abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62058862
Een nieuw wervingsspotje voor de Landmacht, waarbij een verpleegster met een blauw oog voorzien wordt van het predikaat 'geschikt', is verpleegkundigen en verzorgenden in het verkeerde keelgat geschoten. Branchevereniging Nu'91 eist dat het spotje per direct van de buis wordt gehaald.

In het filmpje loopt de gekwetste verpleegster een patiëntenkamer binnen en vraagt met een glimlach aan een patiënt of die vandaag wel meewerkt. Vervolgens wordt in beeld een vakje met 'geschikt' aangekruist. De reclame suggereert volgens branchevereniging Nu'91 dat het stoer is voor een verpleegkundige om klappen te krijgen en toch je werk te blijven doen.

De beroepsvereniging zegt al jaren te pleiten voor een veilige werkomgeving voor verpleegkundigen en dringt er bij werkgevers op aan daarvoor te zorgen. Ook vindt Nu'91 het vreemd dat Defensie met zo'n spotje komt terwijl onlangs opnieuw geweld tegen ambulancepersoneel voor ophef zorgde. Minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) sprak zich daar nog tegen uit.

Verplegers boos over spotje landmacht
Graag op anoniem
pi_62058924
Gelijk hebben ze, wat denken die eikels bij de landmacht wel niet. Dat zij ruw met elkaar omgaan zoals toen we nog in grotten woonden en iedereen elkaar de kop insloeg, wil niet zeggen dat ze daar een kwetsbare doelgroep mee mogen identificeren.
Graag op anoniem
pi_62058933
Ik vond hem wel grappig maar ik snap de commotie wel
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:04:08 #4
184568 elilim
videre nec videri
pi_62059109
Begrijpelijke reactie uit de zorgsector een idd minder geslaagd spotje.
mainport zit niet zo te trollen
pi_62059372
Beetje foute reclame inderdaad ..
"If you're not a manc, you're a wank"
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:16:48 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62059444
Gezeik

Het is toch overduidelijk dat ze een klap heeft gehad van een gewonde en dat het leger er dus geen reet aan heeft als je als een slappe vaatdoek in de hoek gaat liggen huilen. Vrouwen willen een gelijke behandeling-ook in het leger- dus dan kan je verwachten dat het er ruig aan toe gaat.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:17:30 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62059462
Ik kan alleen maar tegen de huilies zeggen:

[ ] geschikt
[X] ongeschikt

En dat is maar goed ook. Het leger WIL jullie niet en dit topic is een goed voorbeeld waarom.
pi_62059537
Dus het common knowledge en geaccepteerd dat soldaten ongeëvolueerde, ongeremde projecten zijn die hun agressie niet in kunnen houden en daarom verpleegsters mogen meppen?
Graag op anoniem
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 oktober 2008 @ 20:20:09 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_62059554
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:16 schreef Nembrionic het volgende:
Gezeik

Het is toch overduidelijk dat ze een klap heeft gehad van een gewonde en dat het leger er dus geen reet aan heeft als je als een slappe vaatdoek in de hoek gaat liggen huilen. Vrouwen willen een gelijke behandeling-ook in het leger- dus dan kan je verwachten dat het er ruig aan toe gaat.
Dus eigenlijk wil je met een honkbalknuppel afgerost worden zodat je rustig geholpen kan worden??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:21:13 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62059573
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:19 schreef Mainport het volgende:
Dus het common knowledge en geaccepteerd dat soldaten ongeëvolueerde, ongeremde projecten zijn die hun agressie niet in kunnen houden en daarom verpleegsters mogen meppen?
Er wordt niets gezegd over "mogen". Het gebeurt gewoon.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:21:36 #11
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62059585
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:20 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus eigenlijk wil je met een honkbalknuppel afgerost worden zodat je rustig geholpen kan worden??
wtf? Jij snapt er geen bal van he? Wie zegt dat nou?
pi_62059637
Dus het gebeurt en wordt normaal gevonden.

Begrijpelijk.
Graag op anoniem
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:24:38 #13
184568 elilim
videre nec videri
pi_62059669
quote:
je hebt helemaal gelijk, ik zou hier graag een zinnige reactie neerzetten maar ben nogal druk met vrouwen en kinderen neerknuppelen.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:25:49 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62059699
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:23 schreef Mainport het volgende:
Dus het gebeurt en wordt normaal gevonden.

Begrijpelijk.
Ehm....ja. Je zit in het leger, niet bij de punnikclub.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:26:02 #15
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_62059705
quote:
Nergens wordt er in die reclamespot gesuggereerd dat dat blauwe oog aan een militair te danken is... Het enige wat er er wordt aangegeven is dat een blauw oog (als voorbeeld van lichamelijk ongemak/lijden) geen reden is om niet met je werk bezig te zijn.... En wat dat betreft is dit een zeer goede commercial te moemenm alleen is de timing ietswat ongelukkig...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_62059762
Dus als je in het leger zit hoef je én niet na te denken én je niet te gedragen én niet aan de wet te houden.
Graag op anoniem
pi_62059802
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:26 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Nergens wordt er in die reclamespot gesuggereerd dat dat blauwe oog aan een militair te danken is... Het enige wat er er wordt aangegeven is dat een blauw oog (als voorbeeld van lichamelijk ongemak/lijden) geen reden is om niet met je werk bezig te zijn.... En wat dat betreft is dit een zeer goede commercial te moemenm alleen is de timing ietswat ongelukkig...
Je kunt toch wel tussen de regels doorlezen.
Graag op anoniem
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:30:49 #18
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62059843
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:26 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Word, yo.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:53:01 #19
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_62060580
quote:
ja met deze insteek is het topic geen langleven beschoren.
Rave_NL heeft net duidelijk uitgelegd hoe het spotje bedoelt is en als je wilt trollen kan je dat ook ergens anders doen. Op het forum van de viva ofzo.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:59:42 #20
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_62060780
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:29 schreef Mainport het volgende:

[..]

Je kunt toch wel tussen de regels doorlezen.

Je kunt ook het filmpje op zo'n verdraaide manier interpeteren zodat het aan je eigen vooroordelen voldoet...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_62060813
Én drie volwassen mannen begrijpen een spotje van dertig seconden niet, én het stijlmiddel hyperbool is ze vreemd, én een tegengeluid wordt duidelijk niet gewaardeerd, én ik begin deze zinsconstructie zat te worden, maar het is klaarblijkelijk de enige manier om jullie stupiditeit op te sommen.
Graag op anoniem
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:16:13 #22
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_62061306
Helaas, een discussie over de timing was ok geweest, een discussie over de context i.v.m. reeds gebeurde incidenten met ambulance verpleegkundigen was ok geweest. Het spotje uit z'n verband rukken om zo totaal ongegrond defensie medewerkers af te janken is niet ok.
Ik zie je graag in het Foxtrot-Bravo topic als je nog wat hebt.

Groetjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')