abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62063001
Ben momenteel 17 jaar oud en volgend jaar dus niet meer schoolplichtig. Ik begin school echt moe te worden, nee, correctie, ik ben school al moe en kan het echt niet meer opbrengen te studeren als een gek.

De resultaten zijn er; barslecht en buizen alom. Vorig jaar ook es gedubbeld en dat zit er dit jaar vast en zeker wéér aan te komen. Ben het gewoon moe en ik wil werken en een eigen leven leiden. School nu opgeven is echter gelijk aan de deur uitgaan zonder diploma of iets dergelijks.

Veel jobs kan ik dan ook niet uitoefenen. Althans, dat is wat de leerkrachten en vrienden "die het goed met me voor hebben" me proberen te doen geloven en mij dus proberen te houden tot ik afgestudeerd ben.

Maar ik denk er anders over; Er is toch altijd wel iets dat je kunt doen? Bv. pallets sorteren (saampies met Kees Kankerkachel), allerlei zaken helpen inpakken (en dit in nachtshift, verdient heel goed, ken een maat die het doet), postbode (heb je hier geen diploma voor nodig?), kaartjesknipper op de trein?

Vraag 1: Echt een ramp om aan de bak te komen zonder diploma?
Vraag 2: Ken je nog goeie jobs welke geen diploma vereisen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 oktober 2008 @ 22:09:56 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_62063072
Ja.
Ja, putjesschepper, op de vuilniswagen werken, perkjes schoffelen, toiletjuf spelen
Made my point?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_62063122
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:09 schreef Netsplitter het volgende:
JaNee.
Ja, putjesschepper, op de vuilniswagen werken, perkjes schoffelen, toiletjuf spelen en meer dan dat
Made my point? Keus zat dus!
Ehm... ok
pi_62063177
Ik heb mijn HBO niet afgemaakt, en heb nu evengoed een baan op hbo niveau. Je kan altijd groeien met de juiste inzet.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:14:33 #5
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_62063220
Mensen als jij hebben we nodig, dus die keuze is helemaal aan jou!
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_62063249
eigenlijk..... wil ik je wel een pak voor je broek geven! :) :P stoppen met school? is het middelbare school? dan zou ik echt niet stoppen en in ieder geval die afmaken...kom op! beetje discipline...zonder dat papiertje kom je vrijwel nergens aan de bak...
is het na middelbare school? hmm ja dan kan ik me voorstellen dat je het later wilt proberen... ik zie mensen eerder een mbo/hbo/wo opleiding opnieuw doen dan een 40 jarig iemand op de middelbare school
denk er goed over na!

pak voor je broek was natuurlijk een grapje he............
pi_62063276
Ja, is middelbare school.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:18:35 #8
197 Iggy
serial killer
pi_62063379
Ik zou in elk geval zorgen dat je tenminste 1 diploma hebt!

Anders kun je in de vleesfabriek werken en dat wil je echt niet tot je 65ste.
Je kunt nu wel denken ik ga ergens in de nachtshift lekker geld verdienen maar hoe doe je het dan als je een vrouw en kinderen hebt? Wil je dat echt voor de rest van je leven doen?

Bovendien betaald het nog altijd minder als wanneer je een MBO of HBO diploma hebt.
I'm judge and I'm jury and I'm executioner too!!!
pi_62063406
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:13 schreef friekin_ het volgende:
Ik heb mijn HBO niet afgemaakt, en heb nu evengoed een baan op hbo niveau. Je kan altijd groeien met de juiste inzet.
je kunt zeker groeien maar van niet afgemaakte mavo naar iets meer als hoofd schoffelaar zal toch niet mee vallen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_62063458
hoe lang moet je nog op de middelbare school?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:21:47 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_62063490
Ze hebben tegenwoordig zo'n ervaringscertificaat uitgevonden
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_62063493
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:16 schreef secoh het volgende:
Ja, is middelbare school.
Niet zeiken, gewoon afmaken. Daarna kun je een opleiding doen die wel leuk is.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat 's nachts inpakken een goed betaalde baan is maar wellicht liggen onze definities van een goed betaalde baan iets uit elkaar.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:21:49 #13
223955 secoh
Hell yeah!
pi_62063497
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:20 schreef dutchgal het volgende:
hoe lang moet je nog op de middelbare school?
Nog 2 jaar, maar zit er weer aan te komen dat ik zal moeten dubbelen dit jaar. Kan echt niet meer studeren, doe er ook niets meer voor, alle moed is verdwenen, ik ben school gewoon moe.
  Boks-Chick woensdag 1 oktober 2008 @ 22:21:50 #14
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_62063501
probleem is een groot woord.

Tis alleen wel een gegeven dat zodra je boven de (ik geloof) 24 jaar komt, je steeds moeilijker een baan zal krijgen zonder enige opleidingen, simpelweg omdat je dan te duur wordt vwb het minimumloon. Werkgevers hebben voor die simpele banen veel liever en makkelijker goedkopere krachten.
lolwut
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:21:56 #15
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_62063512
Tien jaar geleden, toen ik 17 was, had ik ook bijna m'n school opgegeven. M'n mentor heeft me er toen doorheen gesleept en ik kreeg dus alsnog een diploma. Achteraf ben ik daar enorm blij om. Waarom?

1. Het gaat aan je knagen als je geen diploma hebt. Niet goed voor je zelfvertrouwen
2. Je weet niet of je in de toekomst nog eens wat wilt bijleren. Het hebben van een middelbare-school diploma is dan erg handig.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_62063553
idd eerst middelbare school afmaken. Daarna kun je gewoon gaan werken, als het je niet bevalt kun je altijd nog een (deeltijd) vervolgopleiding doen.
kaasboer
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:24:48 #17
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_62063599
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:21 schreef secoh het volgende:

[..]

Nog 2 jaar, maar zit er weer aan te komen dat ik zal moeten dubbelen dit jaar. Kan echt niet meer studeren, doe er ook niets meer voor, alle moed is verdwenen, ik ben school gewoon moe.
Waarom ben je het moe?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:25:22 #18
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_62063615
Secoh, welk niveau school is het?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_62063626
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:13 schreef friekin_ het volgende:
geen vervolgopleiding hebben afgemaakt is wat anders dan geen middelbare schooldiploma hebben...

ik raad TS aan om even door te bikkelen of eventueel te kijken naar een gecombineerde vak/leer opleiding voor een vak waarbij je bezig bent. Zoals in de bouw bijvoorbeeld.

Je moet niet verwachten dat je 'zomaar' ergens op een beetje niveau terecht komt zonder middelbare school diploma.

Tuurlijk kun je groeien, maar de weg is lang, en als TS dit nu al niet uithoudt en wil 'verdienen en werken', dan kan hij het misschien ook niet opbrengen om eerst een paar jaar de allerlaagste functie in een bedrijf te moeten vervullen tot hij zich heeft bewezen en een trede hoger mag.

Het is moeilijk (ik zeg niet onmogelijk, maar moeilijk) om zonder diploma hogerop te komen.
Dus doe het uiterste wat je op kunt brengen want later zul je spijt wrsch spijt krijgen dat je niet 'even' hebt doorgebikkeld als je voor de zoveelste baan die je leuk lijkt wordt afgewezen...
Ja doei.
pi_62063641
Ik zat vandaag toevallig wat vacatures te bekijken, vuilnisman kun je in ieder geval niet worden.
http://www.uitzendbureau.nl/vacature/3151899-huisvuilbelader
Some weasel took the cork out of my lunch...
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:27:01 #21
197 Iggy
serial killer
pi_62063669
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:21 schreef Adelante het volgende:
Ze hebben tegenwoordig zo'n ervaringscertificaat uitgevonden
Daarvoor heb je wel een basis nodig anders krijg je dat echt niet.
I'm judge and I'm jury and I'm executioner too!!!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:27:45 #22
3185 Adelante
To let it go now
pi_62063695
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:14 schreef LasTeR het volgende:
Mensen als jij hebben we nodig, dus die keuze is helemaal aan jou!
Inderdaad, vakmensen, die nog ouderwets het vak van meubel- of kleermaker in de praktijk leren van een leermeester worden schaars en daardoor onbetaalbaar.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_62063713
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:08 schreef secoh het volgende:
Ben momenteel 17 jaar oud en volgend jaar dus niet meer schoolplichtig. Ik begin school echt moe te worden, nee, correctie, ik ben school al moe en kan het echt niet meer opbrengen te studeren als een gek.

wees een vent, haal je diploma. je zult er geen spijt van krijgen.
pi_62063815
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:21 schreef secoh het volgende:

[..]

Waarom ben je de school gewoon moe?
de lesstof, de leraren?

(serieuze vraag hoor , ik ben ook geen student en nooit geweest ook )
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:37:33 #25
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62064070
Ja, dat is echt een ramp, tenzij je je wil beperken tot de meest simpele baantjes en je slechts heel langzaam omhoog wil werken waarbij je je bij elke stap met hard werken moet bewijzen.

Als je nou met de hogeschool of universiteit wil kappen, alla, dat kan je later nog eens oppakken en je hebt dan nog steeds toegang tot een hele hoop andere opleidingen. Middelbare school niet afmaken is toch een beetje een dead end.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_62064186
Gewoon de eerste baan die je aangeboden krijgt aanpakken, na een paar jaar ben je 't zo strontzat dat je alle motivatie hebt om te studeren.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62064320
Altijd leuk om te lezen mensen die op de 17de al school moe zijn en dan niet even nog 4 jaar willen investeren voor een opleiding waar ze daarna nog 44 jaar voordeel van hebben!!

Ik heb zelf eerst Mavo gedaan wilde niet leren en zakte naar VBO en zelfs mijn VBO niet gehaald! Zakte op 1 tiende punt! Want ik dacht waar is school nou goed voor? Ik heb dus 1 jaar KMBO gedaan om mijn cijfers te behalen en dat lukte daarna een MBO 3 opleiding toen erachteraan een MBO4 opleiding (dit was allemaal BBL dus 4 dagen stage/werken 1 dag school). Met als gevolg dat ik binnen 3.5 jaar mijn MBO 4+ diploma had na het verlaten van mijn VBO ( ik was dus sneller klaar dan mijn klasgenoten met VBO diploma). En daarna toch nog gekozen om deeltijd mijn HBO te doen want ik zag wel in dat een papiertje helaas WEL belangrijk is tenzij je een UNIX expert in de IT ben ofzo. Dus maak je school af desnoods werken leren ofzo.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:58:28 #28
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_62064697
MAAK HET AF!
Of het nu op regulier onderwijs is of op VAVO/Luzac oid.

Ik krijg op mn 16de ook een junkinstelling, zat op VWO4 ben toen blijven zitten-wéér blijven zitten-HAVO5 op VAVO(gezakt)-HAVO5 op VAVO geslaagd. Dus 7 jaar over de HAVO.. doe nu HBO en dat is veeel leuker.. echter ook zwaarder.

Wat jij moet doen is: met je ouders er over babbelen.Sowieso, hen dingen achterhouden schaadt je jezelf mee.
Met je mentor is ook geen slecht idee... vraag een studiekeuze test aan oid.
Ik heb sinds een paar maanden ook een vast bijbaantje en dan denk ik : Damn, wat ben ik blij dat ik nu op het HBO zit.. Als ik dit fulltime moet dan veeg ik mezelf op.
Want zonder diploma moet je helemaal onderaan beginnen, en dat is ALTIJD kutwerk.

Succes ermee, het heeft voor mij ook een jaar of 2.5 geduurd dit in te zien maar ik hoop echt dat het bij jou sneller gaat!

OH en om even op je vraag terug te komen: ik weet het niet of het een ramp is.
Een vriend van me is ook op VWO begonnen, uiteindelijk op zn 18de VAVO-HAVO gaan doen en daar ook mee gekapt. Is fulltime gaan werken en met de Zuiderzon naar Australie vertrokken voor 9 maanden. Time of his life gehad, maar wel diplomaloos nu.

Zolang je een motivatie hebt is het geen ramp, maar jou horende heb je die niet
pi_62064781
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:58 schreef Nithosm het volgende:
Succes ermee, het heeft voor mij ook een jaar of 2.5 geduurd dit in te zien maar ik hoop echt dat het bij jou sneller gaat!
Dat is het vervelende, en dat weet je zelf ook denk ik wel

de mensen die het meegemaakt hebben weten hoe het in praktijk zal lopen en waarschuwen je.

maar als je zelf het 'lijdend voorwerp' bent, wil je dat niet geloven, en dat weet je als 'ervaringsdeskundige' ook.

Je wilt mensen behoeden voor de fouten die je zelf hebt gemaakt, maar helaas/gelukkig ken je jezelf ook maar al te goed uit de tijd van de oorsprong van die fouten

En idd... we kunnen alleen hopen dat TS nog even doorbijt.. wat zijn 2 jaar nu op een (als het goed is) heel mensenleven?
Ja doei.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:04:47 #30
221746 michielmetdepen
Weet er wel raad mee
pi_62064855
Je bent school beu na een paar jaar? En waardoor denk je dat dat komt? Je bent het moe zeg je, oftewel, verveling.

Een vraag die je zelf moet beantwoorden: denk je dat school je werkelijk meer verveelt dan inpak-, opruim-, rondbreng- en sorteerwerk doen tot je pensioenleeftijd of langer?

En beeld je ook de situatie in dat je later tóch iets anders wilt doen, maar helaas. Je hebt de vereiste vooropleiding niet. Door nu even door te zetten kan je die ellende later voorkomen.

En ten slotte, als je een paar jaar school niet volhoudt en besluit om er dan maar mee te kappen, kom je zeker niet hogerop. Als je een beetje carrière wilt maken zonder diploma lijkt me op zijn minst wat doorzettingsvermogen op zijn plaats.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:07:50 #31
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_62064934
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_62065065
Kom op Secoh. Juist op op deze leeftijd ben je nog in het school ritme. Als je begint te werken zal het daarna heel moeilijk worden om weer te beginnen met school.
pi_62065218
Beetje vragen naar de bekende weg dit.
Het antwoord dat iedereen zal gaan geven is: maak in ieder geval je middelbare school diploma af.

Maar als je niet wilt, geen zin hebt, of wat dan ook. Zodra je 18 bent kan je gewoon gaan werken. Tot je het zat wordt. Dan kan je alsnog naar VAVO of een colloqium doctum gaan doen als je 21 bent.

Ik zou zeggen, vooral doen. Ga proberen 3 jaar lang pallets te sorteren, nightshifts doen... Dan kom je er vanzelf wel achter dat je of je wilt werken of een echte studie beginnen. De keus is aan jou.
pi_62066199
Geen middelbare school diploma lijkt me wel een problem ja.

Je vervolgopleiding zonder diploma verlaten is een stuk minder erg voor en potentiele werkgever.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 2 oktober 2008 @ 08:35:02 #35
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_62068918
Ik kan je wel een boel mooie tips geven hier, maar als je er echt zat van bent helpt dat ook niet. Je bent nog maar 17. Stop maar gewoon met school en ga aan het werk, dat heb ik ook gedaan op die leeftijd.

Zodra je ziet wat voor werk je gaat doen en met wat voor mensen zul je snel genoeg weer naar school toe willen en gemotiveerder zijn dan ooit. Ik kon in ieder geval niet wachten tot de zomervakantie voorbij was.

Misschien vind je het ook wel helemaal geweldig, blijf dan lekker werken. Het gaat uiteindelijk om waar jij gelukkig van wordt.

Ga in ieder geval niet stoppen met school en vervolgens een half jaar thuis zitten teren op je ouders zak. Die mensen ken ik ook en daar is nog nooit iemand beter van geworden. Ga naar een uitzendbureau en accepteer de eerste de beste kutbaan die je krijgt want je zal het zeker niet voor het uitzoeken hebben.

Mijn eerste baantje was destijds bij een banketbakkerij. Dat klinkt heel mooi, maar het was geen authentiek 19de eeuws pandje in de binnenstad waar ik taarten verkocht. Het was een enorme begin 20ste eeuwse fabriek ergens tussen een paar weilanden, waar ik 8 uur per dag amandelen op gevulde koeken legde.

Uiteraard vond ik dat niets en ben weer naar het uitzendbureau gegaan. Gelukkig hadden ze wel wat anders in een boekbinderij, hier heb ik ook niet de meest glorieuze dagen van mijn leven beleefd. 8 uur per dag stond ik boven een antieke machine papiertjes recht te leggen die om de 5 minuten storing kreeg.

Het toppunt was wel toen ik een aantal dagen tafeltjes en stoeltjes in mocht klappen 's ochtends en 's avonds weer uitklappen tijdens een tentamenperiode op een hogeschool hier in de buurt. Dan zie je pas echt hoe ongelooflijk stom je bezig bent.

Maar als je echt denkt dat je wilt stoppen met school moet je dit vooral doen. Soms moet je eerst weten wat je niet wilt voordat je weet wat je wel wilt.

Ik zit nu op bovengenoemde hogeschool en ga volgend jaar naar de uni. Ik hoop dat jij dit inzicht ook krijgt zijnerzijds. Maar goed, zoals ik al zei, als je wel een leuke baan vind. Of je hebt plezier in bovengenoemd werk (want er waren zoveel collega's die gewoon niets anders wilden doen), moet je vooral daar blijven werken, want het gaat uiteindelijk om jouw geluk.
  Moderator donderdag 2 oktober 2008 @ 09:16:54 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_62069458
Ik zou gewoon doorleren als ik jou was. Daarbij moet je tot je 18e 1 dag in de week nog leren. Doe een BBL opleiding, 4 dagen werken 1 dag school.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_62070956
Ik zou gewoon doorleren als ik jou was en diploma halen, Ik ben zelf ook van school afgegaan zonder diploma en na paar jaar sorteer en lopendeband werk enzo. Ben je dat helemaal zat en wil je graag weer naar school om een diploma te halen.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 11:02:41 #38
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_62071617
Wat mij betreft kan je wel stoppen school.
Je bent een type zoals een vakkenvuller, toiletjufvrouw of putjeschepper.
Met een beetje verstand kan je zonder diploma echt wel redden, er zijn nota bene meer wegen naar Rome.
Als je op deze manier een baan kan vinden, en waar je een lekker centje mee verdient, moet je dat gewoon doen.
Beter dan 4 jaar ongelukkig zijn op school (HBO) en dan ook nog eens kutbaan krijgen die wel goed betaalt.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 11:49:00 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62072656
quote:
Bv. pallets sorteren (saampies met Kees Kankerkachel)

Als jij geen diploma hebt ben je in geen enkel opzicht 'beter' dan Kees Kankerkachel. Maw: je bent zelf een Kees Kankerkachel .

Verder ga je hier zo'n spijt van krijgen, dat wil je niet weten. Maar daar kom je vanzelf wel achter na een paar maanden van geestdodend inpakwerk.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:47:11 #40
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_62074003
Ik sluit me aan bij de rest. Stoppen met school is zonde, school haalt het potentie in je naar boven.
Als je het echt zat bent, ga dan een jaartje werken. Echt werken, 40+ uur in de week. Op je 17e verdien je daar een paar honderd euro per maand mee.

Mijn advies: even doorbikkelen voor dat diploma en daarna een opleiding zoeken die je echt aanspreekt. Zorg dat je ergens echt goed in bent. Als je echt geen zin hebt in leren, ga dan met je handen werken. Er is altijd vraag naar goedopgeleide arbeiders. Doe een lasopleiding, leer timmeren, whatever. Maar zorg dat je niet tot je 67e 'vulploegleider' hoeft te blijven bij de Appie.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:01:54 #41
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_62079450
Ach patat bakken bij de MacDonalds kan ook heel leuk zijn.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:12:24 #42
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_62079703
De eerste jaren prima werk te vinden maar om nou te blijven steken in shit-werk om er vervolgens achter te komen dat je meer wilt .
Dan geen mogelijkheden meer kunnen vinden, om een goede opleiding te doen en je achter raakt wat ervaring betreft. Dus niet zeiken maar door leren zo lang je nog kunt!
Ik mis school ..... vooral de vakantie's enzo die waren zo lekker lang.
pi_62080080
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:26 schreef Adfundum het volgende:
Ik zat vandaag toevallig wat vacatures te bekijken, vuilnisman kun je in ieder geval niet worden.
lol
pi_62083762
Ik zou je echt met klem aanraden om nog even door te zetten en iig je middelbare school af te maken. Dan heb je iig iets om later eventueel verder mee te gaan. Als je daarna een jaartje een kutbaan hebt gehad ben je waarschijnlijk wel genezen en is de boel nog te redden.

Zonder diploma kun je best hogerop raken, maar het zal zeer waarschijnlijk stukken langzamer gaan en het is veel moeilijker om als je bij een bedrijf wegwilt, ergens anders weer op dat niveau in te stromen. Je hebt gewoon veel minder te kiezen.
know'm sayin?
word? word.
pi_62083854
Vraag jezelf maar eens af wie de werkelijke loser is: de man die acht uur per dag zaaddodend werk als ambtenaar verricht of jij, een levensgenieter met een uitkering die alle tijd van de wereld heeft om te doen wat hij wil.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:40:31 #46
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_62085251
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:02 schreef Chriz2k het volgende:
Vraag jezelf maar eens af wie de werkelijke loser is: de man die acht uur per dag zaaddodend werk als ambtenaar verricht of jij, een levensgenieter met een uitkering die alle tijd van de wereld heeft om te doen wat hij wil.
\

Want je kan ook zo ontzettend veel doen in al die vrije tijd met die 100 euro die je nog vrij te besteden hebt na aftrek van je vaste lasten En dan reken ik van die 100 euro nog niet eens de postzegels af die je op je verplichte sollicitatiebrieven moet plakken zoveel keer in de maand.
pi_62086264
Je kunt ook een paar dagen in de week naar school. Gewoon een bouwopleiding gaan doen ofzo.
pi_62086346
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:40 schreef aaipod het volgende:

[..]

\

Want je kan ook zo ontzettend veel doen in al die vrije tijd met die 100 euro die je nog vrij te besteden hebt na aftrek van je vaste lasten En dan reken ik van die 100 euro nog niet eens de postzegels af die je op je verplichte sollicitatiebrieven moet plakken zoveel keer in de maand.
It's only after we've lost everything that we're free to do anything.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:56:10 #49
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_62092986
Opleiding/diploma´s is/zijn zo overrated.
Doe gewoon wat levenservaring op; heb je veel meer aan dan aan een vaag burgermansdiploma.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 oktober 2008 @ 23:04:57 #50
862 Arcee
Look closer
pi_62093346
Het kan best (self made man ), maar als je op je 17e al moe bent wordt 't lastig.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_62093548
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 23:04 schreef Arcee het volgende:
Het kan best (self made man ), maar als je op je 17e al moe bent wordt 't lastig.:')
Dat wordt anders steeds moeilijker. In de huidige maatschappij worden diploma's alleen maar belangrijker.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:23:45 #52
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_62094040
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:56 schreef Hyperdude het volgende:
Doe gewoon wat levenservaring op; heb je veel meer aan dan aan een vaag burgermansdiploma.
Want iedere student is per definitie voor de duur van minstens 4 jaar verstookt van het opdoen van enige levenservaring.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:30:56 #53
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_62094293
Zoals al eerder gezegd worden diploma's juist steeds belangrijker, dus overrated of niet als er overal naar gevraagd wordt zul je toch "zo'n ding" moeten hebben.

Ik denk dat voor jou de vraag heel belangrijk is wat je wil gaan doen.. Als je geen diepgang zoekt en met je handen wil werken dan heb je misschien geen diploma nodig (maar zelfs die kansen zijn niet echt groot). Maar als je ook maar enigzins twijfels hebt over het werk dat je de rest van je leven wilt gaan doen dan zou ik gewoon even braaf je opleiding afmaken. middelbare school (vmbo?) is toch wel te doen. Bovendien vraag ik me af waar je wel toe in staat bent als je niet eens de motivatie kan vinden om nog 1 of 2 jaartjes die middelbare school af te maken....
pi_62176906
Haal in ieder geval je middelbare schooldiploma

Waarom? Dat is een veel beter moment om de keuze te maken. Immers, je hebt al iets in je zak zitten en kan zo een paar jaar wat anders gaan doen. Je kan ook makkelijk later aan een studie beginnen. Weer aan middelbare school beginnen is een stuk lastiger en een stuk vervelender ook.
pi_62184265
Wanneer je 20 bent een een mbo opleiding af hebt gemaakt, en dan geen zin meer hebt in werken... tja, dat kan. Maar met 17 mag je toch best wel ff doorgaan.

Je kan daarna altijd nog in het leger, of een simpele beroepsopleiding gaan doen die toch goede perspectieven biedt. We hoeven immers niet allemaal te studeren.
pi_62185007
Ik dacht trouwens ook op die leeftijd dat ik niet meer wilde leren enzo. Maar nu zou ik willen dat ik nog een paar jaar langer doorkon..
pi_62208604
Ik zou de mavo iig afmaken. En dan ff gaan werken, luieren of wat dan ook.
Als je 21 bent, slim genoeg, kom je makkelijlk met een 21+ toets een MBO, HBO of zelfs WO binnen.
pi_62208719
Gewoon afmaken.
Ga met je leerjaarcoördinator praten over de mogelijkheden voor jou. Ik ben toendertijd blijven zitten in VWO 5 op twee onvoldoendes, Latijn en Wiskunde, maar stond verder wel voor alle vakken minimaal een 8, needless to say dat ik er weinig voor voelde om dat allemaal over te doen. Ljc begreep dat volledig en liet me "college lopen". De vakken waar ik onvoldoende voor stond waren verplicht, de rest kon ik naar eigen inzicht gaan. Ik mocht echter niet de ene keer wel komen en de andere keer wegblijven, het was wel een beetje bindend zo.
Verder zeg je dat het er dik inzit dat je dit jaar blijft zitten? HET IS OKTOBER! Je hebt nog driekwart jaar voor je om je cijfers op te halen. Ga met je mentor praten, en met je leerjaarcoördinator. Maak gebruik van de huiswerkklas. Dat klasje waarin je na schooltijd twee uurtjes je huiswerk maakt onder begeleiding van een docent. Klinkt misschien nerdy, maar schijnbaar kun jij het zelf niet meer opbrengen om er zelfstandig aan te gaan zitten.

Ten laatste; als je mijn kind was had ik je aan je haren naar school gesleept iedere dag en voor het klaslokaal blijven zitten tot je les voorbij is, daarna met een stok achter je staan tot je huiswerk af is. Kan me niet schelen hoe, maar dat diploma ga je halen. Doe niet zo raar man. Is een diploma echt zo belangrijk... Is dat werkelijk je enige ambitie in het leven? Tomaten plukken? Palets sorteren? Ga dat voor de grap maar eens doen op je vrije zaterdag en zie hoe deprimerend dat is als je dat de rest van je leven moet doen, elke dag, nog 50 jaar.

En als er een écht serieuze oorzaak voor is, en dan denk ik aan depressie of algehele levensmoeheid, ga met een psycholoog praten. Laat je doorverwijzen door een huisarts.

Zo; en nu aan je huiswerk.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62210146
Er zijn succesvoorbeelden van mensen die zonder een opleiding een leuke cariere hebben opgebouwd (bill gates anyone?)

Er zijn alleen veel meer voobeelden van mensen zonder opleiding die het niet veel verder schoppen dan zwaar lichamelijk werk.
pi_62211041
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:26 schreef athlonkmf het volgende:
Er zijn succesvoorbeelden van mensen die zonder een opleiding een leuke cariere hebben opgebouwd (bill gates anyone?)

Er zijn alleen veel meer voobeelden van mensen zonder opleiding die het niet veel verder schoppen dan zwaar lichamelijk werk.
Het staat mij bij dat Bill Gates is gestopt met z'n Harvard-opleiding.
Als je daar binnenkomt heb je al wel een diploma hoor. :p
pi_62211042
Dubbel...
pi_62211273
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:54 schreef Finitio het volgende:

[..]

Het staat mij bij dat Bill Gates is gestopt met z'n Harvard-opleiding.
Als je daar binnenkomt heb je al wel een diploma hoor. :p
Bovendien is het (no offence) een beetje een onzin opmerking. De kansen dat je iets bereikt zonder opleiding zijn wel zo ongelofelijk klein (en worden steeds kleiner!).
pi_62225558
In een maatschappij die steeds harder wordt en waar professionaliteit hoog in het vaandel staat klopt dat zeker. Het is niet meer zoals 20-30 jaar geleden toen Gates begon in zijn slaapkamertje.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:45:06 #64
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62226152
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:56 schreef Hyperdude het volgende:
Wat een onzin, diploma's zijn helemaal niet overrated. Een diploma geeft het niveau van de persoon in kwestie aan.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62226402
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:01 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Bovendien is het (no offence) een beetje een onzin opmerking. De kansen dat je iets bereikt zonder opleiding zijn wel zo ongelofelijk klein (en worden steeds kleiner!).
En wat staat er in het tweede stukje? wel verder lezen he.
pi_62226528
Het kan prima, in de creatieve sector bijv. (ik ben fotograaf) heb je geen diploma nodig, om visagist, stylist, fotograaf, boeker oid te worden. De meeste mensen in mijn sector hebben iets heel anders gedaan. Ik ken een styliste die psychologie heeft gestudeerd, een visagiste die HEAO heeft, eentje die een aantal jaar rechten heeft gedaan... Sowieso kun je op de 21ste alsnog een studie beginnen na toelatingstest.

Wat echter wel heel belangrijk is in mijn sector, is doorzettingsvermogen, en goede algemene sociale vaardigheden. Het is niet makkelijk. "Geen zin" klinkt een beetje zwak, wat doe je verder in je vrije tijd dan? Weet je al waar je in verder wilt?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:09:02 #67
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_62226742
Zet nou nog heel even door, daarna kun je iets studeren wat je echt leuk vind. Als die 15 uur die je aan nu school kwijtbent al moemaakt kun je 40 uur achter de lopende band al helemaal vergeten.
Zeg gewoon even tegen jezelf: ik krijg later HEELVEEL spijt als ik nu stop.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_62226865
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:45 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Wat een onzin, diploma's zijn helemaal niet overrated. Een diploma geeft het niveau van de persoon in kwestie aan.
Ik moet toch zeggen dat sommige HBO-diploma's echt niet serieus te nemen meer zijn. Van die grietjes met HBO Communicatie van Inholland, die kunnen nog geen d van een t onderscheiden, geen hoofdzin van een bijzin, en stukjes schrijven met een duidelijk begin, midden en eind is ook al niet mogelijk. Dan vraag ik me echt af waarom ze zulke mensen toch een diploma geven.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:29:21 #69
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62227332
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:13 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik moet toch zeggen dat sommige HBO-diploma's echt niet serieus te nemen meer zijn. Van die grietjes met HBO Communicatie van Inholland, die kunnen nog geen d van een t onderscheiden, geen hoofdzin van een bijzin, en stukjes schrijven met een duidelijk begin, midden en eind is ook al niet mogelijk. Dan vraag ik me echt af waarom ze zulke mensen toch een diploma geven.
Maar toch zullen ze over bepaalde competenties beschikken, aangezien ze door de modules heen zijn gekomen.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62227653
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:13 schreef Toeps het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:29 schreef Public_NME het volgende:
Maar toch zullen ze over bepaalde competenties beschikken, aangezien ze door de modules heen zijn gekomen.
Een diploma is dan ook voor sommige banen enkel een toegangsbewijs om op gesprek te mogen komen.
pi_62227719
waar is TS eigenlijk?

Zou die al pallets aan het sorteren zijn?
Ja doei.
pi_62232169
Ik hoop dat hij van zijn ouders een internetverbod heeft gekregen en nu aan zijn huiswerk is

En @Toeps, kan best dat een HBO diploma tegenwoordig geen waarde meer heeft of wat dan ook, daar laat ik me persoonlijk verder maar niet over uit; maar voor zover ik begrepen heb gaat het hier om de middelbare school, en dan wordt het wat mij betreft wel heel iets anders, met de mavo/havo/t vwo stoppen 'omdat je er geen zin meer in hebt' gaat wel erg ver.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62232290
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:28 schreef huuphuup het volgende:

En @Toeps, kan best dat een HBO diploma tegenwoordig geen waarde meer heeft of wat dan ook, daar laat ik me persoonlijk verder maar niet over uit; maar voor zover ik begrepen heb gaat het hier om de middelbare school, en dan wordt het wat mij betreft wel heel iets anders, met de mavo/havo/t vwo stoppen 'omdat je er geen zin meer in hebt' gaat wel erg ver.
Ben ik het wel mee eens hoor, dat getuigt niet echt van doorzettingsvermogen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:12:18 #74
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_62235032
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
waar is TS eigenlijk?
Dit dus.

En idd gewoon even je middelbare school afmaken. Je toekomst verneuken kun je beter doen als je al een diploma in je zak hebt zitten
Primum non nocere
pi_62244553
Wat een vage vergelijkingen met Gates.

Die man zat op een goudmijn, en hij liet zijn bedrijf voor zijn studie gaan. Qua niveau had hij het makkelijk gekund.

Het is ook allemaal maar een kwestie van willen, kunnen is iets anders. Vaak kunnen mensen veel, als ze maar willen. De keren dat het écht te moeilijk en te hoog voor iemand is gegrepen zijn vrij klein.
pi_62249630
'Gewoon' afmaken, het lijkt me heel belangrijk. Mensen gaan van alles bedenken bij een cv van iemand die allerlei baantjes heeft gedaan maar niet zijn middelbare school heeft afgerond.
Dat is misschien niet zo terecht maar gebeurt wel. Het wekt bijvoorbeeld de indruk dat je iemand bent die moeilijk binnen (opgelegde) structuren kan werken (huiswerk op tijd af, toets kennen over een onderwerp waar je niet geïnteresseerd in bent). Wat misschien ook wel zo is??? Sommige mensen hebben er heel veel behoefte aan om hun eigen weg te volgen. Spanning, avontuur en ruimte om je eigen ideeën uit te voeren.

Maar dat gestructureerde ontwijk je niet door met je opleiding te stoppen. In een saai baantje heb je nog steeds heel weinig vrijheid. Welke voordelen zie je in dat baantje? Op welke manier is dat aantrekkelijker dan nog wat jaren op school, met hopelijk leuke klasgenoten? Als je een middelbare school diploma hebt, is er een belangrijke stap gezet. Met een diploma krijg je misschien werk met wat meer vrijheid. Je kunt natuurlijk wel gewoon met simpel (uitvoerend) werk beginnen en jezelf omhoog werken, maar echt eenvoudig zal dat ook niet gaan.

Zorg er in ieder geval voor dat je het juiste niveau doet en dat je een interessant profiel hebt. Desinteresse en verveling zijn heel demotiverend. En andersom, altijd op je tenen moeten lopen om het te halen, kan ook frustrerend zijn.
Hier zou je eens over kunnen praten met een decaan o.i.d

Maar is dit niet een beetje een impulsieve reactie? Overweeg het goed voordat je werkelijk stopt. Maar als je er helemaal achter staat, je kan het altijd proberen. Misschien geeft dit juist de motivatie om je opleiding toch af te maken.

Ik kan me best voorstellen dat je school-moe bent maar door een opleiding af te ronden kom je steeds dichterbij wat je echt wilt (al weet ik natuurlijk niet wat dat in jou geval inhoudt). Je bent nooit meteen waar je echt zijn wilt, daar moet je in investeren.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_62252476
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 00:22 schreef pietkanarie het volgende:
Je bent nooit meteen waar je echt zijn wilt, daar moet je in investeren.
en zie hier de kern van dit topic
Ja doei.
  Boks-Chick donderdag 9 oktober 2008 @ 09:27:26 #78
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_62253039
quote:
'Gewoon' afmaken, het lijkt me heel belangrijk. Mensen gaan van alles bedenken bij een cv van iemand die allerlei baantjes heeft gedaan maar niet zijn middelbare school heeft afgerond.
Dat is misschien niet zo terecht maar gebeurt wel. Het wekt bijvoorbeeld de indruk dat je iemand bent die moeilijk binnen (opgelegde) structuren kan werken (huiswerk op tijd af, toets kennen over een onderwerp waar je niet geïnteresseerd in bent). Wat misschien ook wel zo is??? Sommige mensen hebben er heel veel behoefte aan om hun eigen weg te volgen. Spanning, avontuur en ruimte om je eigen ideeën uit te voeren.

Maar dat gestructureerde ontwijk je niet door met je opleiding te stoppen. In een saai baantje heb je nog steeds heel weinig vrijheid. Welke voordelen zie je in dat baantje? Op welke manier is dat aantrekkelijker dan nog wat jaren op school, met hopelijk leuke klasgenoten? Als je een middelbare school diploma hebt, is er een belangrijke stap gezet. Met een diploma krijg je misschien werk met wat meer vrijheid. Je kunt natuurlijk wel gewoon met simpel (uitvoerend) werk beginnen en jezelf omhoog werken, maar echt eenvoudig zal dat ook niet gaan.

Zorg er in ieder geval voor dat je het juiste niveau doet en dat je een interessant profiel hebt. Desinteresse en verveling zijn heel demotiverend. En andersom, altijd op je tenen moeten lopen om het te halen, kan ook frustrerend zijn.

Maar is dit niet een beetje een impulsieve reactie? Overweeg het goed voordat je werkelijk stopt. Maar als je er helemaal achter staat, je kan het altijd proberen. Misschien geeft dit juist de motivatie om je opleiding toch af te maken.

Ik kan me best voorstellen dat je school-moe bent maar door een opleiding af te ronden kom je steeds dichterbij wat je echt wilt (al weet ik natuurlijk niet wat dat in jou geval inhoudt). Je bent nooit meteen waar je echt zijn wilt, daar moet je in investeren.

Prachtige post.
lolwut
pi_62321799
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:21 schreef BrandX het volgende:
probleem is een groot woord.

Tis alleen wel een gegeven dat zodra je boven de (ik geloof) 24 jaar komt, je steeds moeilijker een baan zal krijgen zonder enige opleidingen, simpelweg omdat je dan te duur wordt vwb het minimumloon. Werkgevers hebben voor die simpele banen veel liever en makkelijker goedkopere krachten.
Dat is juist verwoord!
pi_83817304
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:41 schreef Synthesist het volgende:
Wat een vage vergelijkingen met Gates.

Die man zat op een goudmijn, en hij liet zijn bedrijf voor zijn studie gaan. Qua niveau had hij het makkelijk gekund.

Het is ook allemaal maar een kwestie van willen, kunnen is iets anders. Vaak kunnen mensen veel, als ze maar willen. De keren dat het écht te moeilijk en te hoog voor iemand is gegrepen zijn vrij klein.
Haha idd, sowieso Gates is ook een verschrikkelijke tiran als het om werken gaat, alles moet hem bij hem zoals in die Andrelon reclame.

Tot in de puntjes.

Heel veel mensen die niets om handen hebben zijn absoluut niet in het bezit van zo`n instelling.
pi_83817370
quote:

Amen, Piet.
  donderdag 8 juli 2010 @ 19:13:00 #82
123170 alors
zlata1234
pi_83817391
wat een kutkick
know'm sayin?
word? word.
pi_83821606
quote:

De resultaten zijn er; barslecht en buizen alom. Vorig jaar ook es gedubbeld en dat zit er dit jaar vast en zeker wéér aan te komen. Ben het gewoon moe en ik wil werken en een eigen leven leiden. School nu opgeven is echter gelijk aan de deur uitgaan zonder diploma of iets dergelijks.

Veel jobs kan ik dan ook niet uitoefenen. Althans, dat is wat de leerkrachten en vrienden "die het goed met me voor hebben" me proberen te doen geloven en mij dus proberen te houden tot ik afgestudeerd ben.

Maar ik denk er anders over; Er is toch altijd wel iets dat je kunt doen? Bv. pallets sorteren (saampies met Kees Kankerkachel), allerlei zaken helpen inpakken (en dit in nachtshift, verdient heel goed, ken een maat die het doet), postbode (heb je hier geen diploma voor nodig?), kaartjesknipper op de trein?

40 uur vakken vullen of 20 uur school?

mmh
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:13:56 #84
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_83821675
Doe het alsjeblieft niet. Ik heb na mijn VMBO 2 jaar een opleiding gevolgd, waarmee ik gestopt ben. Ben nu 21, en baal er gigantisch van dat ik op de middelbare school niet een beetje mijn best had gedaan. Doe nu dus ongeschoold werk via een uitzendbureau in de logistiek.

Hard werken, weinig verdienen. Denk dan aan rond de 1200 euro per maand, bruto, met onregelmatigheid. Niet iets wat je je hele leven wilt doen.

Gelukkig begin ik binnenkort aan een HBO-opleiding rechten
Tics van je petten.
pi_83822705
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:26 schreef athlonkmf het volgende:

Mensen die succesvol zijn zonder diploma zijn al super slim.

Bill Gates had wel zijn middelbare school diploma (scoorde zelfs bijna perfect) en stopte met Harvard omdat hij briljante ideeën had voor een bedrijf. Lijkt me niet dat dit het zelfde geval is voor ts.
Noodles
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:18:31 #86
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_83827920
Ongelofelijke kutkick inderdaad

Maareh... TS, je zegt dat dingen als inpakwerk 's nachts nu ''goed verdienen''?
Dat is nu zo, straks heb je een huisvrouw en drie kids en heb je een kankerloontje waar je nu alleen van hoeft te zuipen en dan de huur mee moet betalen.

Overigens nog een reden om het minimumloon te verlagen .
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:39:13 #87
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_83829656
Ja, ik ben ook wel benieuwd wat ts uiteindelijk is gaan doen...
I believe i can fly!
pi_83830209
ik ook...
pi_83830277
Antwoord op je vraag is: JA, DAT IS EEN RAMP.
Tenzij je nog 40 of 45 jaar wilt werken in een fabriek, elke dag hetzelfde, totaal geen afwisseling, geen uitzicht op loonsverhoging.
Natuurlijk is er altijd wel iets wat je kunt doen maar ga er maar vanuit dat het kutbaantjes zijn die slecht betalen en als je dan ontslagen wordt moet je maar weer zien dat je ergens aangenomen wordt.
pi_83837896

Die vent heeft alleen basisschool afgemaakt. Best interessant wat die man verteld en probeert te ontwikkelen puur door logica en interesse.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:24:47 #91
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83850382
De droomwereld van TS. Nee, een opleiding en/of diploma is niet zaligmakend inderdaad, alhoewel het tegenwoordig er wel dichtbij komt. Als jij nu al problemen hebt met een middelbare school, geeft dat aan dat je doorzettingsvermogen 0.0 is, en dat is funest voor je verdere carriereverloop, ongeacht je scholing.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_83852053
quote:
Maar ik denk er anders over; Er is toch altijd wel iets dat je kunt doen? Bv. pallets sorteren (saampies met Kees Kankerkachel),
Waar is je zelfrespect?
quote:
allerlei zaken helpen inpakken (en dit in nachtshift, verdient heel goed, ken een maat die het doet)
Dat wil je niet je hele leven doen. Overdags ben je altijd moe en 's nachts altijd aan het werk. Bovendien heeft het misschien een redelijk startsalaris, maar je zal niet snel doorgroeien.
quote:
, postbode (heb je hier geen diploma voor nodig?),
Alle full-time postbodes bij de TNT worden ontslagen. Als je part-time post wil rondbrengen bij een concurrent, reken dan maar op een minimumloon.
quote:
kaartjesknipper op de trein?
Tuurlijk, er zijn mensen die het moeten doen. Als je respectloos behandeld wil worden en een saaie baan wil is dit misschien wel een aanrader, ze hebben vast wel mensen nodig.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:19:34 #93
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83852417
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:08 schreef BasementDweller het volgende:

Tuurlijk, er zijn mensen die het moeten doen. Als je respectloos behandeld wil worden en een saaie baan wil is dit misschien wel een aanrader, ze hebben vast wel mensen nodig.
Je doet het zelf ook.
Conducteur is een mooi beroep wat mij betreft.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_83852570
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je doet het zelf ook.
Conducteur is een mooi beroep wat mij betreft.
Nou, als je het geen saaie baan vindt is dat mooi maar ik denk niet dat er veel mensen zoals jij zijn wat dat betreft. Het lijkt er ook niet op dat TS conducteur wil worden omdat hij zo van treinen houdt. Feit is wel dat ze vaak respectloos behandeld worden.
pi_83860467
Dan brengt TS ze toch even wat respect bij. Maar conducteur is een mooi beroep hoor, alleen denk ik dat het nog best tegenvalt om daar zomaar in te rollen als je zelfs je middelbare school niet af hebt gerond.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 19:39:52 #96
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_83860841
Geen diploma hebben is wel degelijk een kleine ramp voor de rest van je leven. Niet eens zozeer omdat je geen baan zou kunnen vinden (dat hangt meer af van wat je kan en hoe je overkomt) maar meer over wat je gaat verdienen, en dat is gewoon 9 vd 10 keer stukken lager dan iemand mét diploma, ook al doe je nagenoeg hetzelfde werk. Ik spreek uit ervaring ja. Maak alsjeblieft je school af!
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:45 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Diploma's zijn imho wel degelijk overrated. Ik heb 3 jaar HBO gedaan (niet afgemaakt helaas ) maar het niveau wat je daar krijgt is werkelijk om te janken en om nou te zeggen dat ik daar heel veel van heb opgestoken Praktijkervaring is veel waardevoller maarja, dat staat niet op papier he.

Dus tja een diploma zegt naar mijn mening geen ruk over wat iemand kan (heb genoeg mensen met een papiertje ICT gezien die echt werkelijk NIKS konden in de praktijk.) maar is wel een vereiste bij een fors aantal banen.

[ Bericht 53% gewijzigd door Metro2005 op 09-07-2010 20:12:30 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:08:39 #97
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_83869078
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:39 schreef Metro2005 het volgende:

Diploma's zijn imho wel degelijk overrated. Ik heb 3 jaar HBO gedaan (niet afgemaakt helaas ) maar het niveau wat je daar krijgt is werkelijk om te janken en om nou te zeggen dat ik daar heel veel van heb opgestoken Praktijkervaring is veel waardevoller maarja, dat staat niet op papier he.

Dus tja een diploma zegt naar mijn mening geen ruk over wat iemand kan (heb genoeg mensen met een papiertje ICT gezien die echt werkelijk NIKS konden in de praktijk.) maar is wel een vereiste bij een fors aantal banen.
Vroeger, in de tijd van onze ouders, kwam je er nog wel mee weg door onderaan te beginnen en langzaam door te groeien middels cursussen e.d. Simpelweg omdat je een ''grote'' groep had die wel slim genoeg waren, maar full-time studeren niet konden betalen en studies sowieso wat basaler (niet die leuke engelse management-termen in elk terrein) waren en behoorlijk elitair.

Tegenwoordig kan elke scootertokkie een HBO afronden - overigens niet dat ik jou nu dom noem, je hebt misschien wel een goede reden gehad of weinig doorzettingsvermogen, dus no offense. Maar de hele deflatie van het hoger onderwijs heeft er voor gezorgd dat waar ze voorheen een administratief medewerker uit de zaal kozen, ze nu HBO werk- en denkniveau zullen vereisen. Daar komen ouderen met een paar jaartjes HBS wel mee weg, die hebben hun sporen verdient, maar als jongere zul je het echt moeilijk hebben je onafgemaakte studie te verdedigen.

Daarnaast is de arbeidsmobiliteit gegroeid en dan hebben werkgevers niet zo vaak te maken met trouwe Kees die al 40 jaar bij hetzelfde bedrijf werkt, maar HBO'er A nu, of MBO'er B waar hij eerst 4 jaar in moet investeren, met een gemiddelde carrière-verwachting van 2 jaar na afronding. Dan zegt je praktijkervaring vrij weinig en is het ook moeilijk voor een nieuwe werkgever om je niveau in te schatten. Lui en ongemotiveerd of hands-on en praktisch ingesteld? Ik zou voor een functie op niveau de gok niet wagen. Bij een HBO'er of Academici weet je zeker dat hij of zij het geduld en de motivatie heeft gehad iets af te ronden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_83872375
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:39 schreef Metro2005 het volgende:
Geen diploma hebben is wel degelijk een kleine ramp voor de rest van je leven. Niet eens zozeer omdat je geen baan zou kunnen vinden (dat hangt meer af van wat je kan en hoe je overkomt) maar meer over wat je gaat verdienen, en dat is gewoon 9 vd 10 keer stukken lager dan iemand mét diploma, ook al doe je nagenoeg hetzelfde werk. Ik spreek uit ervaring ja. Maak alsjeblieft je school af![..]

diploma maakt niet uit hoor
geld kan je verdienen...door werk..
hoeveel je verdient ligt aan je zelf.. en dan meer aan de wil dan je diploma

al zou ik baas zijn van een bedrijf : zou ik eerder een persoon aannemen die beweert goed te zijn in wat hij doet voor een "normaal salaris" dan dat ik iemand anders die het diploma heeft bwv 200 euro meer moet uit betalen terwijl ik er geen zicht op heb van wat die persoon in de PRAKTIJK kan doen
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_83873744
Als je een beetje ambitie in je mik hebt en je kunt wat, dan is het uitermate frustrerend als je je constant overal moet bewijzen omdat je geen papieren hebt. Hiermee wil ik niet zeggen dan mensen met papieren dat niet hoeven, maar je zult toch meer moeten laten zien om men te overtuigen van jouw kunnen. Of dat je niet kunt solliciteren op functies waarvoor je in aanmerking komt, omdat je geen papieren hebt. Je mag overal onderaan beginnen. Is in het begin helemaal niet erg hoor, maar zoals ik al zei, als je een beetje kunt denken gaat je dat slopen. Gezien je leeftijd dringt dat nu toch niet tot je door, maar dat is straks wel de realiteit.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_126358379
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2008 22:26 schreef Adfundum het volgende:
:o
pi_126359204
Bump van 3 jaar voor een smiley? :P
pi_126359435
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:47 schreef Toto69 het volgende:
Bump van 3 jaar voor een smiley? :P
Ik heb nog nooit een 'kutkick' gemaakt, dat wilde ik graag eens doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_126359456
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:51 schreef Sebesse het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed gelukt. :D
pi_126359468
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:52 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Goed gelukt. :D
Yes! :D
pi_126359518
ik heb ook geen diploma :@ maar wel een handicap.

dus je bent niet alleen ;)
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_126359695
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:54 schreef sararaats het volgende:
ik heb ook geen diploma :@ maar wel een handicap.

dus je bent niet alleen ;)
Huh?

Moet ik denken aan een hazelip of iets psychisch waardoor je geen vmbo hebt kunnen halen? Of lwoo, dat is ook een diploma!
pi_126359753
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:58 schreef Sebesse het volgende:

[..]

Huh?

Moet ik denken aan een hazelip of iets psychisch waardoor je geen vmbo hebt kunnen halen? Of lwoo, dat is ook een diploma!
ik heb een niet verbale leerstoornis en woon in België. ik heb een attest Buitengewoon Onderwijs.
pi_126359807
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:59 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik heb een niet verbale leerstoornis en woon in België. ik heb een attest Buitengewoon Onderwijs.
Non-verbale leerstoornis? Ik kan me niets anders verzinnen dan dat je niet kan onthouden welke houding laat zien dat iemand agressief is.

Of bedoel je met verbaal geluid? Doof?
pi_126359904
pi_126360006
Ik heb ook geen enkele school afgemaakt hoor :N
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_126360046
quote:

[..]

SPOILER
Je zit ook al zo lang op het forum (met dit account) :')
pi_126360104
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:05 schreef Stuart het volgende:

[..]

Je zit ook al zo lang op het forum (met dit account) :')
Ik ben een accounthopper :6
pi_126360174
quote:
Vervelend..

Maar is dit echt iets waardoor je geen school kan afmaken? Bij symptomen staat dingen als houterig lopen, tegen een tafel opbotsen, de weg niet goed kunnen vinden en vlug praten.
pi_126361209
Nee. Geen enkel probleem. Je bent tot heel veel instaat, ook zonder diploma. Er is ontzettend veel informatie op internet om van te leren. Doe wat je leuk lijkt en dan is het leven ook leuk.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_126363965
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2008 22:18 schreef Iggy het volgende:
Ik zou in elk geval zorgen dat je tenminste 1 diploma hebt!

Anders kun je in de vleesfabriek werken en dat wil je echt niet tot je 65ste.
Je kunt nu wel denken ik ga ergens in de nachtshift lekker geld verdienen maar hoe doe je het dan als je een vrouw en kinderen hebt? Wil je dat echt voor de rest van je leven doen?

Bovendien betaald het nog altijd minder als wanneer je een MBO of HBO diploma hebt.
*67ste* :(
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:02:18 #116
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_126365518
ga eens in een volksbuurt vragen aan mensen hoe het is heel je leven in de bijstand te zitten
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_126365574
Ik ben arbeidsongeschikt maar doe wel vrijwilligerswerk :@
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:03:59 #118
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_126365637
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 22:03 schreef sararaats het volgende:
Ik ben arbeidsongeschikt maar doe wel vrijwilligerswerk :@
dat is want anders dan lamlendigheid en 0 doorzettingsvermogen
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_126365720
Je kan ook altijd nog beginnen met studeren op je 23e, 25e of 34e. Nooit te laat.
SPOILER
pi_126369410
Ik vraag me af hoe het nu met TS is...

Zou die de pallets al zat zijn :')
  zondag 12 mei 2013 @ 01:37:04 #121
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_126374144
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:07 schreef Sebesse het volgende:

[..]

Vervelend..

Maar is dit echt iets waardoor je geen school kan afmaken? Bij symptomen staat dingen als houterig lopen, tegen een tafel opbotsen, de weg niet goed kunnen vinden en vlug praten.
Ik heb dat ook (schijnt, gebaseerd op een officiële test, ben zelf niet helemaal overtuigd). Het is vooral lastig tijdens stage. Een praktische instructie kan dan vreemd genoeg heel lastig zijn en ook het inschatten van situaties + het uitvoeren van praktische handelingen. Verder zelf moeilijk dingen onder woorden kunnen brengen (gesproken dan, schrijven gaat juist wel met een logische opbouw)
I believe i can fly!
  zondag 12 mei 2013 @ 09:00:27 #122
165633 eriksd
The grand facade...
pi_126376287
quote:

[..]

SPOILER
Kutnote voor je dan, bijdehandje.
Bis bis bis
pi_126376641
quote:
8s.gif Op zondag 12 mei 2013 09:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Kutnote voor je dan, bijdehandje.
Neee! :'(

SPOILER
  zondag 12 mei 2013 @ 09:54:53 #124
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126376931
Zonder diploma kan je niet werken voor een baas die een diploma nodig heeft om iemand te kunnen inschatten.

Zonder diploma of werkervaring begin je onderaan en moet je je bewijzen. Of je doet een studie van 4 jaar of je doet 4 jaar werkervaring op. Het ligt aan je instelling en ondersteuning.

Ik was nooit goed/geïnteresseerd in school en haalde de mavo met de hakken over de sloot. Ik was altijd meer van het doen en spijbelde veel om te werken. Na 4 onsuccesvolle schooljaren daarna full-time aan de slag gegaan. Vanaf toen is het helemaal goed gekomen. Mijn emigratie uit diploma-land heeft er veel mee te maken gehad.

Zonder diploma, maar met een specialisatie of een goed idee (bv in- en verkoop op ebay/marktplaats) kan je nog steeds heel ver komen. Voldoende mogelijkheden zolang je je ogen maar openhoudt.
reset
pi_126381927
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2008 22:08 schreef secoh het volgende:
Bv. pallets sorteren (saampies met Kees Kankerkachel), allerlei zaken helpen inpakken (en dit in nachtshift, verdient heel goed, ken een maat die het doet), postbode (heb je hier geen diploma voor nodig?), kaartjesknipper op de trein?
Je klinkt nu al ontzettend gemotiveerd, vooral ook over je toekomstige collega (Kees k.kachel? Pardon?). Bovendien, hoelang zul je het nog leuk vinden om als postbode of conducteur te gaan werken? Ervan uitgaande dat je nog tot je 67e zult moeten werken...

quote:
In mijn ogen wel.

quote:
Heel weinig. Bovendien zijn de verdiensten dan matig en de doorgroeimogelijkheden en secundaire arbeidsvoorwaarden vaak ook. Bij ene reorganisatie liggen mensen zonder diploma's er meestal ook als eerste uit.

Dus doe jezelf een lol, zoek iets wat je leuk vindt en volg daar een opleiding in. Je zult er de rest van je leven blij om zijn! :) Succes!
  zondag 12 mei 2013 @ 13:27:23 #126
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_126382279
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:20 schreef zponz het volgende:
Ik vraag me af hoe het nu met TS is...

Zou die de pallets al zat zijn :')
Kan geen internetverbinding meer betalen:
quote:
laatste bezoek: 1400 dagen, 2 uur geleden.
:D
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  zondag 12 mei 2013 @ 13:34:10 #127
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_126382529
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 09:54 schreef Individual het volgende:
Zonder diploma kan je niet werken voor een baas die een diploma nodig heeft om iemand te kunnen inschatten.

Zonder diploma of werkervaring begin je onderaan en moet je je bewijzen. Of je doet een studie van 4 jaar of je doet 4 jaar werkervaring op. Het ligt aan je instelling en ondersteuning.

Ik was nooit goed/geïnteresseerd in school en haalde de mavo met de hakken over de sloot. Ik was altijd meer van het doen en spijbelde veel om te werken. Na 4 onsuccesvolle schooljaren daarna full-time aan de slag gegaan. Vanaf toen is het helemaal goed gekomen. Mijn emigratie uit diploma-land heeft er veel mee te maken gehad.

Zonder diploma, maar met een specialisatie of een goed idee (bv in- en verkoop op ebay/marktplaats) kan je nog steeds heel ver komen. Voldoende mogelijkheden zolang je je ogen maar openhoudt.
alleen middelbareschooldiploma gaat misschien nog wel maar als je dat niet eens hebt zou ik me echt zorgen maken.
  zondag 12 mei 2013 @ 13:46:25 #128
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126382898
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:34 schreef Matty___ het volgende:

[..]

alleen middelbareschooldiploma gaat misschien nog wel maar als je dat niet eens hebt zou ik me echt zorgen maken.
Ben je bang voor het algemeen niveau of dat potentiële werkgevers om je middelbareschooldiploma gaan vragen?
reset
pi_126382933
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:46 schreef Individual het volgende:

[..]

Ben je bang voor het algemeen niveau of dat potentiële werkgevers om je middelbareschooldiploma gaan vragen?
Ik ben nog NOOIT om een diploma gevraagd :N
  zondag 12 mei 2013 @ 13:48:14 #130
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_126382970
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:46 schreef Individual het volgende:

[..]

Als werkgever zou ik toch echt vragen gaan stellen. Dus echt het algemene niveau. Als je met je handen werkt wil het niet zeggen dat je nooit moet rekenen.
En dan dingen als doorzettingsvermogen, kunnen werken in structuur etc..
  zondag 12 mei 2013 @ 13:54:51 #131
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126383197
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:47 schreef Stuart het volgende:

[..]

Nee precies. Dat is ook UK. Zelfs met een SC clearance en een high enhanced banking clearance is het nooit gevraagd. Wel 15 andere dingen.

Zelfs paspoort niet tot na 5 jaar werken en ik gebruikte altijd een dummy 'sofi nummer'.
reset
  zondag 12 mei 2013 @ 14:04:53 #132
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_126383532
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:47 schreef Stuart het volgende:

[..]

moet je eens vertellen bij een sollicitatie. :D
  zondag 12 mei 2013 @ 14:05:33 #133
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_126383557
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:54 schreef Individual het volgende:

[..]

Nee precies. Dat is ook UK. Zelfs met een SC clearance en een high enhanced banking clearance is het nooit gevraagd. Wel 15 andere dingen.

Zelfs paspoort niet tot na 5 jaar werken en ik gebruikte altijd een dummy 'sofi nummer'.
wat heeft een bank clearance iets met een diploma te maken? het gaat moet het krijgen van een baan niet om een rekening te openen
pi_126383565
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:04 schreef Matty___ het volgende:

[..]

moet je eens vertellen bij een sollicitatie. :D
Er wordt simpelweg niet om gevraagd. Ik ben CRB-checked en nog wat andere dingetjes maar ik heb nooit een diploma hoeven laten zien :N
pi_126383571
Vooral je toekomst weggooien, goed plan.
  zondag 12 mei 2013 @ 14:07:14 #136
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_126383613
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:05 schreef Stuart het volgende:

[..]

Er wordt simpelweg niet om gevraagd. Ik ben CRB-checked en nog wat andere dingetjes maar ik heb nooit een diploma hoeven laten zien :N
ligt beetje aan je baan natuurlijk. Als vakkenvullen zal het weinig uit maken. Daarnaast is het frauderen als je zegt dat een diploma hebt terwijl dat niet zo is. Dat hij er niet navraagt is gewoon laksheid
pi_126383633
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:07 schreef Matty___ het volgende:

[..]

ligt beetje aan je baan natuurlijk. Als vakkenvullen zal het weinig uit maken. Daarnaast is het frauderen als je zegt dat een diploma hebt terwijl dat niet zo is. Dat hij er niet navraagt is gewoon laksheid
Ik werk op een school in London :)
  zondag 12 mei 2013 @ 14:12:19 #138
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_126383746
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:07 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik werk op een school in London :)
ja en wat heeft dat met TS te maken? Mij hebben ze ook niet gevraagd naar mijn HBO papieren. Maar denk je dat het je het in dank wordt afgenomen als je erover hebt gelogen?

ik geloof best dat iemand goed kan autorijden zonder rijbewijs maar daar denk de politie ook anders over.
pi_126383820
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:12 schreef Matty___ het volgende:

[..]

ja en wat heeft dat met TS te maken? Mij hebben ze ook niet gevraagd naar mijn HBO papieren. Maar denk je dat het je het in dank wordt afgenomen als je erover hebt gelogen?

ik geloof best dat iemand goed kan autorijden zonder rijbewijs maar daar denk de politie ook anders over.
Je moet je niet zo opwinden man! TS vraagt of het niet hebben van een diploma een ramp is. Nou, nee, dat hoeft het niet te zijn. Het is misschien een grotere uitdaging om een leuke en goede baan te vinden maar dat is bijzaak.
pi_126383864
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:14 schreef Stuart het volgende:

[..]

Je moet je niet zo opwinden man! TS vraagt of het niet hebben van een diploma een ramp is. Nou, nee, dat hoeft het niet te zijn. Het is misschien een grotere uitdaging om een leuke en goede baan te vinden maar dat is bijzaak.
Het is gewoonweg kut, of je gaat liegen om een betere baan te krijgen of je krijgt kutbaantjes. In beide gevallen ben je een dikke staatsmongool.
  zondag 12 mei 2013 @ 14:19:02 #141
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_126383962
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:14 schreef Stuart het volgende:

[..]

Grappig hoe je uit tekst denkt op te maakt dat ik me opwind :D
Maar je moet toegeven dat er een verschil in zit tussen het niet laten zien, maar wel de kennis hebben vs. geen diploma en geen kennis te hebben.
Want je CV ziet er best karig uit met alleen een basisschooldiploma erop.

Maarja misschien is TS wel zo een autodidact dat die het in zijn eigen tijd wel oppakt.
  zondag 12 mei 2013 @ 14:26:41 #142
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126384252
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:05 schreef Matty___ het volgende:

[..]

wat heeft een bank clearance iets met een diploma te maken? het gaat moet het krijgen van een baan niet om een rekening te openen
Een high enhanced banking clearance heb je nodig voor bepaalde banen in een bank. Die van mij was een baan in een bank in Jersey. Bank rekening had ik al ruim 10 jaar toen ze het deden. Het is de 2e hoogste clearance die je kan krijgen in de bankenwereld.
reset
pi_126384953
Ik dacht dat de vraag was: is een diploma hebben echt zo'n ramp?
Dat had ik kunnen beamen want je komt met een diploma namelijk nergens aan de bak tegenwoordig.
  zondag 12 mei 2013 @ 17:20:00 #144
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_126392973
Het zou erg interessant zijn als TS nog wat van zich liet horen. Nu zoveel jaar later kan de vraag in de TT waarschijnlijk wel beantwoord worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_126395959
Gast, doe desnoods een MBO niveau 2. Dat is zelfs nog beter dan stoppen.
#freefrederike
  zondag 12 mei 2013 @ 20:13:58 #146
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126400714
Antwoord op de OP, niet voor de OP'er zelf die het inmiddels wel heeft ondervonden maar aangezien deze draad een "kutkick" heeft gekregen. In nederland beperkt het zeer sterk je werkmogelijkheden. Het kan goed gaan maar de kans is veel groter dat het niet goed gaat. Je start niet zomaar even een bedrijf op en de werkgever zal je minder snel in dienst nemen en eerder misbruik van je maken. Ik ken zo'n persoon bij wie het oorspronkelijk nog wel redelijk afliep, goede functies gekregen en een jaar of 10 nonstop gewerkt maar altijd onderbetaald en nu een burnout na jarenlang erg hard te hebben gewerkt en te weinig (ik spreek niet alleen over geld, hoewel hij werd onderbetaald zal dit bij lange na niet het grootste probleem zijn geweest) te hebben terug gekregen. Haal een diploma als je de kans hebt en kies voor iets waar je goed in bent en waar vraag naar is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 12 mei 2013 @ 20:31:51 #147
335938 tuurke77
Annuncio vobis gaudium magnum
pi_126401776
Tegenwoordig is een startkwalificatie vereist. Minimaal HAVO of MBO niveau 2.

Als je dit niet hebt, komt de gemeente je lastigvallen
  zondag 12 mei 2013 @ 20:43:50 #148
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126402521
Aan een HAVO-diploma heb je niets.
#NoDAPL
pi_126402661
quote:
11s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:20 schreef Ryon het volgende:
Het zou erg interessant zijn als TS nog wat van zich liet horen. Nu zoveel jaar later kan de vraag in de TT waarschijnlijk wel beantwoord worden.
quote:
laatste bezoek: 1400 dagen, 9 uur geleden.
Ja doei.
pi_126403695
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2008 22:26 schreef Adfundum het volgende:
Kans is groot dat je vrijwel niet aan een baan in loondienst komt. DUs dan wordt het freelancen in de landbouw (asperges steken oid), of een eigen bedrijf beginnen, maar veel mensen met alle diploma's falen daar al hard in, de kans op succes zonder enige opleiding is nog veel kleiner.

Kortom: afmaken die school. Ga dan maar werken en binnen twee jaar heb je begrepen dat je toch wel iets wilt studeren. Zie het zo: je gaat de rest van je leven nog moeten werken (als je geluk hebt), dus geniet van je schooltijd.
Whatever...
pi_126424434
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2008 22:13 schreef friekin_ het volgende:
Ik ken ook mensen die hun studie niet afgemaakt hebben maar wel een goede baan hebben of voor zichzelf zijn begonnen.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_126426702
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2008 22:13 schreef friekin_ het volgende:
Totdat je je baan verliest en je nergens aan de bak kan komen omdat je een papiertje nodig hebt.
pi_126426770
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:22 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Totdat je je baan verliest en je nergens aan de bak kan komen omdat je een papiertje nodig hebt.
Eens, daarom studeer ik weer.
pi_126426802
quote:
17s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:24 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Eens, daarom studeer ik weer.
Goed bezig, hopelijk ben je niet te ver achteruit gegaan qua inkomen.
  maandag 13 mei 2013 @ 17:40:07 #155
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126437624
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:22 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Inderdaad. Tijdens een hoogconjunctuur lukt dat nog wel, tijdens een laagconjunctuur is het niet hebben van een diploma al snel een breekpunt ondanks dat je +10 jaar werkervaring hebt of zelfs +10 jaar filiaalleider of iets dergelijks bent geweest. Een eigen zaak beginnen? Vergeet het maar, banken lenen niet graag aan startende ondernemers (in Nederland in ieder geval) en zonder diploma is de kans kleiner dat je die lening krijgt maar ook met diploma valt het niet mee om die lening te krijgen.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')