abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62319825
Goede film
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62328965
http://www.thezeitgeistmovement.com/ is online.

De volgende quote is van de site geplukt, ter weerlegging van het idee dat mensen vatsig en lui en oninteressant zouden worden als ze niet zouden hoeven werken:
quote:
As an aside, it is important to point out that society today assumes a very negative posture towards humanity, retaining the belief that if human beings were not "required" to do something, they would just sit around, be lazy, and do nothing. This is absurd propaganda.

The notion of "leisure" is a monetary invention, created because of the oppressive, fascist basis of the employment institution itself. Laziness is, in fact, a form of rejection of the system. It is a quality that only exists due to the oppression and required servitude.
In a true society, there would be no such thing as the separation of "work and "leisure", for humans should be allowed to pursue whatever they feel is relevant. To put it a different way, consider the curiosity and interest of a child. He or she doesn't even know what money is...Do they need to be motivated by money to go out and explore/create? No. They have a personal interest and they pursue it without reward. In fact, the greatest contributors to our society, such as Einstein, Newton or Galileo, pursued what they did without any regard to money. They did it because they wanted to. The act of doing and contributing was their reward.
pi_62329178
Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ondanks dat er geen geld is gelden bepaalde economische principes nog steeds. Er is nog steeds een bepaalde "vraag" naar vers brood. Nu is 't zo dat de bakker om 3u snachts op staat om brood te bakken, die te verkopen en zo een inkomen te garanderen om zo zijn levensstandaard te verhogen. Wie gaat er straks om 3u snachts op staan om brood te bakken voor de mensen?!?

Ik geloof best dat er een heleboel geniale dingen gebeuren in een samenleving zonder geld, maar wie gaat de klotebaantjes opknappen?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62329484
Machines.

Het is belachelijk te denken dat we het eindstadium al hebben bereikt van alles wat technologisch mogelijk is. Net zo als men 200 jaar geleden zich niet kon voorstellen wat we nu allemaal hebben, kunnen wij niet voor mogelijk houden wat er over 200 jaar allemaal wel niet mogelijk is.
pi_62329768
bedenk hoe snel het de laatste 10-20 jaar gegaan is, kon je in 1995 voorstellen dat er beeldtelefoons zoals in back to the future ECHT zouden bestaan? Er is zelfs al technologie die de massa zich maar amper zou kunnen voorstellen, maar deze wordt alleen in winstbelang gebruikt door jawel, het leger..
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
pi_62329968
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:22 schreef PietjePuk007 het volgende:

Ondanks dat er geen geld is gelden bepaalde economische principes nog steeds. Er is nog steeds een bepaalde "vraag" naar vers brood. Nu is 't zo dat de bakker om 3u snachts op staat om brood te bakken, die te verkopen en zo een inkomen te garanderen om zo zijn levensstandaard te verhogen. Wie gaat er straks om 3u snachts op staan om brood te bakken voor de mensen?!?

Ik geloof best dat er een heleboel geniale dingen gebeuren in een samenleving zonder geld, maar wie gaat de klotebaantjes opknappen?
Als een samenleving geschetst zoals in de nieuwe zeitgeist werkelijkheid zou worden en we verlost zijn van dit achterlijke systeem, wil ik met alle liefde om 3 uur opstaan om brood voor je te gaan bakken
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
  zondag 12 oktober 2008 @ 17:03:18 #107
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62329994
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:02 schreef duymelijntje het volgende:
Als een samenleving geschetst zoals in de nieuwe zeitgeist werkelijkheid zou worden en we verlost zijn van dit achterlijke systeem, wil ik met alle liefde om 3 uur opstaan om brood voor je te gaan bakken
Ik heb nog nooit brood gebakken, ben wel benieuwd. Ik kom je wel helpen
Wat je vindt, ...
pi_62330000
Je moet er wat voor overhebben:)
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_62330069
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:03 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Denk dat dit het hele punt is, als mensen bereidt zijn iets voor elkaar over te hebben dan kan het uiteindelijk allemaal wel goed komen. Als we geen slaaf van de maatschappij meer zijn, het anders gaan aanpakken en elkaar een fijne wereld gunnen zijn mensen echt wel bereid om iets voor een ander te doen.
Ik vind het wel een mooi principe. Of klink ik nu wel heel erg als een hippie
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_62330219
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:37 schreef Moonlith het volgende:
Machines.

Het is belachelijk te denken dat we het eindstadium al hebben bereikt van alles wat technologisch mogelijk is. Net zo als men 200 jaar geleden zich niet kon voorstellen wat we nu allemaal hebben, kunnen wij niet voor mogelijk houden wat er over 200 jaar allemaal wel niet mogelijk is.
Ja, over een miljoen jaar hoeven we niks meer te doen en kan werkelijk "alles" automatisch. Dat is geen argument in de samenleving van nu. Wie gaat die machines maken dan? Wie maakt 't brood tot die tijd? Het gaat om 't principe dat er zaken moeten gebeuren die niemand leuk vindt. Hoe doe je dat in een samenleving waar niks "moet"?
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:03 schreef Da_Ripper het volgende:
, nu nog iemand vinden die kaas gaat maken en we zijn al een heel eind .
  zondag 12 oktober 2008 @ 17:26:54 #111
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62330514
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ja, over een miljoen jaar hoeven we niks meer te doen en kan werkelijk "alles" automatisch. Dat is geen argument in de samenleving van nu. Wie gaat die machines maken dan? Wie maakt 't brood tot die tijd? Het gaat om 't principe dat er zaken moeten gebeuren die niemand leuk vindt. Hoe doe je dat in een samenleving waar niks "moet"?
Miljoen jaar .... zolang zal het wel niet duren, en al helemaal niet als we vanaf nu de focus ook leggen op de ontwikkeling van technologie. Stop eens wat aandacht daarin en onderwijs het volk. Er heerst nu een te grote angst voor de wetenschap. Niet geheel onterecht want je geeft iets uit handen wat je dan maar 'toevertrouwd' aan een machine. En de geschiedenis leert ons dat dat meestal niet goed uitpakt omdat we het tot nu toe aan een ander mens hebben gegeven.
quote:
, nu nog iemand vinden die kaas gaat maken en we zijn al een heel eind .
Jij geen interesse om een keer te leren hoe kaas te maken en zo je bijdrage levert aan dit hippie-ontbijt?
Wat je vindt, ...
pi_62330682
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:26 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Miljoen jaar .... zolang zal het wel niet duren, en al helemaal niet als we vanaf nu de focus ook leggen op de ontwikkeling van technologie. Stop eens wat aandacht daarin en onderwijs het volk. Er heerst nu een te grote angst voor de wetenschap. Niet geheel onterecht want je geeft iets uit handen wat je dan maar 'toevertrouwd' aan een machine. En de geschiedenis leert ons dat dat meestal niet goed uitpakt omdat we het tot nu toe aan een ander mens hebben gegeven.
[..]

Jij geen interesse om een keer te leren hoe kaas te maken en zo je bijdrage levert aan dit hippie-ontbijt?
Een oom van mij heeft een aantal koeien, dus de melk heb ik al voor je
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:20:33 #113
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62332606
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:51 schreef Vedanta_veri het volgende:
bedenk hoe snel het de laatste 10-20 jaar gegaan is, kon je in 1995 voorstellen dat er beeldtelefoons zoals in back to the future ECHT zouden bestaan? Er is zelfs al technologie die de massa zich maar amper zou kunnen voorstellen, maar deze wordt alleen in winstbelang gebruikt door jawel, het leger..
of autos die zelf rijden als in knight rider

de techniek gaat echt loei snel... kijk naar 20 jaar geleden naar de computer. Toen hadden we nog computers met 640k en herculus oker geel. En spelletjes als pacman, sokoban, tetris en alley cat.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:26:04 #114
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62332695
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:06 schreef duymelijntje het volgende:

[..]

Denk dat dit het hele punt is, als mensen bereidt zijn iets voor elkaar over te hebben dan kan het uiteindelijk allemaal wel goed komen. Als we geen slaaf van de maatschappij meer zijn, het anders gaan aanpakken en elkaar een fijne wereld gunnen zijn mensen echt wel bereid om iets voor een ander te doen.
Ik vind het wel een mooi principe. Of klink ik nu wel heel erg als een hippie
Pay it forward principe
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:39:15 #115
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_62339874
tvp
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  maandag 13 oktober 2008 @ 01:23:17 #116
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62341490
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 01:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Pas het op het juiste moment toe en je bent mijn man...

Gebruik het om aandacht te trekken...
Wees eens eerlijk, denk je dat een redacteur nu echt gevoelig zal zijn voor een mailbom waarin een gratis online film wordt gepromoot? Dat vind ik wel erg naief. Die worden al doodgegooid met dit soort verzoekjes.

Zeitgeist verkondigt geen ultieme waarheid, verre van. De publieke omroep bijv maakt al kwalitatief betere programma's over dezelfde soort onderwerpen. Zo heeft VPRO's tegenlicht nu een thema lopen over energie, ze hadden daarvoor een thema over de veranderende economische situatie en ze hebben aardig wat afleveringen gemaakt over de maatschappij en de samenleving. Allemaal van hoger niveau dan zeitgeist te bieden heeft.
pi_62404097
Maar verder gebeurt er niets mee...
  woensdag 15 oktober 2008 @ 14:27:10 #118
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62404361
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 14:17 schreef Moonlith het volgende:
Maar verder gebeurt er niets mee...
Met wat?
  woensdag 15 oktober 2008 @ 15:15:47 #119
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62405836
'raising awareness', wat meer valt er te doen ...
Wat je vindt, ...
  donderdag 16 oktober 2008 @ 15:26:33 #120
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62435837
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 15:15 schreef Da_Ripper het volgende: 'raising awareness', wat meer valt er te doen ...

Bewustzijn scheppen is op meerdere manieren in te vullen...

Voor de meesten gaat dat niet verder dan het kijken van docu’s, het lezen van artikelen of sporadisch een boek, en hun mening verkonigen op internetfora. Die mensen doen het meer om zichzelf te bevredigen dan dat ze echt begaan zijn met ‘de zaak’. Het is toch vooral veilig vanachter de computer roepen dat je het er niet mee eens bent. Passief actievoeren dus.

Actief actievoeren zoals demonstraties bijwonen of er zelf een op touw zetten, je aansluiten bij een organisatie of een politieke partij is al van een heel andere orde en voor het gros van de voorgaande beschreven groep een te hoge drempel.

Ook kun je onderscheid maken tussen wie je nou bewust wilt maken: jezelf of wil je toch zoveel mogelijk anderen overtuigen van jouw denkbeelden. Mijn ervaring met zeitgeist adepten is dat het over het algemeen passieve bewustzijn verspreiders zijn.
pi_62435898
En terecht, Jehova's je tuin uitschoppen maar zelf wel iets gaan prediken waar niemand 100% zeker van kan zijn is ook zo hypocriet he .
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:49:31 #122
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_62438175
Ikzelf, verwijs mensen alleen naar dingen zoals Zeitgeist als ik merk dat ze daar actief naar zoeken. Ik weet het, een beetje makkelijk maar anders komt het gewoon niet over (als ik de deuren langs ga) maar anders zou ik mij wel een Jehova-getuige vinden ja.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  donderdag 16 oktober 2008 @ 17:02:18 #123
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62438527
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 15:26 schreef Terecht het volgende:
Voor de meesten gaat dat niet verder dan het kijken van docu’s, het lezen van artikelen of sporadisch een boek, en hun mening verkonigen op internetfora. Die mensen doen het meer om zichzelf te bevredigen dan dat ze echt begaan zijn met ‘de zaak’. Het is toch vooral veilig vanachter de computer roepen dat je het er niet mee eens bent. Passief actievoeren dus.
* guilty
Ben nu al een aantal keren tegen die figuurlijke lamp gelopen ... dat je bijv. een docu hebt gezien en het dan helemaal gepassioneerd en overtuigd het aan je omgeving begint te verkondigen --> wat op een gegeven moment toch weer voor dode-mans oren is.
Ik pak het tegenwoordig zo aan dat wanneer ik imo belangrijke/vitale info tegenkom ik dit probeer te integreren in mijn denkwijze/visie op het 'geheel' en dit eigenlijk pas uit irl in discussies wanneer ze opkomen.
Demonstraties enzo, sta ik wel voor open en vind het een goede zaak, maar inderdaad ik ook voel die drempel.
Dus mijn manier van 'awareness raisen' is misschien wat minder actief, maar hey ... :
een beter milieu begint toch ook bij jezelf?
de maatschappij ben jij!
je kan een mens niet veranderen als hij dat niet wil.
etc.
etc.
Wat je vindt, ...
pi_62950081
Wat kan ik doen om een bijdrage te leveren aan de ondertiteling? Zijn daar al mensen mee bezig?
Ik heb het addendum expres nog niet gekeken, omdat ik het meteen goed wil volgen en mijn Engels is niet goed genoeg om dit helemaal goed te begrijpen. Het zijn nogal onderwerpen die besproken worden, zeg!

http://www.nlondertitels.com/info/19935
pi_62952628
Zeitgeist /Addendum in een keer begrijpen is zelfs een afgestudeerde natuurkundige (een vriend van mij) niet aanbesteed hoor. Je kan het beter in grote lijnen proberen te volgen en dan de dingen die je niet begrijpt uitdiepen.
Die hele USA economie-verhaal begrijp ik nog nieteens een kwart van. Ik begrijp nog net dat het allemaal om monopoly-geld gaat waar iedereen belangen in heeft gekregen. En dus waarde. De waarde van dat papiergeld wordt ook al niet meer vertegenwoordigt met goud. Maar met ebzittingen. En daarnaast mogen een handjevol dubieuze mensen bijdrukken wat ze willen zonder eind. De burger is de eindklos die de virtuele schulden moet opvangen. Mensen als Bush profiteren als tussenpesoon van de hele hetze.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_63046569
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:22 schreef PietjePuk007 het volgende:

Je moest eens weten hoeveel vrijwillgers doen. En hoe goed dat kan voelen enkelt voor een etentje en de gezelligheid. Ik zou de mogelijkheid dus niet helemaal utsluiten. Maar voor de rest heb je wel een punt hoor. Ik zie niet zomaar iedereen zomaar voor niets zwaar werk verrichten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Man-E-Faces op 08-11-2008 01:54:20 ]
pi_63054011
Dat hoeft dan ook niet, zwaar werk doen de robots.
Verder is men vrij om de sterren te verkennen.
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
pi_63077465
zeer goeie documentaire. Deze maatschappij draait om winst, je leeft om te werken.

Materie is van iedereen, niemand behoort ervoor te betalen. Reguleren is het belangrijkste. Alles is van iedereen; DEEL en gebruik je talent ten behoeve van de mensheid.

En we zouden inderdaad al het "werk" door machines moeten laten doen, bouw een autonome brood bak fabriek en je bent voor de rest van je leven voorzien van vers brood
“Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.”
"There isn't any crisis. It's simply a crisis of ignorance."
pi_63078724
En toen werd die broodfabriek in 2029 'self aware'.
En hoe zit het met een vleesfabriek want niet iedereen verdraagt koolhydraten even goed!

Ik zie inderdaad meer en meer dat 'schaarste' mensen opjaagt. Om te bieden, kopen, nu te beslissen etcetera. En dat de economie en overheden inspelen op menselijke angsten en jagers-instincten. En ook ons territorium-gevoel. [kuch] Lastige Marokkanen[/kuch]
En is het niet zo, omdat we die jagers-instincten hebben, dat mensen toch een of andere vorm van arbeid nodig hebben waaraan we een tevreden gevoel kunnen overhouden? Dat maakt "de vangst" toch wat het is namelijk een prijs.
Wat moeten mensen dan doen als ze niet meer hoeven te werken voor het brood. Gaan ze dan weer massaal mooie grote torens bouwen met mekaar enzo. ZOdat als de Aliens komen dat ze zien wat voor prachtige dingen we hebben?

En als er geen concurentie meer is onder mekaar, met geld als spreekwoordelijk voorgehouden wortel. Hoe snel zal de IT-industrie dan nog doorontwikkelen? Wie wil er dan nog mooie films maken of mooie damesschoenen en andere trendy kleding ontwerpen? Wat wordt er dan verteld in fiilms dat toch altijd afspiegelt aan wat er in het echte leven afspeelt? Geen fims meer met complotten maar verhalen over mensen die naar het onbekende afreizen?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor een goed idee. k ben alleen altijd zeer cynisch over de denkwijzen en ideen van wetenschappers. Ze kunnen namelijk net zo zweverig zijn als de mensen die graancirkels aanbidden. Neem me niet kwalijk das een overtrokken vergelijking. Alle afgestudeerde natuurkundigen bijv. houden toch massaal van "Blade Runner" met die appocalyptishe ideen enzo? Hoe beinvloedt dat hun fantasie en onderzoek?

[ Bericht 20% gewijzigd door Man-E-Faces op 09-11-2008 17:30:59 ]
  Moderator zondag 9 november 2008 @ 17:31:45 #131
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_63079145
quote:
Op zondag 9 november 2008 17:16 schreef Man-E-Faces het volgende:
En toen werd die broodfabriek in 2029 'self aware'. En hoe zit het met een vleesfabriek want niet iedereen verdraagt koolhydraten even goed.

Ik zie inderdaad meer en meer dat 'schaarste' mensen opjaagt. Om te bieden, kopen, nu te beslissen etcetera. En dat de economie enoverheden inspelen op menselijke angsten en jagers-instincten. En ook ons gevoel voor territorium. [kuch] Lastige Marokkanen[/kuch]
En is het niet gewoon zo, omdat we jagers-instincten hebben, dat mensen toch een of andere vorm van arbeid nodig hebben waaraan ze een tevreden gevoel kunnen overhouden? Dat maakt "de vangst" toch wat het is, namelijk een prijs?
Wat moeten mensen dan doen als ze niet meer hoeven te werken voor het brood. Gaan ze dan weer massaal mooie grote torens bouwen met mekaar enzo?
Nu moeten we werken om te overleven. Tegenover dat werk staat een beloning, namelijk salaris. Als salaris niet meer nodig is omdat we alles wat we nodig hebben weten te automatiseren dan hoeven we niet meer te werken.

Werken geeft naar mijn idee nu, in ons huidige monetair economisch systeem, voldoening omdat er een beloning tegenover staat. Als alles geautomatiseerd is is er geen behoefte meer aan werk, en belangrijker iedereen kan krijgen wat hij wilt en we kunnen ons volledig gaan richten op het perfectioneren van de samenleving.

Zoals in de docu wordt gezegd staat geld de technologische vooruitgang in de weg.

Opzich ben ik het daar wel mee eens. Natuurlijk bevordert concurrentiestrijd de kwaliteit van een product (althans, zo zou het moeten zijn). Maar er zit wel een kern van waarheid in het voorbeeld wat in de docu wordt gegeven. We hadden al zoveel verder kunnen zijn met het gewin van schone energie maar dit wordt tegengewerkt door geld en/of grote oliemaatschappijen.

Het zal voorlopig wel allemaal toekomst muziek blijven omdat een voorwaarde voor het slagen van "The Venus Project" is dat de religies overboord gezet zouden moeten worden.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_63088653
Ik ben zelf van mening dat geloof belangrijk is voor mensen. Geloof zal je altijd blijven houden. En dan heb ik het niet perse over een godsdienstig geloof (met een afgod), of iets van boedhisme (Buddha beeldjes zijn niet echt een afgodsbeeld), iets van the secret, of zelfs het atheisme. Mensen hebben toch die spirituele anker nodig merk ik. Geloof roei je dus nooitt uit. Als we erin slagen alle geloof te verbannen, zal er vast wel weer een groep mensen een nieuw geloof beginnen. En er is altijd wel een extremist die zijn geloof en zijn volgelingen naar xtremen weet te trekken.
Een leider zijn of nodg hebben/alfa-beta en hierarchie zit ons allemaal in het bloed denk ik. Iemand volgen of laten volgen is wie we zijn. Namelijk sociale wezens. Anders zou de moderne slavernij met zijn slavendrijvende hierarchie en de hedendaagse economie ook niet werken. Ik vraag me dan ook af hoe dit wordt aangepakt volgens het Venus-model?
pi_63179655
tvp
pi_63180275
quote:
Op zondag 9 november 2008 17:31 schreef onlogisch het volgende:
Werken geeft naar mijn idee nu, in ons huidige monetair economisch systeem, voldoening omdat er een beloning tegenover staat. Als alles geautomatiseerd is is er geen behoefte meer aan werk, en belangrijker iedereen kan krijgen wat hij wilt en we kunnen ons volledig gaan richten op het perfectioneren van de samenleving.
Perfect klinkt ok. Onze huidige samenleving lijkt in veel opzichten ook wel perfect. Je kan namelijk doen wat je wil. Als het zonnig is ga je naar het strand en geniet je van een ijsje, meisje en het weer.
Schuilt in een perfecte samenleving zoals Het Venus-project juist niet een groot gevaar? Als alles te veilig is, gaan mensen 'slapen'.
In het heden is het bv. verre van perfect uiteraard, maar nu al heb je 'slapers' die zich van geen kwaad bewust zijn. Omdat ze nooit zijn geconfronteerd met enge overheids-maatregelen die niemand zou pikken. Terwijl deze maatregelen achter gesloten deuren toch worden goedgekeurd en doorgevoerd, ontgat het mensne totaal. Zelfs als je ze ermee confornteerd dat het zo is. Is dit niet gevaarlijk als een samenleving in een Venus-wereld een keer wel massaal in opstand meten komen?
Nu durven ze het al niet meer als er vrijheden worden afgepakt. Ze kunne alleen een beetje roepen.

Wat k wil zeggen is dat gezonde angst altijd goed is lijkt me. Nu wordt angst gebruikt door overheden om ons onze vrijheden vrijwillig op te laten geven. Het kan ook anders worden gebruikt namelijk door burgers steeds op hun hoede te laten zijn voor diezelfde overheden. Of op mensen die macht hebben.
pi_63218087
request for sticky
“Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.”
pi_63270487
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:29 schreef validname het volgende:
request for sticky
Request denied!

Zeitgeist is wel zowat the holy grail voor veel BNW'ers, maar het is niet de enige goede docu. Straks zitten we met 2500 sticky's of zo.
  zondag 16 november 2008 @ 20:14:07 #137
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_63271029
Je kunt een linkje plaatsen in Brave New Hyperlinks . Daarvoor is dat topic bedoeld dacht ik en het staat ook nog eens sticky .
pi_63273301
quote:
Op zondag 16 november 2008 20:14 schreef Terecht het volgende:
Je kunt een linkje plaatsen in Brave New Hyperlinks . Daarvoor is dat topic bedoeld dacht ik en het staat ook nog eens sticky .
bedankt voor de verwijzing,done
pi_63280651
Bovenaan de pagina, links naast "nieuw topic" zie je een plusje. Dat is om een draadje te "bookmarken".
  maandag 17 november 2008 @ 07:40:37 #140
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_63280662
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 16:54 schreef Lambiekje het volgende:
En dat is fout in de ogen van de CIA.

CIA doet niet aan oordelen, dat is voor de politieke leiders, CIA is de service dienst van de President.
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_63587655
Dikke vette aanrader:

VARA Zembla 'Bankgeheimen'

http://player.omroep.nl/?aflID=4766349
pi_64832034
Ik weet zeker dat mensen dit zullen interesseren maar ondertussen hebben de mensen van Zeitgeist eindelijk het forum online gegooid heb ik gemerkt...

http://thezeitgeistmovement.com/

dat wou ik even melden omdat er vast mensen geïnteresseerd erin zijn.
pi_64837545
Heb hem laatst nog gekeken en het blijft een geweldige docu

Er is alleen 1 ding dat nog duidelijk mist in het verhaal. Ze lijken te beweren dat als er een resource based economy komt, alle problemen vanzelf verdwijnen. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Mannen zullen nog steeds strijden om de mooie vrouwen en status zal daarom nog steeds belangrijk zijn en daarbij ook macht. Onze selfish genes hebben nog steeds een enorme macht over ons.

Een revolutie van de geest, een revolutie in de psychologie, dat is voor mij de eerste stap die gezet zal moeten worden. Ik zal hier niet over gaan uitwijden in dit topic. In R&P loopt daar al een leuk topic over. We zullen eerst ons eigen ego moeten overwinnen, voordat we echt kunnen gaan samenleven en onszelf een beschaving kunnen noemen.

In Zeitgeist Addendum wordt ook een aantal keer een volgens mij boedhistische wijze in beeld gebracht, J. Krishnamurti. De geheimen van de geest en daarmee de weg naar een verlichte samenleving worden vooral in het oorspronkelijke boedhisme heel helder naar voren gebracht. We zullen deze bron van wijsheid moeten gaan gebruiken in de 21e eeuw, willen we als soort overleven.

Ik vind het dus jammer dat in Zeitgeist Addendum hier nogal snel overheen wordt gestapt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_64837898
Een mooie ontwikkeling in de evolutie van de geest is dat aanzien en ambitie steeds minder belangrijk wordt voor de jongeren en jongvolwassenen. Wat steeds belangrijker wordt is de persoonlijke ontwikkeling.
Ik zie ook om me heen dat mijn vrienden niet echt waarde hechten aan geld. Ik denk/hoop dat we binnen 50 tot 100 jaar (2 tot 4 generaties) mondiaal inzien dat ons doel is om tevreden te zijn met onszelf. Dat klinkt misschien zweverig, maar het is vrij logisch imo. Alles wat we in ons leven doen, doen we om het onszelf zo aangenaam mogelijk te maken. De "struggle to survive" is zo oud als de mensheid zelf.
In dit perspectief zorgt het monetaire systeem ervoor dat we deze verbetering/veraangenaming focussen op onszelf. Het mooie van dit systeem is ook dat de illusie gecreeerd wordt dat "geld geven" gelijkstaat aan "goed doen". Maar wat heeft een uitgemergeld Afrikaantje aan euro's? Niks.
Al dit geld wat naar goede doelen gaat wordt via te lange en onnodige wegen omgezet in "drinkbaar water" en "lepravrije babies". Echter, alle middelen om deze hulp te geven bestaan ook zonder geld. Het geld gaat naar organisaties en bedrijven die de benodigde hulpmiddelen verkopen.

Oeps, ik liet even mijn gedachten de vrije loop Nouja, dit waren mijn nachtelijke two cents
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:35:31 #146
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64840828
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Er is alleen 1 ding dat nog duidelijk mist in het verhaal. Ze lijken te beweren dat als er een resource based economy komt, alle problemen vanzelf verdwijnen. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Mannen zullen nog steeds strijden om de mooie vrouwen en status zal daarom nog steeds belangrijk zijn en daarbij ook macht. Onze selfish genes hebben nog steeds een enorme macht over ons.
En wat als de maatschappij haar beeld van wat status is nou verplaatst van 'geld/macht hebben' naar kennis&ervaring hebben/gelukkig zijn -------> The Venus Project
Wat je vindt, ...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:04:26 #147
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_64846142
Hmmm, er klopt m.i. iets niet aan de social engineering die zeitgeist voorstelt. Doet me op de een of andere manier aan equilibrium denken. Het idee dat we momenteel slaaf zijn van onze maatschappelijke psyche, en dat als we die maar voldoende kneden vrijheid zullen ervaren is volgens mij een drogreden van jewelste. Ik kan het momenteel niet goed onder woorden brengen, ik zal er later wellicht wat uitgebreider op ingaan.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:05:03 #148
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_64846168
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Een revolutie van de geest, een revolutie in de psychologie, dat is voor mij de eerste stap die gezet zal moeten worden. Ik zal hier niet over gaan uitwijden in dit topic. In R&P loopt daar al een leuk topic over. We zullen eerst ons eigen ego moeten overwinnen, voordat we echt kunnen gaan samenleven en onszelf een beschaving kunnen noemen.
Heb je ook een linkje?
pi_64848868
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:04 schreef Terecht het volgende:
Hmmm, er klopt m.i. iets niet aan de social engineering die zeitgeist voorstelt. Doet me op de een of andere manier aan equilibrium denken. Het idee dat we momenteel slaaf zijn van onze maatschappelijke psyche, en dat als we die maar voldoende kneden vrijheid zullen ervaren is volgens mij een drogreden van jewelste. Ik kan het momenteel niet goed onder woorden brengen, ik zal er later wellicht wat uitgebreider op ingaan.
Equilibrium gaat over heel iets anders. Bij de film mag je geen 'gevoelens' hebben anders krijg je misschien ruzie met iemand want hij heeft een beter gezicht kan beter schilderen of weet ik veel wat.
pi_64865186
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:35 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

En wat als de maatschappij haar beeld van wat status is nou verplaatst van 'geld/macht hebben' naar kennis&ervaring hebben/gelukkig zijn -------> The Venus Project
Tja, genen willen twee dingen: Iemand die zorgt voor het kind en iemand met goede genen (vaak een soort van bad boy) die het kind verwerkt. Wanneer de laatste groep zich aanpast zal dat kunnen denk ik. Maar ik denk dan ook het die groep zal zijn die zich als laatste zal aanpassen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')