5 jaar terug heb ik mijn doldwaze, eigenwijze zeer lieve pluizebol

Jikke

weggehaald bij der vorige eigenaars. We waren al een tijdje op zoek naar een Hollandse Schapendoes en kwamen via marktplaats terecht bij Jikke een pup van 7 mnd oud. Afspraak gemaakt en daar aangekomen kreeg ik de schrik van mijn leven...... Die lieve Jikke, totaal onverzorgd, vacht in de klit en achtjes uitgelopen in de tuin van verveling en omdat ze het huis niet inmocht. Ik heb mijn ex aangekeken en na controle van gebit en oren besloten om haar van die mensen te kopen en te kijken wat er nog te redden viel. Na aankoop hebben we der papieren nagekeken en toen bleek dat ze een paar dagen later 1 jaar zou worden hmmzzzz.

We zijn direct doorgereden naar de dierenarts en die heeft haar helemaal nagekeken. Ze zat onder vlooien, was schijnzwanger, zwaar verwaarloosd en ruim 7 kilo onder haar gewicht

We hebben haar kaalgeschoren (borstelen was niet te doen) en haar op krachtvoer gezet. We hebben een vermoeden dat ze mishandeld is door een man aangezien ze voor sommige mannen met een bepaald postuur wel in de grond wil kruipen. Binnen een jaar had ik haar weer op gewicht, haar vacht zag er weer op en top uit en ik? Ik had/heb de liefste hond van de heeeeeeeeeeeeeele wereld
Nu mijn blunder
3 jaar terug wilde ik ff een brief op de post doen. Ik had de hond opgehaald bij mijn ouders en die zat rustig achterin de auto. Gestopt bij de brievenbus, auto in zijn vrij, motor laten lopen en ik stap uit. Ik kijk om me heen en zie dat de schilders eindelijk zijn begonnen met het renoveren van de buitenkant van de woning, blij met het vooruitzicht dat ik dan ook snel aan de beurt ben stap ik op de brievenbus af en gooi de brief erin

Ik loop terug en Jikke springt van enthousiasme op de voorstoel van de passagier en springt tegen het raam. Ik loop naar de bestuurderskant en daar gebeurt hetzelfde tafereel alleen hoorde ik bij deze *klik*

In mijn achterhoofd houdend dat *klik* meestal niet zo'n goed teken is, probeer ik de deur open te doen maar je raad het al......... Op slot

Daar sta je dan, hond in de auto met draaiende motor en ik erbuiten

Mijn buurvrouw gebeld of zij nog oplossingen had, niet dus

Schilders kwamen kijken of zij een oplossingen hadden, ook niet

Reserve sleutel..... nope

De buuf had een idee, zij hondenkoekjes opgehaald deze voor het raam gehouden zodat de hond zou happen en dan per ongeluk het knopje mee zou happen naar boven maar dit leverde ook niets op

Toen kwam mijn reddende engel, nooit gedacht dat ik nog zooooo blij zou zijn met een auto inbreker

Mijn oud klasgenoot kwam langsrijden en had al regelmatig voor dit soort dingen gezeten...... hem laten stoppen en gevraagd of ie alsjeblieft mijn auto kon losbreken

Het duurde welgeteld 1.5 minuut en daar kwam de hond naar buiten stuiven

Pfff ben nog nooit zo blij geweest
Hieronder de dader... ow enneuhh 1 advies.... laat nooit je hond achter in een auto met draaiende auto als je geen reservesleutels hebt