abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 5 oktober 2008 @ 16:09:04 #91
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_62149102
DAG
Bellende kankerpatiënt shockeert Giel Beelen

Giel Beelen kreeg vrijdagnacht in zijn radioprogramma Freaknacht een telefoontje van een jonge kankerpatiënt die meldde enkele uren later euthanasie te gaan plegen.

De dj is er zeker van dat de 19-jarige Otto de waarheid sprak. "Zoiets kun je niet spelen", zegt hij tegenover Novum Nieuws.

Aanvankelijk dachten Beelen en collega-dj Gerard Ekdom dat het om een grap ging, toen de jongen in de show aankondigde dat hij nog maar tien uur te leven had. "Nog maar tien uur te leven? Laat me raden: je wilt Metallica horen", zei Ekdom gekscherend. "Hoe weet je dat je nog tien uur te leven hebt? Wordt het echt een euthanasiezaakje?", voegde Beelen daaraan toe.

Gebroken stem

Toen Otto met gebroken stem vertelde over zijn slepende ziekte en zijn naderende dood, vielen de dj's even stil. Beelen heeft geen spijt van de wijze waarop hij en zijn collega de tiener aanvankelijk behandelden. "Helemaal niet. Je belt naar een entertainmentprogramma vol gekkigheid", stelt de radiomaker. "Ik ben wel blij dat ik hem heb teruggehaald in de uitzending, want Gerard wilde hem wegdrukken."

De terminaal zieke jongen belde met de dj's om het liedje 'Viva la vida' van de Britse band Coldplay aan te vragen. "Eigenlijk kon dat niet, want we zitten in een week met muziek uit de jaren negentig", zegt Beelen. "Maar nood breekt wet." Na een gesprek van bijna acht minuten werd het nummer ingezet.

Beelen heeft na de uitzending geen contact meer gehad met Otto of diens familie. "Als zij de behoefte voelen om met mij contact op te nemen, dan weten ze me te vinden", stelt hij. "Maar ik ga niet zelf als een ramptoerist contact zoeken."
pi_62149179
Hebben we al iet concreets?
  Redactie Frontpage zondag 5 oktober 2008 @ 16:14:31 #93
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_62149244
quote:
De dj is er zeker van dat de 19-jarige Otto de waarheid sprak. "Zoiets kun je niet spelen", zegt hij tegenover Novum Nieuws.
Er speelt ook al iemand zijn opa die het weer voorleest, je kunt alles faken.
pi_62150663
TVP
pi_62151167
tvp
pi_62152544
die jongen is/was 19 jaar, geen bejaarde zonder sociale contacten.

er moeten toch mensen zijn die hem herkennen of dat men advertenties vind in de krant.

landelijke media aandacht en ontzettend veel lui op fora die ernaar zoeken maar niemand vind wat?

ik vind het heel erg vaag.

ik had tranen in mijn ogen toen ik dat fragment zag, mag hopen dat het geen zieke grap was...
pi_62153185
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:06 schreef downthedrain het volgende:

er moeten toch mensen zijn die hem herkennen of dat men advertenties vind in de krant.

landelijke media aandacht en ontzettend veel lui op fora die ernaar zoeken maar niemand vind wat?

ik had tranen in mijn ogen toen ik dat fragment zag, mag hopen dat het geen zieke grap was...
Mailtjes sturen naar HvNL, shownieuws, RTL boulevard?
  Moderator zondag 5 oktober 2008 @ 18:32:55 #98
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_62153330
Pffff, wat een uitzending.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_62153367
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:06 schreef downthedrain het volgende:

Je wenst nu iemand dood?
La derecha oprime, la izquierda libera
  zondag 5 oktober 2008 @ 19:03:25 #100
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_62153980
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:27 schreef F04 het volgende:

[..]

Mailtjes sturen naar HvNL, shownieuws, RTL boulevard?
Vergeet DWDD en Evers staat op niet!
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_62154869
Tvp
pi_62155379
Volgens mij huilde die jongen net niet toen hij daar aan de lijn hing. Wat dat trouwens wel niet heeft moeten kosten, acht minuten bellen naar een 0900 nummer van 3FM.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus posuere.
Fusce vulputate dolor id augue. Maecenas sapien metus, consectetuer quis,
commodo eget, vehicula sed, elit.
pi_62155412
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:04 schreef Suga_Mama het volgende:
Volgens mij huilde die jongen net niet toen hij daar aan de lijn hing. Wat dat trouwens wel niet heeft moeten kosten, acht minuten bellen naar een 0900 nummer van 3FM.
Publieke omroep dus de nummers zijn er niet om winst te maken. kost dus (bijna) niets
  Redactie Frontpage zondag 5 oktober 2008 @ 20:06:54 #104
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_62155448
25 cent per minuut (+ de kosten van je eventuele mobiele telefoon)

Het is trouwens lastig om er doorheen te komen. Soms nemen ze op en hang je een tijdje in de wacht en drukken ze je alsnog weg. Vaak is t gewoon bezet
pi_62155710
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:06 schreef SunChaser het volgende:
25 cent per minuut (+ de kosten van je eventuele mobiele telefoon)

Het is trouwens lastig om er doorheen te komen. Soms nemen ze op en hang je een tijdje in de wacht en drukken ze je alsnog weg. Vaak is t gewoon bezet
Onzin Sunchaser. Weet jij hoeveel mensen er aan de lijn hangen op de 4 lijnen in de studio? Tot ca 4:00 is het inderdaad redelijk druk maar daarna gaat het HEEL snel omlaag. Er zijn genoeg momenten dat er maar 1 hangt. Behalve als Gerard 'wat lijntjes' pakt zijn alle 4 vaak even bezet omdat mensen er doorheen willen komen.

Maargoed, als je het over andere uren hebt dan heb je wel gelijk ja.
  Redactie Frontpage zondag 5 oktober 2008 @ 20:21:27 #106
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_62155871
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:15 schreef jmac het volgende:

[..]

Onzin Sunchaser. Weet jij hoeveel mensen er aan de lijn hangen op de 4 lijnen in de studio? Tot ca 4:00 is het inderdaad redelijk druk maar daarna gaat het HEEL snel omlaag. Er zijn genoeg momenten dat er maar 1 hangt. Behalve als Gerard 'wat lijntjes' pakt zijn alle 4 vaak even bezet omdat mensen er doorheen willen komen.

Maargoed, als je het over andere uren hebt dan heb je wel gelijk ja.
Vorige week zei nog iemand na 4 uur tegen Ekdom: eindelijk na weken proberen kom ik eens een keer in de uitzending.

Het is makkelijker er doorheen te komen bij Beelen dan bij EKdom, Beelen pakt meer luisteraars. Vaak gaat ie ook gewoon over maar word er niet opgepakt. Omdat t op tv is blijven veel mensen hangen en kijken. Er wordt ook veel ge sms t
  Moderator zondag 5 oktober 2008 @ 20:25:58 #107
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_62155991
Mja boeie over prijzen of er door komen... Is die advertentie al boven water?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_62156295
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:25 schreef onlogisch het volgende:
Mja boeie over prijzen
Ja en besides, als je dood wil en gaat.. who gives a fuck over hoe duur je telefoonrekening dan wel niet zal zijn om even 10 minuten met 3FM te bellen!

en ja ben ook wel benieuwd naar een advertentie. Lijkt mij ook een erg misselijke grap als dat zo is.... Wel heftig.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 5 oktober 2008 @ 20:57:45 #109
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_62156907
Ik geloof er wel in...
Toch tvp voor als er nog wat boven water komt..
  zondag 5 oktober 2008 @ 21:04:10 #110
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_62157107
http://www.telegraaf.nl/p(...)t_stuk___.html?p=7,1
quote:
Giel Beelen en Gerard Ekdom 'compleet stuk

Gerard Ekdom en zijn radiocollega Giel Beelen zitten 'compleet stuk'. Een 19-jarige luisteraar vertelde dat hij nog slechts tien uur zou leven. De twee maakten hun ’heftigste nacht ooit’ mee.

Klik hier voor het fragment
Gerard: "We dachten dat een of andere dronken luisteraar een bizarre grap met ons uithaalde. Daarom sprongen we er in eerste instantie redelijk laconiek mee om. Totdat we erachter kwamen dat het bittere ernst was…”
De 30-jarige dj: "Otto had een ongeneeslijke vorm van kanker. Artsen hadden hem opgegeven. Omdat hij alle bijbehorende ellende niet wilde meemaken, had hij besloten euthanasie te gaan plegen. Die zou tien uur later worden gepleegd. Zijn hoogtepunt in het leven was 3FM, vertelde hij. Hij wilde Viva la vida van Coldplay horen. Dat nummer hebben we uiteraard na afloop van dit bizarre gesprek gedraaid.”
Hij vervolgt over de Vrijdag Freaknacht: "Giel en ik waren compleet stuk van wat ons, live op de radio, was overkomen. De rest van de nacht heb ik opgedragen aan Otto. Als hij de waarheid heeft gesproken, is hij dus inmiddels overleden. Of het waar is of niet: het was een zeer, zeer bijzondere nacht die ik mij voor altijd zal blijven herinneren. Otto, rest in peace!”
Wellicht is het handiger voor dagbladen om die Otto, diens familie en/of de genoemde advertentie eens proberen te achterhalen in plaats van dramatische verhalen over Giel en Gerard te plaatsen... Als 't niet waar blijkt te zijn, slaat dit soort artikelen he-le-maal nergens op...
  zondag 5 oktober 2008 @ 21:05:26 #111
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_62157143
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:57 schreef PiRANiA het volgende:
Ik geloof er wel in...
Toch tvp voor als er nog wat boven water komt..
Binnen een week weten we wel wat er is gebeurd voorspel ik
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  zondag 5 oktober 2008 @ 21:11:56 #112
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_62157359
http://nl.youtube.com/comment_servlet?all_comments&v=F6xpCtKjLGs&fromurl=/watch%3Fv%3DF6xpCtKjLGs
quote:
marielle32 (8 uur geleden)

Even voor allemaal Dit is geen grapje. Otto is mijn neefje. En hij wilde dit heel graag. Sorry mannen van 3 FM dat het zo koud op jullie dak kwam.
  zondag 5 oktober 2008 @ 21:12:28 #113
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_62157380
zo moeilijk is het er niet om in de uitzending te komen. heb er al meerdere malen aan de lijn gehangen met giel en of gerard ( of allebij )
pi_62157571
quote:
bastje (8 hours ago)

Gecondoleert met je neef...

toen ik het filmpje zag wist ik in het begin even niet hoe het zat, ik zat meteen al met de conclusie van wat een klootzakken op 3fm....
maar zij dachten uiteraard dat het een grap was..
ik heb met jullie te doen.

groetjes, Bas
  Redactie Frontpage zondag 5 oktober 2008 @ 21:19:53 #115
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_62157599
quote:
Zou t deze zijn?
http://www.babybytes.nl/vip-reacties/marielle32

http://partyflock.nl/user/12178:marielle32.html

Opvallend is dat een van de PF vrienden een 19-jarige is die Ga es Dood heet
http://partyflock.nl/user/213696:Ga_Es_Dood.html
pi_62157645
Met de comments onder het Youtube filmpje is inmiddels een condoleance register geworden
pi_62157706
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 21:19 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Zou t deze zijn?
http://www.babybytes.nl/vip-reacties/marielle32
Hmm
Er staat echt helemaal niets over haar neef op dat profiel...
  Redactie Frontpage zondag 5 oktober 2008 @ 21:24:25 #118
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_62157766
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 21:22 schreef Jonathon het volgende:

[..]

Hmm

Een van de PF vrienden van haar

http://partyflock.nl/user/213696:Ga_Es_Dood.html
pi_62157780
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 21:22 schreef Jonathon het volgende:

[..]

Hmm
http://manuelle32.hyves.nl/

Hier ook niet, als dit de goeie is.
  Redactie Frontpage zondag 5 oktober 2008 @ 21:26:42 #120
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_62157844
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 21:24 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

http://manuelle32.hyves.nl/

Hier ook niet, als dit de goeie is.
Het is dezelfde vrouw als bij PF en dat babyforum