quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:09 schreef Netsplitter het volgende:
JaNee.
Ja, putjesschepper, op de vuilniswagen werken, perkjes schoffelen, toiletjuf spelen en meer dan dat
Made my point? Keus zat dus!
je kunt zeker groeien maar van niet afgemaakte mavo naar iets meer als hoofd schoffelaar zal toch niet mee vallenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:13 schreef friekin_ het volgende:
Ik heb mijn HBO niet afgemaakt, en heb nu evengoed een baan op hbo niveau. Je kan altijd groeien met de juiste inzet.
Niet zeiken, gewoon afmaken. Daarna kun je een opleiding doen die wel leuk is.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:16 schreef secoh het volgende:
Ja, is middelbare school.
Nog 2 jaar, maar zit er weer aan te komen dat ik zal moeten dubbelen dit jaar. Kan echt niet meer studeren, doe er ook niets meer voor, alle moed is verdwenen, ik ben school gewoon moe.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:20 schreef dutchgal het volgende:
hoe lang moet je nog op de middelbare school?
Waarom ben je het moe?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:21 schreef secoh het volgende:
[..]
Nog 2 jaar, maar zit er weer aan te komen dat ik zal moeten dubbelen dit jaar. Kan echt niet meer studeren, doe er ook niets meer voor, alle moed is verdwenen, ik ben school gewoon moe.
geen vervolgopleiding hebben afgemaakt is wat anders dan geen middelbare schooldiploma hebben...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:13 schreef friekin_ het volgende:
Ik heb mijn HBO niet afgemaakt, en heb nu evengoed een baan op hbo niveau. Je kan altijd groeien met de juiste inzet.
Daarvoor heb je wel een basis nodig anders krijg je dat echt niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:21 schreef Adelante het volgende:
Ze hebben tegenwoordig zo'n ervaringscertificaat uitgevonden
Inderdaad, vakmensen, die nog ouderwets het vak van meubel- of kleermaker in de praktijk leren van een leermeester worden schaars en daardoor onbetaalbaar.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:14 schreef LasTeR het volgende:
Mensen als jij hebben we nodig, dus die keuze is helemaal aan jou!
wees een vent, haal je diploma. je zult er geen spijt van krijgen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:08 schreef secoh het volgende:
Ben momenteel 17 jaar oud en volgend jaar dus niet meer schoolplichtig. Ik begin school echt moe te worden, nee, correctie, ik ben school al moe en kan het echt niet meer opbrengen te studeren als een gek.
Vraag 1: Echt een ramp om aan de bak te komen zonder diploma?
Vraag 2: Ken je nog goeie jobs welke geen diploma vereisen?
Waarom ben je de school gewoon moe?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:21 schreef secoh het volgende:
[..]
Nog 2 jaar, maar zit er weer aan te komen dat ik zal moeten dubbelen dit jaar. Kan echt niet meer studeren, doe er ook niets meer voor, alle moed is verdwenen, ik ben school gewoon moe.
Dat is het vervelende, en dat weet je zelf ook denk ik welquote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:58 schreef Nithosm het volgende:
Succes ermee, het heeft voor mij ook een jaar of 2.5 geduurd dit in te zien maar ik hoop echt dat het bij jou sneller gaat!
Als jij geen diploma hebt ben je in geen enkel opzicht 'beter' dan Kees Kankerkachel. Maw: je bent zelf een Kees Kankerkachelquote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:08 schreef secoh het volgende:
Bv. pallets sorteren (saampies met Kees Kankerkachel)
lolquote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:26 schreef Adfundum het volgende:
Ik zat vandaag toevallig wat vacatures te bekijken, vuilnisman kun je in ieder geval niet worden.
http://www.uitzendbureau.nl/vacature/3151899-huisvuilbelader
\quote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:02 schreef Chriz2k het volgende:
Vraag jezelf maar eens af wie de werkelijke loser is: de man die acht uur per dag zaaddodend werk als ambtenaar verricht of jij, een levensgenieter met een uitkering die alle tijd van de wereld heeft om te doen wat hij wil.
It's only after we've lost everything that we're free to do anything.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:40 schreef aaipod het volgende:
[..]
\
Want je kan ook zo ontzettend veel doen in al die vrije tijd met die 100 euro die je nog vrij te besteden hebt na aftrek van je vaste lastenEn dan reken ik van die 100 euro nog niet eens de postzegels af die je op je verplichte sollicitatiebrieven moet plakken zoveel keer in de maand.
Dat wordt anders steeds moeilijker. In de huidige maatschappij worden diploma's alleen maar belangrijker.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:04 schreef Arcee het volgende:
Het kan best (self made man), maar als je op je 17e al moe bent wordt 't lastig.:')
Want iedere student is per definitie voor de duur van minstens 4 jaar verstookt van het opdoen van enige levenservaring.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:56 schreef Hyperdude het volgende:
Opleiding/diploma´s is/zijn zo overrated.
Doe gewoon wat levenservaring op; heb je veel meer aan dan aan een vaag burgermansdiploma.
Het staat mij bij dat Bill Gates is gestopt met z'n Harvard-opleiding.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:26 schreef athlonkmf het volgende:
Er zijn succesvoorbeelden van mensen die zonder een opleiding een leuke cariere hebben opgebouwd (bill gates anyone?)
Er zijn alleen veel meer voobeelden van mensen zonder opleiding die het niet veel verder schoppen dan zwaar lichamelijk werk.
Bovendien is het (no offence) een beetje een onzin opmerking. De kansen dat je iets bereikt zonder opleiding zijn wel zo ongelofelijk klein (en worden steeds kleiner!).quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:54 schreef Finitio het volgende:
[..]
Het staat mij bij dat Bill Gates is gestopt met z'n Harvard-opleiding.
Als je daar binnenkomt heb je al wel een diploma hoor. :p
Wat een onzin, diploma's zijn helemaal niet overrated. Een diploma geeft het niveau van de persoon in kwestie aan.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:56 schreef Hyperdude het volgende:
Opleiding/diploma´s is/zijn zo overrated.
Doe gewoon wat levenservaring op; heb je veel meer aan dan aan een vaag burgermansdiploma.
En wat staat er in het tweede stukje? wel verder lezen he.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:01 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Bovendien is het (no offence) een beetje een onzin opmerking. De kansen dat je iets bereikt zonder opleiding zijn wel zo ongelofelijk klein (en worden steeds kleiner!).
Ik moet toch zeggen dat sommige HBO-diploma's echt niet serieus te nemen meer zijn. Van die grietjes met HBO Communicatie van Inholland, die kunnen nog geen d van een t onderscheiden, geen hoofdzin van een bijzin, en stukjes schrijven met een duidelijk begin, midden en eind is ook al niet mogelijk. Dan vraag ik me echt af waarom ze zulke mensen toch een diploma geven.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:45 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Wat een onzin, diploma's zijn helemaal niet overrated. Een diploma geeft het niveau van de persoon in kwestie aan.
Maar toch zullen ze over bepaalde competenties beschikken, aangezien ze door de modules heen zijn gekomen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:13 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik moet toch zeggen dat sommige HBO-diploma's echt niet serieus te nemen meer zijn. Van die grietjes met HBO Communicatie van Inholland, die kunnen nog geen d van een t onderscheiden, geen hoofdzin van een bijzin, en stukjes schrijven met een duidelijk begin, midden en eind is ook al niet mogelijk. Dan vraag ik me echt af waarom ze zulke mensen toch een diploma geven.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:13 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik moet toch zeggen dat sommige HBO-diploma's echt niet serieus te nemen meer zijn. Van die grietjes met HBO Communicatie van Inholland, die kunnen nog geen d van een t onderscheiden, geen hoofdzin van een bijzin, en stukjes schrijven met een duidelijk begin, midden en eind is ook al niet mogelijk. Dan vraag ik me echt af waarom ze zulke mensen toch een diploma geven.
Een diploma is dan ook voor sommige banen enkel een toegangsbewijs om op gesprek te mogen komen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:29 schreef Public_NME het volgende:
Maar toch zullen ze over bepaalde competenties beschikken, aangezien ze door de modules heen zijn gekomen.
Ben ik het wel mee eens hoor, dat getuigt niet echt van doorzettingsvermogen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:28 schreef huuphuup het volgende:
En @Toeps, kan best dat een HBO diploma tegenwoordig geen waarde meer heeft of wat dan ook, daar laat ik me persoonlijk verder maar niet over uit; maar voor zover ik begrepen heb gaat het hier om de middelbare school, en dan wordt het wat mij betreft wel heel iets anders, met de mavo/havo/t vwo stoppen 'omdat je er geen zin meer in hebt' gaat wel erg ver.
Dit dus.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
waar is TS eigenlijk?
en zie hier de kern van dit topicquote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:22 schreef pietkanarie het volgende:
Je bent nooit meteen waar je echt zijn wilt, daar moet je in investeren.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:22 schreef pietkanarie het volgende:
'Gewoon' afmaken, het lijkt me heel belangrijk. Mensen gaan van alles bedenken bij een cv van iemand die allerlei baantjes heeft gedaan maar niet zijn middelbare school heeft afgerond.
Dat is misschien niet zo terecht maar gebeurt wel. Het wekt bijvoorbeeld de indruk dat je iemand bent die moeilijk binnen (opgelegde) structuren kan werken (huiswerk op tijd af, toets kennen over een onderwerp waar je niet geïnteresseerd in bent). Wat misschien ook wel zo is??? Sommige mensen hebben er heel veel behoefte aan om hun eigen weg te volgen. Spanning, avontuur en ruimte om je eigen ideeën uit te voeren.
Maar dat gestructureerde ontwijk je niet door met je opleiding te stoppen. In een saai baantje heb je nog steeds heel weinig vrijheid. Welke voordelen zie je in dat baantje? Op welke manier is dat aantrekkelijker dan nog wat jaren op school, met hopelijk leuke klasgenoten? Als je een middelbare school diploma hebt, is er een belangrijke stap gezet. Met een diploma krijg je misschien werk met wat meer vrijheid. Je kunt natuurlijk wel gewoon met simpel (uitvoerend) werk beginnen en jezelf omhoog werken, maar echt eenvoudig zal dat ook niet gaan.
Zorg er in ieder geval voor dat je het juiste niveau doet en dat je een interessant profiel hebt. Desinteresse en verveling zijn heel demotiverend. En andersom, altijd op je tenen moeten lopen om het te halen, kan ook frustrerend zijn.
Hier zou je eens over kunnen praten met een decaan o.i.d
Maar is dit niet een beetje een impulsieve reactie? Overweeg het goed voordat je werkelijk stopt. Maar als je er helemaal achter staat, je kan het altijd proberen. Misschien geeft dit juist de motivatie om je opleiding toch af te maken.
Ik kan me best voorstellen dat je school-moe bent maar door een opleiding af te ronden kom je steeds dichterbij wat je echt wilt (al weet ik natuurlijk niet wat dat in jou geval inhoudt). Je bent nooit meteen waar je echt zijn wilt, daar moet je in investeren.
Dat is juist verwoord!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:21 schreef BrandX het volgende:
probleem is een groot woord.
Tis alleen wel een gegeven dat zodra je boven de (ik geloof) 24 jaar komt, je steeds moeilijker een baan zal krijgen zonder enige opleidingen, simpelweg omdat je dan te duur wordt vwb het minimumloon. Werkgevers hebben voor die simpele banen veel liever en makkelijker goedkopere krachten.
Haha idd, sowieso Gates is ook een verschrikkelijke tiran als het om werken gaat, alles moet hem bij hem zoals in die Andrelon reclame.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:41 schreef Synthesist het volgende:
Wat een vage vergelijkingen met Gates.
Die man zat op een goudmijn, en hij liet zijn bedrijf voor zijn studie gaan. Qua niveau had hij het makkelijk gekund.
Het is ook allemaal maar een kwestie van willen, kunnen is iets anders. Vaak kunnen mensen veel, als ze maar willen. De keren dat het écht te moeilijk en te hoog voor iemand is gegrepen zijn vrij klein.
Amen, Piet.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:22 schreef pietkanarie het volgende:
'Gewoon' afmaken, het lijkt me heel belangrijk. Mensen gaan van alles bedenken bij een cv van iemand die allerlei baantjes heeft gedaan maar niet zijn middelbare school heeft afgerond.
Dat is misschien niet zo terecht maar gebeurt wel. Het wekt bijvoorbeeld de indruk dat je iemand bent die moeilijk binnen (opgelegde) structuren kan werken (huiswerk op tijd af, toets kennen over een onderwerp waar je niet geïnteresseerd in bent). Wat misschien ook wel zo is??? Sommige mensen hebben er heel veel behoefte aan om hun eigen weg te volgen. Spanning, avontuur en ruimte om je eigen ideeën uit te voeren.
Maar dat gestructureerde ontwijk je niet door met je opleiding te stoppen. In een saai baantje heb je nog steeds heel weinig vrijheid. Welke voordelen zie je in dat baantje? Op welke manier is dat aantrekkelijker dan nog wat jaren op school, met hopelijk leuke klasgenoten? Als je een middelbare school diploma hebt, is er een belangrijke stap gezet. Met een diploma krijg je misschien werk met wat meer vrijheid. Je kunt natuurlijk wel gewoon met simpel (uitvoerend) werk beginnen en jezelf omhoog werken, maar echt eenvoudig zal dat ook niet gaan.
Zorg er in ieder geval voor dat je het juiste niveau doet en dat je een interessant profiel hebt. Desinteresse en verveling zijn heel demotiverend. En andersom, altijd op je tenen moeten lopen om het te halen, kan ook frustrerend zijn.
Hier zou je eens over kunnen praten met een decaan o.i.d
Maar is dit niet een beetje een impulsieve reactie? Overweeg het goed voordat je werkelijk stopt. Maar als je er helemaal achter staat, je kan het altijd proberen. Misschien geeft dit juist de motivatie om je opleiding toch af te maken.
Ik kan me best voorstellen dat je school-moe bent maar door een opleiding af te ronden kom je steeds dichterbij wat je echt wilt (al weet ik natuurlijk niet wat dat in jou geval inhoudt). Je bent nooit meteen waar je echt zijn wilt, daar moet je in investeren.
40 uur vakken vullen of 20 uur school?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:08 schreef secoh het volgende:
Ben momenteel 17 jaar oud en volgend jaar dus niet meer schoolplichtig. Ik begin school echt moe te worden, nee, correctie, ik ben school al moe en kan het echt niet meer opbrengen te studeren als een gek.
De resultaten zijn er; barslecht en buizen alom. Vorig jaar ook es gedubbeld en dat zit er dit jaar vast en zeker wéér aan te komen. Ben het gewoon moe en ik wil werken en een eigen leven leiden. School nu opgeven is echter gelijk aan de deur uitgaan zonder diploma of iets dergelijks.
Veel jobs kan ik dan ook niet uitoefenen. Althans, dat is wat de leerkrachten en vrienden "die het goed met me voor hebben" me proberen te doen geloven en mij dus proberen te houden tot ik afgestudeerd ben.
Maar ik denk er anders over; Er is toch altijd wel iets dat je kunt doen? Bv. pallets sorteren (saampies met Kees Kankerkachel), allerlei zaken helpen inpakken (en dit in nachtshift, verdient heel goed, ken een maat die het doet), postbode (heb je hier geen diploma voor nodig?), kaartjesknipper op de trein?
Mensen die succesvol zijn zonder diploma zijn al super slim.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:26 schreef athlonkmf het volgende:
Er zijn succesvoorbeelden van mensen die zonder een opleiding een leuke cariere hebben opgebouwd (bill gates anyone?)
Er zijn alleen veel meer voobeelden van mensen zonder opleiding die het niet veel verder schoppen dan zwaar lichamelijk werk.
Waar is je zelfrespect?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:08 schreef secoh het volgende:
Maar ik denk er anders over; Er is toch altijd wel iets dat je kunt doen? Bv. pallets sorteren (saampies met Kees Kankerkachel),
Dat wil je niet je hele leven doen. Overdags ben je altijd moe en 's nachts altijd aan het werk. Bovendien heeft het misschien een redelijk startsalaris, maar je zal niet snel doorgroeien.quote:allerlei zaken helpen inpakken (en dit in nachtshift, verdient heel goed, ken een maat die het doet)
Alle full-time postbodes bij de TNT worden ontslagen. Als je part-time post wil rondbrengen bij een concurrent, reken dan maar op een minimumloon.quote:, postbode (heb je hier geen diploma voor nodig?),
Tuurlijk, er zijn mensen die het moeten doen. Als je respectloos behandeld wil worden en een saaie baan wil is dit misschien wel een aanrader, ze hebben vast wel mensen nodig.quote:kaartjesknipper op de trein?
Je doet het zelf ook.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:08 schreef BasementDweller het volgende:
Tuurlijk, er zijn mensen die het moeten doen. Als je respectloos behandeld wil worden en een saaie baan wil is dit misschien wel een aanrader, ze hebben vast wel mensen nodig.
Nou, als je het geen saaie baan vindt is dat mooi maar ik denk niet dat er veel mensen zoals jij zijn wat dat betreft. Het lijkt er ook niet op dat TS conducteur wil worden omdat hij zo van treinen houdt. Feit is wel dat ze vaak respectloos behandeld worden.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je doet het zelf ook.
Conducteur is een mooi beroep wat mij betreft.
Diploma's zijn imho wel degelijk overrated. Ik heb 3 jaar HBO gedaan (niet afgemaakt helaasquote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:45 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Wat een onzin, diploma's zijn helemaal niet overrated. Een diploma geeft het niveau van de persoon in kwestie aan.
Vroeger, in de tijd van onze ouders, kwam je er nog wel mee weg door onderaan te beginnen en langzaam door te groeien middels cursussen e.d. Simpelweg omdat je een ''grote'' groep had die wel slim genoeg waren, maar full-time studeren niet konden betalen en studies sowieso wat basaler (niet die leuke engelse management-termen in elk terrein) waren en behoorlijk elitair.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:39 schreef Metro2005 het volgende:
Diploma's zijn imho wel degelijk overrated. Ik heb 3 jaar HBO gedaan (niet afgemaakt helaas) maar het niveau wat je daar krijgt is werkelijk om te janken en om nou te zeggen dat ik daar heel veel van heb opgestoken
Praktijkervaring is veel waardevoller maarja, dat staat niet op papier he.
Dus tja een diploma zegt naar mijn mening geen ruk over wat iemand kan (heb genoeg mensen met een papiertje ICT gezien die echt werkelijk NIKS konden in de praktijk.) maar is wel een vereiste bij een fors aantal banen.
diploma maakt niet uit hoorquote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:39 schreef Metro2005 het volgende:
Geen diploma hebben is wel degelijk een kleine ramp voor de rest van je leven. Niet eens zozeer omdat je geen baan zou kunnen vinden (dat hangt meer af van wat je kan en hoe je overkomt) maar meer over wat je gaat verdienen, en dat is gewoon 9 vd 10 keer stukken lager dan iemand mét diploma, ook al doe je nagenoeg hetzelfde werk. Ik spreek uit ervaring ja.Maak alsjeblieft je school af![..]
Diploma's zijn imho wel degelijk overrated. Ik heb 3 jaar HBO gedaan (niet afgemaakt helaas) maar het niveau wat je daar krijgt is werkelijk om te janken en om nou te zeggen dat ik daar heel veel van heb opgestoken
Praktijkervaring is veel waardevoller maarja, dat staat niet op papier he.
Dus tja een diploma zegt naar mijn mening geen ruk over wat iemand kan (heb genoeg mensen met een papiertje ICT gezien die echt werkelijk NIKS konden in de praktijk.) maar is wel een vereiste bij een fors aantal banen.
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:26 schreef Adfundum het volgende:
Ik zat vandaag toevallig wat vacatures te bekijken, vuilnisman kun je in ieder geval niet worden.
Ik heb nog nooit een 'kutkick' gemaakt, dat wilde ik graag eens doen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:51 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een 'kutkick' gemaakt, dat wilde ik graag eens doen.Goed gelukt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Huh?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:54 schreef sararaats het volgende:
ik heb ook geen diplomamaar wel een handicap.
dus je bent niet alleen
ik heb een niet verbale leerstoornis en woon in België. ik heb een attest Buitengewoon Onderwijs.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:58 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Huh?
Moet ik denken aan een hazelip of iets psychisch waardoor je geen vmbo hebt kunnen halen? Of lwoo, dat is ook een diploma!
Non-verbale leerstoornis? Ik kan me niets anders verzinnen dan dat je niet kan onthouden welke houding laat zien dat iemand agressief is.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:59 schreef sararaats het volgende:
[..]
ik heb een niet verbale leerstoornis en woon in België. ik heb een attest Buitengewoon Onderwijs.
[..]
Ik heb nog nooit een 'kutkick' gemaakt, dat wilde ik graag eens doen.Je zit ook al zo lang op het forum (met dit account)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
Ik ben een accounthopperquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:05 schreef Stuart het volgende:
[..]
Je zit ook al zo lang op het forum (met dit account)
Vervelend..quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:02 schreef sararaats het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Niet-verbale_leerstoornis
*67ste*quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:18 schreef Iggy het volgende:
Ik zou in elk geval zorgen dat je tenminste 1 diploma hebt!
Anders kun je in de vleesfabriek werken en dat wil je echt niet tot je 65ste.
Je kunt nu wel denken ik ga ergens in de nachtshift lekker geld verdienen maar hoe doe je het dan als je een vrouw en kinderen hebt? Wil je dat echt voor de rest van je leven doen?
Bovendien betaald het nog altijd minder als wanneer je een MBO of HBO diploma hebt.
dat is want anders dan lamlendigheid en 0 doorzettingsvermogenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:03 schreef sararaats het volgende:
Ik ben arbeidsongeschikt maar doe wel vrijwilligerswerk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb dat ook (schijnt, gebaseerd op een officiële test, ben zelf niet helemaal overtuigd). Het is vooral lastig tijdens stage. Een praktische instructie kan dan vreemd genoeg heel lastig zijn en ook het inschatten van situaties + het uitvoeren van praktische handelingen. Verder zelf moeilijk dingen onder woorden kunnen brengen (gesproken dan, schrijven gaat juist wel met een logische opbouw)quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:07 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Vervelend..
Maar is dit echt iets waardoor je geen school kan afmaken? Bij symptomen staat dingen als houterig lopen, tegen een tafel opbotsen, de weg niet goed kunnen vinden en vlug praten.
[..]
Ik heb nog nooit een 'kutkick' gemaakt, dat wilde ik graag eens doen.Kutnote voor je dan, bijdehandje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Neee!quote:
Je klinkt nu al ontzettend gemotiveerd, vooral ook over je toekomstige collega (Kees k.kachel? Pardon?). Bovendien, hoelang zul je het nog leuk vinden om als postbode of conducteur te gaan werken? Ervan uitgaande dat je nog tot je 67e zult moeten werken...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:08 schreef secoh het volgende:
Bv. pallets sorteren (saampies met Kees Kankerkachel), allerlei zaken helpen inpakken (en dit in nachtshift, verdient heel goed, ken een maat die het doet), postbode (heb je hier geen diploma voor nodig?), kaartjesknipper op de trein?
In mijn ogen wel.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:08 schreef secoh het volgende:
Heel weinig. Bovendien zijn de verdiensten dan matig en de doorgroeimogelijkheden en secundaire arbeidsvoorwaarden vaak ook. Bij ene reorganisatie liggen mensen zonder diploma's er meestal ook als eerste uit.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:08 schreef secoh het volgende:
Kan geen internetverbinding meer betalen:quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:20 schreef zponz het volgende:
Ik vraag me af hoe het nu met TS is...
Zou die de pallets al zat zijn
quote:laatste bezoek: 1400 dagen, 2 uur geleden.
alleen middelbareschooldiploma gaat misschien nog wel maar als je dat niet eens hebt zou ik me echt zorgen maken.quote:Op zondag 12 mei 2013 09:54 schreef Individual het volgende:
Zonder diploma kan je niet werken voor een baas die een diploma nodig heeft om iemand te kunnen inschatten.
Zonder diploma of werkervaring begin je onderaan en moet je je bewijzen. Of je doet een studie van 4 jaar of je doet 4 jaar werkervaring op. Het ligt aan je instelling en ondersteuning.
Ik was nooit goed/geïnteresseerd in school en haalde de mavo met de hakken over de sloot. Ik was altijd meer van het doen en spijbelde veel om te werken. Na 4 onsuccesvolle schooljaren daarna full-time aan de slag gegaan. Vanaf toen is het helemaal goed gekomen. Mijn emigratie uit diploma-land heeft er veel mee te maken gehad.
Zonder diploma, maar met een specialisatie of een goed idee (bv in- en verkoop op ebay/marktplaats) kan je nog steeds heel ver komen. Voldoende mogelijkheden zolang je je ogen maar openhoudt.
Ben je bang voor het algemeen niveau of dat potentiële werkgevers om je middelbareschooldiploma gaan vragen?quote:Op zondag 12 mei 2013 13:34 schreef Matty___ het volgende:
[..]
alleen middelbareschooldiploma gaat misschien nog wel maar als je dat niet eens hebt zou ik me echt zorgen maken.
Ik ben nog NOOIT om een diploma gevraagdquote:Op zondag 12 mei 2013 13:46 schreef Individual het volgende:
[..]
Ben je bang voor het algemeen niveau of dat potentiële werkgevers om je middelbareschooldiploma gaan vragen?
Als werkgever zou ik toch echt vragen gaan stellen. Dus echt het algemene niveau. Als je met je handen werkt wil het niet zeggen dat je nooit moet rekenen.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:46 schreef Individual het volgende:
[..]
Ben je bang voor het algemeen niveau of dat potentiële werkgevers om je middelbareschooldiploma gaan vragen?
Nee precies. Dat is ook UK. Zelfs met een SC clearance en een high enhanced banking clearance is het nooit gevraagd. Wel 15 andere dingen.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:47 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik ben nog NOOIT om een diploma gevraagd
moet je eens vertellen bij een sollicitatie.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:47 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik ben nog NOOIT om een diploma gevraagd
wat heeft een bank clearance iets met een diploma te maken? het gaat moet het krijgen van een baan niet om een rekening te openenquote:Op zondag 12 mei 2013 13:54 schreef Individual het volgende:
[..]
Nee precies. Dat is ook UK. Zelfs met een SC clearance en een high enhanced banking clearance is het nooit gevraagd. Wel 15 andere dingen.
Zelfs paspoort niet tot na 5 jaar werken en ik gebruikte altijd een dummy 'sofi nummer'.
Er wordt simpelweg niet om gevraagd. Ik ben CRB-checked en nog wat andere dingetjes maar ik heb nooit een diploma hoeven laten zienquote:Op zondag 12 mei 2013 14:04 schreef Matty___ het volgende:
[..]
moet je eens vertellen bij een sollicitatie.
ligt beetje aan je baan natuurlijk. Als vakkenvullen zal het weinig uit maken. Daarnaast is het frauderen als je zegt dat een diploma hebt terwijl dat niet zo is. Dat hij er niet navraagt is gewoon laksheidquote:Op zondag 12 mei 2013 14:05 schreef Stuart het volgende:
[..]
Er wordt simpelweg niet om gevraagd. Ik ben CRB-checked en nog wat andere dingetjes maar ik heb nooit een diploma hoeven laten zien
Ik werk op een school in Londonquote:Op zondag 12 mei 2013 14:07 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ligt beetje aan je baan natuurlijk. Als vakkenvullen zal het weinig uit maken. Daarnaast is het frauderen als je zegt dat een diploma hebt terwijl dat niet zo is. Dat hij er niet navraagt is gewoon laksheid
ja en wat heeft dat met TS te maken? Mij hebben ze ook niet gevraagd naar mijn HBO papieren. Maar denk je dat het je het in dank wordt afgenomen als je erover hebt gelogen?quote:
Je moet je niet zo opwinden man! TS vraagt of het niet hebben van een diploma een ramp is. Nou, nee, dat hoeft het niet te zijn. Het is misschien een grotere uitdaging om een leuke en goede baan te vinden maar dat is bijzaak.quote:Op zondag 12 mei 2013 14:12 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ja en wat heeft dat met TS te maken? Mij hebben ze ook niet gevraagd naar mijn HBO papieren. Maar denk je dat het je het in dank wordt afgenomen als je erover hebt gelogen?
ik geloof best dat iemand goed kan autorijden zonder rijbewijs maar daar denk de politie ook anders over.
Het is gewoonweg kut, of je gaat liegen om een betere baan te krijgen of je krijgt kutbaantjes. In beide gevallen ben je een dikke staatsmongool.quote:Op zondag 12 mei 2013 14:14 schreef Stuart het volgende:
[..]
Je moet je niet zo opwinden man! TS vraagt of het niet hebben van een diploma een ramp is. Nou, nee, dat hoeft het niet te zijn. Het is misschien een grotere uitdaging om een leuke en goede baan te vinden maar dat is bijzaak.
Grappig hoe je uit tekst denkt op te maakt dat ik me opwindquote:Op zondag 12 mei 2013 14:14 schreef Stuart het volgende:
[..]
Je moet je niet zo opwinden man! TS vraagt of het niet hebben van een diploma een ramp is. Nou, nee, dat hoeft het niet te zijn. Het is misschien een grotere uitdaging om een leuke en goede baan te vinden maar dat is bijzaak.
Een high enhanced banking clearance heb je nodig voor bepaalde banen in een bank. Die van mij was een baan in een bank in Jersey. Bank rekening had ik al ruim 10 jaar toen ze het deden. Het is de 2e hoogste clearance die je kan krijgen in de bankenwereld.quote:Op zondag 12 mei 2013 14:05 schreef Matty___ het volgende:
[..]
wat heeft een bank clearance iets met een diploma te maken? het gaat moet het krijgen van een baan niet om een rekening te openen
quote:Op zondag 12 mei 2013 17:20 schreef Ryon het volgende:
Het zou erg interessant zijn als TS nog wat van zich liet horen. Nu zoveel jaar later kan de vraag in de TT waarschijnlijk wel beantwoord worden.
quote:laatste bezoek: 1400 dagen, 9 uur geleden.
Kans is groot dat je vrijwel niet aan een baan in loondienst komt. DUs dan wordt het freelancen in de landbouw (asperges steken oid), of een eigen bedrijf beginnen, maar veel mensen met alle diploma's falen daar al hard in, de kans op succes zonder enige opleiding is nog veel kleiner.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:26 schreef Adfundum het volgende:
Ik ken ook mensen die hun studie niet afgemaakt hebben maar wel een goede baan hebben of voor zichzelf zijn begonnen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:13 schreef friekin_ het volgende:
Totdat je je baan verliest en je nergens aan de bak kan komen omdat je een papiertje nodig hebt.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:13 schreef friekin_ het volgende:
Eens, daarom studeer ik weer.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:22 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Totdat je je baan verliest en je nergens aan de bak kan komen omdat je een papiertje nodig hebt.
Inderdaad. Tijdens een hoogconjunctuur lukt dat nog wel, tijdens een laagconjunctuur is het niet hebben van een diploma al snel een breekpunt ondanks dat je +10 jaar werkervaring hebt of zelfs +10 jaar filiaalleider of iets dergelijks bent geweest. Een eigen zaak beginnen? Vergeet het maar, banken lenen niet graag aan startende ondernemers (in Nederland in ieder geval) en zonder diploma is de kans kleiner dat je die lening krijgt maar ook met diploma valt het niet mee om die lening te krijgen.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:22 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Totdat je je baan verliest en je nergens aan de bak kan komen omdat je een papiertje nodig hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |