abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62587882
Ten eerste even mijn excusses voor me late reactie maar ik was even een dag weg van huis. Mijn span-of-control op dit moment is dat een zeer moeilijke vraag. Er worden in Asia and the USA op dit moment 2 nieuwe vestigingen geopend dus heb op dit moment met veel meer mensen te maken dan normaler tijd. Eenmaal als alles weer op de rail is zijn er ongeveer 15 mensen die direct aan mijn rapporteren waarover ik weer stuur. Die 15 managers hebben natuurlijk weer mensen onder hun etc. hiėrarchische niveaus je snapt wat ik bedoel. In totaal werken er 6500 mensen bij het bedrijf. Nu zullen er vast reactie volgen waarom iemand met een executive positie in een bedrijf met 6500 mensen zo`n salaris heeft. Ik heb er voor gekozen om na mijn promotie dit salaris te houden en niet die van de vorige CEO te handhaven. Waarom? Salaris is ruim voldoende en met het recente gedoe rond topsalarissen leek me het een zeer wijs besluit:P
pi_62588102
20 is inderdaad het wettelijk minimum, echter over de laatste 3 jaar kom ik gemiddeld aan 14 dagen. Liever 14 dagen vrij met telefoon uit en gezellig genieten met me gezin van de vakantie. Dan 20 dagen met de telefoon aan en om de tijd een nieuw belletje beantwoorden
pi_62589326
En je hebt een secretaresse die je brieven redigeert, hoop ik.
pi_62603069
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:33 schreef k_man het volgende:
off topic
en die is lekker hoop ik!
pi_62604986
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:40 schreef ICTsenior het volgende:
20 is inderdaad het wettelijk minimum, echter over de laatste 3 jaar kom ik gemiddeld aan 14 dagen. Liever 14 dagen vrij met telefoon uit en gezellig genieten met me gezin van de vakantie. Dan 20 dagen met de telefoon aan en om de tijd een nieuw belletje beantwoorden
Ah, je bedoelde dus de opgenomen vakantiedagen, die willen inderdaad nog wel eens verschillen in opgebouwde vakantiedagen .
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_62604996
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:33 schreef k_man het volgende:
Dat heet tegenwoordig een management assistente
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_62647293
http://mens-en-samenlevin(...)bo-of-wo-studie.html

In die link staat een artikel over salarissen 1 jaar na studie en 5 jaar na studie. Misschien wel interessant.
pi_62647410
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 17:21 schreef DaanVv het volgende:

In die link staat een artikel over salarissen 1 jaar na studie en 5 jaar na studie. Misschien wel interessant.
Dit is echt bizar hoog. Kan ik nauwelijks geloven. NETTO salarissen van gemiddeld zo'n 3000 euro per maand, maar de laagste rond de 2100-2200 per maand na 5 jaar werkervaring?

Heel vaag dit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_62650914
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 17:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit is echt bizar hoog. Kan ik nauwelijks geloven. NETTO salarissen van gemiddeld zo'n 3000 euro per maand, maar de laagste rond de 2100-2200 per maand na 5 jaar werkervaring?

Heel vaag dit.
Dat is altijd zo met die waardeloze onderzoeken.
pi_62653445
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik moet ook altijd even slikken als ik zie dat iemand met een pretstudie bakken met geld binnen haalt. Helemaal gelogen kan het toch niet zijn denk je dan..
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_62655894
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 21:37 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik moet ook altijd even slikken als ik zie dat iemand met een pretstudie bakken met geld binnen haalt. Helemaal gelogen kan het toch niet zijn denk je dan..
Het hoeft ook niet gelogen te zijn. Maar veel onderzoeken zijn gewoon niet representatief. De meeste onderzoeken die ik gelezen hebt, houdt geen rekening mee met belangrijke factoren. Er worden verkeerde conclusies getrokken, dus ook een verkeerd beeld.

Om maar een voorbeeld te noemen. Sommige onderzoeken zeggen dat GSM-masten schadelijk zijn voor de gezondheid, terwijl andere onderzoeken beweren dat het niet zo is. Wat is nou de waarheid? Het is nogal een cruciaal verschil of het nou schadelijk is, of niet.

Dat geldt zeker ook voor dit onderzoek. Wat mij bijvoorbeeld opviel is het salarisniveau van de HBO Accountancy. Kijk vervolgens eens naar de bedragen. Zij noemen deze bedragen slecht. Wat ik dus niet kan begrijpen. Het percentage is ook onbegrijpelijk, omdat overuren van startende HBO-Accountants gewoon worden betaald. Let op de details, het onderzoek is erg onduidelijk.
pi_62657878
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 17:21 schreef DaanVv het volgende:

Vaag onderzoek!

Als je bv. kijkt in de tabel Top 10 hoogste inkomens WO studie, dan zie je dat een fiscalist en een diergeneeskundige beide 11% verdienen dan een jurist Nederlands recht. Maar toch verdient de fiscalist 2200 euro en de diergeneeskundige 'slechts' 1925 euro. Vanwaar dit verschil dan? Wat verdient dan die jurist NL recht? Kan hieruit niet opgemaakt worden..

Verder zou een fiscalist gemiddeld 2200 euro netto verdienen met 1.5 jaar werkervaring en 3600 euro met 5 jaar werkervaring. Hij zou dus een gemiddelde netto salarisstijging van 400 euro per jaar hebben. Dit dus voor een doorsnee fiscalist. Kan dit kloppen??? Lijkt mij toch sterk..
pi_62658116
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Hetzelfde kan je zeggen van bv. de alom bekende Salariskompas van Intermediar. Dat ding geeft vaak een veel te lage indicatie van het salaris. Het beste lijkt mij toch aan anderen te vragen maar er wordt ook gelogen volgens mij.

Een goeie indicatie zou kunnen zijn alle mogelijke data (salarissen) die te vinden zijn voor een bepaald beroep/functie (rekening houdend met de secundaire arbeidsvoorwaarden) bij elkaar nemen, het gemiddelde pakken en nog eens een standaardafwijking van 25% bij gooien. Maar ja, hierna weet je dus nog steeds bijna evenveel als ervoor, dus al met al weinig.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 01:39:58 #139
226416 king_of_the_night
Whitney,watch out!
pi_62659020
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:49 schreef Surferboy het volgende:
Heb nergens gezegd dat het een simpele baan is, maar...

Je hebt géén schulden, je werkt idd onregelmatig...maar wel veel minder uren dan de gemiddelde Nederlander, meer werken (voor zover ik weet) alleen als je dat wil, en heb persoonlijk nog nooit over een Verkeersleider gehoord die jong is overleden als gevolg van zijn werk!

As for me:

1) bedrijfstak: luchtvaart
2) functie: airtrafficcontroller in opleiding
3) leeftijd: 21
4) aantal uren: officieel 38, in werkelijkheid 25-30
5) vakantiedagen: zou het niet weten
6) 13e maand: gedeeltelijk nu (rond de 60%) groeiend naar volledig in 2011
7) bruto maandsalaris: ongeveer 3000 plus ongeveer 11% onregelmatigheidstoeslag
8) netto maandsalaris: ongeveer 2350
9) goodies: pensioen op 58, betaalde superleuke opleiding, fitnessruimte etc..
http://www.luchtverkeersl(...)156/returnPage/3685/

BIj FAQ staat dat je begint met een salaris van 22000 en dat t salaris maar geleidelijk toeneemt.

Uit interesse:
- Ervaar je de opleiding als moeilijk of makkelijk? En daarmee samenhangend: heb je havo of vwo gedaan?
- Als je na een jaar het niet meer leuk vindt, dan kun je dus niet onder de studieschuld uitkomen (teruegbetalingsclausule)?
- Als je bijv. slecht bent in wiskunde en daardoor alelen onvoldoendes haalt, schoppen ze je dan eraf? Wederom, heb ej dan ok een studieschuld?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rZ8lto5ljhQ[/youtube]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:00:45 #140
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_62663180
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 01:39 schreef king_of_the_night het volgende:
Uit interesse:
- Ervaar je de opleiding als moeilijk of makkelijk? En daarmee samenhangend: heb je havo of vwo gedaan?
Je kunt het, of je kunt het niet en dat weet je niet aan het begin van de opleiding. Daar heeft havo of vwo niks mee te maken.
quote:
- Als je na een jaar het niet meer leuk vindt, dan kun je dus niet onder de studieschuld uitkomen (teruegbetalingsclausule)?
Als je het niet leuk vindt merk je dat snel genoeg doordat je motivatie afneemt en dan zul je afgetest worden. Je hebt geen studieschuld.
quote:
- Als je bijv. slecht bent in wiskunde en daardoor alelen onvoldoendes haalt, schoppen ze je dan eraf? Wederom, heb ej dan ok een studieschuld?
Studieschuld bestaat hier niet. Aangezien de studie volledig betaalt wordt. Er is alleen een regeling die ingaat als je de gehele opleiding hebt afgemaakt en je dan binnen een paar jaar weggaat, je een vergoeding moet betalen. Maar dat is maar een fractie van de werkelijke studiekosten.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_62663552
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 00:28 schreef bananamen het volgende:

[..]

Vaag onderzoek!

Als je bv. kijkt in de tabel Top 10 hoogste inkomens WO studie, dan zie je dat een fiscalist en een diergeneeskundige beide 11% verdienen dan een jurist Nederlands recht. Maar toch verdient de fiscalist 2200 euro en de diergeneeskundige 'slechts' 1925 euro. Vanwaar dit verschil dan? Wat verdient dan die jurist NL recht? Kan hieruit niet opgemaakt worden..

Verder zou een fiscalist gemiddeld 2200 euro netto verdienen met 1.5 jaar werkervaring en 3600 euro met 5 jaar werkervaring. Hij zou dus een gemiddelde netto salarisstijging van 400 euro per jaar hebben. Dit dus voor een doorsnee fiscalist. Kan dit kloppen??? Lijkt mij toch sterk..
Bij een topkantoor is dit zeker mogelijk, maar of dit nou het gemiddelde is betwijfel ik..
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:10:58 #142
226416 king_of_the_night
Whitney,watch out!
pi_62664449
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:00 schreef Sandyman het volgende:

Er is alleen een regeling die ingaat als je de gehele opleiding hebt afgemaakt en je dan binnen een paar jaar weggaat, je een vergoeding moet betalen. Maar dat is maar een fractie van de werkelijke studiekosten.
Ok, dat wilde ik effe weten
pi_62670442
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:10 schreef korsow het volgende:

[..]

Net een paar jaar (verplicht) onderzoek gedaan (met salarisje van 2300 euro bruto per maand) om zo een opleidingsplek te bemachtigen. Nu sinds 3 maanden met de opleiding radiologie begonnen en je begint gewoon lekker in de laagste schaal van arts-assistenten, ondanks dat je al 5 jaar arts bent en ongeacht je leeftijd. Wat betreft die net afgestudeerde assistent kinderarts... die is niet in opleiding en krijgt dus een anios salaris (vandaar dat het zo hoog is) en zit misschien in een of ander perifeer ziekenhuis waar ze moeilijk aan personeel komen.
Met radiologie kan je juist kruiwagens geld naar binnen rijden, dus jouw tijd komt nog wel
pi_62676200
1. Bedrijfstak: Consultancy
2 : Functie:Project Manager
3: Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : 13e maand: nee, 8 % vakantiegeld
7 : Bruto maand salaris: 3650
8 : Netto maand salaris: 2050 (lease bijtelling ..)
9: Overuren betaald: Nee, compenseren met vrije uren/dagen
10 : Werkervaring: 4 Jaar
11 : Goodies : Bonus (circa 1,5 maand salaris) Auto van de zaak incl. Brandstofpas, Smartphone, laptop, Onkostenvergoeding (120 euro), 100% pensioen,
12: opleiding: WO

[ Bericht 2% gewijzigd door dilbertd op 26-10-2008 09:25:23 ]
pi_62725278
1. Bedrijfstak: energie (nuts)
2 : Functie: Werktuigkundige (kerncentrale)
3: Leeftijd: 21
4 : Aantal uren per week: 33,6 (5 ploegen dienst + 1 dagdienst week)
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: nee, 8 % vakantiegeld, eindejaarsuitkering, kerstgratificatie
7 : Bruto maand salaris: 2950
8 : Netto maand salaris: 2100
9: Overuren betaald: Ja of tijd voor tijd
10 : Werkervaring: 1 Jaar
11 : Goodies : 20% van de totale energie rekening aftrekken en natuurlijk gewoon reiskosten vergoeding,
opleidingen worden betaald
12: opleiding: MBO
pi_62726487
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:07 schreef Cowa het volgende:
1. Bedrijfstak: energie (nuts)
2 : Functie: Werktuigkundige (kerncentrale)
3: Leeftijd: 21
4 : Aantal uren per week: 33,6 (5 ploegen dienst + 1 dagdienst week)
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: nee, 8 % vakantiegeld, eindejaarsuitkering, kerstgratificatie
7 : Bruto maand salaris: 2950
8 : Netto maand salaris: 2100
9: Overuren betaald: Ja of tijd voor tijd
10 : Werkervaring: 1 Jaar
11 : Goodies : 20% van de totale energie rekening aftrekken en natuurlijk gewoon reiskosten vergoeding,
opleidingen worden betaald
12: opleiding: MBO
Doe je netjes, met 21.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_62727077
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Doe je netjes, met 21.
5 ploegendienst he, weet niet of je daar zo blij mee moet zijn. Heeft ook wel zijn voordelen, maar bij voorkeur niet.
pi_62728866
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:56 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

5 ploegendienst he, weet niet of je daar zo blij mee moet zijn. Heeft ook wel zijn voordelen, maar bij voorkeur niet.
ik heb er juist voor gekozen en dat heeft ook zo ze redenen je werkt maar 33,6 uur in de week. weekend van 4 dagen en ben totaal geen ochtend mens en zo moet ik maar 2 keer in 11 dagen vroeg me bed uit.
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:22:00 #149
226416 king_of_the_night
Whitney,watch out!
pi_62732297
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Doe je netjes, met 21.
En met MBO
pi_62742826
1. Bedrijfstak: Kleinmetaal
2. Functie: Service-technicus E-installaties
3. Leeftijd: 31
4. Aantal uren per week: 40
5. Aantal vakantiedagen: 25 en 12 ADV
6. 13e maand: 8 % vakantiegeld, 3% winstuitkering
7. Bruto maand salaris: 2412
8. Netto maand salaris: minimaal 1700 (ligt aan aantal storingen)
9. Overuren betaald: Jep of tijd voor tijd, consignatievergoeding, kledinggeld, koffiegeld, chauffeursvergoeding etc etc
10. Werkervaring: 13 jaar
11. Goodies : Auto van de zaak maar niet prive rijden, telefoon, laptop, gereedschap, veel korting bij groothandel, opleidingen volledig betaald.
12. opleiding: MBO

in februari krijgen we 3% bij en binnenkort komt de beoordeling er weer aan, maar aangezien we er in feb dus al bij krijgen zullen we daarvoor wel niks bij krijgen verwacht ik zo... wat een voorspelbaar bedrijf toch....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')