Dat was wel de opzet jaquote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:50 schreef Koffielurk01 het volgende:
RETROOOO
Mooi mooi, en nu wel in originele staat laten!
Whehehehe!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:02 schreef Oblivion het volgende:
![]()
WAT DOE JE NU?????????/
NIET WEGHALEN!
*paniek slaat toe hier...![]()
![]()
![]()
Erg mooi huis, maar ik deel de mening van Oblivion, wat doe je nuquote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:02 schreef Oblivion het volgende:
![]()
WAT DOE JE NU?????????/
NIET WEGHALEN!
*paniek slaat toe hier...![]()
![]()
![]()
Zeg, schilder me nou niet ineens af als iemand die zonder respect met zo'n huis om gaatquote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:07 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Erg mooi huis, maar ik deel de mening van Oblivion, wat doe je nu![]()
Ieder zijn smaak natuurlijk, maar leg dan op zijn minst iets beschermends op de vloer, of ga je die er ook uithakken?
Die zespits Boretti komt in het midden. Puur om praktische redenen - probeer maar es je grote pannen kwijt te kunnen als je fornuis tegen de muur geplakt zit. Ik heb dat nu ook en ik vervloek het.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:09 schreef klusfoobje het volgende:
Het lijkt mij dat je die schoorsteen wel gelijk kan trekken met het plafond. Overleg wel even met een aannemer ofzo want je gaat in de basis van het huis hakken. Maar ... mijn idee is dat het gewicht van de schoorsteen niet op het uitstekende deel hangt.
Mijn persoonlijke smaak roept echter heel hard... laat die originele schouw zitten. Mensen doen een moord voor zoiets tegenwoordig. eerste wat ik zelf dacht was... een mooie 6 pits Borreti eronder en alles loopt in de pas.
Lezen jullie wel wat er staat?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:15 schreef Oblivion het volgende:
SQ...![]()
Wat doe je nou...
*Heel hard in ene hoekje gaat zitten huilen...
Eerst de tegels...nu die schouw...
Dat is dan ook de enige rede dat je hem weg mag hakken...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die zespits Boretti komt in het midden. Puur om praktische redenen - probeer maar es je grote pannen kwijt te kunnen als je fornuis tegen de muur geplakt zit. Ik heb dat nu ook en ik vervloek het.
Omdat die zo gigantisch mooi, tof en authentiek zijnquote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:23 schreef Daniel1976 het volgende:
Waarom koop je dan een jaren 30 huis?
Sommige aanpassingen zijn begrijpelijk, de meeste echt jammer
Nee, zo bedoel ik het ook niet, het is echt een heel prachtig huis, en die entree, die is alleen al genoeg om te gaan wonen. (Ik zou een half uur op rug op de grond gaan liggen en rondkijken en genieten)quote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zeg, schilder me nou niet ineens af als iemand die zonder respect met zo'n huis om gaat![]()
Ik geef in mijn OP duidelijk aan dat het ons daar allemaal om te doen is
Dus: ALLES blijft authentiek, BEHALVE dit brok steen in de keuken. Want het is ellendig onhandig!
Ja sorry, wat ik net al zeiquote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:47 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Nee, zo bedoel ik het ook niet, het is echt een heel prachtig huis, en die entree, die is alleen al genoeg om te gaan wonen. (Ik zou een half uur op rug op de grond gaan liggen en rondkijken en genieten)
Maar ik zie dat er tegels in de keuken worden weggehakt waarvan ik in eerste instantie niet wist dat het niet origineel/authentiek is. Als ik dan wel lees dat je de granitovloeren zo mooi vindt, dan snap ik even niet waarom er goede bescherming op de vloer ligt tijdens het tegels uithakken.
Snappie
Joh, die zijn naar binnen gegaan en zijn begonnen!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:47 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Nee, zo bedoel ik het ook niet, het is echt een heel prachtig huis, en die entree, die is alleen al genoeg om te gaan wonen. (Ik zou een half uur op rug op de grond gaan liggen en rondkijken en genieten)
Maar ik zie dat er tegels in de keuken worden weggehakt waarvan ik in eerste instantie niet wist dat het niet origineel/authentiek is. Als ik dan wel lees dat je de granitovloeren zo mooi vindt, dan snap ik even niet waarom er geen goede bescherming op de vloer ligt tijdens het tegels uithakken.
Snappie
En datquote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:53 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Joh, die zijn naar binnen gegaan en zijn begonnen!
Kan ik me HEEL GOED iets bij voorstellen!
Hell, ik had matras op mijn rug gebonden, en gebleven
Wat bedoel je precies met balken in het plafond?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:29 schreef klusfoobje het volgende:
Die tegels zijn idd niet origineel lijkt mij. Origineel kosten ze overigens een vermogen.
Tot hoever wil je die schouw afbreken? De schouw heeft denk ik geen dragende functie tov de schoorsteen andrs zou het tot de grond moeten lopen en dat kan dus niet.
Wel denk ik dat er balken van het plafond in rusten.. Zou je de schouw tot het plafond afhakken dan komen die ws los. Waarom bel je zo'n oude bouwmaterialen tent niet ff op of een aannemer. die kunnen je het ws wel vertellen. Overigens zulje dan ook die cv buizen moeten omleiden.
Helemaal vergeten... Mooie entree van een ws erg leuk huis!!
De schouwquote:
Tegeltjes in de toilet lijken wel origineel, maar zijn in erg slechte staat en zitten er schots en scheef op.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 08:32 schreef maok het volgende:
Mooi huis.![]()
Die tegeltjes in de keuken zijn toch duidelijk heel anders dan die in de gang. Volgens mij heb ik die tegeltjes ook in mijn jaren 80 huis zitten. Maar die tegeltjes in de wc, die lijken me ook oud, maar zijn ze ook orgineel? Ze lijken me anders dan de rest van de tegels, andere vorm en ander randje.
Als je die schouw er uithaald, kun je die dan niet op zolder bewaren samen met foto's en maten ofzo. Dan kan hij er eventueel in de toekomst weer in gezet worden. Dan heb jij er nu geen last van maar kan het wel gewoon nog hersteld worden als er nieuwe bewoners komen of je het zelf weer terug wilt.
Hahaha! Geen idee, maar de kans is wel groot dat het authentiek is.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Om de knuppel maar even in het hoenderhok te gooien: Is die schouw wel origineel? De profilering lijkt mij (relatief) modern, bovendien zit de afzuigkap er wel heel strak ingebouwd. Het zou dus kunnen dat die hele schouw niet origineel is. Ligt eraan wat er op de verdieping erboven zit. Als daar een veel kleiner schoorsteentje (of kokertje zit) dan is er, mijns inziens, redelijke kans dat de schouw niet origineel is.
Misschien de plek wel, maar het kan zijn dat er in het verleden al een keer de huidige ombouw is toegevoegd.
Gewoon slopen dat ding, het is jullie huis en jullie moeten er fijn in kunnen wonen..
Er blijven immers nog voldoende originele details over. Zitten de originele binnenkozijnen en plafonds er ook nog in bijvoorbeeld?
Ziet er leuk uit BB en Magoo, proficiat met de aankoop.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |