off topicquote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:33 schreef k_man het volgende:
En je hebt een secretaresse die je brieven redigeert, hoop ik.
Ah, je bedoelde dus de opgenomen vakantiedagen, die willen inderdaad nog wel eens verschillen in opgebouwde vakantiedagenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:40 schreef ICTsenior het volgende:
20 is inderdaad het wettelijk minimum, echter over de laatste 3 jaar kom ik gemiddeld aan 14 dagen. Liever 14 dagen vrij met telefoon uit en gezellig genieten met me gezin van de vakantie. Dan 20 dagen met de telefoon aan en om de tijd een nieuw belletje beantwoorden
Dat heet tegenwoordig een management assistentequote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:33 schreef k_man het volgende:
En je hebt een secretaresse die je brieven redigeert, hoop ik.
Dit is echt bizar hoog. Kan ik nauwelijks geloven. NETTO salarissen van gemiddeld zo'n 3000 euro per maand, maar de laagste rond de 2100-2200 per maand na 5 jaar werkervaring?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:21 schreef DaanVv het volgende:
http://mens-en-samenlevin(...)bo-of-wo-studie.html
In die link staat een artikel over salarissen 1 jaar na studie en 5 jaar na studie. Misschien wel interessant.
Dat is altijd zo met die waardeloze onderzoeken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit is echt bizar hoog. Kan ik nauwelijks geloven. NETTO salarissen van gemiddeld zo'n 3000 euro per maand, maar de laagste rond de 2100-2200 per maand na 5 jaar werkervaring?
Heel vaag dit.
Ik moet ook altijd even slikken als ik zie dat iemand met een pretstudie bakken met geld binnen haalt. Helemaal gelogen kan het toch niet zijn denk je dan..quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat is altijd zo met die waardeloze onderzoeken.
Het hoeft ook niet gelogen te zijn. Maar veel onderzoeken zijn gewoon niet representatief. De meeste onderzoeken die ik gelezen hebt, houdt geen rekening mee met belangrijke factoren. Er worden verkeerde conclusies getrokken, dus ook een verkeerd beeld.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:37 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik moet ook altijd even slikken als ik zie dat iemand met een pretstudie bakken met geld binnen haalt. Helemaal gelogen kan het toch niet zijn denk je dan..
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:21 schreef DaanVv het volgende:
http://mens-en-samenlevin(...)bo-of-wo-studie.html
In die link staat een artikel over salarissen 1 jaar na studie en 5 jaar na studie. Misschien wel interessant.
Hetzelfde kan je zeggen van bv. de alom bekende Salariskompas van Intermediar. Dat ding geeft vaak een veel te lage indicatie van het salaris. Het beste lijkt mij toch aan anderen te vragen maar er wordt ook gelogen volgens mij.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat is altijd zo met die waardeloze onderzoeken.
http://www.luchtverkeersl(...)156/returnPage/3685/quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:49 schreef Surferboy het volgende:
Heb nergens gezegd dat het een simpele baan is, maar...
Je hebt géén schulden, je werkt idd onregelmatig...maar wel veel minder uren dan de gemiddelde Nederlander, meer werken (voor zover ik weet) alleen als je dat wil, en heb persoonlijk nog nooit over een Verkeersleider gehoord die jong is overleden als gevolg van zijn werk!
As for me:
1) bedrijfstak: luchtvaart
2) functie: airtrafficcontroller in opleiding
3) leeftijd: 21
4) aantal uren: officieel 38, in werkelijkheid 25-30
5) vakantiedagen: zou het niet weten
6) 13e maand: gedeeltelijk nu (rond de 60%) groeiend naar volledig in 2011
7) bruto maandsalaris: ongeveer 3000 plus ongeveer 11% onregelmatigheidstoeslag
8) netto maandsalaris: ongeveer 2350
9) goodies: pensioen op 58, betaalde superleuke opleiding, fitnessruimte etc..
Je kunt het, of je kunt het niet en dat weet je niet aan het begin van de opleiding. Daar heeft havo of vwo niks mee te maken.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 01:39 schreef king_of_the_night het volgende:
Uit interesse:
- Ervaar je de opleiding als moeilijk of makkelijk? En daarmee samenhangend: heb je havo of vwo gedaan?
Als je het niet leuk vindt merk je dat snel genoeg doordat je motivatie afneemt en dan zul je afgetest worden. Je hebt geen studieschuld.quote:- Als je na een jaar het niet meer leuk vindt, dan kun je dus niet onder de studieschuld uitkomen (teruegbetalingsclausule)?
Studieschuld bestaat hier niet. Aangezien de studie volledig betaalt wordt. Er is alleen een regeling die ingaat als je de gehele opleiding hebt afgemaakt en je dan binnen een paar jaar weggaat, je een vergoeding moet betalen. Maar dat is maar een fractie van de werkelijke studiekosten.quote:- Als je bijv. slecht bent in wiskunde en daardoor alelen onvoldoendes haalt, schoppen ze je dan eraf? Wederom, heb ej dan ok een studieschuld?
Bij een topkantoor is dit zeker mogelijk, maar of dit nou het gemiddelde is betwijfel ik..quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:28 schreef bananamen het volgende:
[..]
Vaag onderzoek!
Als je bv. kijkt in de tabel Top 10 hoogste inkomens WO studie, dan zie je dat een fiscalist en een diergeneeskundige beide 11% verdienen dan een jurist Nederlands recht. Maar toch verdient de fiscalist 2200 euro en de diergeneeskundige 'slechts' 1925 euro. Vanwaar dit verschil dan? Wat verdient dan die jurist NL recht? Kan hieruit niet opgemaakt worden..
Verder zou een fiscalist gemiddeld 2200 euro netto verdienen met 1.5 jaar werkervaring en 3600 euro met 5 jaar werkervaring. Hij zou dus een gemiddelde netto salarisstijging van 400 euro per jaar hebben. Dit dus voor een doorsnee fiscalist. Kan dit kloppen??? Lijkt mij toch sterk..
Ok, dat wilde ik effe wetenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:00 schreef Sandyman het volgende:
Er is alleen een regeling die ingaat als je de gehele opleiding hebt afgemaakt en je dan binnen een paar jaar weggaat, je een vergoeding moet betalen. Maar dat is maar een fractie van de werkelijke studiekosten.
Met radiologie kan je juist kruiwagens geld naar binnen rijden, dus jouw tijd komt nog welquote:Op zondag 5 oktober 2008 20:10 schreef korsow het volgende:
[..]
Net een paar jaar (verplicht) onderzoek gedaan (met salarisje van 2300 euro bruto per maand) om zo een opleidingsplek te bemachtigen. Nu sinds 3 maanden met de opleiding radiologie begonnen en je begint gewoon lekker in de laagste schaal van arts-assistenten, ondanks dat je al 5 jaar arts bent en ongeacht je leeftijd. Wat betreft die net afgestudeerde assistent kinderarts... die is niet in opleiding en krijgt dus een anios salaris (vandaar dat het zo hoog is) en zit misschien in een of ander perifeer ziekenhuis waar ze moeilijk aan personeel komen.
Doe je netjes, met 21.quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:07 schreef Cowa het volgende:
1. Bedrijfstak: energie (nuts)
2 : Functie: Werktuigkundige (kerncentrale)
3: Leeftijd: 21
4 : Aantal uren per week: 33,6 (5 ploegen dienst + 1 dagdienst week)
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: nee, 8 % vakantiegeld, eindejaarsuitkering, kerstgratificatie
7 : Bruto maand salaris: 2950
8 : Netto maand salaris: 2100
9: Overuren betaald: Ja of tijd voor tijd
10 : Werkervaring: 1 Jaar
11 : Goodies : 20% van de totale energie rekening aftrekken en natuurlijk gewoon reiskosten vergoeding,
opleidingen worden betaald
12: opleiding: MBO
5 ploegendienst he, weet niet of je daar zo blij mee moet zijn. Heeft ook wel zijn voordelen, maar bij voorkeur niet.quote:
ik heb er juist voor gekozen en dat heeft ook zo ze redenen je werkt maar 33,6 uur in de week. weekend van 4 dagen en ben totaal geen ochtend mens en zo moet ik maar 2 keer in 11 dagen vroeg me bed uit.quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:56 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
5 ploegendienst he, weet niet of je daar zo blij mee moet zijn. Heeft ook wel zijn voordelen, maar bij voorkeur niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |