Dit topic krijgt geen vleugels.... maar wings.quote:Op donderdag 18 december 2008 10:52 schreef ItaloDancer het volgende:
Verslikt u zich niet. 1,4719 nieuwe high. Als je ff twee minuutjes niet oplet!
Nu weer wat daaronder.
Hier houden ze het goed in de gatenquote:Op donderdag 18 december 2008 11:58 schreef jmac het volgende:
Ook grappig: nog maar 5 cent en de pond staat gelijk met de EuroDat is ook een eeuwigheid geleden!
En nu weer 1,43229quote:Op donderdag 18 december 2008 10:52 schreef ItaloDancer het volgende:
Verslikt u zich niet. 1,4719 nieuwe high. Als je ff twee minuutjes niet oplet!
Nu weer wat daaronder.
Het is echt koffiedik kijken momenteel, ik heb eerlijk gezegd geen idee.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:18 schreef kepler het volgende:
het is koffiedik kijken, maar wat denken jullie dat de dollar komende weken gaat doen? Ik moet namelijk nog dollars/traveller cheques hebben (in dollars), is het dan slim om nu te kopen?
Expres als in de-economie-heeft-geen-invloed-op-de-waarde-van-de-dollar-want-er-is-iemand-die-naar-eigen-inzicht-even-handmatig-de-waarde-van-de-dollar-kan-instellen?quote:Op donderdag 18 december 2008 18:09 schreef Man-E-Faces het volgende:
Grappig zo met de feeestdagen dat het aantrekkelijker wodt om te kopen in Amerika..
Zou het expres kunnen zijn dat de dollar zo laag staat zodat iederen ahw. weer investeert/koopt/geld pompt in Amerika, zeker in zo'n drukke feestmaand?
nou, ik ben van plan om 300 dollar te halen. Ik denk dat ik dat gewoon na het weekend doequote:Op donderdag 18 december 2008 18:12 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Het is echt koffiedik kijken momenteel, ik heb eerlijk gezegd geen idee.
Als ik jou was zou ik de aankoopmomenten een beetje spreiden. Stel dat je 2000 usd nodig hebt over een paar maanden dan zou ik nu bv 750 usd te halen, over een week of 6 nog 750 en vlak voor vertrek de laatste 500.
Ik denk zelf dat de Dollar uiteindelijk weer gaat stijgen om de basale reden dat ten tijde van crisis pas echt duidelijk zal worden wat voor een verdeelde bende cq papieren tijger de EU nu eigenlijk is. Maar ik zou niet te veel waarde aan mijn verwachting hechten, begrijpen doe ik het allemaal allang niet meer.
quote:Op donderdag 18 december 2008 18:18 schreef Dlocks het volgende:
de-economie-heeft-geen-invloed-op-de-waarde-van-de-dollar-want-er-is-iemand-die-naar-eigen-inzicht-
even-handmatig-de-waarde-van-de-dollar-kan-instellen
Ben wel benieuwd naar welk niet Europees land je vakantie gaat als je maar 300 Dollar nodig hebt eigenlijkquote:Op donderdag 18 december 2008 18:26 schreef kepler het volgende:
[..]
nou, ik ben van plan om 300 dollar te halen. Ik denk dat ik dat gewoon na het weekend doe
nou, die 300 dollar is meer als back-up als ik niet kan pinnenquote:Op donderdag 18 december 2008 18:32 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar welk niet Europees land je vakantie gaat als je maar 300 Dollar nodig hebt eigenlijk(of is het een paar dagen voor je werk? )
Op plaatsen waar je niet kan pinnen kan je ook geen traveller cheques verzilverenquote:Op donderdag 18 december 2008 18:58 schreef kepler het volgende:
[..]
nou, die 300 dollar is meer als back-up als ik niet kan pinnen200 dollar aan traveller cheques en 100 dollar contant. In principe kan ik in de grote steden wel gewoon pinnen, althans daar ga ik dan vanuit
Ik ga een jaar reizen
nee, vandaar ook nog eventueel 100 dollar cash. En anders op een houtje bijten en onder de brug slapenquote:Op donderdag 18 december 2008 19:24 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Op plaatsen waar je niet kan pinnen kan je ook geen traveller cheques verzilveren![]()
Waar ga je heen?
Ik zie dat Vietnam in je reis zit maar alleen Phu Quoc island?quote:Op donderdag 18 december 2008 19:28 schreef kepler het volgende:
[..]
nee, vandaar ook nog eventueel 100 dollar cash. En anders op een houtje bijten en onder de brug slapen![]()
Maar zie mijn sig voor de route
haha, nee die route is alleen maar globaal. Ik weet nog niet precies hoe mijn route zal zijn in Vietnam, hopelijk van noord naar zuid. Ik zal je tegen die tijd wel een PM sturenquote:Op donderdag 18 december 2008 19:38 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik zie dat Vietnam in je reis zit maar alleen Phu Quoc island?
Als je Hanoi ook in je programma hebt opgenomen moet je me tegen die tijd even een pm sturen dan rijd ik je een avondje achterop mijn scootah naar het enige cafe met fatsoenlijk donker bier.
De koers die mijn creditcardmaatschappij mij berekend verschilt anders wel van dag tot dag.quote:Op vrijdag 19 december 2008 12:03 schreef Man-E-Faces het volgende:
Heeft bij verschillende betalings-services wienig invloed, die houden gewoon nog een maandkoers aan van laten we zeggen 1.24 ofzo..
En exporteren heel goedkoop.quote:Op maandag 22 december 2008 19:31 schreef __Saviour__ het volgende:
wat is er nou lekker aan een dalende euro. dat maakt importeren alleen maar ontzettend duur
Jep en dat is waar NL groot geld mee verdientquote:
Zelfs de 1,47 aangetikt vorige weekquote:Op dinsdag 23 december 2008 12:35 schreef remlof het volgende:
Ow ik lees hier nu dat ie gister nog hoger heeft gestaan
Vast wel, de FED is immers al klaar met het verlagen van de rente. Europa nietquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:39 schreef Jac0bus het volgende:
Jep en nu blijft hij tussen de 1,39 en 1,40 schommelen. Als hij maar niet omlaag gaat
FED klaar met het verlagen, is dat aangekondigd of trek je die conclusie aangezien ze al vrijwel op nul zitten?quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:28 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Vast wel, de FED is immers al klaar met het verlagen van de rente. Europa niet
Het is impliciet al aangekondigd doordat ze hebben gezegd dat ze 'alle middelen' zullen inzetten na de laatste verlaging. Met andere woorden; de geldpersen draaien warm (figuurlijk). Overigens betekent dat niet dat de dollarwaarde wordt ondersteund.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:44 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
FED klaar met het verlagen, is dat aangekondigd of trek je die conclusie aangezien ze al vrijwel op nul zitten?
Ik denk dat hij bedoeld dat de FED voorlopig de rente niet meer zal /kan verlagen. De FED is daar dus klaar mee. Europa nog niet. Of met andere woorden, europa zal/moet de komende tijd vast nog wel een keertje de rente verlagen met een daling van de euro als gevolg.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:44 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
FED klaar met het verlagen, is dat aangekondigd of trek je die conclusie aangezien ze al vrijwel op nul zitten?
Misschien een rare vraag, maar hoe kan de FED de rente nog meer verlagen als hij al op nul zit?quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:44 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Alles kan in de economische wereld. Ik dacht dat eerst ook, totdat ik ergens een artikel las dat ze op de een of andere manier toch nog verder konden.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar hoe kan de FED de rente nog meer verlagen als hij al op nul zit?
Zie ook:quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar hoe kan de FED de rente nog meer verlagen als hij al op nul zit?
Bronquote:Japan Should Scrap U.S. Debt;
Dollar May Plummet Mikuni Says
By Stanley White and Shigeki Nozawa
Dec. 24 (Bloomberg) -- Japan should write-off its holdings of Treasuries because the U.S. government will struggle to finance increasing debt levels needed to dig the economy out of recession, said Akio Mikuni, president of credit ratings agency Mikuni & Co.
The dollar may lose as much as 40 percent of its value to 50 yen or 60 yen from the current spot rate of 90.40 today in Tokyo unless Japan takes “drastic measures” to help bail out the U.S. economy, Mikuni said. Treasury yields, which are near record lows, may fall further without debt relief, making it difficult for the U.S. to borrow elsewhere, Mikuni said.
“It’s difficult for the U.S. to borrow its way out of this problem,” Mikuni, 69, said in an interview with Bloomberg Television broadcast today. “Japan can help by extending debt cancellations.”
The U.S. budget deficit may swell to at least $1 trillion this fiscal year as policy makers flood the country with $8.5 trillion through 23 different programs to combat the worst recession since the Great Depression. Japan is the world’s second-biggest foreign holder of Treasuries after China.
The U.S. government needs to spend on infrastructure to maintain job creation as it will take a long time for banks to recover from $1 trillion in credit-market losses worldwide, Mikuni said. The U.S. also needs to launch public works projects as the Federal Reserve’s interest rate cut to a range of zero to 0.25 percent on Dec. 16. won’t stimulate consumer spending because households are paying down debt, he said.
U.S. President-elect Barack Obama wants to create 3 million jobs over the next two years, more than the 2.5 million jobs originally planned, an aide said on Dec. 20. Obama takes office on Jan. 20.
Marshall Plan
Japan should also invest in U.S. roads and bridges to support personal spending and secure demand for its goods as a global recession crimps trade, Mikuni said.
Japan’s exports fell 26.7 percent in November from a year earlier, the Finance Ministry said on Dec. 22. That was the biggest decline on record as shipments of cars and electronics collapsed.
Combining debt waivers with infrastructure spending would be similar to the Marshall Plan that helped Europe rebuild after the destruction of World War II, Mikuni said.
“U.S. households simply won’t have the same access to credit that they’ve enjoyed in the past,” he said. “Their demand for all products, including imports, will suffer unless something is done.”
The plan was named after George Marshall, the U.S. secretary of state at the time, and provided more than $13 billion in grants and loans to European countries to support their import of U.S. goods and the rebuilding of their industries
Currency Reserves
The Japanese government could use a new Marshall Plan as a chance to shrink its $976.9 billion in foreign-exchange reserves, the world’s second-largest after China’s, and help reduce global economic imbalances, Mikuni said.
The amount of foreign assets held by the Japanese government and the private sector total around $7 trillion, Mikuni said.
Japan will also have to accept that a stronger yen is good for the country in order to reduce excessive trade surpluses and deficits, he said. The yen has appreciated 23 percent versus the dollar this year, the most since 1987, as the credit crisis prompted investors to flee riskier assets and repay loans in the Japanese currency.
“Japan’s economic model has been dependent on external demand since the Meiji Period” that began in 1868, Mikuni said. “The model where the U.S. relies on overseas borrowing to fuel its property market is over. A strong yen will spur Japanese domestic spending and reduce import prices, thereby increasing purchasing power.”
De herfinanciering van de schuld in de VS is al een doodzonde. Zeker met deze rendementen.quote:Op vrijdag 26 december 2008 10:28 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Bron
Er is zwz een enorme onbalans in Japan. Ze zouden die $7000 miljard beter zelf consumeren en zo hun eigen economie stimuleren. Blijkbaar sparen de japanners zichzelf liever de armoe in.
Geld uitlenen aan de VS en verwachten daar op lange termijn nog veel voor terug te zien is pure religie![]()
Jappaners zijn een hard werkend en studerend volk, jammer dat ze de vruchten ervan niet vollop zelf genieten en de spullen in feite gratis weggeven aan de VS.
Gaat de goeie kant op. Ik ga eind jan met vakantie naar mijn neef in Costa Rica en vlieg via New York. Daar kunnen we een dagje erg goedkoop gaan shoppen vooraleer naar CR te vertrekken.quote:
quote:Op maandag 5 januari 2009 13:29 schreef glashalfvol het volgende:
Wacht maar een paar weken/maanden
De dollar gaat hard vallen is mijn verwachting.
Dat soort verwachtingen lees ik al een jaar.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:29 schreef glashalfvol het volgende:
Wacht maar een paar weken/maanden
De dollar gaat hard vallen is mijn verwachting.
Mooi. just on time. 20'ste komt 't salaris in Dollars dus dat is dan weer wat extraquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:36 schreef arjan1212 het volgende:
wacht maar tot 15 januari, dan gaat de ecb de rente verlagen, want de doelstelling de inflatie onder de 2% brengen in gehaald, ecb rente omlaag = euro minder waard, dollar meer waard
maar goed dat jij niet een financieel adviseur bentquote:Op maandag 5 januari 2009 14:17 schreef arjan1212 het volgende:
vandaag van 1,39 naar 1,35 ..... de euro gaat naar de klote, dit jaar nog 1,10
Krijg je je salaris in dollars ofzo negatieveling?quote:Op maandag 12 januari 2009 17:38 schreef arjan1212 het volgende:
vandaag alweer 1,33 ...
Van hem weet ik het niet maar...quote:Op maandag 12 januari 2009 20:57 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Krijg je je salaris in dollars ofzo negatieveling?
't is trouwens 1,341, maar goed.
De ECB is traag en lijkt de ernst van de huidige situatie niet in te zien. Verder staan een aantal landen van de Eurozone er helemaal niet goed voor en is Europa als vanouds verdeeld en niet slagvaardig. Steun voor nationale industriën is ook niet eenvoudig in Europa, als bv in Frankrijk een autobouwer gesteund wordt beginnen ze in Duitsland te zeuren en vice versa.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:57 schreef Frenkyboy het volgende:
Same here... Ik heb het meeste van mijn spaargeld overgeschreven naar Euri's in November. Ik verwacht niet dat het beter wordt dan toen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |