quote:
Woow.
Het is - zacht gezegd- niet mijn stijl. Het is een aparte mengeling van strak modern en renaissance. Voor mij geen probleem, ik ben niet op zoek. Maar er zijn meer mensen als mij dus voor jou als verkoper is het wel een probleem. Jullie smaak is, zoals al gezegd- nogal uitgesproken en dat kan de verkoop in de weg staan.
Mijn indruk (en dan stel ik het heel zwartwit):
- kamer is leeg, kaal, koud (door tegelvloer), steriel en de dingen die er staan hebben teveel tierlantijtjes.
- keuken is goed, misschien zou je andere greepjes kunnen plaatsen, zodat hij wat neutraler wordt. Dat gouden plafond is écht niet mijn smaak! Is dat overschilderbaar?
- tegels van de badkamer zijn niet mijn smaak en de indeling lijkt mij wat onpraktisch, maar da's van de foto's moeilijk te beoordelen.
- de vloerbedekking in de slaapkamers is ouderwets en het gordijn in de master bedroom maakt de ruimte kleiner dan hij is.
- tuin ziet er goed uit, netjes en ruim.
Dingen die je moet veranderen zouden voor mij een aantal structurele zaken zijn (spiegelwand en plafond woonkamer, stenen vloer, tegels, vloerbedekking, badkamer) en dat gaat in de papieren lopen en het is de vraag of dat de investering waard is. Als je er veel gled aan uitgeeft en de koper trekt het er meteen weer uit dan is het ook zo zonde.
Ik weet niet hoe de prijzen liggen in jouw buurt maar als ik de woning zou kopen zou ik er heel veel aan moeten strippen en verbouwen. Dus zou ik niet te dicht bij de vraagprijs gaan zitten. En, eerlijk gezegd, niet eens de moeite doen om te bieden.
Maar, dit is mijn indruk, als net die ene koper langskomt wiens smaak dit ook helemaal is, dan heb je een deal!
Excuses als dit afkrakerig klinkt, maar ik denk dat je eerder wat hebt aan een eerlijke mening dan aan stroopsmeerderij. Het is jullie huis, jullie woonden er prettig en dat is ook wat waard. Maar als het in de verkoop gaat, dan moet je er soms met hele andere ogen naar gaan kijken.
PS: misschien moet je je pijlen richten op de woonkamer, is het een idee om tijdelijk andere meubels te huren en er neer te zetten? Geeft vaak een heel andere indruk. En met vloerkleden kun je die 'koude' vloer een stuk warmer maken. Misschien goedkope nieuwe vloerbedekking in de slaapkamers en je bent al een heel eind.