quote:De integratie van Fortis en ABN Amro wordt volgens Wellink doorgezet. De samenvoeging biedt ''substantiele voordelen'', aldus de DNB-president.
Mjah, hij kan iig niet meer roepen dat het een puur Amerikaans probleem is. (Zoals z'n Duitse collega het ook vermeldde.)quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:55 schreef JortK het volgende:
Bos zijn kop moet rollen, dit kan echt niet.
Inderdaad.. Die laatste 4 miljard (hoeveel hebben de landen totaal betaald in het vorige weekend?) was blijkbaar ook net genoeg voor 4 dagen..quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:04 schreef Caesu het volgende:
wie zegt dat Fortis weer gezond gaat worden.
Wie weet zijn de problemen wel fundamenteel anders hier?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:04 schreef geenID het volgende:
[..]
Mjah, hij kan iig niet meer roepen dat het een puur Amerikaans probleem is. (Zoals z'n Duitse collega het ook vermeldde.)
De aanleiding is hetzelfde. De capital ratio's dalen als een gek omdat iedereen geld uit de bank haalt waardoor de CRAs de ratings goed gaan bekijken, waardoor mensen weer banger worden, etc. En aangezien de koersen op een niveau staan waarbij het raisen van capital niet mogelijk is zit je dan redelijk zuur.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wie weet zijn de problemen wel fundamenteel anders hier?
Ze kopen van de holding en hebben daarmee niks met de beurs te makenquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is alles al overgenomen? Of moeten ze eerst de aandelen nog in handen zien te krijgen?
Zou het een complot van rechts zijn om de staat falliet te laten gaan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ze blijven maar roepen dat Fortis gezond was, toen de koersdaling, daardoor onrust & spaarders weg, toen ging 't echt mis.
Vraag, waardoor daalde de koers?
Nee, ik denk eerder van linksquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zou het een complot van rechts zijn om de staat falliet te laten gaan?
Bos heeft altijd gezegd dat we niet buiten schot zullen blijven. Logisch ook, iedereen die dat werkelijk dacht was wel heel naïef bezig.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:04 schreef geenID het volgende:
[..]
Mjah, hij kan iig niet meer roepen dat het een puur Amerikaans probleem is. (Zoals z'n Duitse collega het ook vermeldde.)
Fortis Nederland is een dochteronderneming van de Holding Fortis NV en daardoor nooit zelfstandig op de beurs genoteerd geweest, nu nog niet en zal mogelijk in de toekomst ook nooit beursgenoteerd worden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:15 schreef The_Coach het volgende:
Ik zou het misschine nog niet eens zo gek vinden als Fortis-NL op korte termijn van de Beurs afgaat.
Ok zag het meer als 1 geheel duidelijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Fortis Nederland is een dochteronderneming van de Holding Fortis NV en daardoor nooit zelfstandig op de beurs genoteerd geweest, nu nog niet en zal mogelijk in de toekomst ook nooit beursgenoteerd worden.
Dan moeten de aandeelhouders van de holding toch toestemming geven? Zijn missen nu een flinke hap winst en omzet van de delen die verkocht zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:14 schreef du_ke het volgende:
Ze kopen van de holding en hebben daarmee niks met de beurs te maken
Fortis Nederland en ABN.quote:
Niet altijd volgens mij. Ik weet niet precies hoe het juridisch zit, maar volgens mij worden vaker delen van ondernemingen afgestoten zonder goedkeuring te krijgen van de AVA.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan moeten de aandeelhouders van de holding toch toestemming geven? Zijn missen nu een flinke hap winst en omzet van de delen die verkocht zijn.
Ik weet niet hoe het zit bij het verkopen van bedrijfsonderdelen. Maar goed de grootste aandeelhouders waren de BENELUX landen natuurlijk al opzich. Dus dat zal geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan moeten de aandeelhouders van de holding toch toestemming geven? Zijn missen nu een flinke hap winst en omzet van de delen die verkocht zijn.
Volgens mij niet hoor. Fortis Nederland bestaat niet eens, de aandelen worden zo te zien rechtstreeks in Fortis NV gehouden:quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Fortis Nederland is een dochteronderneming van de Holding Fortis NV en daardoor nooit zelfstandig op de beurs genoteerd geweest, nu nog niet en zal mogelijk in de toekomst ook nooit beursgenoteerd worden.
Nee, die 4 miljard was niet genoeg om liquiditeit problemen op te lossen. 17 miljard EN de bank in ander handen klinkt gewoon goed.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:07 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Inderdaad.. Die laatste 4 miljard (hoeveel hebben de landen totaal betaald in het vorige weekend?) was blijkbaar ook net genoeg voor 4 dagen..
Is het dan niet zo dat ze Fortis Utrecht en Fortis Bank Nederland overgenomen hebben? Als ik het zo zie zou ik zeggen dat de verhandelbare aandelen dus aandelen Fortis SA/NV zijn. Die bestaan nog, zij het dat Fortis NV de dochters kwijt is (en in feite wellicht alleen een lege Holding is).quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor. Fortis Nederland bestaat niet eens, de aandelen worden zo te zien rechtstreeks in Fortis NV gehouden:
[ afbeelding ]
De Belgen zullen de rest van de boedel ook wel overnemen maar die zijn niet al te happig omdat dit het slechtste deel is. Ze zullen dus niet te veel willen dokken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:24 schreef ouderejongere het volgende:
Fortis-Luxemburg is ook een Staatsbank geworden.
Blijft niet veel meer van over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |