abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62085876
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Gatverjakkes
Maar dat gaat niet, want we gaan nog een ingenieus systeem bedenken om de afzuigkap er op aan te sluiten. Bovenop de schoorsteen zitten al van die plastic kappen om troep buiten te houden
Oke, ik wist niet dat het kanaal gebruikt zou gaan worden
pi_62085916
Lijkt op onze badkamer!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:59:44 #78
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_62085935
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:51 schreef Juup© het volgende:
Als jullie de schouw beneden afdichten, dan neem ik aan dat jullie de schouw op het dak ook dichtmaken? Ik heb namelijk in Klundert eens een schouw gezien die van boven open was en vanonder dicht en daar was rommel in gekomen in de loop der jaren en dat was gaan rotten en men kreeg schimmelplekken. Toen die eigenaar die afdichting eraf haalde kwamen er drie emmers met bagger en maden uit.
Iew... Daar gaan we dan toch iets op verzinnen .
  donderdag 2 oktober 2008 @ 20:03:32 #79
36431 bleiblei
pi_62086063
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:58 schreef Juup© het volgende:

[..]

Oke, ik wist niet dat het kanaal gebruikt zou gaan worden
Er zijn 2 kanalen, de een gaan we vanaf de helft gebruiken .
De ander is niet gebruikt. Wel een goeie tip van je, want de ongebruikte kwam al een hoop zooi uit toen ik het plaatje eraf schroefde.

Piper! Klinkt wel okee! Dat verhaal over de Geldropseweg.
Ben erg benieuwd hoe het in de realiteit gaat worden .
  donderdag 2 oktober 2008 @ 20:20:55 #80
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_62086666
Die badkamer blijft knallen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_62087270
Zo hee hard gewerkt mensen
Fijn dat er een oplossing is voor de schouw/keuken.
#geen
pi_62087961
Prachtig huis

Ik ben zo benieuwd hoe de buitenkant eruit ziet

Succes met klussen!
pi_62088283
Wow!

Die tegels bij de trap en in de hal
Dat bakelieten deurbeslag
De granitovloer

Je hebt me wel laten schrikken! Ik ben nog op zoek naar 7 vierkante meter originele tegels (voor in mijn hal). Toen ik las dat je jullie tegels uit de keuken gingen slopen dacht ik "die wil ik wel overnemen!". Volgende foto zie ik een dame met een handtas inhakken op de tegels Gelukkig zijn ze niet origineel, want dat zou eeuwig zonde zijn geweest!
Overigens worden ze nog wel nieuw (reproductie) gemaakt. Ad EUR 200 per vierkante meter (ex BTW)

Maar gefeliciteerd beiden, ik snap helemaal dat jullie voor dit huis gevallen zijn!
  FOK!fotograaf donderdag 2 oktober 2008 @ 21:52:57 #84
17893 Forno
pi_62090242
Mooi huisje.

Waarschijnlijk is de schoorsteen gedeeld met de buren? Jullie een helft en zij een helft?

Met een beetje pech is de draagconstructie van de schoorsteen gekoppeld met die van de buren. Het zal iets van een betonnen plaat of balk(en) zijn die onderin de schoorsteen op in het midden van de muur rust (zoiets; -|-). Hangt de schoorsteen bij de buren ook (in de lucht) dan heb je een probleem. Hak je dat beton door in het midden, dan stort de schoorsteen bij de buren naar beneden. Soort wip/wap effect. Als je geluk hebt, loopt de schoorsteen bij de buren tot aan de vloer. Ik zou eens op bezoek gaan. En voordat je gaat hakken de stuclagen verwijderen, voordat je met de sloophamer begint. Kijken hoe het constructief in elkaar zit.

Succes met de verbouwing!

Oops ik was een beetje laat.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 21:54:28 #85
36431 bleiblei
pi_62090317
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:52 schreef Forno het volgende:
Mooi huisje.

Waarschijnlijk is de schoorsteen gedeeld met de buren? Jullie een helft en zij een helft?

Met een beetje pech is de draagconstructie van de schoorsteen gekoppeld met die van de buren. Het zal iets van een betonnen plaat of balk(en) zijn die onderin de schoorsteen op in het midden van de muur rust (zoiets; -|-). Hangt de schoorsteen bij de buren ook (in de lucht) dan heb je een probleem. Hak je dat beton door in het midden, dan stort de schoorsteen bij de buren naar beneden. Soort wip/wap effect. Als je geluk hebt, loopt de schoorsteen bij de buren tot aan de vloer. Ik zou eens op bezoek gaan. En voordat je gaat hakken de stuclagen verwijderen, voordat je met de sloophamer begint. Kijken hoe het constructief in elkaar zit.

Succes met de verbouwing!
Tnx
De schouw loopt niet tot de vloer, want het is een keukenschouw, waar ze vroeger de ketel onder hingen
Maar de oplossing is er al: hij blijft gewoon
  FOK!fotograaf donderdag 2 oktober 2008 @ 21:56:16 #86
17893 Forno
pi_62090407
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:54 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Tnx
De schouw loopt niet tot de vloer, want het is een keukenschouw, waar ze vroeger de ketel onder hingen
Maar de oplossing is er al: hij blijft gewoon

Oh kijk, dan is het probleem ook opgelost.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 21:58:38 #87
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62090526
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:59 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Iew... Daar gaan we dan toch iets op verzinnen .
Wel bij het dichtmaken aan de onderkant een leuk souvenirtje achterlaten voor volgende bewoners hoor, een briefje met een mysterieuze tekst of een ander grappig iets.
Wij kwamen in een oud huis allemaal grappige dingen tegen in de kruipruimte, dateerde nog van voor WW2 Vond ikzelf erg verrassend en het had wel iets.

Oude huizen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62090626
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:58 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Wel bij het dichtmaken aan de onderkant een leuk souvenirtje achterlaten voor volgende bewoners hoor, een briefje met een mysterieuze tekst of een ander grappig iets.
Wij kwamen in een oud huis allemaal grappige dingen tegen in de kruipruimte, dateerde nog van voor WW2 Vond ikzelf erg verrassend en het had wel iets.

Oude huizen
Dat heb ik gedaan bij onze badkamer..
Een paar centen uit het jaar van de badkamer.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:01:02 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_62090648
quote:

[..]

Oude huizen
Vet idee
ik gooi er een zak vol rubber spinnen in
disclaimer
pi_62091069
nee je email adres.

30 jaar later
wat een eppos deze mensen hadden nog een emailadres hebben ze nooit van postduiven gehoord
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:21:23 #91
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62091641
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Vet idee
ik gooi er een zak vol rubber spinnen in
Hehe, zoiets inderdaad.
Zo ben ik van plan ergens in mijn huidige huis een plastic rat achter te laten
Hij staat nu in de boekenkast in een hoekje, altijd leuk als er mensen voor het eerst op bezoek zijn en zich dan kapot schrikken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62092368
TVP!

BB & SQ heel erg feli met jullie huis!
Over de schouw kan ik kort zijn, heel herkebaar, bij ons ook. Als we de schouw eruit zouden halen komt alles naar beneden.

Ik ga dit topic volgen, succes met klussen!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 00:17:40 #93
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_62095531
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 23:09 schreef klusfoobje het volgende:

Mijn persoonlijke smaak roept echter heel hard... laat die originele schouw zitten. Mensen doen een moord voor zoiets tegenwoordig. eerste wat ik zelf dacht was... een mooie 6 pits Borreti eronder en alles loopt in de pas..
Ook mijn gedachte!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_62099613
quote:

[..]

Wij vonden in de vloer onder de keuken een exemplaar van "Het Vaderland" (opgeheven Haagse krant) uit 1964, ik heb er een recent exemplaar van "De Posthoorn" (huis-aan-huis-blad Den Haag) bijgegooid.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:02:19 #95
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62101361
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 09:33 schreef Syytön het volgende:

[..]

Wij vonden in de vloer onder de keuken een exemplaar van "Het Vaderland" (opgeheven Haagse krant) uit 1964, ik heb er een recent exemplaar van "De Posthoorn" (huis-aan-huis-blad Den Haag) bijgegooid.
Oh dat is zo leuk!
BIj ons zaten kranten in het plafond, een gulden uit 1931 achter de lambrisering, en de bewoner had ook vanalles op de muren (achter behang, achter lambrisering) geschreven op belangrijke data.
Dan stond er bevoorbeeld: "vandaag, [insert datum], Churchill begraven".
Heel tof!

Wij hebben dat trouwens ook gedaan met het vloeren leggen, op de ondervloer de datum en onze namen.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_62102483
Leuk huis! En lekker zo dicht bij het centrum!
pi_62103020
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:02 schreef maedel het volgende:

[..]

Oh dat is zo leuk!
BIj ons zaten kranten in het plafond, een gulden uit 1931 achter de lambrisering, en de bewoner had ook vanalles op de muren (achter behang, achter lambrisering) geschreven op belangrijke data.
Dan stond er bevoorbeeld: "vandaag, [insert datum], Churchill begraven".
Heel tof!

Wij hebben dat trouwens ook gedaan met het vloeren leggen, op de ondervloer de datum en onze namen.
Bij het huis van mijn zus vonden we ook van alles.
Trouwkaart van de buren achter de lambrisering.
Als isolatie in de vloer ongeveer 25 toiletrollen met papier erop

De schoorsteen was dichtgemaakt met een spijkbroek, t-shirt en bloes

On de vloer op de begane grond lag alles wat voor een uitbouw gebruikt was, compleet ingemetseld
Hebben ons flink lopen verbazen over een periode.
pi_62105140
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:09 schreef amaranta het volgende:
nee je email adres.

30 jaar later
wat een eppos deze mensen hadden nog een emailadres hebben ze nooit van postduiven gehoord
postduiven gaan stinken onder je vloer
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:08:49 #99
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62105331
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 14:01 schreef FUFR het volgende:

[..]

postduiven gaan stinken onder je vloer
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_62110015
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:53 schreef Syytön het volgende:
Wow, supermooi huis! Alleen die gelige tegeltjes overal, vreselijk
Wat voor keuken gaan jullie erin zetten? Al iets uitgezocht?
Oeeeh, die tegeltjes
Zelf woon ik in een van alle details ontdaan 30-erjarenhuis (zit nog 1 granitovloer onder de grijze vloerbedekking in de hal , leve de jaren '60 dubbele bewoning en al die leuke inbouwkasten waar je bruine douches van kon maken!), maar die trap is werkelijk prachtig!
Voor inspiratie over kleuren kan je ook eens naar het Gemeentemuseum kijken (of gaan!), prachtig gebouw in Den Haag uit 1935 van Berlage, daar zijn diezelfde kleur gelige tegels gebruikt binnen. Behalve met spierwitte muren is dat weer prachtig gecombineerd met terracotta en grijsgroen
Of je houdt het kleurenschema van de badkamer en het boudoir boven aan natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')