Oke, ik wist niet dat het kanaal gebruikt zou gaan wordenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Gatverjakkes
Maar dat gaat niet, want we gaan nog een ingenieus systeem bedenken om de afzuigkap er op aan te sluiten. Bovenop de schoorsteen zitten al van die plastic kappen om troep buiten te houden
Iew... Daar gaan we dan toch iets op verzinnenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:51 schreef Juup© het volgende:
Als jullie de schouw beneden afdichten, dan neem ik aan dat jullie de schouw op het dak ook dichtmaken? Ik heb namelijk in Klundert eens een schouw gezien die van boven open was en vanonder dicht en daar was rommel in gekomen in de loop der jaren en dat was gaan rotten en men kreeg schimmelplekken. Toen die eigenaar die afdichting eraf haalde kwamen er drie emmers met bagger en maden uit.
Er zijn 2 kanalen, de een gaan we vanaf de helft gebruikenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:58 schreef Juup© het volgende:
[..]
Oke, ik wist niet dat het kanaal gebruikt zou gaan worden
Tnxquote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:52 schreef Forno het volgende:
Mooi huisje.
Waarschijnlijk is de schoorsteen gedeeld met de buren? Jullie een helft en zij een helft?
Met een beetje pech is de draagconstructie van de schoorsteen gekoppeld met die van de buren. Het zal iets van een betonnen plaat of balk(en) zijn die onderin de schoorsteen op in het midden van de muur rust (zoiets; -|-). Hangt de schoorsteen bij de buren ook (in de lucht) dan heb je een probleem. Hak je dat beton door in het midden, dan stort de schoorsteen bij de buren naar beneden. Soort wip/wap effect. Als je geluk hebt, loopt de schoorsteen bij de buren tot aan de vloer. Ik zou eens op bezoek gaan. En voordat je gaat hakken de stuclagen verwijderen, voordat je met de sloophamer begint. Kijken hoe het constructief in elkaar zit.
Succes met de verbouwing!
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tnx
De schouw loopt niet tot de vloer, want het is een keukenschouw, waar ze vroeger de ketel onder hingen
Maar de oplossing is er al: hij blijft gewoon
Wel bij het dichtmaken aan de onderkant een leuk souvenirtje achterlaten voor volgende bewoners hoor, een briefje met een mysterieuze tekst of een ander grappig iets.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Iew... Daar gaan we dan toch iets op verzinnen.
Dat heb ik gedaan bij onze badkamer..quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:58 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Wel bij het dichtmaken aan de onderkant een leuk souvenirtje achterlaten voor volgende bewoners hoor, een briefje met een mysterieuze tekst of een ander grappig iets.
Wij kwamen in een oud huis allemaal grappige dingen tegen in de kruipruimte, dateerde nog van voor WW2Vond ikzelf erg verrassend en het had wel iets.
Oude huizen
Vet ideequote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:58 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Wel bij het dichtmaken aan de onderkant een leuk souvenirtje achterlaten voor volgende bewoners hoor, een briefje met een mysterieuze tekst of een ander grappig iets.
Wij kwamen in een oud huis allemaal grappige dingen tegen in de kruipruimte, dateerde nog van voor WW2Vond ikzelf erg verrassend en het had wel iets.
Oude huizen
Hehe, zoiets inderdaad.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Vet idee
ik gooi er een zak vol rubber spinnen in
Ook mijn gedachte!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:09 schreef klusfoobje het volgende:
Mijn persoonlijke smaak roept echter heel hard... laat die originele schouw zitten. Mensen doen een moord voor zoiets tegenwoordig. eerste wat ik zelf dacht was... een mooie 6 pits Borreti eronder en alles loopt in de pas..
Wij vonden in de vloer onder de keuken een exemplaar van "Het Vaderland" (opgeheven Haagse krant) uit 1964, ik heb er een recent exemplaar van "De Posthoorn" (huis-aan-huis-blad Den Haag) bijgegooid.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:58 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Oh dat is zo leuk!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 09:33 schreef Syytön het volgende:
[..]
Wij vonden in de vloer onder de keuken een exemplaar van "Het Vaderland" (opgeheven Haagse krant) uit 1964, ik heb er een recent exemplaar van "De Posthoorn" (huis-aan-huis-blad Den Haag) bijgegooid.
Bij het huis van mijn zus vonden we ook van alles.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:02 schreef maedel het volgende:
[..]
Oh dat is zo leuk!
BIj ons zaten kranten in het plafond, een gulden uit 1931 achter de lambrisering, en de bewoner had ook vanalles op de muren (achter behang, achter lambrisering) geschreven op belangrijke data.
Dan stond er bevoorbeeld: "vandaag, [insert datum], Churchill begraven".
Heel tof!
Wij hebben dat trouwens ook gedaan met het vloeren leggen, op de ondervloer de datum en onze namen.
postduiven gaan stinken onder je vloerquote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:09 schreef amaranta het volgende:
nee je email adres.
30 jaar laterwat een eppos deze mensen hadden nog een emailadres
hebben ze nooit van postduiven gehoord
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:01 schreef FUFR het volgende:
[..]
postduiven gaan stinken onder je vloer
Oeeeh, die tegeltjesquote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:53 schreef Syytön het volgende:
Wow, supermooi huis! Alleen die gelige tegeltjes overal, vreselijk
Wat voor keuken gaan jullie erin zetten? Al iets uitgezocht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |