.
Het Fortis dat je bezat bestaat dus ook helemala niet meer.
The End Times are wild
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:10:53 #204
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_62446167
Pennystock dat door sentiment wordt beheerst is altijd interessant, ff een ritje naar 1,50 maken en er weer uit.
Vandaag is gespeeld voor de expiratie van morgen door de grote jongens.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:12:53 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62446224
Dat ritje naar 1,50 komt er wellicht helemaal niet. En dan ga je op een koers van 0,25 hopen dat je ze nog voor 0,50 kan verkopen. Ooit.

Dood geld

Alleen wanneer ze op 1 cent staan, dan kun je er wellicht mee spelen. Maar dan zijn die omzetten weer zó laag, en staan er zoveel mensen te dringen om die aandelen op 2 ct weer te verkopen, dat je er waarschijnlijk niet eens meer tussenkomt.
The End Times are wild
pi_62446375
gewoon rustig afwachten, en als het een paar cent waard is gauw alles in slaan.

En daarna de andere aandeelhouders opzoeken(hopelijk zijn dat er dan nog maar 10 tot 20) en opnieuw beginnen, een nieuw fortis.

ik hoop dat aandeelhouders stemrecht hebben
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:20:31 #207
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_62446470
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:12 schreef LXIV het volgende:
Dat ritje naar 1,50 komt er wellicht helemaal niet. En dan ga je op een koers van 0,25 hopen dat je ze nog voor 0,50 kan verkopen. Ooit.

Dood geld

Alleen wanneer ze op 1 cent staan, dan kun je er wellicht mee spelen. Maar dan zijn die omzetten weer zó laag, en staan er zoveel mensen te dringen om die aandelen op 2 ct weer te verkopen, dat je er waarschijnlijk niet eens meer tussenkomt.
We gaan het beleven. Heb deze week 240 aandelen voor 1,19 aangeschaft. Mocht het tot een waarde van enkele centen komen dan heb ik vette pech gehad. Hoewel ik dat dan niet ga verkopen. Maar misschien heb ik volgende week nog een keer een thuiswerkdagje, dus een mooi dagje voor transacties op de beurs . Ik hoop dat er op dat moment een oplevinkje is richting 1,50, kan ik het daarna weer in een duurzamer aandeel investeren. Wat is je gouden tip?
pi_62446610
heeft de belgische regering nog een belang in de fortis groep(het beurs genoteerde bedrijf) of is dat niet doorgegaan na de koop van fortis belgie?
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:33:34 #209
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62446867
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:20 schreef Sigg het volgende:

[..]

We gaan het beleven. Heb deze week 240 aandelen voor 1,19 aangeschaft. Mocht het tot een waarde van enkele centen komen dan heb ik vette pech gehad. Hoewel ik dat dan niet ga verkopen. Maar misschien heb ik volgende week nog een keer een thuiswerkdagje, dus een mooi dagje voor transacties op de beurs . Ik hoop dat er op dat moment een oplevinkje is richting 1,50, kan ik het daarna weer in een duurzamer aandeel investeren. Wat is je gouden tip?
Nou ja, die 280 euro zal je de kop toch niet kosten, wel? Al gaat het aandeel naar enkele centen.

Er zijn ook mensen die tienduizenden euro's in Fortis gestopt hebben. Op koersen die 50x zo hoog liggen. Voor hen is het natuurlijk wel een drama.

En wat je moet kopen? Dat moet je zelf weten natuurlijk, niemand weet welk aandeel het meeste zal stijgen. Ik zou voor solide aandelen gaan met een goed rendement die flink geleden hebben de afgelopen maand. ING, AHOLD, KPN, AEGON, dat soort aandelen.
The End Times are wild
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:34:07 #210
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62448425
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:09 schreef LXIV het volgende:
Dump die laatste zooi nu je er nog wat geld voor kunt vangen. En koop iets met toekomst.
Net of het zin heeft om het aandeel voor die paar stuivers nog te gaan dumpen. Ik heb mijn verlies genomen, maar ik sta uiteraard wel geregistreerd bij de VEB m.b.t. de actie. Misschien dat er nog wat genoegdoening komt, want de gang van zaken is natuurlijk schandalig.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:36:34 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62448504
Met de AHOLD-vergoeding moest je kunnen aantonen de aandelen in een bepaalde periode in je bezit gehad te hebben. Wanneer je ze nu verkoopt maakt dat niet uit voor de schadevergoeding. Die heel, heel, heel misschien nog volgt uit de eventuele winst die Bos maakt met de verkoop van het gezonde oderdeel Fortis.

Of het zin heeft om te dumpen nu? Als je nog 10.000 stuks hebt of meer dan kun je dat beter herbeleggen in een ander fonds denk ik. Het is nu dood geld.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:00:58 #212
862 Arcee
Look closer
pi_62449085
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:07 schreef LXIV het volgende:
Ik snap ook echt niet wie er nu nog kopen.
Ik ook niet idd.

Trouwens, welke kansen doel je op?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:03:41 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62449148
Kans op een schadevergoeding. Maar daarvoor hoef je de aandelen niet vast te houden hoor!
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:04:54 #214
862 Arcee
Look closer
pi_62449184
"Er zijn nu kansen genoeg op de beurs", doelde ik op.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:08:38 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62449277
Ok. Kansen genoeg toch? Op solide fondsen die onterecht zijn afgestraft tijdens deze crisis? Als de angst uit het financiele systeem loopt, lopen de koersen vanzelf weer op. En misschien moeten bedrijven als AEGON éénmalig wat verliezen afboeken als gevolg van omgevallen banken, maar op de langere termijn zijn hun winsten verzekerd.

Ik zit trouwens 100% long nu, dus voor mij is het gewoon afwachten totdat iedereen gelooft dat de beurs tot in het oneindige zal blijven stijgen. Dan verkoop ik weer.

Al met al verwacht ik met deze crash toch minstens 60K te verdienen. In 2 jaar tijd. Vorige crash heeft me in 4 jaar 90K opgeleverd, en toen had ik op de bodem ongeveer 1/3 van wat ik nu heb. Ik ben dus conservatief in mijn schatting.
The End Times are wild
pi_62449513
me vrienden en ik hebben besloten om onze aandelen in een bv te stoppen.(de bv bestaat al langer, is een slapende bv).

echter hoorde ik dat we aangifte moeten doen als we een bepaald aantal aandelen hebben, hoe zit dat?
pi_62449570
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 00:08 schreef LXIV het volgende:
Ok. Kansen genoeg toch? Op solide fondsen die onterecht zijn afgestraft tijdens deze crisis? Als de angst uit het financiele systeem loopt, lopen de koersen vanzelf weer op. En misschien moeten bedrijven als AEGON éénmalig wat verliezen afboeken als gevolg van omgevallen banken, maar op de langere termijn zijn hun winsten verzekerd.

Ik zit trouwens 100% long nu, dus voor mij is het gewoon afwachten totdat iedereen gelooft dat de beurs tot in het oneindige zal blijven stijgen. Dan verkoop ik weer.

Al met al verwacht ik met deze crash toch minstens 60K te verdienen. In 2 jaar tijd. Vorige crash heeft me in 4 jaar 90K opgeleverd, en toen had ik op de bodem ongeveer 1/3 van wat ik nu heb. Ik ben dus conservatief in mijn schatting.
Voor hoeveel geld zit je nu in aandelen?
pi_62449585
ik hoop dat meerdere mensen aan onze actie meegaan doen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:27:12 #219
862 Arcee
Look closer
pi_62449621
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 00:08 schreef LXIV het volgende:
En als AEGON nou failliet gaat en ING genationaliseerd wordt?

Okee, als telt niet, maar toch. De financials staan wel laag, maar het sentiment is nog onzeker.

Ahold of KPN lijken dan stabieler.
pi_62450653
Voor wie het kwartjesaandeel Fortis op waarde wil schatten: Waaruit bestaat het beursgenoteerde Fortis nu?

Aldaar een samenvatting van hun financiële positie en risico's, en een link naar een Fortis-persbericht van 11 pagina's met meer info.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 07:29:22 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62451263
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 00:24 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Voor hoeveel geld zit je nu in aandelen?
Wel. Voor genoeg!
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 oktober 2008 @ 10:46:11 #222
862 Arcee
Look closer
pi_62499222
Hoe tijden veranderen (24 september 2007):

http://www.beurskenners.nl/forum/topic.aspx?nTopicID=18
quote:
Zal ik nog bijkopen nu Fortis vandaag daalt tot onder de 26 euro?
Voor 26 euro heb je nu 30 aandelen.:')
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:51:27 #223
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62499275
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 00:21 schreef hoipim het volgende:
me vrienden en ik hebben besloten om onze aandelen in een bv te stoppen.(de bv bestaat al langer, is een slapende bv).

echter hoorde ik dat we aangifte moeten doen als we een bepaald aantal aandelen hebben, hoe zit dat?
Volgens mij is dat zeer dom. Immers voor particulieren is de winst over de koersstijgingen onbelast terwijl die voor bedrijven juist belast is. Daarentegen mag je koersverliezen afboeken van de winst dus als je het hebt in een bestaand goed lopend bedrijf met belangen in gelieerde bedrijven kan het interessant zijn.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:02:32 #224
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62667880
Ik kreeg gister tot m'n verbazing een mailtje van Alex waarin stond dat de Belgische overheid coupons heeft uitgereikt voor mijn aandelen Fortis en dat ik dus val onder de vergoedingsregeling van de overheid. (valt in 2014 vrij) Ze stonden ook gelijk in mijn portefeuille.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62669108
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:14 schreef Public_NME het volgende:
Dat begrijp ik. Maar dat doet er niets aan af dat ik een rechtmatige eigenaar ben van de topholding Fortis NV en de subsequente onderliggende holdings.
Het was bij Fortis kiezen of delen: failliet of nationalisatie.
Daar kun je als aandeelhouder wel over mijmeren, maar dat is een zinloze discussie.

Overigens denk ik dat het overgebleven aandeel Fortis nu sterk ondergewaardeerd is. Ik heb niet de stalen zenuwen om ze bij te kopen, maar als ik ze had zou ik ze gewoon aanhouden.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62669384
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:02 schreef Public_NME het volgende:
Ik kreeg gister tot m'n verbazing een mailtje van Alex waarin stond dat de Belgische overheid coupons heeft uitgereikt voor mijn aandelen Fortis en dat ik dus val onder de vergoedingsregeling van de overheid. (valt in 2014 vrij) Ze stonden ook gelijk in mijn portefeuille.
en je woont niet in België
pi_62669412
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:15 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Waar je woont doet helemaal niet terzake, het gaat er om waar je je rekening hebt. Als je in Nederland woont en een rekening bij Fortis Belgie hebt valt die bijv. onder het Belgische stelsel omdat Fortis Belgie op basis van een Belgische vergunning werkt.

Idem dito staat de Nederlandse staat bij ING ook garant voor de 50 miljoen spaarders van ING Direkt (die verspreid over de hele wereld wonen) omdat ING Direkt op een Nederlandse vergunning werkt.

[ Bericht 10% gewijzigd door FeestNummer op 25-10-2008 17:24:10 ]
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62669608
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:09 schreef LXIV het volgende:
Een dom advies bij de huidige koers.
Gewoon aanhouden, hier valt nog geld mee te verdienen.
pi_62669680
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:17 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Waar je woont doet helemaal niet terzake, het gaat er om waar je je rekening hebt. Als je in Nederland woont en een rekening bij Fortis Belgie hebt valt die bijv. onder het Belgische stelsel omdat Fortis Belgie op basis van een Belgische vergunning werkt.

Idem dito staat de Nederlandse staat bij ING ook garant voor de 50 miljoen spaarders van ING Direkt (die verspreid over de hele wereld wonen) omdat ING Direkt op een Nederlandse vergunning werkt.
Het gaat om aandelen Fortis.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:58:29 #230
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62670238
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:15 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Graag informeren wij u via dit bericht over de toekenning van coupons Fortis N.V.

Toekenning coupon
De Belgische Staat heeft op basis van uw positie op 10 oktober 2008 in Fortis N.V. coupons toegekend. Deze coupon is niet verhandelbaar en de uitkering daarvan heeft ook geen invloed op de waarde van het aandeel Fortis N.V.

Wat kunt u met deze coupon?
De coupon die u heeft ontvangen is nodig om aanspraak te kunnen maken op een door de Belgische Staat opgericht fonds. In dit fonds zal een deel van de mogelijke meerwaarde en opbrengsten, die ze behaalt door haar deelneming in BNP Paribas, worden gestort.

Wie komt in aanmerking voor dat fonds?
Er zijn wel voorwaarden waar u aan moet voldoen om aanspraak te mogen maken op het fonds. Een aantal van deze voorwaarden zijn als volgt:

*

De aanvrager is een natuurlijk persoon

*

De aanvrager is Belg, verblijft in België of heeft een andere EU-nationalitiet

*

De aanvrager moet op 1 juli 2008 aandelen Fortis N.V. in bezit hebben gehad

*

De aanvraag kan maximaal betrekking hebben op 5000 aandelen per persoon

*

Opties en andere producten vallen er buiten
--Let Op--
Het kan dus zijn dat u wel een coupon heeft ontvangen terwijl u geen aanspraak op het fonds kunt maken omdat u niet aan de voorwaarden voldoet.

dit kreeg ik in mijn box.
pi_62671893
quote:
De aanvrager is Belg, verblijft in België of heeft een andere EU-nationalitiet
en dit is echt?
pi_62672376
quote:
'Nederlandse Fortis-aandeelhouders gecompenseerd'
25 oktober 2008, 14:47 | ANP

AMSTERDAM (AFN) - Ook Nederlandse aandeelhouders van Fortis kunnen aanspraak maken op een compensatiefonds dat België heeft opgericht. Dit blijkt uit een e-mail die internetbroker Alex heeft verstuurd aan zijn klanten die aandelen Fortis in bezit hebben.

Eerder leek er sprake van te zijn dat alleen Belgen uit het fonds zouden kunnen putten. In de e-mail staat echter dat ook mensen met een andere EU-nationaliteit aanspraak kunnen maken op compensatie. Het fonds wordt opgebouwd uit geld dat de Belgische staat verdient met haar deelneming in de Franse bank BNP Paribas.

De aandeelhouders krijgen een vergoeding per aandeel van maximaal 8,96 euro. Uitbetaling zal pas in juli 2014 plaatsvinden. Aan compensatie zijn nog wel enkele voorwaarden verbonden. De regeling geldt alleen voor beleggers die op 1 juli 2008 aandelen in handen hadden. Verder wordt per persoon voor maximaal 5000 aandelen gecompenseerd.

Het beursgenoteerde Fortis werd begin oktober sterk ingekrompen. De Nederlandse staat kocht de Nederlandse activiteiten, terwijl de Belgische en Luxemburgse tak werden overgenomen door BNP Paribas. België kreeg bij deze laatste transactie 11,6 procent van de Franse bank in handen. Nadat de verkopen waren afgerond lag de handel in het aandeel enkele dagen stil. Bij heropening kelderde de koers.
Ah.
pi_62672426
Juli 2014
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:11:31 #234
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62673331
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 19:11 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

en dit is echt?
Nou het staat toch echt in de mail van Alex. Ik heb trouwens de coupons al mijn portefeuille staan, dat het pas in 2014 vervalt is jammer, maar ik zit er niet heel erg mee.
pi_62674068
Er staat ook tiet hihihihih
pi_62682266
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 01:15 schreef kevin85 het volgende:
Wat is jullie advies voor mij?
Verkopen of toch even wachten?

Of is het echt koffiedik kijken wat de koers gaat doen?
ik zou ze maar heel snel verkopen als ik jou was. want die koers gaat volgens mij richting 0.50////

je heb wel lef om er nog relatief gezien zoveel geld in fortis te steken.....
pi_62682360
ik kreeg een paar weken geleden aan afschrift van de postbank met de volgende melding

afsplitsing per dd 14-10-2008
x aandelen fortis -nl
x rights fortis -adm-

omwisasel verhouding voor elk stuk ontvangt u 1 stuk.

en in mij portefeuille zie ik boven mij fortis aandelen de volgende melding
AAND FONDSCODE : 12564 x aantal stuks

weet iemand waarom dit zo is?
pi_62682818
zie hierboven?
pi_62684023
begrijp ik nu goed dat we van twee aandelen, fortis nv en fortis sa(verbonden aandeel) naar een aandeel fortis groep gaan?
pi_62684653
Gaat dit niet nog steeds om die compensatie?
pi_62698756
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:11 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nou het staat toch echt in de mail van Alex. Ik heb trouwens de coupons al mijn portefeuille staan, dat het pas in 2014 vervalt is jammer, maar ik zit er niet heel erg mee.
Same here.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:11:08 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62698856
Zijn die coupons dan niet verhandelbaar? Die moet je toch zo verkopen kunnen.
The End Times are wild
pi_63234950
quote:
Flink verlies voor afgeslankt Fortis
14 november 2008, 21:16 | ANP

UTRECHT (AFN) - Bankverzekeraar Fortis heeft in het derde kwartaal van dit jaar een verlies op zijn resterende activiteiten geleden van 135 miljoen euro. Dat heeft het Belgisch-Nederlandse concern vrijdag bekendgemaakt.

Fortis bestaat na de nationalisering van grote delen van het bedrijf door de Belgische en Nederlandse overheden nog uit internationale verzekeringsactiviteiten en een belang van 66 procent in een portefeuille van probleemkredieten.

In het managementbericht, dat werd uitgegeven in verband met een aandeelhoudersvergadering op 1 december, bestempelde Fortis de financiële crisis als ongeëvenaard. De verkoop van grote stukken van het concern aan de overheden was uit nood geboren.

Juridische zaken

,,Geconfronteerd met de steeds grotere omvang van de crisis en de noodzaak voor onmiddelijke, resolute actie, ondernam Fortis een aantal transacties die de samenstelling van het bedrijf significant hebben veranderd.''

Fortis is verwikkeld in een aantal juridische zaken naar aanleiding van de opsplitsing van het concern. Zo stapte de Vereniging van Effectenbezitters naar de Ondernemingskamer met het verzoek een onderzoek te gelasten naar de gang van zaken die leidden tot het uiteenvallen.

Vertrouwen

Daarnaast onderzoekt Justitie in België of de Fortis-top het afgelopen jaar bewust informatie over de financiële situatie bij de bankverzekeraar heeft achtergehouden of verdraaid voor de aandeelhouders.

Fortis zei vrijdag volledig vertrouwen te hebben in de afloop van de diverse juridische geschillen, maar tekende wel aan dat de uitkomsten een significante invloed kunnen hebben op de financiële positie en de winstgevendheid.

Fortis verwacht na afronding van de transacties met de Belgische en Nederlandse overheden en enkele andere partijen nog over een vermogen te beschikken van 7,7 miljard euro. Daarnaast zal het bedrijf nog over 3,5 miljard euro aan kasmiddelen kunnen beschikken. Fortis presenteert de resultaten over dit jaar in maart.
pi_63406804
quote:
105 RTL5 Vr 21 nov 15:38:53

Zalm nieuwe topman Fortis/ABN Amro
Fortis Bank Nederland en ABN Amro gaan
samen door. Oud-minister van Financien
Gerrit Zalm wordt de nieuwe CEO. Dat
melden ingewijden.

Het verzekeringsdeel van Fortis wordt
apart verkocht. Het verzekeringsdeel
bestaat uit AMEV en ASR.

Minister Wouter Bos (Financien) geeft
nog een persconferentie over de recent
door hem genationaliseerde banken.
pi_63472409
Op dit moment; helemaal niets meer:

AFM schort handel Fortis op
quote:
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) zal maandag om 15.45 uur de handel in het aandeel Fortis voor de rest van de beursdag opschorten, in verband met de uitspraak van de Ondernemingskamer over Fortis nv. Dat maakt de toezichthouder maandag bekend.

De Ondernemingskamer doet maandag om 16.00 uur uitspraak op het verzoek van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) om een onderzoek in te stellen naar het beleid en de gang van zaken bij Fortis eerder dit jaar.

De VEB wil verder dat de Ondernemingskamer een deskundig commissaris aanstelt bij Fortis die de aandeelhouders van informatie voorziet en toezicht houdt op het restant van de Belgische financial.

Volgens de VEB zijn gegronde redenen aanwezig om te twijfelen aan een juist beleid bij een concern dat binnen enkele maanden aan de rand van de afgrond is geraakt.

De VEB stelt dat Fortis de afgelopen maanden structureel heeft nagelaten aandeelhouders adequaat te informeren over de snel verslechterende omstandigheden, die leidden tot de snelle uitverkoop van het merendeel van de activiteiten aan de Nederlandse, Belgische en Luxemburgse staat en aan het Franse bank- en verzekeringsconcern BNP Paribas.
pi_63692038
http://www.rtl.nl/compone(...)/livestream/insb.xml

Live stream aandeelhouders vergadering, gaat lekker fel daar!
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_63693962
Ik ga ook even kijken .
pi_63694004
Dat wordt nog wat als de Belgische aandeelhouders de zojuist in Nederland gekozen bestuurders naar de prullenbak verwijzen.
pi_63695379
Fortis-top uitgejouwd in Brussel
quote:
BRUSSEL (AFN) - De aandeelhoudersvergadering van Fortis in Brussel is dinsdagochtend rumoerig van start gegaan. De aanwezige Fortis-top werd bij binnenkomst, net als maandag in Utrecht, uitgejouwd.

Van de zesduizend aandeelhouders die zich hadden aangemeld voor de vergadering, is naar schatting minder dan de helft op komen dagen. De Belgische aandeelhouders kunnen dinsdag, net als de Nederlanders maandag, stemmen over de bestuursleden die Fortis naar voren heeft geschoven.

Maandag kregen drie van de vijf bestuursleden een meerderheid van de stemmen, namelijk Etienne Davignon, Cheung Chi Yan en Karel de Boeck. Ook dinsdag moeten zij alle drie een meerderheid van de stemmen halen, wil het bestuur in deze vorm doorgaan.

VEB

De Belgische tegenhanger van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB), Deminor, vroeg tijdens de vergadering of er gestemd kan worden op een alternatieve lijst met bestuurders. De belangenvereniging kreeg veel applaus uit de zaal. Het antwoord van vice-voorzitter Jan-Michiel Hessels was echter duidelijk: “Nee.”

In dit alternatieve bestuur zou Georges Ugeux voorzitter worden, een bedrijfsadviseur die voor het laatst werkzaam was bij de New York Stock Exchange.

Continuïteit

Dinsdag kan niet worden gestemd over de continuïteit van Fortis. Hiervoor zijn niet genoeg leden aanwezig bij de vergadering. Op 19 december is nu nog een bijzondere aandeelhoudersvergadering gepland.

De Nederlander Jan-Michiel Hessels, die de vergadering voorzat, betuigde dinsdag spijt namens het hele bestuur over de gang van zaken. Hij deed dat in reactie op het verhaal van een aandeelhouder, wiens gezin financieel zwaar was getroffen door de koersval van Fortis. De aandeelhouders stemden maandag in Utrecht tegen herbenoeming van Hessels.

Bron

En still going on!
pi_63697048
Het stemmen is begonnen en er wordt nog nèt niet met eieren gegooid!
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 15:17:57 #251
236264 crew  capricia
pi_63697083
Geweldige stream!
Dank daarvoor.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 15:21:55 #252
236264 crew  capricia
pi_63697193
Wachten op de uitslag...49,21% voor.
Ondertussen wordt security erbij geroepen.
Voorstel niet aanvaard.... (geen idee welk voorstel precies).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63697292
Benoeming van Etienne Davignon als bestuursvoorzitter. Is met 49,91% positieve stemmen dus afgewezen. Komt nu in België 0,09% te weinig, gisteren in Nederland is hij met iets meer als 50% wel aangenomen.

En nu wordt ook in België de huidige (Nederlandse) bestuursvoorzitter weggestemd.
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 15:27:39 #254
236264 crew  capricia
pi_63697354
Alles wordt weggestemd... wat als niemand gekozen wordt?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63697389
Ook nog een leuk stukje, de "Hel van Brussel"
quote:
Gevangenis
Vergeleken met de AVA in Brussel was die in Nederland maar een tamme bedoening. In de hel van Brussel gaan de Fortis-bestuurders de confontatie aan met woedende aandeelhouders. 'Naar de gevangenis' krijgt de Fortis-top te horen. Jan Michiel Hessels moest door de striemende fluitconcerten soms stoppen met zijn toespraak.

Metaaldetector
De omstandigheden zijn dusdanig dat er strenge veiligheidsmaatregelen zijn genomen. Aandeelhouders moeten door een metaaldetector.

Weg oude dag
Vele duizenden kleine aandeelhouders zijn hun spaarcenten kwijt. Fortis was in België een volksaandeel, meer nog, een huisvaderaandeel, oftewel een weduwen- en wezenfonds, vergelijkbaar met Koninklijke Olie in Nederland.

Stemmen
Volgens Fortis zijn dinsdag 5.524 aandeelhouders aanwezig op de vergadering. Er hadden zich zesduizend Fortis-beleggers aangemeld. De Belgische aandeelhouders kunnen dinsdag, net als de Nederlanders maandag, stemmen over de bestuursleden die Fortis naar voren heeft geschoven.

Nipte meerderheid
Maandag kregen drie van de vijf bestuursleden een nipte meerderheid van de stemmen, namelijk Etienne Davignon, Cheung Chi Yan en Karel de Boeck. Ook dinsdag moeten zij alle drie een meerderheid van de stemmen halen, wil het bestuur in deze vorm doorgaan.

Alternatieven
De Belgische tegenhanger van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB), Deminor, vroeg tijdens de vergadering of er gestemd kan worden op een alternatieve lijst met bestuurders. De belangenvereniging kreeg veel applaus uit de zaal. Het antwoord van vice-voorzitter Jan-Michiel Hessels was echter duidelijk: ,,Nee." In dit alternatieve bestuur zou Georges Ugeux voorzitter orden, een bedrijfsadviseur die voor het laatst werkzaam was bij de New York Stock Exchange.

Nieuwe vergadering
Dinsdag kan niet worden gestemd over de continuïteit van Fortis. Hiervoor zijn niet genoeg leden aanwezig bij de vergadering. Op 19 december is nu nog een bijzondere aandeelhoudersvergadering gepland.
Bron
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 15:29:16 #256
236264 crew  capricia
pi_63697401
Mijnheer Yeung is wel met meerderheid gekozen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63697418
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:27 schreef capricia het volgende:
Chung blijft.

ow, weer een hoop "BOE" geroep nu
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 15:30:38 #258
236264 crew  capricia
pi_63697442
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:30 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Chung blijft.

ow, weer een hoop "BOE" geroep nu
Ja, dat zag ik net...maar wat als?
Stel dat niemand gekozen wordt, wat dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 15:34:22 #259
236264 crew  capricia
pi_63697552
Alleen De Boeck en Yeung zijn benoemd.
Maar het hadden er 3 moeten zijn, dus is er niemand benoemd.
Oude raad van bestuur blijft, met De Boeck erbij (Yeung zat er al in).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63697559
quote:
„De eerste overeenkomst tussen Nederland en Fortis is nooit ondertekend geweest.”
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63697582
ik wil niet moeilijk doen, maar waarom kiest fortis een nieuw bestuur?

fortis is toch helemaal leeg geroofd, er is alleen een nv over met wat schulden, waarom moet die een bestuur hebben?
pi_63697596
Die beveiligingsmannen die er nu ook voor staan...

Haha, die Davignon loopt nu boos weg van het toneel.

Karel de Boeck is aangenomen nu als CEO, Chung is er ook al. Ze hebben er minimaal drie nodig volgens mij...

Ow, er is dus geen nieuw raad van bestuur, Chung blijft, Boeck komt erbij en de huidige RvB blijft ook.
pi_63698076
word er nu gebekvecht en gestemd op een nieuw bestuur, omdat aandeelhouders aan het janken zijn? of moet fortis weer worden opgebouwd?
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 15:56:28 #264
236264 crew  capricia
pi_63698166
Het is gewoon een coupe van de RvB ten opzichte van de aandeelhouders geweest...
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 16:04:15 #265
236264 crew  capricia
pi_63698380
Kan ik ergens de geschiedenis nalezen van de ellende van Fortis?
Ergens een mooi artikel?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:08:17 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63698479
Op wikipedia hebben ze een half miljoen artikelen. Misschien... Wie weet...
The End Times are wild
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 16:08:51 #267
236264 crew  capricia
pi_63698504
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:08 schreef LXIV het volgende:
Op wikipedia hebben ze een half miljoen artikelen. Misschien... Wie weet...
Ja, en op RTL Z ook...
Maar daar wordt ik niet helemaal goed van.
Niet ergens gewoon 1 verhaal?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63698812
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, en op RTL Z ook...
Maar daar wordt ik niet helemaal goed van.
Niet ergens gewoon 1 verhaal?
Ik denk dat je op Wikipedia wel een goed beeld kan krijgen, door op de Fortis pagina zelf te kijken en bij ABN-AMRO bijvoorbeeld.
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 16:27:53 #269
236264 crew  capricia
pi_63699050
Waarom willen de aandeelhouders zo graag dat Fortis door de Belgische overheid gered wordt en hebben ze zo'n hekel aan de ParisBas?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63700490
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:04 schreef capricia het volgende:
Kan ik ergens de geschiedenis nalezen van de ellende van Fortis?
Ergens een mooi artikel?
Ik heb hier een stukje geschreven over de eerste bailout van Fortis en de overname van delen van Fortis door de Nederlandse overheid, misschien heb je daar wat aan:

Staat neemt Fortis NL en ABN over voor 16,8 mrd
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 17:29:36 #271
236264 crew  capricia
pi_63700912
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb hier een stukje geschreven over de eerste bailout van Fortis en de overname van delen van Fortis door de Nederlandse overheid, misschien heb je daar wat aan:

Staat neemt Fortis NL en ABN over voor 16,8 mrd
Dank.
Maar ik begrijp de emoties niet over het doorverkopen van een stuk van de Belgische Fortis aan ParisBas niet.
Is het nationalisme van de Belgen? Of is er meer aan de hand?
Waarom zijn ze zo boos over die doorverkoop door de Belgische staat?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 17:33:42 #272
236264 crew  capricia
pi_63701021
En waarom is die Mac-clausule eigenlijk niet toegepast?
Weet iemand dat?
Ze konden toch van de koop van ABN achteraf af, of tegen een veel lagere prijs de koop door laten gaan...in tijden van zwaar weer kon dat.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 18:08:54 #273
236264 crew  capricia
pi_63701935
Persoonlijke bewaking voor mijnheer Lippens.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63939322
Fuck YEAH!
+ 15%.. ik kan rentenieren. Meer dan 90 cent waard, wat een luxe
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 21:44:26 #275
236264 crew  capricia
pi_63972570
Vers van de pers:
quote:
Verkoop Fortis aan staat onder vuur
Van onze verslaggever Xander van Uffelen
gepubliceerd op 12 december 2008 21:34, bijgewerkt op 12 december 2008 21:36

AMSTERDAM - Aandeelhouders van Fortis mogen zich nog uitspreken over de verkoop van Fortis en ABN Amro aan de Nederlandse staat. Dat is de verstrekkende consequentie van een gerechtelijke uitspraak die een Belgisch Hof vrijdagavond deed.

De Belgische advocaat Mischael Modrikamen vertegenwoordigt Fortis-aandeelhouders op de vergadering in Brussel, 2 december. (Reuters) Het Hof van beroep in Brussel stelde advocaat Mischaël Modrikamen en 2.000 Fortis-aandeelhouders vrijdagavond in het gelijk. Zij vinden dat de raad van bestuur van Fortis de bank-verzekeraar niet had mogen opsplitsen en verkopen zonder toestemming van de aandeelhouders.

Volgens het Brusselse Hof moeten de aandeelhouders nog de mogelijkheid krijgen zich uit te spreken over de verkoop van Fortis en ABN Amro aan de Nederlandse staat.

In het uiterste geval kunnen de aandeelhouders daarmee de verkoop terugdraaien.
Verwacht wordt dat de Nederlandse en Belgische staat deze uitspraak juridisch gaan aanvechten.

ABN Amro en Fortis kwamen op 3 oktober voor 16,8 miljard in handen van de Nederlandse staat. Drie dagen later verkocht de Belgische overheid het belgische deel aan de Franse bank BNP Parisbas. Ook deze verkoop moet volgens de rechter nog worden teruggedraaid. Om die reden wordt de participatie van de Belgische staat in Fortis Bank voor 65 dagen bevroren.

Het Belgische Hof benoemt daarnaast vijf deskundigen met een zeer ruime opdracht. Het college bestaat uit twee wijzen – de hoogleraren emeriti Walter Van Gerven (ex- voorzitter van de CBFA) en Guy Horsmans – en drie technici.
Bron Volkskrant

Het gaat een ware soap worden...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63973631
Dat kan nog gezellig worden .
En terugdraaien..... Nou, ik vraag me af hoe dat zou uitpakken .
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 22:21:17 #278
236264 crew  capricia
pi_63973698
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat kan nog gezellig worden .
En terugdraaien..... Nou, ik vraag me af hoe dat zou uitpakken .
Ik vond het zo'n belangrijk bericht dat ik hem ook in NWS gepost heb. Maar wellicht had ik beter hier een los topic kunnen aanmaken...nu lijkt het net alsof ik crosspost...
Maar dit is echt een mijlpaal voor de aandeelhouders.
Wat als ze tot de hogeraad aan toe gelijk krijgen?
Dan kan de hele verkoop terug gedraaid worden...en wat gebeurt er met het geld wat we betaald hebben?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63974917
Als het teruggedraaid wordt, dan zitten degenen die 'm op 1 euro inkochten helemaal in de rozen. Aandeel schiet zo naar 10 euro.
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 23:06:23 #280
236264 crew  capricia
pi_63975013
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:03 schreef Plux het volgende:
Als het teruggedraaid wordt, dan zitten degenen die 'm op 1 euro inkochten helemaal in de rozen. Aandeel schiet zo naar 10 euro.
Wellicht dat ze daar op speculeren. Soort Begaclaim aandeel wordt het nu...
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 12 december 2008 @ 23:22:58 #281
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_63975560
Wat ik me afvraag: kan de Nederlandse staat nu z'n handen aftrekken van Fortis en ABN-Amro en de licentie intrekken waarmee ze in Nederland als bank kunnen functioneren? Immers: als je als controlerend orgaan geen invloed meer mag uitoefenen op datgene wat je moet controleren dan heeft dat toch ook bepaalde consequenties?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 december 2008 @ 23:24:47 #282
862 Arcee
Look closer
pi_63975610
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:03 schreef Plux het volgende:
Ik denk eerder dat die mensen ook die euro kwijt zijn.:')
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 23:27:22 #283
236264 crew  capricia
pi_63975703
En wat krijgen we terug van die 16,8 Miljard?
Ik denk echt niet alles...want er zijn mensen van betaald, salarissen, adviseurs...
Als het door gaat, en alles wordt terug gedraaid, dan heeft de regering hier in NL een groot probleem: Leg dat de burgers maar eens uit....
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63977057
damn heb vandaag nog 500 aandelen gekocht a 88 cent per stuk.
Ben benieuwd waar deze soap gaat eindigen! Ben blij dat ik het geld kan missen mocht het fout aflopen!
pi_63977084
Leuke situatie ook voor de werknemers van ABN en Fortis.... .
pi_63977091
Was trouwens het zetten van die handtekening vanuit de Belgische regering voor de verkoop aan het BNP niet een dezer dagen?
Dat is nu dan ook opgeschort door die 65 dagen. Precies wat de Belgische aandeelhouders wilden.
Dan kunnen ze een vergadering beleggen en alsnog stemmen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63980480
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:27 schreef capricia het volgende:
Sowieso ergens wel ironisch. Het nieuwe bestuur wegstemmen betekent dat het oude blijft zitten. Je weet wel, die er zo'n puinhoop van gemaakt hebben.
pi_64023927
http://www.eurobench.com/(...)ibas-uitgesteld.aspx
quote:
Fortis: afronding transactie BNP Paribas uitgesteld

AMSTERDAM (Dow Jones)--Fortis meldt maandag in een persbericht dat de afronding van de transactie met BNP Paribas, die was voorzien voor begin deze week, wordt opgeschort.

Dit is het gevolg van het arrest van het Hof van Beroep van afgelopen vrijdag. Fortis bestudeert momenteel de gevolgen voor haar juridische positie.

"Als gevolg van het arrest van het Hof van Beroep blijft Fortis, in ieder geval tijdelijk, 100% eigenaar van Fortis Insurance Belgium", zo geeft de onderneming aan.

Tijdens de buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders (bava) van Fortis SA/NV op 19 december aanstaande wordt aandeelhouders gevraagd te stemmen over de voorgestelde continuering van de activiteiten van Fortis.

Op verzoek van het Hof van Beroep in Brussel zal een agendapunt aan deze vergadering worden toegevoegd. "Aandeelhouders zal worden voorgelegd of zij de beslissing over de continuering van de activiteiten van Fortis wel of niet willen uitstellen", aldus Fortis.

Fortis "hecht eraan te benadrukken" dat de opschorting van de transactie met BNP Paribas als gevolg van het arrest van het Hof van Beroep geen significante negatieve invloed heeft op haar huidige kaspositie.

"Dit betekent dat er binnen de groep voldoende middelen beschikbaar zijn om aan alle financiele verplichten te voldoen en dat houders van Fortis-Finance obligaties onder het Euro Medium Term Note program over de mogelijkheid beschikken vanaf 16 december 2008 een vervroegde terugbetaling van hun vordering te verkrijgen."

Fortis zal op korte termijn aanvullende informatie publiceren met betrekking tot haar kapitaalspositie en eigen vermogen. "In afwachting hiervan heeft de CBFA besloten in overleg met Fortis de handel in het Fortis-aandeel twee dagen op te schorten", meldt de financiele dienstverlener. Een woordvoerder geeft aan dat dit maandag en dinsdag betreft.
pi_64024049
Handel ligt 2 dagen stil volgens Alex.nl
pi_64105143
quote:
Lijkt me een kansloze claim.

Bos heeft meer betaald 16 miljard, dan de toenmalige beurskoers.
pi_64108630
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:06 schreef rja het volgende:
Bos heeft meer betaald 16 miljard, dan de toenmalige beurskoers.
De aandelen die Bos gekocht heeft waren op geen enkele beurs te verhandelen. Bovendien gaat het in de aanstaande claim om de vraag of beleggers (in de twee holdings) misleid zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')