Dank.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb hier een stukje geschreven over de eerste bailout van Fortis en de overname van delen van Fortis door de Nederlandse overheid, misschien heb je daar wat aan:
Staat neemt Fortis NL en ABN over voor 16,8 mrd
Bron Volkskrantquote:Verkoop Fortis aan staat onder vuur
Van onze verslaggever Xander van Uffelen
gepubliceerd op 12 december 2008 21:34, bijgewerkt op 12 december 2008 21:36
AMSTERDAM - Aandeelhouders van Fortis mogen zich nog uitspreken over de verkoop van Fortis en ABN Amro aan de Nederlandse staat. Dat is de verstrekkende consequentie van een gerechtelijke uitspraak die een Belgisch Hof vrijdagavond deed.
De Belgische advocaat Mischael Modrikamen vertegenwoordigt Fortis-aandeelhouders op de vergadering in Brussel, 2 december. (Reuters) Het Hof van beroep in Brussel stelde advocaat Mischaël Modrikamen en 2.000 Fortis-aandeelhouders vrijdagavond in het gelijk. Zij vinden dat de raad van bestuur van Fortis de bank-verzekeraar niet had mogen opsplitsen en verkopen zonder toestemming van de aandeelhouders.
Volgens het Brusselse Hof moeten de aandeelhouders nog de mogelijkheid krijgen zich uit te spreken over de verkoop van Fortis en ABN Amro aan de Nederlandse staat.
In het uiterste geval kunnen de aandeelhouders daarmee de verkoop terugdraaien. Verwacht wordt dat de Nederlandse en Belgische staat deze uitspraak juridisch gaan aanvechten.
ABN Amro en Fortis kwamen op 3 oktober voor 16,8 miljard in handen van de Nederlandse staat. Drie dagen later verkocht de Belgische overheid het belgische deel aan de Franse bank BNP Parisbas. Ook deze verkoop moet volgens de rechter nog worden teruggedraaid. Om die reden wordt de participatie van de Belgische staat in Fortis Bank voor 65 dagen bevroren.
Het Belgische Hof benoemt daarnaast vijf deskundigen met een zeer ruime opdracht. Het college bestaat uit twee wijzen – de hoogleraren emeriti Walter Van Gerven (ex- voorzitter van de CBFA) en Guy Horsmans – en drie technici.
Ik vond het zo'n belangrijk bericht dat ik hem ook in NWS gepost heb. Maar wellicht had ik beter hier een los topic kunnen aanmaken...nu lijkt het net alsof ik crosspost...quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat kan nog gezellig worden.
En terugdraaien..... Nou, ik vraag me af hoe dat zou uitpakken.
Wellicht dat ze daar op speculeren. Soort Begaclaim aandeel wordt het nu...quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:03 schreef Plux het volgende:
Als het teruggedraaid wordt, dan zitten degenen die 'm op 1 euro inkochten helemaal in de rozen. Aandeel schiet zo naar 10 euro.
Ik denk eerder dat die mensen ook die euro kwijt zijn.:')quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:03 schreef Plux het volgende:
Als het teruggedraaid wordt, dan zitten degenen die 'm op 1 euro inkochten helemaal in de rozen. Aandeel schiet zo naar 10 euro.
Sowieso ergens wel ironisch. Het nieuwe bestuur wegstemmen betekent dat het oude blijft zitten. Je weet wel, die er zo'n puinhoop van gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:27 schreef capricia het volgende:
Alles wordt weggestemd... wat als niemand gekozen wordt?
quote:Fortis: afronding transactie BNP Paribas uitgesteld
AMSTERDAM (Dow Jones)--Fortis meldt maandag in een persbericht dat de afronding van de transactie met BNP Paribas, die was voorzien voor begin deze week, wordt opgeschort.
Dit is het gevolg van het arrest van het Hof van Beroep van afgelopen vrijdag. Fortis bestudeert momenteel de gevolgen voor haar juridische positie.
"Als gevolg van het arrest van het Hof van Beroep blijft Fortis, in ieder geval tijdelijk, 100% eigenaar van Fortis Insurance Belgium", zo geeft de onderneming aan.
Tijdens de buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders (bava) van Fortis SA/NV op 19 december aanstaande wordt aandeelhouders gevraagd te stemmen over de voorgestelde continuering van de activiteiten van Fortis.
Op verzoek van het Hof van Beroep in Brussel zal een agendapunt aan deze vergadering worden toegevoegd. "Aandeelhouders zal worden voorgelegd of zij de beslissing over de continuering van de activiteiten van Fortis wel of niet willen uitstellen", aldus Fortis.
Fortis "hecht eraan te benadrukken" dat de opschorting van de transactie met BNP Paribas als gevolg van het arrest van het Hof van Beroep geen significante negatieve invloed heeft op haar huidige kaspositie.
"Dit betekent dat er binnen de groep voldoende middelen beschikbaar zijn om aan alle financiele verplichten te voldoen en dat houders van Fortis-Finance obligaties onder het Euro Medium Term Note program over de mogelijkheid beschikken vanaf 16 december 2008 een vervroegde terugbetaling van hun vordering te verkrijgen."
Fortis zal op korte termijn aanvullende informatie publiceren met betrekking tot haar kapitaalspositie en eigen vermogen. "In afwachting hiervan heeft de CBFA besloten in overleg met Fortis de handel in het Fortis-aandeel twee dagen op te schorten", meldt de financiele dienstverlener. Een woordvoerder geeft aan dat dit maandag en dinsdag betreft.
Lijkt me een kansloze claim.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stichting claimt ten minste 11 miljard bij Bos
De aandelen die Bos gekocht heeft waren op geen enkele beurs te verhandelen. Bovendien gaat het in de aanstaande claim om de vraag of beleggers (in de twee holdings) misleid zijn.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:06 schreef rja het volgende:
Bos heeft meer betaald 16 miljard, dan de toenmalige beurskoers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |