abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62186005
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:20 schreef DaMart het volgende:

[..]

Het wordt tijd dat Ludo ontdekt wat René gedaan heeft .
Ik heb daar niet zo een haast mee eerlijk gezegd, het spelletje gaat namelijk altijd als volgt:

1) Iemand flikt wat bij iemand dicht bij Ludo;
2) Ludo zint op wraak en neemt ook daadwerkelijk wraak;
3) De wraak is echter zo rigoreus dat Ludo iets doet wat slechter is dan de persoon die eerst wat flikte;
4) Ludo sleept in zijn wraak een of andere onschuldige(n) mee;
5) Ludo krijgt heel Meerdijk over zich heen, Janine, de politie en wat dan ook, maar weet net buiten schot te blijven.

Voor dit soort lijnen is Ludo niet meer geschikt, het is eentonig en voorspelbaar, laat Nina maar wraak op hem nemen en als zij dan veroordeeld dreigt te worden dàn kan Ludo mooi de held komen uithangen en zijn dochter redden
Een heer met stijl
pi_62186147
Dat gebeurt nu al jaren zo met Ludo daarom ben ik ook een beetje Ludo moe.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_62186292
Een kleine toevoeging, Ludo moet eigenlijk ook geen primaire bad guy meer zijn, het is niet reëel meer, de slechteriken van vroeger doken na een periode van pure slechtheid onder, dat hield het realistisch. Martine heeft in de eerste seizoenen ongeveer 3 slechte projecten geleid:
-wraak op Annette
-wraak op Frits en Herman
-tegenwerken en spelletjes spelen met concurrenten (Robert, Jef, Frits, Linda, enz)
Natuurlijk liep als rode draad door alles de eeuwige vete met Helen Helmink.

Ludo deed soms meer van dat alles in 1 seizoen en bleef buiten schot, misschien wel spectaculair, maar eigenlijk vond ik de tijd van 'de boot' te debiel voor woorden. De lijn van Frits die het zoontje van een zakenpartner ontvoerde (helemaal geen uitgebreide verhaallijn), was realistischer en daardoor ook boeiender (voor mij dan )

Dus hopelijk denken de heren/dames schrijvers iets beter na voor ze Ludo nu weer in een absurd verhaal storten.
Een heer met stijl
pi_62187927
Jack's back maar ik moet zeggen dat het hele gebeuren me vies tegenviel. Op een paar leuke opmerkingen na werd het allemaal maar afgedaan als een kat en muis spelletje tussen 2 kleuters. Veel liever had ik een groots opgezette comeback gezien zoals Ludo altijd krijgt. Frits was de Ludo van vroeger, Jack zijn vader dus en naar mijn mening zelfs superieur. Je zou denken dat met een vader als Frits en opa/peetvader als Herman Jack de van Houten/Hoogendoorn traditie zou voortzetten. Niets van dit alles dus, totaal oninteressant helaas.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_62188876
Want een anticlimax die aflevering van vandaag . Ik had minstens verwacht dat Jack & Sjors de andere bal van Nick ook nog zouden slopen
Aids.
  Moderator maandag 6 oktober 2008 @ 22:51:22 #56
42184 crew  DaMart
pi_62188974
Ik heb juist het idee dat deze opzet van Sjors Nick en Jack alleen maar meer tegen elkaar opzet en dat dit de inleiding vormt voor een interessante verhaallijn waarbij Jack en Nick elkaar het leven zuur proberen te maken.
pi_62189402
Maar dat was zowizo wel gebeurd, wat sjors ook had gedaan.
Sjors moet maar uit de serie.. eerst ons lekker maken dat Nick uit de weg geruimd moest worden, hij moest verdwijnen en nu..
Zo niet.. dan toch!
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:04:07 #58
163732 nWo4Life
Herman Hogendoorn
pi_62189423
Ik zou willen dat Jack uit die toren van Sanders Inc. zou verhuizen en een eigen kantoor zou beginnen. Hoe kun je ook oorlog met een Sanders voeren als je in diens kantoor zit? Ik zat zelf te denken aan een mooi wit kantoor en een Dagobert Duck op een sokkel erin.
"Ik vind het niet erg als iets niet makkelijk is, ik win meestal, weet je!"
pi_62189793
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:04 schreef nWo4Life het volgende:
Ik zou willen dat Jack uit die toren van Sanders Inc. zou verhuizen en een eigen kantoor zou beginnen. Hoe kun je ook oorlog met een Sanders voeren als je in diens kantoor zit? Ik zat zelf te denken aan een mooi wit kantoor en een Dagobert Duck op een sokkel erin.
Kortom hoog tijd voor Van Houten International part deux. Een van Houten toren tegenover Sanders Inc. graag met de strijd ala Westenwind maar dan op zowel zakelijk als persoonlijk vlak, net zoals vroeger in de soap.
pi_62190944
Zoals ik het nu begrijp willen ze de strijd Sanders vs Van Houten beperken tot Jack en Nick die tegenover elkaar staan. Ludo hangt duidelijk net als Sjors de wijzere volwassene uit die zich niet mengt in de strijd en er bij wijze van spreke boven staat.
Een heer met stijl
pi_62191500
Overigens een heel ander punt van kritiek op gtst dat ik al vaker ge-uit heb iks de zogenaamde glamour, daar had Wilbert Gieske het ook over rond zijn vertrek. Er zijn een paar personages die ze erin willen houden, hoe slechts ze ook acteren, hoe vervelend het personage ook is:

Lorena;
Charlie;
Bing;
Dennis voor veel te lang;

Je moet ook opletten hoe ze altijd op een cover staan, vooral Lieke van Lexmond. Een quasi-sensuele blik in de ogen, waardoor ze er zogenaamd 'onweerstaanbaar' uit zien. Mickey Lammers, Daniël, Inspecteur van Bronckhorst, Luigi Pavese, Koossie Sybrandie, Wil de Smet, ze waren geen van allen 'hot' en 'hip', maar persoonlijk kon ik meer sympathie en respect voor ze opbrengen dan aan al die nietzeggende knappe smoeltjes van vandaag de dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 07-10-2008 00:48:25 ]
Een heer met stijl
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 01:27:40 #62
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_62192015
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 22:49 schreef Mss het volgende:
Ik had minstens verwacht dat Jack & Sjors de andere bal van Nick ook nog zouden slopen
Ik vond die opmerking van Jack over Nick z'n ballen wel grappig.

"Ik zou bijna zeggen ze heeft je bij de ballen (of was het beide ?), maar dat kan natuurlijk niet."

[ Bericht 4% gewijzigd door SuperrrTuxxx op 07-10-2008 01:34:50 ]
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:07:50 #63
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_62206624
In deel 7 van het magazine kun je weer wat eerste scènes zien en deze keer zit die van Ludo erbij. Jammer dat ze maar zo'n kort stukje gepakt hebben, nu zie je hem alleen binnenkomen.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_62207119
Spoilers !
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_62207800
Over de spoilers:
SPOILER
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:55:08 #66
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_62207881
SPOILER
pi_62208384
SPOILER
Een heer met stijl
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:13:18 #68
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_62211628
Grappig stukje dat met Ludo net! En wat heeft Sjors een dikke kont gekregen!!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:13:52 #69
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_62211646
Ludo.
pi_62212892
Charlie
Aids.
pi_62213408
Ludo vs. jack..

Vuistslag namens Ludo voor Jack
pi_62213952
Ludo die Jack op zijn bek sloeg was wel tof.
Jammer dat hij daarna Nick weer zo moest afvallen.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_62214494
Een Ludo die Jack op zijn bek slaat, tsja, dat is de Sanders overmacht dezer dagen hé. De Sanders top is present, van Houten ontbreekt. Een duidelijk evenwichtsverschil in de verhoudingen van de serie. Natuurlijk kletst Ludo dan Jack namens Sanders van hem en zoontjelief Nick.

Het moet dan ook gezegd worden, Ludo was geweldig vanavond! Ik zag hoe ironisch dan ook vanavond meer van de oude garde in hem dan in Jack. En dat wil heel wat zeggen, als hij nou eens op deze manier blijft spelen... Mijn favoriet zal hij nooit worden maar respect.

Hoe dan ook in dit verhaal was hij uiteindelijk wel fair, net als Sjors. Alleen het ironische aan dit hele gebeuren is dat Ludo zelf ondertussen veel meer op zijn kerfstok heeft maar niet word gepakt. De schijnheil die hij is heeft hij die dreun allang dubbel en dwars verdient. Dit aangezien we geen slechteriken meer in de serie hebben die boven hem staan. Vooralsnog komt hij al 10+ jaar overal mee weg wat zoals het nu lijkt ook niet op korte termijn zal veranderen. We zullen zien hoe lang dat nog duurt, cheers!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:45:03 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62214776
Luda was weer goed vandaag - de spoilers vind ik echter maar heel matig.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:36:16 #75
163732 nWo4Life
Herman Hogendoorn
pi_62216697
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:37 schreef MikeTuinstra het volgende:
Een Ludo die Jack op zijn bek slaat, tsja, dat is de Sanders overmacht dezer dagen hé. De Sanders top is present, van Houten ontbreekt. Een duidelijk evenwichtsverschil in de verhoudingen van de serie. Natuurlijk kletst Ludo dan Jack namens Sanders van hem en zoontjelief Nick.

Het moet dan ook gezegd worden, Ludo was geweldig vanavond! Ik zag hoe ironisch dan ook vanavond meer van de oude garde in hem dan in Jack. En dat wil heel wat zeggen, als hij nou eens op deze manier blijft spelen... Mijn favoriet zal hij nooit worden maar respect.

Hoe dan ook in dit verhaal was hij uiteindelijk wel fair, net als Sjors. Alleen het ironische aan dit hele gebeuren is dat Ludo zelf ondertussen veel meer op zijn kerfstok heeft maar niet word gepakt. De schijnheil die hij is heeft hij die dreun allang dubbel en dwars verdient. Dit aangezien we geen slechteriken meer in de serie hebben die boven hem staan. Vooralsnog komt hij al 10+ jaar overal mee weg wat zoals het nu lijkt ook niet op korte termijn zal veranderen. We zullen zien hoe lang dat nog duurt, cheers!
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. In deze scènes was Ludo duidelijk de man. Hij heeft, in mijn ogen, deze confrontatie gered. Jack kreeg een slag op zijn gezicht en Nick werd zwaar vernederd.

Ik ga in je gedachtengang mee dat er een evenwichtsverschil is, waarbij Ludo de machtigste is. Wij vinden dat een beetje onterecht, omdat de Van Houten/Hogendoorn familie de grote schurken waren, waar wij Jack (en Sjors) als onderdeel van zien.

Maar laat ik het dan zo stellen dat van alle aanwezigen Ludo het langste in de serie zit, het oudste en het machtigste is. Hij wordt gevreesd, juist vanwege zijn brute wraakacties uit het verleden. Het is alsof Frits en Martine oorlog hadden en Herman dan als machtigste hen hun plaats wees. De tijdlijn volgende is het nu dus ook rechtvaardig dat Ludo deze rol vervult.

Ons probleem zit hem niet bij de macht van Ludo, maar de onmacht van de anderen. Als zij een vuist tegen Ludo zouden kunnen maken, zou het interessant zijn, maar wellicht willen de schrijvers niet meer dat we Ludo als een nieuwe Frits van Houten zien, maar als een Herman Hogendoorn, waarbij Jack en Nick de nieuwe Frits en Rien zijn die strijd voeren en Ludo nog maar passief meedoet.

Uiteraard hebben de oude kijkers daar wat moeite mee, omdat Ludo nooit een Herman, Frits, enz. rol zal kunnen vervullen en wij hem nog te zeer zien als de persoon die Heer van Bartolhoven heeft beschreven: iemand die op herhaaldelijke wijze wraak neemt en alle andere (favoriete) personages doet verdwijnen. En dat is juist de reden dat hij niet meer zo populair is.

Toch vond ik hem in deze scènes, samen met Sjors, de meeste indruk maken. Nogmaals; het zit hem niet zo zeer bij Ludo, maar bij de gebreken van de andere spelers wat ons irriteert. Tijd dat Jack gemener wordt en machtiger.
"Ik vind het niet erg als iets niet makkelijk is, ik win meestal, weet je!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')