Vrijwel dezelfde lijst als vorig jaar geloof ikquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:59 schreef methodmich het volgende:
Wel een beetje saai, alles exact op volgorde van band ongeveer....
Dank. Ja, het is heel moeilijk om precies 5 albums uit te zoeken omdat ik wel een stuk of 10 had neer willen zetten. Maar dan moet je keuzes maken. Outside staat voor mij nog steeds na 10 jaar fel bovenaan omdat dat album zoveel meer is dan alleen maar wat muziek. Het is een uitbouw van van het nummer 'Joe the Lion' van het album Heroes qua thematiek. Het behandeld kunst,ethiek, onschuld, jeugd, verminking, dood, eeuwigheid, psyche, afijn.. allesomvattend voor mij in ieder geval. En dat heeft ook wel mijn jeugd beļnvloed. Scary Monsters draai ik de laatste tijd weer veel en ik raak er nooit op uitgekeken. Het is ook een album van Bowie na zijn cocaļne verslaving en dat kan je er heel mooi op terughoren. Echt een album van verzet, ontnuchtering en ongeloof. Ziggy is gewoon belangrijk alszijnde conceptalbum. Van conceptalbums houd ik nog het meest en dit is ook een van de meest aardige.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:15 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, Heathen. Opvallende Bowie-keuzes wel
Als je je afvraagt waarom ik je post edit....quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:57 schreef Djaser het volgende:
26. Drem Theater - Awake
Mooie lijst! Ik heb Script of the Bridge er voor 't eerst in staan dit jaar, ken 'm ook nog niet zo heel lang, maar wįt een tof album! Ik denk dat ie volgend jaar hoger staatquote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:40 schreef PerfumeGarden het volgende:
Ook maar een lijstje gemaakt:
[lijst]
ja, da's een leuk, blij nummer afkomstig van het steengoeie album Somewhere out in Space. Neem aan dat je dat album bedoelt?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:57 schreef Djaser het volgende:
45. Iced Earth – Burnt offerings
53. Gamma Ray – Valley of the kings
doe maar Physicalquote:83. Led Zeppelin – Psychical graffiti
Volgens mij zitten er best wat veranderingen maar ik heb zelf niet gekeken. Ik vind nutteloos om albums van Iron Maiden, Black Sabbath, en Judas Priest te verspreiden terwijl ik hun belangrijkste werk even goed vind.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:37 schreef ranja het volgende:
[..]
Vrijwel dezelfde lijst als vorig jaar geloof ik
wat bedoel je met automatisch rangschikken? khangt de volgorde niet volledig af van je eigen voorkeur?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:27 schreef Heathen. het volgende:
Ik heb nog een vraag: Weet iemand een handig tooltje om voortaan dit soort dingen automatisch te ranschikken en dergelijke?
Ik ben echt al uren in excel/calc geweest om formuletjes te maken maar dat schiet totaal niet op voor een volgend jaar. Of voor een jaarlijst.
Ik bedoel zoiets als dat je een database hebt, en als je daar naar refereert je zelf de dingen kan rangschikken ipv alles apart te moeten opschrijven. Dus als je ineens van mening bent dat een plaat van 2 naar plaats 8 moet je dat door slechts een druk op de knop kan doen ipv copy paste heibel.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:35 schreef placebeau het volgende:
[..]
wat bedoel je met automatisch rangschikken? khangt de volgorde niet volledig af van je eigen voorkeur?
Misschien ligt het aan mij, maar copy/paste binnen excel (knip rij / geknipte rijen invoegen) gaat zeker niet trager dan handmatig de posities in te vullen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:01 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik bedoel zoiets als dat je een database hebt, en als je daar naar refereert je zelf de dingen kan rangschikken ipv alles apart te moeten opschrijven. Dus als je ineens van mening bent dat een plaat van 2 naar plaats 8 moet je dat door slechts een druk op de knop kan doen ipv copy paste heibel.
Maak een account aan op http://rateyourmusic.com/quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:01 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik bedoel zoiets als dat je een database hebt, en als je daar naar refereert je zelf de dingen kan rangschikken ipv alles apart te moeten opschrijven. Dus als je ineens van mening bent dat een plaat van 2 naar plaats 8 moet je dat door slechts een druk op de knop kan doen ipv copy paste heibel.
Ook dat. En sowieso kun je die gegevens redelijk makkelijk naar Excel kopiėren, heb ik ook gedaan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:12 schreef fripper het volgende:
[..]
Maak een account aan op http://rateyourmusic.com/
Kan je makkelijk bijhouden welke albums je hebt , en je kan zelf lijsten maken.
Dat doet me vermoeden dat ji daar al een account hebt?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:12 schreef fripper het volgende:
Maak een account aan op http://rateyourmusic.com/
Kan je makkelijk bijhouden welke albums je hebt , en je kan zelf lijsten maken.
Ok. Nu staat in die lijst van fok-users niet meer Arcade Fire maar Revolver op 1quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:06 schreef fripper het volgende:
Inderdaad ...
http://rateyourmusic.com/~THRAK
Je mag me toevoegen aan je lijstje met Fok! users
Kun je ook gegevens vanuit Excel naar de site kopiėren? Desnoods via een .txt-bestand?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:15 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ook dat. En sowieso kun je die gegevens redelijk makkelijk naar Excel kopiėren, heb ik ook gedaan.
Denk niet dat dat kan, nee.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Kun je ook gegevens vanuit Excel naar de site kopiėren? Desnoods via een .txt-bestand?
Ik heb er al jaren een account namelijk, maar ben met invoeren pas bij de B. Ik zie er zo ontzettend tegenop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |