SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Desunoto op 04-10-2008 10:31:53 ]
Ja, en die van mij ookquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 13:52 schreef trebremmit het volgende:
Leuk atlijd weer, mijn lijstje volgt binnenkort.
Helemaal naar 25 maar liefstquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:23 schreef Orbis het volgende:
Is het mogelijk om, in het geval van een ware openbaring, de lijst nog aan te passen of uit te breiden naar een, zeg, top 25?
inderdaad (niks te nadele van de rest). ik zie aardig wat overeenkomsten met de mijne. Misschien moet ik eens wat Built to Spill luisteren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:03 schreef Intxaurraga het volgende:
Dit is een goede lijst:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dukes of Hazzard in the classroom
Leuke lijst, staan er een stuks of 10 in die bij mij net buiten de top 100 vielen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:03 schreef Intxaurraga het volgende:
Dit is een goede lijst:
Ik weet het, het is een gewaagd planquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:12 schreef ranja het volgende:
[..]
Helemaal naar 25 maar liefstMaar ja, dat kan, geef het dan wel duidelijk aan in een nieuwe post en doe niet onverwachts je lijst editten.
Welke?quote:
Ik heb ook een shortlist met zo'n 180-200 er op. Daar begin ik gewoon mee met opvolgorde zetten dan kom je vanzelf bij 100 en dan is het pech voor de restquote:Op zondag 5 oktober 2008 13:18 schreef brother52 het volgende:
Net klaar met mijn shortlist.
Nu nog 99 schrappen en de rest op volgorde zien te krijgen.
Dat gaat waarschijnlijk nog sneller ook.quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:19 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb ook een shortlist met zo'n 180-200 er op. Daar begin ik gewoon mee met opvolgorde zetten dan kom je vanzelf bij 100 en dan is het pech voor de restDat doe ik liever dan eerst schrappen tot 100 en dan pas op volgorde zetten.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 10:26 schreef Desunoto het volgende:same hereSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zeker doenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:12 schreef ranja het volgende:
inderdaad (niks te nadele van de rest). ik zie aardig wat overeenkomsten met de mijne. Misschien moet ik eens wat Built to Spill luisteren.
Precies! Overigens gaat de maximaal vijf regel ten koste van Abbey Road en Help! van The Beatles in mijn lijst.quote:Op zondag 5 oktober 2008 16:43 schreef cafca het volgende:
FIjne lijst, methodmich, we komen er toch weer een behoorlijk aantal overeen, plus een paar artiesten met andere titels
Dan zou ik dat er maar even bij zetten.quote:
Mjah, ik heb mezelf een maximaal 1 opgelegd, met een paar uitzonderingen (1 hoge uitzondering met 3, als je bands en soloplaten samentelt). Anders was mijn shortlist gewoon nog langer geworden.quote:Op zondag 5 oktober 2008 17:08 schreef methodmich het volgende:
[..]
Precies! Overigens gaat de maximaal vijf regel ten koste van Abbey Road en Help! van The Beatles in mijn lijst.
En welke hoort niet n de 100 thuis*quote:brother52
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*qua stijl dan, opvallend afwijkend
quote:Op zondag 5 oktober 2008 20:14 schreef ranja het volgende:
[..]
En welke hoort niet n de 100 thuis*Voordat ik op de spoiler klikte dacht ik dat je Mew bedoeldeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*qua stijl dan, opvallend afwijkend
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
die ken ik nietquote:Op zondag 5 oktober 2008 20:32 schreef brother52 het volgende:
Voordat ik op de spoiler klikte dacht ik dat je Mew bedoelde
Past er qua stijl ook niet helemaal tussen. Maar ja, zolang slayer en the beatles en in staan, past eigenlijk bijna alles er wel bij.quote:
ik zal jouw lijst eens doorspitten, vermoed dat er voor mij veel interessants tussen staat.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:34 schreef cafca het volgende:
Ik ben dan wel geen tienermeisje, maareeh..... leuke lijst, overworld
Ik dank u. Zitten een paar dubbele namen in, maar ik kon het gewoon niet helpen (die artiesten zijn gewoon te goedquote:Op maandag 6 oktober 2008 11:34 schreef cafca het volgende:
Ik ben dan wel geen tienermeisje, maareeh..... leuke lijst, overworld
Hoe zou dat nou toch komen?quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:34 schreef On het volgende:
Leuke lijst overworld, ik zie er een aantal die ik ook heb in de mijne.
de songs top 100 is natuurlijk nog veel leukerquote:Op maandag 6 oktober 2008 14:53 schreef pfaf het volgende:
JAAA!!!!![]()
Hoogtepunt van het jaar. Volgend weekend ga ik beginnen met puzzelen.
Daar doe ik niet eens aan mee...quote:Op maandag 6 oktober 2008 @ 15:09 schreef placebeau het volgende:
[..]
de songs top 100 is natuurlijk nog veel leuker
Maximaal 1 kan de boel makkelijker maken, maar ook veel moeilijker. Want welk album van welke artiest kies je dan?quote:Op zondag 5 oktober 2008 20:14 schreef cafca het volgende:
[..]
Mjah, ik heb mezelf een maximaal 1 opgelegd, met een paar uitzonderingen (1 hoge uitzondering met 3, als je bands en soloplaten samentelt). Anders was mijn shortlist gewoon nog langer geworden.
Bij songs vind ik het al te lastig, 2 per artiest lukt me net.quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:21 schreef methodmich het volgende:
Maximaal 1 kan de boel makkelijker maken, maar ook veel moeilijker. Want welk album van welke artiest kies je dan?
Een dergelijke regel zou ik bij songs wel kunnen toepassen denk ik, bij albums vind ik dat te lastig.
Waarom 2 noteringen voor Wolfmother in je lijst?quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Past er qua stijl ook niet helemaal tussen. Maar ja, zolang slayer en the beatles en in staan, past eigenlijk bijna alles er wel bij.
goed gezien!quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:33 schreef peaceman het volgende:
Waarom 2 noteringen voor Wolfmother in je lijst?
Verkeerd geknipt en geplakt denk ik.quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:33 schreef peaceman het volgende:
Waarom 2 noteringen voor Wolfmother in je lijst?
Valt toch wel mee? allemaal mainstream pop/rock, naar mijn idee.......quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:39 schreef leolinedance het volgende:
Mijn muzieksmaak is vrij divers zoals je kunt zien......
Tja je bent geblesseerd he, kan je niks aan doen johquote:
Tja, meestal heb ik toch wel één absolute favoriet per artiest, zoals let it bleed of this is the sea. Bij sommige artiesten heb ik inderdaad redelijk willekeurig gekozen. Bijvoorbeeld bij Chris Chameleon heb ik zitten twijfelen tussen 7de hemel en Ek Vir Jou, maar ik vond niet dat hij met 2 albums in de lijst thuishoorde.quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Maximaal 1 kan de boel makkelijker maken, maar ook veel moeilijker. Want welk album van welke artiest kies je dan?
Een dergelijke regel zou ik bij songs wel kunnen toepassen denk ik, bij albums vind ik dat te lastig.
mwah, dubnobasswithmyheadman naast elk album Simply Red vind ik wel getuigen van een enorme diversiteit tussen goed en slechtquote:Op maandag 6 oktober 2008 20:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? allemaal mainstream pop/rock, naar mijn idee.......
Goed en slecht is jouw mening. Ik denk dat Simply Red meer cd's verkocht heeft dan Underworld..wie is hier nu slecht? Het is gewoon heel erg andersquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:55 schreef knars het volgende:
[..]
mwah, dubnobasswithmyheadman naast elk album Simply Red vind ik wel getuigen van een enorme diversiteit tussen goed en slecht
Was ook niet bedoeld om je smaak af te zeiken hoor, maar meer om aan te geven dat er toch wel enige diversiteit in je lijstje zat, wat je zelf al aangafquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Goed en slecht is jouw mening. Ik denk dat Simply Red meer cd's verkocht heeft dan Underworld..wie is hier nu slecht? Het is gewoon heel erg anders
Ik zou zelf eerder voor Tourist gaan, ook al is die wel grijzer dan grijs gedraaid.quote:Ik zie trouwens net dat ik helaas St. Germain ben vergeten in mijn lijst. Die waren wel achteraan in de top 10 geïndigd..maar welke is dan beter, Boulevard of Tourist? Blijft lastig, zo'n lijst.
Het was bij mij alleen gebeurd met The Beatles denk ik. Die hebben wat mij betreft 8 albums die zo in een top 100 kunnen. In een top 150 was ik ook met Nick Cave & The Bad Seeds in de knel gekomen met zo'n regel.quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Bij songs vind ik het al te lastig, 2 per artiest lukt me net.
Bij albums heb ik er nog meer moeite mee. Nou valt dat ook wel weer mee want zoveel bands met 2 albums in de lijst heb ik ook weer niet en meer dan 2 is helemaal weinig. Maar een paar bands hebben gewoon teveel goede en redelijk gelijkwaardige albums uitgebracht dus limiteer ik mezelf niet. Afgezien van de 5 per 100 dan. Maar je kunt ook overdrijven met 6 of meer albums in een top 100 terwijl er meer dan duizend albums in je kast staan.
Ik zal binnenkort wel even een promotie-rondje langs de centrale topics doen voor de variatie.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:00 schreef GeorgKacher het volgende:
Het gaat kort door de bocht gezegd opnieuw een gevecht worden tussen metal- en indiegeweld.
Was ook niet mijn bedoeling om je smaak af te zeiken, maar in mijn geval meer om aan te geven dat het van een afstandje redelijk in dezelfde hoek zit..... Maar dat is met de meeste lijstjes wel, denk ik.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:56 schreef knars het volgende:
[..]
Was ook niet bedoeld om je smaak af te zeiken hoor, maar meer om aan te geven dat er toch wel enige diversiteit in je lijstje zat, wat je zelf al aangaf
Ah, bummer. Nu ja, ik moet toch nog één en ander wijzigen. Dat gaat wel goed komen. Toch jammer, geniaal album. Dan volgend jaar maar het album de eer gunnen die het toekomt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:01 schreef ranja het volgende:
[..]
dit is toch echt een 2008 album en mag dus nog niet meedoen.
Ok, ik merk het wel als je een nieuwe lijst post. Voorlopig heb je een top 19quote:Op woensdag 8 oktober 2008 07:42 schreef Orbis het volgende:
Ah, bummer. Nu ja, ik moet toch nog één en ander wijzigen. Dat gaat wel goed komen. Toch jammer, geniaal album. Dan volgend jaar maar het album de eer gunnen die het toekomt.
De reden dat hun tweede album er niet tussen staat is iets lulliger: ik moet het nog eens goed gaan beluisterenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:04 schreef ranja het volgende:
[..]
Ok, ik merk het wel als je een nieuwe lijst post. Voorlopig heb je een top 19
Het blijft natuurlijk de vraag of je het album volgend jaar nog zo goed vindt als nu, nu het nog nieuw en vers is. Vandaar ook die regel. Overigens, hun 2e album vind je niet goed (genoeg)?
Mooie lijst, kan me er goed in vindenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb me maar beperkt tot 1 album per band omdat ik daar toevallig zin in had. Verder erg weinig variatie, but I don't care.
Moeten we hier ook weer gaan patsen, ja?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:19 schreef chansadres het volgende:
Een top 200 voor de compleetheid.
Je hoeft het niet te lezen hoor. Ik ben zelf ook geïnteresseerd naar de afvallers van andere mensen. Bijvoorbeeld welke het niet halen in Gorro's lijstje. En nee, dat is dus niet patsen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:27 schreef placebeau het volgende:
[..]
Moeten we hier ook weer gaan patsen, ja?
Ach dat heb je toch altijd. Ik kom er volgende week of volgende maand waarschijnlijk achter dat ik nog een paar briljantjes vergeten ben. Het blijft een momentopname he?!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:33 schreef placebeau het volgende:
ja, de verschillende individuele lijstjes zijn vaak interessanter dan de eindlijst.
'till he sn turns black hoorde eigenlijk ook in mijn top 20, peaceman, ,jammerlijk over het hoofd gezien.
Haha... vorig jaar stond Kid A nog op 1, dus wat dat betreft zou je tevreden moeten zijn. In Rainbows durfde ik nog niet op 1 te zetten, maar ik ben wel van mening dat dat album het beste een doorsnee van hun hele oeuvre weergeeft, maar toch klinkt ie weer anders dan alle voorgangersquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:01 schreef methodmich het volgende:
Zitten weer mooie lijsten bij, ook van peaceman. Alleen al die Radiohead-platen van de bliepperiode zo hoog, dat verbaast me dan weer.
Wat?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Jullie proberen het gewoon uit te lokken he?
Dat ik met mijn modpower alle radioheads ga wegeditten.quote:
Volgens mij had jij vorig jaar nog een album van ze in je lijst, toch?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat ik met mijn modpower alle radioheads ga wegeditten.
Comus!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:03 schreef Orbis het volgende:
42. Comus – Comus
Ja, No Way Computerquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
Volgens mij had jij vorig jaar nog een album van ze in je lijst, toch?
Tja, last.fm is ook maar een klein deel van de muziek die ik luister. In mijn top 100 staan ook (met name) een hoop platen die ik al jaren op vinyl of CD draai. Die zie je dus niet terug in last.fm.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:26 schreef peaceman het volgende:
Het blijft leuk om al die lijsten te lezen. Hoe verschillend mensen naar muziek kijken is gewoon leuk.
Ook de mensen, waar je muzieksmaak volgens lastfm dichtbij staat (bijv. Cafca) , blijken gewoon een totaal andere lijst te hebben dan ik.
Persoonlijk vind ik dat alleen maar leuk om daar dan weer iets te 'ontdekken' wat je zelf wellicht volgend jaar in je lijst zet.
Wel jammer is dat mijn nummer 1 maar matigjes gewaardeerd wordt, als ik zo naar de andere lijsten kijk.![]()
Tja, dit is de eerste Neubautenplaat die ik hoorde. En een nummer als NNNAAAMMM is toch wel erg vetquote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:16 schreef On het volgende:
Leuk/divers lijstje. Mag ik vragen waarom je voor dat album van Einsturzende Neubaten hebt gekozen? Ikzelf koos voor Silence is sexy maar twijfelde ook over een x aantal anderen.
Die bedoel ik inderdaadquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Comus!
Maar bedoel je niet "First Utterance" ? (niet dat het iets uitmaakt voor de eindlijst, maar toch.....)
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:33 schreef chansadres het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te lezen hoor. Ik ben zelf ook geïnteresseerd naar de afvallers van andere mensen. Bijvoorbeeld welke het niet halen in Gorro's lijstje. En nee, dat is dus niet patsen.
X Japan is wel een klassieke Japanse band, ik snap wel waarom mensen die in hun lijst zouden nemen. D'espairsray heb ik nog live gezien.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:03 schreef Desunoto het volgende:
Leuk om al jullie lijstjes door te kijken.![]()
Ik zie wel héél weinig terug van wat ik mijn lijstje heb staan. Ik zie X Japan en Nightwish ergens maar volgens mij is dat alles![]()
En van sommige lijstjes ken ik 95% van de artiesten niet eensja ja, ik moet me schamen
daar heb je 2 cd's van?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 23:18 schreef hooibaal het volgende:
12. Led Zeppelin - IV
14. Led Zeppelin - IV
Daar gaat het dan ook juist helemaal omquote:Op zondag 12 oktober 2008 15:18 schreef TJLinden het volgende:
heb het lijstje lekker samengesteld uit albums die ik daadwerkelijk het meeste luister en simpelweg het mooiste vind.![]()
quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:28 schreef Kolkus het volgende:
Mijn top 100 voor dit jaar:
6 Talk Talk - Spirit of Eden
Er zijn nu 33 lijsten gepost, ik hoop nog wel op een verdubbeling eigenlijk.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:38 schreef On het volgende:
Inderdaad leuke lijstjes, ben erg benieuwd naar de eind uitslag.
en dat waardeer ik natuurlijk ook weerquote:Op zondag 12 oktober 2008 22:55 schreef Intxaurraga het volgende:
Ik waardeer de lijstjes van Kolkus en Gehenna
hoeveel waren het er vorig jaar? Om een indicatie te hebben van de populariteit nu?quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:18 schreef ranja het volgende:
[..]
Er zijn nu 33 lijsten gepost, ik hoop nog wel op een verdubbeling eigenlijk.
ik kijk nar de internationale datum, zoals die op rateyourmusic staat. rym is vaak beter dan amg omdat amg volgens mij amerikaanse releasedata gebruikt en rym internationaal/per land. Tegenwoordig kun je een album toch overal kopen op het moment dat-ie ergens uit is, daarvoor hoeft-ie niet in een Nederlandse winkel te liggen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:48 schreef GeorgKacher het volgende:
Hoe strikt is die termijn van 2007? Situatie: een plaat komt in NL in 2008 uit (officieel) maar in Israel in 2007 en volgens AMG eveneens in 2007. Mag je hem dan nomineren of geldt de datum in NL?
Vorig jaar waren er 96 lijsten. Maar we zijn pas een week bezigquote:Op maandag 13 oktober 2008 22:45 schreef Norrage het volgende:
hoeveel waren het er vorig jaar? Om een indicatie te hebben van de populariteit nu?
Mss moet je aan dagonet vragen om een MED te plaatsen, zoals bij de boeken top 100.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:18 schreef ranja het volgende:
[..]
Er zijn nu 33 lijsten gepost, ik hoop nog wel op een verdubbeling eigenlijk.
Het moet natuurlijk wel een elitair en snobbistische lijst blijven.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:24 schreef placebeau het volgende:
[..]
Mss moet je aan dagonet vragen om een MED te plaatsen, zoals bij de boeken top 100.
Neeee! Niet zó veel lijstjes hoor! Dan zie ik straks helemaal niets van mijn bescheiden lijstje terugquote:Op maandag 13 oktober 2008 23:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Vorig jaar waren er 96 lijsten. Maar we zijn pas een week bezig
dagonet? is dat niet belsen of sack_blabbath's werk voor muz toernooien?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:24 schreef placebeau het volgende:
[..]
Mss moet je aan dagonet vragen om een MED te plaatsen, zoals bij de boeken top 100.
Ik kan me herinneren van de Film Top 100 dat er zelfs een aankondiging op de frontpage daarvoor werd gezet. Zou dat niet iets zien voor dit toernooi?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:09 schreef ranja het volgende:
[..]
dagonet? is dat niet belsen of sack_blabbath's werk voor muz toernooien?
ah, ik dacht dat alleen admins meds konden plaatsen,quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:09 schreef ranja het volgende:
[..]
dagonet? is dat niet belsen of sack_blabbath's werk voor muz toernooien?
Autechre en Aphex Twin verdienen het wel, maar euuhh:quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:56 schreef J0ttem het volgende:
1. Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 (1993)
2. Squarepusher - Hard Normal Daddy (1997)
3. Autechre - LP5 (1998)
4. Bonobo - Dial "M" for Monkey (2003)
5. Biosphere - Patashnik (1994)
6. Autechre - Draft 7.30 (2003)
7. Porcupine Tree - Deadwing (2005)
8. Boards of Canada - Music Has the Right to Children (1998)
9. µ-Ziq - Lunatic Harness (1997)
10. Aphex Twin - Selected Ambient Works Volume II (1994)
Mijn huidige top10 (op de laatste na, er staat eigenlijk nog een album in wat uit 2008 komt("Ex-Aquarium" van "Kelpe"))
Mijn top10 veranderd regelmatig though, maar de 1e 5 staan iig vast ; )
Ben nogal een electronic fanaat jah :>
Even een nieuwe maken dus,quote:Verder geldt een maximaal aantal per band in je lijst.
Maak je een top 10 dan mag je maximaal 1 album per artiest, bij een top 20/25 2, bij een top 50 3 en bij een top 100 5 albums per artiest (als je wil mogen die 5 dus wel op 1 tot 5 staan, maar alleen als je een top 100 maakt).
O grmblquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Autechre en Aphex Twin verdienen het wel, maar euuhh:
[..]
Even een nieuwe maken dus,
top lijstjequote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:57 schreef J0ttem het volgende:
[..]
O grmbl
1. Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 (1993)
2. Squarepusher - Hard Normal Daddy (1997)
3. Autechre - LP5 (1998)
4. Bonobo - Dial "M" for Monkey (2003)
5. Biosphere - Patashnik (1994)
6. Porcupine Tree - Deadwing (2005)
7. Boards of Canada - Music Has the Right to Children (1998)
8. µ-Ziq - Lunatic Harness (1997)
9. Global Communication - 76:14 (1994)
10. Manuel Göttsching - E2-E4 (1984)
Ziezo, ff wat andere favorieten erbij gezet : P
Fraai, natuurlijk. Al blijf ik je Motorpsychokeuze vreemd.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:17 schreef Grobbel het volgende:
Toch sneller af dan ik dacht. De top 10 is nagenoeg hetzelfde gebleven ten opzichte van vorig jaar, overigens.
Lees net in 'jouw' topic dat ze al genoemd zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:28 schreef pfaf het volgende:
Geheel offtopic: ranja, heb je de Vivian Girls gehoord?
Die staat er inderdaad niet in. Volgens mij heeft haar self titled er een jaar of wat geleden wel een keer in gestaan. Haar debuut vind ik ook wel goed maar draai het zo weinig dat het echt niet in de lijst thuis hoort.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:07 schreef methodmich het volgende:
Mis ik nou Liz Phair bij ranja?
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:34 schreef Dos37 het volgende:
1. Bob Dylan - Bringing It All Back Home
2. Pink Floyd - Wish you were here
3. Coldplay - A rush of blood to the head
4. Nirvana - Nevermind
5. Pearl jam - Ten
6. Metallica - Master of Puppets
7. Pink Floyd - Dark side of the Moon
8. Radiohead - Ok computer
9. Metallica - …And Justice for All
10. Rage Against The Machine - Rage Against The Machine
11. The Police - Reggatta de Blanc
12. Bob Dylan - Blood on the tracks
13. Coldplay - Parachutes
14. Dire Straits - Brothers in Arms
15. AC/DC - Let there be rock
16. Eminem - The Marshall Mathers LP
17. Beatles - Abby road
18. Michael Jackson - Thriller
19. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV
20. U2 - The Joshua Tree
21. Various Artists - The departed soundtrack
22. Red Hot Chilli Peppers - Californication
23. Queens of the Stone Age – Songs for the Dead
24. John Lennon - Imagine
25. Keane - Under the iron sea
Hij was de enige niet die die fout maakte maar die corrigeer ik snelquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:54 schreef TJLinden het volgende:
# 23 Ik denk dat je 'Songs for the Deaf bedoelt?![]()
Had dat meteen gezegdquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:42 schreef ranja het volgende:
Als je de lijst uitbreidt tot een top 20/25 is het ook geen probleem dat je 2 keer Juliana Hatfield hebt
Zie OP.
Guiltyquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Hij was de enige niet die die fout maakte maar die corrigeer ik snel![]()
Goede nr. 1.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 10:45 schreef Banzaiaap het volgende:
Oei, nog vrij lastig. Ben nog niet helemaal tevreden over de volgorde, maar goed
1. Death from Above 1979 – You’re a Woman, I’m a Machine
Oh inderdaadquote:Op zondag 19 oktober 2008 13:41 schreef trebremmit het volgende:
Die van 35007 uit 2005 heet phase v, de self titled komt uit 1997 en heet ook wel into the void we travelled.
Ok fixedquote:Op zondag 19 oktober 2008 14:22 schreef knars het volgende:
Lord Ronddraai,, little lucid moments & radio scarecrow komen uit 2008 en mogen dus (zeker wat LLM beterft) jammer genoeg nog niet meedoen dit jaar.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:47 schreef placebeau het volgende:
green day en the offspring in de lijst, ook puber geweest in de jaren 90 blijkbaar
Hm. Moet ik misschien toch nog de moeite nemen een top 100 te maken Go! zou bij mij ergens tussen 20 en 30 terechtkomen.quote:
Je hebt nog een week of 3 de tijd hoorquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:05 schreef Wombcat het volgende:
Hm. Moet ik misschien toch nog de moeite nemen een top 100 te maken Go! zou bij mij ergens tussen 20 en 30 terechtkomen.
Nee, die vind ik niet zo leuk.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Je hebt nog een week of 3 de tijd hoor
Alleen Go en niet Wholesale?
hmm nirvana is best goed te doen anders (imho), ik heb ze bij mij net niet in de top100 gestopt, maar in een top200 kwamen ze zeker een paar keer voorquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:19 schreef cafca het volgende:
Leuk lijst pfaf....alleen.....Nirvana????????
Ach Nirvana was best leuk, maar staat bij mij redelijk hoog in de top 100 van overgewaardeerde bandsquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:42 schreef Gehenna het volgende:
[..]
hmm nirvana is best goed te doen anders (imho), ik heb ze bij mij net niet in de top100 gestopt, maar in een top200 kwamen ze zeker een paar keer voor
Het hangt er ook van af bij zo'n band of je er mee opgegroeid bent, natuurlijk.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:48 schreef cafca het volgende:
[..]
Ach Nirvana was best leuk, maar staat bij mij redelijk hoog in de top 100 van overgewaardeerde bands
Dat Go! nog relatief hoog staat bij mij komt eigenlijk vooral door Veda Very Shining (quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:23 schreef ranja het volgende:
Je bent niet de enige blijkbaar want Go wordt vaker als enige genoemd. Ik heb dan weer Wholesale op 1 staanMaar Go staat ook in de buurt van de Top 10, heb er ook niet zo heel veel verschil in.
Dat is een 7 minuten durende EP. Weet je zeker dat je niet Show your Bones of Fever to Tell bedoelt?quote:
quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:51 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat is een 7 minuten durende EP. Weet je zeker dat je niet Show your Bones of Fever to Tell bedoelt?
Radiohead vinden ook veel mensen overgewaardeerd, ranja!quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:49 schreef ranja het volgende:
Hoe meer mensen ze overgewaardeerd vinden, hoe meer ik ze ondergewaardeerd vind
Mooie lijst, er staan alleen wel 101 nummers inquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:46 schreef Wombcat het volgende:
45. The chalets - Check out
45. Jewel - 0304
quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:45 schreef Friek_ het volgende:
[ link | afbeelding ]
2. Iron & Wine - Our Endless Numbered Days (2004)
Als het een EP is kan het in prnicipe wel.quote:
Wat een teringherrie is dat zeg. Dat is toch geen muziek meer te noemen..quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:04 schreef trebremmit het volgende:
Xanopticon!! laatst ontdekt wat een vette breakcore plaat is dat.
tis gewoon een beetje noisy breakcore, klinkt best aardig vind ik zelfquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een teringherrie is dat zeg. Dat is toch geen muziek meer te noemen..
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:03 schreef Syb-rund. het volgende:
leukleuk! tevens een vraagje; hoe houd je dit ivn overzichtelijk?
Geen kladblok maar UltraEdit, een wat gevanceerder kladblokquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:15 schreef Syb-rund. het volgende:
haha serieus?
ik werd al levensmoe van die hiphop top 100 (dat was wel met excel)
Dat New Moon het beste album aller tijden is, was ook een beetje een running gag van me. Ik weet eerlijk gezegd nog niet helemaal waar ik 'm moet plaatsen, dus ik geef nog even de voorkeur aan de klassieke drie.quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:22 schreef methodmich het volgende:
Pfaf, waar is New Moon? Die had ik wel verwacht gezien je topic destijds... Al vind ik je uiteindelijke Elliott-keuzes beter.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:55 schreef ranja het volgende:
Letters to Cleo
en net 2 Sonic Youth's die ik er niet in heb
quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:19 schreef cafca het volgende:
Leuk lijst pfaf....alleen.....Nirvana????????
Leuk.quote:
Kut, die 2 had ik ook wel in mijn lijst kwijt gekund! Nouja 't is wel goed zoquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:35 schreef GeorgKacher het volgende:
5. Frank Sinatra-In the Wee Small Hours
100. Isaac Hayes - Hot buttered soul
Ach ja jij vindt Jamiraquai mooi en dat vind ik persoonlijk drie keer niks.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een teringherrie is dat zeg. Dat is toch geen muziek meer te noemen..
Erg fijne lijst!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 06:53 schreef Gillingham het volgende:
Dit is ongeveer mijn album top 25, een momentopname, met als enige voorwaarde dat ik het betreffende album in mijn bezit heb. Ik heb er nog veel te kopen.
Fok Album Top 25:
....
Hm probleem, ik tel deze samen omdat de cd-versie alleen gecombineerd te krijgen is.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:35 schreef GeorgKacher het volgende:
35. Pixies – Come On Pilgrim
66. Pixies - Surfer Rosa
Hm beetje laat maar dit gaat dus niet goed.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:03 schreef Intxaurraga het volgende:
18. Cocteau Twins - Treasure
25. Cocteau Twins - Treasure
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:35 schreef GeorgKacher het volgende:
2. Robert Johnson - The Complete Recordings
Dat is prima. Op 66 ter ere van de grootmeester van het popliedje Michael Jackson - Thriller.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:58 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm probleem, ik tel deze samen omdat de cd-versie alleen gecombineerd te krijgen is.
Wil je ze samenvoegen (op 35 denk ik dan) en een nieuwe nummer 100 toevoegen?
Vandaar dat ik er eentje tekort kwam in eerste instantie.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:34 schreef ranja het volgende:
[..]
Mooie lijst, er staan alleen wel 101 nummers in
Dat komt door die dubbele 45. Nummer 100 weg of iets ander aanpassen?
Wat dan?quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Als het een EP is kan het in prnicipe wel.
Er staan overigens wel meer dingen in waarbij ik twijfels heb of het nog een album te noemen is of beter kan doorschuiven naar de singles lijst.
Eden - Star is op RYM alleen bekend als singlequote:
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:35 schreef GeorgKacher het volgende:
Mijn top honderd, doordat ik nog steeds zoveel muziek ontdek verwacht ik volgend jaar veel veranderingen en door mijn geboortejaar vanzelfsprekend veel 'recente' muziek.
Mooie lijst
Mooie lijst!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:35 schreef GeorgKacher het volgende:
Mijn top honderd, doordat ik nog steeds zoveel muziek ontdek verwacht ik volgend jaar veel veranderingen en door mijn geboortejaar vanzelfsprekend veel 'recente' muziek.
Foutje, moet Seafood zijn. Ik pas het effe aan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Eden - Star is op RYM alleen bekend als single
YYY's staat wel als ep genoteerd, geen idee waarom dat als ep is uitgebracht ipv single, maar ok.
Ok, die miste ik inderdaad alquote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:17 schreef Wombcat het volgende:
Foutje, moet Seafood zijn. Ik pas het effe aan.
Heeft bij mij ook wel een eervolle vermelding als tofste hiphopplaat ooit.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:33 schreef le_knightclub_soda het volgende:
37.MF Doom - Operation Doomsday
Vrijwel dezelfde lijst als vorig jaar geloof ikquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:59 schreef methodmich het volgende:
Wel een beetje saai, alles exact op volgorde van band ongeveer....
Dank. Ja, het is heel moeilijk om precies 5 albums uit te zoeken omdat ik wel een stuk of 10 had neer willen zetten. Maar dan moet je keuzes maken. Outside staat voor mij nog steeds na 10 jaar fel bovenaan omdat dat album zoveel meer is dan alleen maar wat muziek. Het is een uitbouw van van het nummer 'Joe the Lion' van het album Heroes qua thematiek. Het behandeld kunst,ethiek, onschuld, jeugd, verminking, dood, eeuwigheid, psyche, afijn.. allesomvattend voor mij in ieder geval. En dat heeft ook wel mijn jeugd beïnvloed. Scary Monsters draai ik de laatste tijd weer veel en ik raak er nooit op uitgekeken. Het is ook een album van Bowie na zijn cocaïne verslaving en dat kan je er heel mooi op terughoren. Echt een album van verzet, ontnuchtering en ongeloof. Ziggy is gewoon belangrijk alszijnde conceptalbum. Van conceptalbums houd ik nog het meest en dit is ook een van de meest aardige.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:15 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, Heathen. Opvallende Bowie-keuzes wel
Als je je afvraagt waarom ik je post edit....quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:57 schreef Djaser het volgende:
26. Drem Theater - Awake
Mooie lijst! Ik heb Script of the Bridge er voor 't eerst in staan dit jaar, ken 'm ook nog niet zo heel lang, maar wát een tof album! Ik denk dat ie volgend jaar hoger staatquote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:40 schreef PerfumeGarden het volgende:
Ook maar een lijstje gemaakt:
[lijst]
ja, da's een leuk, blij nummer afkomstig van het steengoeie album Somewhere out in Space. Neem aan dat je dat album bedoelt?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:57 schreef Djaser het volgende:
45. Iced Earth – Burnt offerings
53. Gamma Ray – Valley of the kings
doe maar Physicalquote:83. Led Zeppelin – Psychical graffiti
Volgens mij zitten er best wat veranderingen maar ik heb zelf niet gekeken. Ik vind nutteloos om albums van Iron Maiden, Black Sabbath, en Judas Priest te verspreiden terwijl ik hun belangrijkste werk even goed vind.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:37 schreef ranja het volgende:
[..]
Vrijwel dezelfde lijst als vorig jaar geloof ik
wat bedoel je met automatisch rangschikken? khangt de volgorde niet volledig af van je eigen voorkeur?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:27 schreef Heathen. het volgende:
Ik heb nog een vraag: Weet iemand een handig tooltje om voortaan dit soort dingen automatisch te ranschikken en dergelijke?
Ik ben echt al uren in excel/calc geweest om formuletjes te maken maar dat schiet totaal niet op voor een volgend jaar. Of voor een jaarlijst.
Ik bedoel zoiets als dat je een database hebt, en als je daar naar refereert je zelf de dingen kan rangschikken ipv alles apart te moeten opschrijven. Dus als je ineens van mening bent dat een plaat van 2 naar plaats 8 moet je dat door slechts een druk op de knop kan doen ipv copy paste heibel.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:35 schreef placebeau het volgende:
[..]
wat bedoel je met automatisch rangschikken? khangt de volgorde niet volledig af van je eigen voorkeur?
Misschien ligt het aan mij, maar copy/paste binnen excel (knip rij / geknipte rijen invoegen) gaat zeker niet trager dan handmatig de posities in te vullen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:01 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik bedoel zoiets als dat je een database hebt, en als je daar naar refereert je zelf de dingen kan rangschikken ipv alles apart te moeten opschrijven. Dus als je ineens van mening bent dat een plaat van 2 naar plaats 8 moet je dat door slechts een druk op de knop kan doen ipv copy paste heibel.
Maak een account aan op http://rateyourmusic.com/quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:01 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik bedoel zoiets als dat je een database hebt, en als je daar naar refereert je zelf de dingen kan rangschikken ipv alles apart te moeten opschrijven. Dus als je ineens van mening bent dat een plaat van 2 naar plaats 8 moet je dat door slechts een druk op de knop kan doen ipv copy paste heibel.
Ook dat. En sowieso kun je die gegevens redelijk makkelijk naar Excel kopiëren, heb ik ook gedaan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:12 schreef fripper het volgende:
[..]
Maak een account aan op http://rateyourmusic.com/
Kan je makkelijk bijhouden welke albums je hebt , en je kan zelf lijsten maken.
Dat doet me vermoeden dat ji daar al een account hebt?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:12 schreef fripper het volgende:
Maak een account aan op http://rateyourmusic.com/
Kan je makkelijk bijhouden welke albums je hebt , en je kan zelf lijsten maken.
Ok. Nu staat in die lijst van fok-users niet meer Arcade Fire maar Revolver op 1quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:06 schreef fripper het volgende:
Inderdaad ...
http://rateyourmusic.com/~THRAK
Je mag me toevoegen aan je lijstje met Fok! users
Kun je ook gegevens vanuit Excel naar de site kopiëren? Desnoods via een .txt-bestand?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:15 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ook dat. En sowieso kun je die gegevens redelijk makkelijk naar Excel kopiëren, heb ik ook gedaan.
Denk niet dat dat kan, nee.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Kun je ook gegevens vanuit Excel naar de site kopiëren? Desnoods via een .txt-bestand?
Ik heb er al jaren een account namelijk, maar ben met invoeren pas bij de B. Ik zie er zo ontzettend tegenop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |