Kan niet, we hebben een monetaire unie met de andere Eurolanden, dus we kunnen niet zomaar geld bijdrukken. Als er nu nog meer mensen weglopen bij ABN of Fortis loopt de staatsschuld alleen maar meer op, maar de banken kunnen niet omvallen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:07 schreef xman het volgende:
Zo das even een verrassing. Godsiemicky.. nou ben benieuwd wat er nog meer komt bovendrijven aan ellende. Hoe groot is het gat nog meer dat de Nederlandse staat moet aanvullen.
En die 16 miljard die de staat bijleent.. komt hierdoor niet meer geld in omloop en krijgen we daardoor niet een hogere inflatie?
http://www.rtl.nl/(/finan(...)t_beursgenoteerd.xmlquote:Beurskoers
De beurswaarde van Fortis was vrijdag 12,7 miljard euro. Wat de koers gaat doen maandag op Euronext is moeilijk te voorspellen. De beurskoers is het afgelopen jaar gedaald van 30 naar 5 euro per aandeel.
Ik vraag me dit dus ook ten zeerste af. Fortis is binnen een of twee weken enorm gedaald en de afgelopen week weer flink gestegen, maar wat zou het maandag gaan doen? Is dit positief nieuws voor de belegger en stijgt het aandeel of juist andersom?quote:Beurskoers
De beurswaarde van Fortis was vrijdag 12,7 miljard euro. Wat de koers gaat doen maandag op Euronext is moeilijk te voorspellen. De beurskoers is het afgelopen jaar gedaald van 30 naar 5 euro per aandeel.
Dat kun je momenteel dus niet voorspellen, nog minder dan voorheen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:37 schreef RaTz het volgende:
[..]
Ik vraag me dit dus ook ten zeerste af. Fortis is binnen een of twee weken enorm gedaald en de afgelopen week weer flink gestegen, maar wat zou het maandag gaan doen? Is dit positief nieuws voor de belegger en stijgt het aandeel of juist andersom?
Mwah, de marmeren vloeren zijn niet geheel van Fortis, een aardig deel is gefinancierd met geleend geld. En de auto's van de accountmanagers zijn meestal voor een groot deel van de lease-maatschappij. Het is vooral lucht wat je ziet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 22:16 schreef PietPrak het volgende:
je rijdt in je tweedehands auto langs een kantoor van Fortis. Je ziet vloeren van marmer, de accountmanagers rijden in dure lease BMW's en Volvo's. Je heb net geld genoeg om je verzekeringspremie te betalen en dan vraag je jezelf af. WAAR BETALEN ZIJ HET VAN? ohja van mijn belastingcenten.
Bos had toch garant kunnen staan voor alleen het spaargeld? Waarom het hele bedrijf?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 22:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als je goed luistert bedoelt Bos dat hij de Nederlandse spaarder vandaag gered heeft omdat hij tot de conclusie is gekomen dat Fortis NV het niet gaat redden.
Nouja, Fortis was 13 miljard waard op de beurs voordat de Benelux ingreep. Toen kwam er dus 11 miljard bij van de 3 overheden gezamenlijk. 24 milard totaal dus. Nu betaalt NL 16,8 miljard voor Fortis NL en ABN. Daarmee zou je zeggen dat het overblijvende deel van Fortis holding nog 7,2 miljard waard is. Terwijl Fortis nu 12,7 miljard waard is op de beurs. Dat is een fors verschil.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:53 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dat kun je momenteel dus niet voorspellen, nog minder dan voorheen.
Het spaargeld is véél meer dan de 16,8 miljard waarde van dit bedrijfsonderdeel. Het spaargeld is ook maar geleend van de consument.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 22:31 schreef PietPrak het volgende:
[..]
Bos had toch garant kunnen staan voor alleen het spaargeld? Waarom het hele bedrijf?
ik snap hem!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 22:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het spaargeld is véél meer dan de 16,8 miljard waarde van dit bedrijfsonderdeel. Het spaargeld is ook maar geleend van de consument.
quote:Personeel Fortis België is verbaasd
Bij het personeel van Fortis Bank België wordt verbaasd gereageerd op het nieuws dat de Nederlandse overheid de Nederlandse kernactiviteiten van Fortis overneemt.
"Ik sta eerlijk gezegd perplex over wat er net is aangekondigd", zegt Luc Broos van de christelijke vakbond LBC. "Deze keer werden we niet bij de discussie betrokken. We werden om 18 uur door de directie verwittigd over het akkoord," zegt Broos, die voorlopig niet verder wenst te reageren op het nieuws. Voor maandagochtend staat er opnieuw een bijzondere ondernemingsraad bij Fortis Bank België op de agenda.
Als het klopt dat de gezondste delen nu uit Fortis NV zijn weggekocht door Bos zal de beurskoers a.s. maandag inklappen. Daar helpt die 16,8 ook niets meer aan als het vertrouwen in betere tijden weg is.quote:
En ALS er met winst verkocht word, maken ze het (1000 euro met rente) dan aan ons werkenden over denken jullie?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dus? Anders hadden ze jou die 1.000 euro overgemaakt of wat?
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onder hun bewind is dit allemaal gebeurd. Tijdens het aantreden van hun bewind was de kredietcrisis al bezig.
Misschien komt er ABN AMRO op de borst.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:22 schreef Stienn het volgende:
Zeg, hoe zit dat nu? betalen we met z'n alle de shirt sponsoring van Feyenoord?
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:30 schreef rja het volgende:
[..]
Misschien komt er ABN AMRO op de borst.
Want?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:43 schreef Drugshond het volgende:
Ehmmm... als ABN er al matigjes erbij stond.... wat moet nu de positie van ING dan wel niet zijn.
Kan me niet voorstellen dat ING (altijd) het braafste jongetje uit de klas was. Als je dit vergelijkt het het imago van ABN-Amro (die toch wel redelijk robuust is).quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:16 schreef Cheiron het volgende:
Want?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |