Mjah, niet per definitie.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:10 schreef Profesor het volgende:
Uhm.. je was minderjarig en had je toestemming van je ouders? zo niet hebben ze vette pech.
Nee...dat is ooit eens zo geweest maar wettelijk niet meer verplicht. Het is al een hele poos toegestaan om de rekening, na het verstrijken van de betalingstermijn, deze door een incassobureau te laten innen...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:38 schreef Bill_E het volgende:
Ik dacht ( weet ik niet zeker dus pun me er niet aan vast en zoek het zelf verder uit) dat de verkoper verplicht is om eerst schriftelijk een herindering te sturen.
Mail telt ook volgensmij daarvoor, maar in iedergeval vind ik het een vaag verhaal zeker omdat het zo lang geleden is!
Ja...dat klopt inderdaad...maar dat gaat in vanaf de laatste herinnering...als dat laatste herinneringsmailtje meer dan 2 jaar geleden is verzonden dan is de vordering verlopen...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:21 schreef dvr het volgende:
Vorderingen op privepersonen vervallen in principe na twee jaar, dus ik betwijfel of ze nog ergens recht op hebben.
Waar staat dat, uberhaupt dat een vordering na twee jaar verloopt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:30 schreef Rokossovski het volgende:
[..]
Ja...dat klopt inderdaad...maar dat gaat in vanaf de laatste herinnering...als dat laatste herinneringsmailtje meer dan 2 jaar geleden is verzonden dan is de vordering verlopen...
Daar was ook heel wat onderhandelingswerk voor nodig...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:15 schreef klusfoobje het volgende:
4 termijnen nodig voor 65 euro ? Wat lees ik niet goed want dat kan ik me bijna niet voorstellen voor iemand die nu 18+ is.
Okay, je bent dus fout geweest door niet te betalen. Kan gebeuren, klaar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:50 schreef thijsltc het volgende:
[..]
Daar was ook heel wat onderhandelingswerk voor nodig...
Op 5 januari 2007 heb ik het mailtje gekregen, ik heb me dus keihard vergist en het is maar een jaar geleden... dat is wel jammer dus
Voor zover ik me het kan herinneren is dat te vinden in artikel 7:23 BW.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:45 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Waar staat dat, uberhaupt dat een vordering na twee jaar verloopt.
Onzin. Een bedrag van EUR 3,24 is volkomen normaal om door een 16-jarige zonder toestemming uitgegeven te worden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:10 schreef Profesor het volgende:
Uhm.. je was minderjarig en had je toestemming van je ouders? zo niet hebben ze vette pech.
Standaard is de termijn vijf jaar. De enige uitzondering waarbij een termijn van twee jaar geldt, zijn consumententransacties voor zover ik weet. Een veiling is volgens mij geen consumententransactie.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:59 schreef Rokossovski het volgende:
[..]
Voor zover ik me het kan herinneren is dat te vinden in artikel 7:23 BW.
Wat ik in elk geval wel weet is dat wanneer een vordering bij iemand ligt, deze telkens voor het verstrijken van 2 jaar weer opnieuw moet worden aangeboden. Dat kan bijvoorbeeld bij een persoon zijn die de welbekende 'kale kip' is. Als je deze vordering niet elke twee jaar laat verlengen, dan is de vordering niet meer opeisbaar.
Een veiling blijkt inderdaad geen uitzondering te zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:47 schreef dvr het volgende:
Art. 7:28, en ik zie geen enkele aanleiding om te geloven dat dit geen consumentenkoop is ("de koop met betrekking tot een roerende zaak, elektriciteit daaronder begrepen, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf"). Maar goed, de twee jaren waren nog niet verlopen, zodat dit verhaal voor TS geen uitkomst biedt.
Ja als ik dat tyfusding wil dan zal ik hem best krijgen. Daar heb ik toch ook recht op..quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
TS HET IS MEERDERE KEREN GEVRAAGD MAAR KRIJG JE NU NOG JE DISPENSER OF NIET????
Niet als je erom vraagt.... dus zou daar ook maar eerst achteraan gaanquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:57 schreef thijsltc het volgende:
[..]
Ja als ik dat tyfusding wil dan zal ik hem best krijgen. Daar heb ik toch ook recht op..
Dat is iets dat niet helemaal vast staat. De voorwaarden van het veilingbedrijf zijn best interessant om er hier bij te hebben. Zeggen die er nog iets over?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:57 schreef thijsltc het volgende:
[..]
Ja als ik dat tyfusding wil dan zal ik hem best krijgen. Daar heb ik toch ook recht op..
Ja klopt maar anders ging het bedrag weer omhoog en dat vond ik ook weer eng.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:06 schreef muhahaha het volgende:
Waarom heb je een regeling getroffen, hiermee heb je aangegeven akkoord te zijn gegaan met het bedrag.
In principe kunnen ze je niks maken wegens bewijs maar dat zal nu wel makkelijker zijn aangezien je de schuld hebt erkend.
Daar zijn simpele rekensommetjes voor..quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:08 schreef thijsltc het volgende:
[..]
Ja klopt maar anders ging het bedrag weer omhoog en dat vond ik ook weer eng.
Nou, mij ben je kwijt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Daar zijn simpele rekensommetjes voor..
Als je 60 euro in 4 termijnen betaald, dan betaal je 4 x 15 = 60
Als je 120 euro niet betaalt, dan betaal je 0 termijnen en betaal je dus 0 x 120 = 0
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Daar zijn simpele rekensommetjes voor..
Als je 60 euro in 4 termijnen betaald, dan betaal je 4 x 15 = 60
Als je 120 euro niet betaalt, dan betaal je 0 termijnen en betaal je dus 0 x 120 = 0
Geen handtekening = niks betalenquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:08 schreef thijsltc het volgende:
[..]
Ja klopt maar anders ging het bedrag weer omhoog en dat vond ik ook weer eng.
Is er eigenlijk geen wetgeving tegen dit soort intimidaties? Dat je zo'n incassobureau eens aan kan pakken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:00 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Geen handtekening = niks betalen
Nu ben je wel genaaid omdat het incasso bureau je geintimideerd heeft, overkomt wel meer mensen. Gelukkig kost deze les maar 60 euro voor je ....
Daar zou ik het maar niet op aan laten komen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:00 schreef muhahaha het volgende:
Geen handtekening = niks betalen
Nee hoor, hij heeft vette pech hij was handelingsbekwaamquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:10 schreef Profesor het volgende:
Er zijn geen wetten voor, maar er zijn wel richtlijnen waar rechtbanken zich aan houden met betrekking tot toewijzing. Het incassobureau mag dus vragen wat het wil, maar wanneer de zaak voor de rechter komt (De enige manier voor het incassobureau om het bedrag met dwang te kunnen incasseren), dan begrenst een rechter dit bedrag.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is er niet zo iets van een wet dat een oorspronkelijke vordering maar met maximaal zoveel procent verhoogd mag worden? Zoiets heb ik hier wel eens eerder voorbij zien komen... Dus dan MOET het haast wel waar zijn...
Rapport Voorwerk II en de daarbij behorende staffel voor kantonrechters,quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 20:39 schreef menkaa het volgende:
wat is die richtlijn dan ongeveer?
Ik vind het aan de hoge kant, maar wanneer het een rechtszaak wordt en je verliest zou het je meer kunnen kosten. Er komen dan ook dagvaardingskosten, griffierechten en salaris gemachtigde bij.. Als je dus niet in je recht staat, kun je beter ingaan op het aanbod.quote:ik heb een openstaande vordering van 45,00 en ik ben nu gedagvaard maar kan het afkopen voor ongeveer 200,00 is dat redelijk?
Welke achterlijke idioot gaat er nou een bindend bod van 3,24 uitbrengen op een 4 uur Cup-a-Soup dispenser?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 21:57 schreef Biancavia het volgende:
Welke achterlijke idioot gaat er nou voor 3,24 een incassotraject opstarten!?![]()
Iemand die vast niet had verwacht dat 3,24 euro het hoogste bod zou blijken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke achterlijke idioot gaat er nou een bindend bod van 3,24 uitbrengen op een 4 uur Cup-a-Soup dispenser?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |