Ja, die commentaren heb ik ook gelezen. Meestal zijn dat sneue zure mannetjes die nooit buiten komen. Het Mä/Trix-model is schaal 1:93, terwijl "echt" H0 1:87 is. Het model is dus iets te klein, maar echt: dat zie je niet. Tenminste, ik niet. Ik heb foto's gezien, en het model ziet er echt heel gaaf uit! Kijk hier bijvoorbeeld:quote:Op zondag 4 januari 2009 11:26 schreef BaDaZz het volgende:
Zijn er mensen die de koploper van TRIX al in het 'echt' gezien hebben? Ik wil hem misschien gaan kopen, maar ik lees op internet dat hij niet mooi op schaal is of iets dergelijks.
Bij het nieuwe mat (10 jaar en jonger) kan je met NEN-koppelingen de koppeling heel eenvoudig vervangen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:48 schreef BaDaZz het volgende:
Heeft er trouwens iemand koppelingen over van de Lima mDDm? Bij mij zijn er tijdens de verhuizing een paar gebroken. En ik weet niet welke koppelingen hetzelfde korte gekoppelde effect geven.
quote:Treintjesbouwer Märklin vraagt faillissement aan
4 februari 2009, 15:05 uur | FD.nl
1
De bekende Duitse fabrikant van modeltreinen Märklin heeft gisteren faillissement aangevraagd. Een mislukte herfinanciering en aanhoudende verliezen hebben het bedrijf de das om gedaan. Märklin, dat zevenhonderd werknemers heeft, hoopt nog op een doorstart.
Het is de tweede keer in relatief korte tijd dat het bedrijf uit Göppingen nabij Stuttgart in grote financiële problemen komt. In 2006 moest Märklin ook al bijna faillissement aanvragen. Het bedrijf werd toen op het nippertje gered door de Britse investeringsmaatschappij Kingsbridge en zakenbank Goldman Sachs.
Schaalgrootte onvoldoende
Onder leiding van Kingsbridge sneed Märklin de afgelopen jaren flink in zijn kosten, waarbij onder meer honderden banen verloren gingen. Daarnaast deden de nieuwe eigenaren twee overnames om meer schaalgrootte te krijgen. Desondanks bleef de treinenbouwer in de rode cijfers. Over 2008 werd een onbekend verlies geleden op een omzet van ¤ 128 mln.
Geen akkoord over nieuwe kredietlijn
Het 150 jaar oude bedrijf onderhandelde de afgelopen weken over de verlenging van een kredietlijn van ¤ 50 mln, die gebruikt werd om de seizoensschommelingen in werkkapitaal op te vangen. De partijen kwamen echter niet tot een akkoord, omdat de banken twijfelden aan de overlevingskansen van de onderneming.
Volgens investeerder Kingsbridge zijn de banken teruggekomen op een eerder toezegging om de kredietfaciliteit te verlengen, zo zegt de grootaandeelhouder tegenover de Duitse zakenkrant Handelsblatt.
Door start is onzeker
Advieskantoor KPMG is bezig om een herstructureringsplan voor de treintjesmaker op te stellen. Binnen twee weken moet duidelijk zijn of Märklin een doorstart kan maken.
NOS gaf er ook aandacht aan: http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-474690/quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:28 schreef DaMart het volgende:
Märklin schijnt opnieuw in zeer zwaar weer te verkeren en het einde zou wel eens nabij kunnen zijn:
[..]
Treintopic 143: Waar de Arriva spurts vernaggeld wordenquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Allemaal overstappen naar Fleischmann
ombouw naar $insert ander modeltreintjes bouwer shop!quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
De plaatselijke modelbouwshop hier zal ook wel blij zijn Heeft net een paar jaar geleden een blinkende Marklin store geopend tegenover zijn andere pand, alleen maar voor wissslstroomtreinen. Hartje centrum Utrecht... sta je dan met je investering..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |