abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62072115
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:54 schreef Jose1985 het volgende:
Ik hoop niet dat er nu mensen met een hooivork achter me aankrijg

maar ik ben zelf ook niet zo weg van die schouw hoor.. Zoals ik het kan zie zit ie op een onhandige plek en of ie authentiek is vraag ik me eerlijk gezegd af...

Gefeliciteerd met jullie prachtige huis! Hoe is het boven? Krijgen we daar nog pics van?
Ik heb hem bij mijn huis ook meteen uitgesloopt.
Op de vliering de onderste tegels van de schoorsteen er voorzichtig uitgebikt en daar 2 draagbalken onder geschoven.

Ps: Leenderweg?
pi_62072801
Wow, supermooi huis! Alleen die gelige tegeltjes overal, vreselijk
Wat voor keuken gaan jullie erin zetten? Al iets uitgezocht?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:55:35 #53
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_62076137
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:54 schreef Jose1985 het volgende:
Ik hoop niet dat er nu mensen met een hooivork achter me aankrijg

maar ik ben zelf ook niet zo weg van die schouw hoor.. Zoals ik het kan zie zit ie op een onhandige plek en of ie authentiek is vraag ik me eerlijk gezegd af...

Gefeliciteerd met jullie prachtige huis! Hoe is het boven? Krijgen we daar nog pics van?
Boven komen nog foto's van als we daar aan de slag zijn.
Ik vrees enorm dat we iets anders moeten verzinnen voor die schouw.
Een kluspool die ik heb laten kijken vertelde dat er een ijzeren frame zit onderin de schouw waar de gehele schoorsteen op hangt. Ansich geen probleem want dan maken we op het dakterras wel een ijzeren frame.
Helaas delen we de schoorsteen met de buren die dus ook een schouw hebben (hopelijk hebben ze em er daar zonder problemen uit gesloopt). Dat houdt in dat als we bij ons het ding eruit slopen, dat aan hun kant scheuren gaan ontstaan omdat het gehele gewicht van de schoorsteen aan hun kant hangt .

Helaas hebben we de keuken al een paar maanden geleden besteld, staat die bij de keukenboer te wachten tot ze em kunnen komen plaatsen EN is er natuurlijk helemaaaaaaaaaaal geen ruimte voor die ellendige schouw . Op die plek komt namelijk een hoge kast met koelkast en magnetron. Keuken herinrichten is ook niet echt een optie omdat er dan niets meer klopt. Kortom.... Ik baal .
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:56:41 #54
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_62076172
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:25 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ik heb hem bij mijn huis ook meteen uitgesloopt.
Op de vliering de onderste tegels van de schoorsteen er voorzichtig uitgebikt en daar 2 draagbalken onder geschoven.

Ps: Leenderweg?
Nope, in de buurt van de Geldropseweg .
pi_62076254
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Boven komen nog foto's van als we daar aan de slag zijn.
Ik vrees enorm dat we iets anders moeten verzinnen voor die schouw.
Een kluspool die ik heb laten kijken vertelde dat er een ijzeren frame zit onderin de schouw waar de gehele schoorsteen op hangt. Ansich geen probleem want dan maken we op het dakterras wel een ijzeren frame.
Helaas delen we de schoorsteen met de buren die dus ook een schouw hebben (hopelijk hebben ze em er daar zonder problemen uit gesloopt). Dat houdt in dat als we bij ons het ding eruit slopen, dat aan hun kant scheuren gaan ontstaan omdat het gehele gewicht van de schoorsteen aan hun kant hangt .

Helaas hebben we de keuken al een paar maanden geleden besteld, staat die bij de keukenboer te wachten tot ze em kunnen komen plaatsen EN is er natuurlijk helemaaaaaaaaaaal geen ruimte voor die ellendige schouw . Op die plek komt namelijk een hoge kast met koelkast en magnetron. Keuken herinrichten is ook niet echt een optie omdat er dan niets meer klopt. Kortom.... Ik baal .
Pemig, da's nog ernstiger dan wat ik verwacht had! Hoop echt voor jullie dat de buren 'm al gesloopt hebben.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_62076381
Prachtig huis !

Maar die schouw... mag ik stiekem hopen dat ie niet wegkan?
Ik heb ook zoiets en daar mijn 6 pits onder staan.. staat best heel erg mooi.

En oh ja, wat dacht je van een Piet Zwart keuken?
http://www.bruynzeelkeukens.nl/keuken/5/piet-zwart

Edit never mind... spuit 11
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_62076653
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:03 schreef ondeugend het volgende:
Prachtig huis !

Maar die schouw... mag ik stiekem hopen dat ie niet wegkan?
Ik heb ook zoiets en daar mijn 6 pits onder staan.. staat best heel erg mooi.

En oh ja, wat dacht je van een Piet Zwart keuken?
http://www.bruynzeelkeukens.nl/keuken/5/piet-zwart

Edit never mind... spuit 11
ze hebben al een keuken
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_62076914
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:56 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nope, in de buurt van de Geldropseweg .
Ik las in het ED dat ze de Geldropseweg vanaf volgend jaar helemaal gaan pimpen, met een winkelplein, bomen etc.

*klik*
  donderdag 2 oktober 2008 @ 14:23:35 #59
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62076921
Dat van dat ijzeren frame kan ik bevestigen. Ik heb een soort erker uitbouw. Met het verwijderen van alle oude stuclagen kwam ik ook een dergelijk frame tegen.

Kun je niet vast een emmertje allebastine aan je buren geven ? Als ze dan vragen waarom.... Mwah, merkt u vanzelf ....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:10:05 #60
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62078134
Oeh, da's beroerd van die schouw.
Kan het niet op een andere manier gestut worden dan? Of ben je bang dat het dan tussentijds alsnog misgaat bij de buren?

Kan niet die hoge kast iets anders dat tevens als stut dient o.i.d.? (ik roep maar wat hoor).
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_62078905
knoop is doorgehakt, weg met dat ding! Sntimentele gejammer...

Maar ik zou het laten doen door een bedrijf (kun je evt aansprakelijkheid afschuiven als het misgaat).
pi_62082469
Rottig zeg van die schouw
#geen
pi_62082717
Ik kom hier even vertellen dat die schouw spuuglelijk is. Ik heb hem live gezien en dus recht van spreken!
Verder is het een huisje!
Wordt een tophuisje. En gekke ik is helemaal van de so not 30s badkamer!
ADHD badkamer
pi_62083231
eh Marie?
jij hebt helemaal geen recht van spreken, jouw aan-recht is thuis
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  donderdag 2 oktober 2008 @ 18:48:53 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_62083491
Nou, de kogel is door de kerk
De schouw blijft. We gaan een paar kleine aanpassingen doen aan de opstelling van de keuken. We hebben idd een hoge kast in die hoek geplad, met koelkast, magnetron en nog een bovenkast, maar die bovenkast zagen ze d'r af voor ons. Dan past het geheel precies onder die schouw. Dan ruilen we 2 kastjes onderin om en dan gaat het allemaal toch nog lukken!
Slopen is gewoon geen optie. Dus dan maar zo
En nu ga ik ff pics uploaden

Aanvankelijke tekening:

Nieuwe oplossing:

[ Bericht 13% gewijzigd door SQ op 02-10-2008 18:54:47 ]
disclaimer
pi_62083759
Hoe breed is de schouw? Wij hebben onze Smeg 5 pitter op een kastje na(30cm) tegen de muur en dat is perfect. Dus als de schouw 120cm breed is is dat misschien ook een mooie oplossing.

-edit- als ik het goed heb 8 tegels a 15cm is 120cm
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:08:12 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_62084014
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 18:59 schreef ColtZ40 het volgende:
Hoe breed is de schouw? Wij hebben onze Smeg 5 pitter op een kastje na(30cm) tegen de muur en dat is perfect. Dus als de schouw 120cm breed is is dat misschien ook een mooie oplossing.
Nee, want de keuken is dus al besteld en staat klaar bij de keukenboer. Dus dan moet de hele opstelling worden aangepast. Deze oplossing is het makkelijkst en het kost maar 40 euro extra ofzo (om de schouw af te werken )

Enfin, klusdag 2! Die begon bij de Praxis, we hebben een puinzak gehaald voor de rotzooi. Toen begonnen aan het uitbreken van de charmante inbouw-afzuigkap inclusief authentiek vet.

Zoals je ziet is die houten ombouw verre van authentiek

En zonder afzuigert:

Achter een plankje dit lekkere gat met authentiek stof en webben:

En de huidige status van de schouw. Het plan is om er een plank onder tegenaan te monteren en dan een soort van plint om de betonnen rand te camoufleren.

Maar er was ook tapijtlijmverwijderaar! Wat een stinkende ranzige smurrie!

Maar wel effectief

En tenslotte hebben we de prachtige triplex inbouwkast onder handen genomen. Echt, wat een klus-aap is me voorgegaan
Voor:

(bij)na:

Die oranje baan En honderdduizend schroefgaten in de muur Drama!

En ik heb de paarse kamer een eerste laagje Powerdek gegeven

Powerdek
disclaimer
pi_62084158
zijn jullie nou nog niet klaar?
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:20:21 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_62084492
En zoals beloofd, de bovenverdieping

De grote slaapkamer met de "inloopkast"

De badkamer

Plafond van de hal

Voorzolder:

Boven die kasten zit nog een enorme vliering.

Authentieke CV-ketel

En de spiegedelische achterzolder cq. logeerkamer

Em het beste: uitzicht vanaf het dakterras:

disclaimer
pi_62084611
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:11 schreef ArTiC het volgende:
zijn jullie nou nog niet klaar?

Jullie zijn goed bezig BB en SQ! Echt al veel gedaan in 2 dagen.
De schouw-oplossing klinkt goed. Vind het slim bedacht.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:24:25 #71
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_62084648
Die badkamer! ! !
Ik ga naar huis.
  Moderator donderdag 2 oktober 2008 @ 19:36:22 #72
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_62085077
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:24 schreef nietzman het volgende:
Die badkamer! ! !
inderdaad !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_62085477
tegels bikken met jas en tasje om de arm
pi_62085641
Als jullie de schouw beneden afdichten, dan neem ik aan dat jullie de schouw op het dak ook dichtmaken? Ik heb namelijk in Klundert eens een schouw gezien die van boven open was en vanonder dicht en daar was rommel in gekomen in de loop der jaren en dat was gaan rotten en men kreeg schimmelplekken. Toen die eigenaar die afdichting eraf haalde kwamen er drie emmers met bagger en maden uit.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:53:37 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_62085715
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:51 schreef Juup© het volgende:
Als jullie de schouw beneden afdichten, dan neem ik aan dat jullie de schouw op het dak ook dichtmaken? Ik heb namelijk in Klundert eens een schouw gezien die van boven open was en vanonder dicht en dat was gaan rotten en men kreeg schimmelplekken. Toen die eigenaar die afdichting eraf haalde kwamen er drie emmers met bagger en maden uit.
Gatverjakkes
Maar dat gaat niet, want we gaan nog een ingenieus systeem bedenken om de afzuigkap er op aan te sluiten. Bovenop de schoorsteen zitten al van die plastic kappen om troep buiten te houden
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')