Mjah, niet per definitie.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:10 schreef Profesor het volgende:
Uhm.. je was minderjarig en had je toestemming van je ouders? zo niet hebben ze vette pech.
Nee...dat is ooit eens zo geweest maar wettelijk niet meer verplicht. Het is al een hele poos toegestaan om de rekening, na het verstrijken van de betalingstermijn, deze door een incassobureau te laten innen...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:38 schreef Bill_E het volgende:
Ik dacht ( weet ik niet zeker dus pun me er niet aan vast en zoek het zelf verder uit) dat de verkoper verplicht is om eerst schriftelijk een herindering te sturen.
Mail telt ook volgensmij daarvoor, maar in iedergeval vind ik het een vaag verhaal zeker omdat het zo lang geleden is!
Ja...dat klopt inderdaad...maar dat gaat in vanaf de laatste herinnering...als dat laatste herinneringsmailtje meer dan 2 jaar geleden is verzonden dan is de vordering verlopen...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:21 schreef dvr het volgende:
Vorderingen op privepersonen vervallen in principe na twee jaar, dus ik betwijfel of ze nog ergens recht op hebben.
Waar staat dat, uberhaupt dat een vordering na twee jaar verloopt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:30 schreef Rokossovski het volgende:
[..]
Ja...dat klopt inderdaad...maar dat gaat in vanaf de laatste herinnering...als dat laatste herinneringsmailtje meer dan 2 jaar geleden is verzonden dan is de vordering verlopen...
Daar was ook heel wat onderhandelingswerk voor nodig...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:15 schreef klusfoobje het volgende:
4 termijnen nodig voor 65 euro ? Wat lees ik niet goed want dat kan ik me bijna niet voorstellen voor iemand die nu 18+ is.
Okay, je bent dus fout geweest door niet te betalen. Kan gebeuren, klaar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:50 schreef thijsltc het volgende:
[..]
Daar was ook heel wat onderhandelingswerk voor nodig...
Op 5 januari 2007 heb ik het mailtje gekregen, ik heb me dus keihard vergist en het is maar een jaar geleden... dat is wel jammer dus
Voor zover ik me het kan herinneren is dat te vinden in artikel 7:23 BW.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:45 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Waar staat dat, uberhaupt dat een vordering na twee jaar verloopt.
Onzin. Een bedrag van EUR 3,24 is volkomen normaal om door een 16-jarige zonder toestemming uitgegeven te worden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:10 schreef Profesor het volgende:
Uhm.. je was minderjarig en had je toestemming van je ouders? zo niet hebben ze vette pech.
Standaard is de termijn vijf jaar. De enige uitzondering waarbij een termijn van twee jaar geldt, zijn consumententransacties voor zover ik weet. Een veiling is volgens mij geen consumententransactie.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:59 schreef Rokossovski het volgende:
[..]
Voor zover ik me het kan herinneren is dat te vinden in artikel 7:23 BW.
Wat ik in elk geval wel weet is dat wanneer een vordering bij iemand ligt, deze telkens voor het verstrijken van 2 jaar weer opnieuw moet worden aangeboden. Dat kan bijvoorbeeld bij een persoon zijn die de welbekende 'kale kip' is. Als je deze vordering niet elke twee jaar laat verlengen, dan is de vordering niet meer opeisbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |