wanneer denk je ongeveer?quote:Op zaterdag 15 november 2008 23:52 schreef Falco het volgende:
6. Blade Runner vs. Shaolin Si (The Shaolin Temple)
Meer updates zijn in de maak!
Dat helpt de minder bekende film ontzettend.! Iemand die de onbekende film ook heeft gezien zal doorgaans ook een andere voorkeur hebben. Je gaat niet zo maar even naar een onbekende film kijken zonder goed te bekijken waar de film over gaat of een zekere affiniteit voor het genre film.quote:
Dat blijft een eindeloze discussie. Toch zou het fijn zijn als iedereen zich aan die regel houdt. Het ondersteuningsprincipe is niet voor niks in het leven geroepen. Hoewel het quotum wat mij betreft meestal te laag is.quote:Op dinsdag 18 november 2008 02:22 schreef Fokski het volgende:
[..]
Dat helpt de minder bekende film ontzettend.! Iemand die de onbekende film ook heeft gezien zal doorgaans ook een andere voorkeur hebben. Je gaat niet zo maar even naar een onbekende film kijken zonder goed te bekijken waar de film over gaat of een zekere affiniteit voor het genre film.
Sorry maar als een film waar ik een dusdanige waardering voor heb in het rijtje staat zal ik daar de voorkeur voor geven boven een film die ik niet gezien heb.
Leuk voor je. Hierbij tel ik je stemmen dus niet mee. De discussie hierover is al talloze malen gevoerd. Uiteindelijk kan je nou eenmaal alleen echt bepalen welke film beter is als je ze allebei gezien hebt en niet door vooronderstelde meningen over een film.quote:Op dinsdag 18 november 2008 02:22 schreef Fokski het volgende:
[..]
Dat helpt de minder bekende film ontzettend.! Iemand die de onbekende film ook heeft gezien zal doorgaans ook een andere voorkeur hebben. Je gaat niet zo maar even naar een onbekende film kijken zonder goed te bekijken waar de film over gaat of een zekere affiniteit voor het genre film.
Sorry maar als een film waar ik een dusdanige waardering voor heb in het rijtje staat zal ik daar de voorkeur voor geven boven een film die ik niet gezien heb.
ik vond het nodig om mijn beklag te doen nog voor ik zag welke films er waren. Ik heb op alle films waar ik gestemd heb gezien.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Leuk voor je. Hierbij tel ik je stemmen dus niet mee. De discussie hierover is al talloze malen gevoerd. Uiteindelijk kan je nou eenmaal alleen echt bepalen welke film beter is als je ze allebei gezien hebt en niet door vooronderstelde meningen over een film.
Ik zag het ondersteuningsprincipe over het hoofd en dat doet inderdaad een hoop goed zeker in dit soort gelimiteerde tournaments (specifiek jaar) maar je zal maar net twee fok-leden hebben die lid zijn van de Bhabhi Dian Choorian-club.quote:Op dinsdag 18 november 2008 05:16 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat blijft een eindeloze discussie. Toch zou het fijn zijn als iedereen zich aan die regel houdt. Het ondersteuningsprincipe is niet voor niks in het leven geroepen. Hoewel het quotum wat mij betreft meestal te laag is.
Daarnaast vinden veel mensen het leuk om door zo'n tournament in aanraking te komen met films die ze misschien normaal niet zouden bekijken. Als er een aantal mensen helemaal wild waren van Bhabhi Dian Choorian, dan weet ik zeker dat een aantal mensen hier die film gaat bekijken.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:41 schreef Fokski het volgende:
[..]
Ik zag het ondersteuningsprincipe over het hoofd en dat doet inderdaad een hoop goed zeker in dit soort gelimiteerde tournaments (specifiek jaar) maar je zal maar net twee fok-leden hebben die lid zijn van de Bhabhi Dian Choorian-club.Ach waar heb ik het ook over, dit soort tournaments is gewoon voor een beetje vermaak. Ik moet het niet zo serieus nemen natuurlijk.
Ok. Ik zal je stemmen wel mee tellen. Je hebt zeker wel een punt. Maar het gevaar is dat het anders te snel een populariteits wedstrijd wordt.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:37 schreef Fokski het volgende:
[..]
ik vond het nodig om mijn beklag te doen nog voor ik zag welke films er waren. Ik heb op alle films waar ik gestemd heb gezien.
Het punt is echter niet of de ene film beter is dan de ander want dat is niet objectief te meten, het punt is dat de groep die beslist en beide films kent totaal kan verschillen van de gangbare kijker, zeker in het geval van een paring van een bekende en minder bekende film. Er is vaak een goede reden waarom sommige films niet naar boven drijven omdat ze door een kleinere groep gewaardeerd worden.
Geloof mij maar dat er genoeg zijn die stemmen op paren die ze niet kennen want anders zou ik de volgende keer Bhabhi Dian Choorian tippen om welke gerenomeerde film in de hele decennia te verslaan. Nee, niemand die dan gaat kijken naar het genre: musical, de taal en het imdb cijfer om toch het voordeel te geven aan een Blade Runner, The Shining of Star Wars. Je gelooft toch niet dat wanneer ik de enige ben die Bhabhi Dian Choorian heb gezien dat het elke ronde met 1-0 behoort te winnen?![]()
Nu zal dat grotendeels overwonnen zijn doordat een hoop films vrij bekend zijn maar de enige manier waarop dit soort tournamenten enigzins werken is omdat men geregeld vooronderstellingen maakt bij sommige films. Zelfs bij het vergelijken van twee films die je wel gezien heb kan de situatie van het bekijken van invloed zijn (bioscoop, thuis, bij vrienden, dit jaar of 10 jaar geleden, welke bui je bent ect.). Maar goed je kan mijn opvattingen hierover niet delen noch mijn argumenten inzien dus wat maakt het uit.
Inderdaad, ik snap Koyaanisqatsi gewoon niet als film. Ik kom er gewoon niet doorheen. Wellicht leuk als videobehang wanneer je met andere zaken bezig bent maar als film heb ik er moeite mee. De muziek is degelijk maar het lijkt er meer op alsof Koyaanisqatsi gewoon het begin van menig film (muziek en omgeving, eventueel met de casting) uitgerekt is tot speelfilmlengte.quote:Op maandag 1 december 2008 21:50 schreef Mike het volgende:
* De Halve Finales
1. Blade Runner vs. Koyaanisqatsi Het heeft lang genoeg geduurd met dat Koyaanisqatsi![]()
Als je bij een film in slaap valt, lijkt me dat een prima reden om er tegen te stemmen.quote:Op maandag 1 december 2008 22:58 schreef Doff het volgende:
2. The Thing vs. Fanny och Alexander
En ik heb alleen een stuk van die Koyablabla gezien, maar flikkerde in slaap ofzo.
Of voor, afhankelijk van welk doel je hebt als je een film bekijkt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Als je bij een film in slaap valt, lijkt me dat een prima reden om er tegen te stemmen.
Je plaatje is stuk, maar ook ik ga voor Blade Runnerquote:Op dinsdag 9 december 2008 17:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
zelf ga ik zonder twijfel voor:
[ afbeelding ]
Blade Runner wordt anders doorgaans toch net iets beter gewaardeerd dan the Thing en het is ook de bekendere film, dus ik weet niet hoe je erbij komt dat iedereen weet dat the Thing de betere film is. Ik zeg niet dat het ongelofelijk is maar het is toch verrassend dat The Thing hier dik aan de leiding staat.quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:43 schreef RuneRose het volgende:
Iedereen weet toch dat the Thing de betere film is. Zo verrassend is het volgens mij niet. Daarmee zeg ik niet dat Blade Runner slecht is hoor.
Precies. Dat vind ik dus ook.quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:42 schreef Fokski het volgende:
[..]
Blade Runner wordt anders doorgaans toch net iets beter gewaardeerd dan the Thing en het is ook de bekendere film, dus ik weet niet hoe je erbij komt dat iedereen weet dat the Thing de betere film is. Ik zeg niet dat het ongelofelijk is maar het is toch verrassend dat The Thing hier dik aan de leiding staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |