abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62319825
Goede film
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62328965
http://www.thezeitgeistmovement.com/ is online.

De volgende quote is van de site geplukt, ter weerlegging van het idee dat mensen vatsig en lui en oninteressant zouden worden als ze niet zouden hoeven werken:
quote:
As an aside, it is important to point out that society today assumes a very negative posture towards humanity, retaining the belief that if human beings were not "required" to do something, they would just sit around, be lazy, and do nothing. This is absurd propaganda.

The notion of "leisure" is a monetary invention, created because of the oppressive, fascist basis of the employment institution itself. Laziness is, in fact, a form of rejection of the system. It is a quality that only exists due to the oppression and required servitude.
In a true society, there would be no such thing as the separation of "work and "leisure", for humans should be allowed to pursue whatever they feel is relevant. To put it a different way, consider the curiosity and interest of a child. He or she doesn't even know what money is...Do they need to be motivated by money to go out and explore/create? No. They have a personal interest and they pursue it without reward. In fact, the greatest contributors to our society, such as Einstein, Newton or Galileo, pursued what they did without any regard to money. They did it because they wanted to. The act of doing and contributing was their reward.
pi_62329178
Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ondanks dat er geen geld is gelden bepaalde economische principes nog steeds. Er is nog steeds een bepaalde "vraag" naar vers brood. Nu is 't zo dat de bakker om 3u snachts op staat om brood te bakken, die te verkopen en zo een inkomen te garanderen om zo zijn levensstandaard te verhogen. Wie gaat er straks om 3u snachts op staan om brood te bakken voor de mensen?!?

Ik geloof best dat er een heleboel geniale dingen gebeuren in een samenleving zonder geld, maar wie gaat de klotebaantjes opknappen?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62329484
Machines.

Het is belachelijk te denken dat we het eindstadium al hebben bereikt van alles wat technologisch mogelijk is. Net zo als men 200 jaar geleden zich niet kon voorstellen wat we nu allemaal hebben, kunnen wij niet voor mogelijk houden wat er over 200 jaar allemaal wel niet mogelijk is.
pi_62329768
bedenk hoe snel het de laatste 10-20 jaar gegaan is, kon je in 1995 voorstellen dat er beeldtelefoons zoals in back to the future ECHT zouden bestaan? Er is zelfs al technologie die de massa zich maar amper zou kunnen voorstellen, maar deze wordt alleen in winstbelang gebruikt door jawel, het leger..
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
pi_62329968
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ondanks dat er geen geld is gelden bepaalde economische principes nog steeds. Er is nog steeds een bepaalde "vraag" naar vers brood. Nu is 't zo dat de bakker om 3u snachts op staat om brood te bakken, die te verkopen en zo een inkomen te garanderen om zo zijn levensstandaard te verhogen. Wie gaat er straks om 3u snachts op staan om brood te bakken voor de mensen?!?

Ik geloof best dat er een heleboel geniale dingen gebeuren in een samenleving zonder geld, maar wie gaat de klotebaantjes opknappen?
Als een samenleving geschetst zoals in de nieuwe zeitgeist werkelijkheid zou worden en we verlost zijn van dit achterlijke systeem, wil ik met alle liefde om 3 uur opstaan om brood voor je te gaan bakken
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
  zondag 12 oktober 2008 @ 17:03:18 #107
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62329994
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:02 schreef duymelijntje het volgende:
Als een samenleving geschetst zoals in de nieuwe zeitgeist werkelijkheid zou worden en we verlost zijn van dit achterlijke systeem, wil ik met alle liefde om 3 uur opstaan om brood voor je te gaan bakken
Ik heb nog nooit brood gebakken, ben wel benieuwd. Ik kom je wel helpen
Wat je vindt, ...
pi_62330000
Je moet er wat voor overhebben:)
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_62330069
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:03 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Denk dat dit het hele punt is, als mensen bereidt zijn iets voor elkaar over te hebben dan kan het uiteindelijk allemaal wel goed komen. Als we geen slaaf van de maatschappij meer zijn, het anders gaan aanpakken en elkaar een fijne wereld gunnen zijn mensen echt wel bereid om iets voor een ander te doen.
Ik vind het wel een mooi principe. Of klink ik nu wel heel erg als een hippie
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_62330219
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:37 schreef Moonlith het volgende:
Machines.

Het is belachelijk te denken dat we het eindstadium al hebben bereikt van alles wat technologisch mogelijk is. Net zo als men 200 jaar geleden zich niet kon voorstellen wat we nu allemaal hebben, kunnen wij niet voor mogelijk houden wat er over 200 jaar allemaal wel niet mogelijk is.
Ja, over een miljoen jaar hoeven we niks meer te doen en kan werkelijk "alles" automatisch. Dat is geen argument in de samenleving van nu. Wie gaat die machines maken dan? Wie maakt 't brood tot die tijd? Het gaat om 't principe dat er zaken moeten gebeuren die niemand leuk vindt. Hoe doe je dat in een samenleving waar niks "moet"?
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:03 schreef Da_Ripper het volgende:
, nu nog iemand vinden die kaas gaat maken en we zijn al een heel eind .
  zondag 12 oktober 2008 @ 17:26:54 #111
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62330514
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ja, over een miljoen jaar hoeven we niks meer te doen en kan werkelijk "alles" automatisch. Dat is geen argument in de samenleving van nu. Wie gaat die machines maken dan? Wie maakt 't brood tot die tijd? Het gaat om 't principe dat er zaken moeten gebeuren die niemand leuk vindt. Hoe doe je dat in een samenleving waar niks "moet"?
Miljoen jaar .... zolang zal het wel niet duren, en al helemaal niet als we vanaf nu de focus ook leggen op de ontwikkeling van technologie. Stop eens wat aandacht daarin en onderwijs het volk. Er heerst nu een te grote angst voor de wetenschap. Niet geheel onterecht want je geeft iets uit handen wat je dan maar 'toevertrouwd' aan een machine. En de geschiedenis leert ons dat dat meestal niet goed uitpakt omdat we het tot nu toe aan een ander mens hebben gegeven.
quote:
, nu nog iemand vinden die kaas gaat maken en we zijn al een heel eind .
Jij geen interesse om een keer te leren hoe kaas te maken en zo je bijdrage levert aan dit hippie-ontbijt?
Wat je vindt, ...
pi_62330682
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:26 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Miljoen jaar .... zolang zal het wel niet duren, en al helemaal niet als we vanaf nu de focus ook leggen op de ontwikkeling van technologie. Stop eens wat aandacht daarin en onderwijs het volk. Er heerst nu een te grote angst voor de wetenschap. Niet geheel onterecht want je geeft iets uit handen wat je dan maar 'toevertrouwd' aan een machine. En de geschiedenis leert ons dat dat meestal niet goed uitpakt omdat we het tot nu toe aan een ander mens hebben gegeven.
[..]

Jij geen interesse om een keer te leren hoe kaas te maken en zo je bijdrage levert aan dit hippie-ontbijt?
Een oom van mij heeft een aantal koeien, dus de melk heb ik al voor je
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:20:33 #113
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62332606
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:51 schreef Vedanta_veri het volgende:
bedenk hoe snel het de laatste 10-20 jaar gegaan is, kon je in 1995 voorstellen dat er beeldtelefoons zoals in back to the future ECHT zouden bestaan? Er is zelfs al technologie die de massa zich maar amper zou kunnen voorstellen, maar deze wordt alleen in winstbelang gebruikt door jawel, het leger..
of autos die zelf rijden als in knight rider

de techniek gaat echt loei snel... kijk naar 20 jaar geleden naar de computer. Toen hadden we nog computers met 640k en herculus oker geel. En spelletjes als pacman, sokoban, tetris en alley cat.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:26:04 #114
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62332695
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:06 schreef duymelijntje het volgende:

[..]

Denk dat dit het hele punt is, als mensen bereidt zijn iets voor elkaar over te hebben dan kan het uiteindelijk allemaal wel goed komen. Als we geen slaaf van de maatschappij meer zijn, het anders gaan aanpakken en elkaar een fijne wereld gunnen zijn mensen echt wel bereid om iets voor een ander te doen.
Ik vind het wel een mooi principe. Of klink ik nu wel heel erg als een hippie
Pay it forward principe
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:39:15 #115
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_62339874
tvp
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  maandag 13 oktober 2008 @ 01:23:17 #116
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62341490
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 01:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Pas het op het juiste moment toe en je bent mijn man...

Gebruik het om aandacht te trekken...
Wees eens eerlijk, denk je dat een redacteur nu echt gevoelig zal zijn voor een mailbom waarin een gratis online film wordt gepromoot? Dat vind ik wel erg naief. Die worden al doodgegooid met dit soort verzoekjes.

Zeitgeist verkondigt geen ultieme waarheid, verre van. De publieke omroep bijv maakt al kwalitatief betere programma's over dezelfde soort onderwerpen. Zo heeft VPRO's tegenlicht nu een thema lopen over energie, ze hadden daarvoor een thema over de veranderende economische situatie en ze hebben aardig wat afleveringen gemaakt over de maatschappij en de samenleving. Allemaal van hoger niveau dan zeitgeist te bieden heeft.
pi_62404097
Maar verder gebeurt er niets mee...
  woensdag 15 oktober 2008 @ 14:27:10 #118
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62404361
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 14:17 schreef Moonlith het volgende:
Maar verder gebeurt er niets mee...
Met wat?
  woensdag 15 oktober 2008 @ 15:15:47 #119
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62405836
'raising awareness', wat meer valt er te doen ...
Wat je vindt, ...
  donderdag 16 oktober 2008 @ 15:26:33 #120
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62435837
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 15:15 schreef Da_Ripper het volgende: 'raising awareness', wat meer valt er te doen ...

Bewustzijn scheppen is op meerdere manieren in te vullen...

Voor de meesten gaat dat niet verder dan het kijken van docu’s, het lezen van artikelen of sporadisch een boek, en hun mening verkonigen op internetfora. Die mensen doen het meer om zichzelf te bevredigen dan dat ze echt begaan zijn met ‘de zaak’. Het is toch vooral veilig vanachter de computer roepen dat je het er niet mee eens bent. Passief actievoeren dus.

Actief actievoeren zoals demonstraties bijwonen of er zelf een op touw zetten, je aansluiten bij een organisatie of een politieke partij is al van een heel andere orde en voor het gros van de voorgaande beschreven groep een te hoge drempel.

Ook kun je onderscheid maken tussen wie je nou bewust wilt maken: jezelf of wil je toch zoveel mogelijk anderen overtuigen van jouw denkbeelden. Mijn ervaring met zeitgeist adepten is dat het over het algemeen passieve bewustzijn verspreiders zijn.
pi_62435898
En terecht, Jehova's je tuin uitschoppen maar zelf wel iets gaan prediken waar niemand 100% zeker van kan zijn is ook zo hypocriet he .
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:49:31 #122
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_62438175
Ikzelf, verwijs mensen alleen naar dingen zoals Zeitgeist als ik merk dat ze daar actief naar zoeken. Ik weet het, een beetje makkelijk maar anders komt het gewoon niet over (als ik de deuren langs ga) maar anders zou ik mij wel een Jehova-getuige vinden ja.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  donderdag 16 oktober 2008 @ 17:02:18 #123
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62438527
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 15:26 schreef Terecht het volgende:
Voor de meesten gaat dat niet verder dan het kijken van docu’s, het lezen van artikelen of sporadisch een boek, en hun mening verkonigen op internetfora. Die mensen doen het meer om zichzelf te bevredigen dan dat ze echt begaan zijn met ‘de zaak’. Het is toch vooral veilig vanachter de computer roepen dat je het er niet mee eens bent. Passief actievoeren dus.
* guilty
Ben nu al een aantal keren tegen die figuurlijke lamp gelopen ... dat je bijv. een docu hebt gezien en het dan helemaal gepassioneerd en overtuigd het aan je omgeving begint te verkondigen --> wat op een gegeven moment toch weer voor dode-mans oren is.
Ik pak het tegenwoordig zo aan dat wanneer ik imo belangrijke/vitale info tegenkom ik dit probeer te integreren in mijn denkwijze/visie op het 'geheel' en dit eigenlijk pas uit irl in discussies wanneer ze opkomen.
Demonstraties enzo, sta ik wel voor open en vind het een goede zaak, maar inderdaad ik ook voel die drempel.
Dus mijn manier van 'awareness raisen' is misschien wat minder actief, maar hey ... :
een beter milieu begint toch ook bij jezelf?
de maatschappij ben jij!
je kan een mens niet veranderen als hij dat niet wil.
etc.
etc.
Wat je vindt, ...
pi_62950081
Wat kan ik doen om een bijdrage te leveren aan de ondertiteling? Zijn daar al mensen mee bezig?
Ik heb het addendum expres nog niet gekeken, omdat ik het meteen goed wil volgen en mijn Engels is niet goed genoeg om dit helemaal goed te begrijpen. Het zijn nogal onderwerpen die besproken worden, zeg!

http://www.nlondertitels.com/info/19935
pi_62952628
Zeitgeist /Addendum in een keer begrijpen is zelfs een afgestudeerde natuurkundige (een vriend van mij) niet aanbesteed hoor. Je kan het beter in grote lijnen proberen te volgen en dan de dingen die je niet begrijpt uitdiepen.
Die hele USA economie-verhaal begrijp ik nog nieteens een kwart van. Ik begrijp nog net dat het allemaal om monopoly-geld gaat waar iedereen belangen in heeft gekregen. En dus waarde. De waarde van dat papiergeld wordt ook al niet meer vertegenwoordigt met goud. Maar met ebzittingen. En daarnaast mogen een handjevol dubieuze mensen bijdrukken wat ze willen zonder eind. De burger is de eindklos die de virtuele schulden moet opvangen. Mensen als Bush profiteren als tussenpesoon van de hele hetze.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')