tsja, een psycholoog kan je wel compelet niet aanspreken, maar dit is echt zo ongeveer het belangrijkste wat ik daar geleerd heb. Waarom doe ik wat ik doe, en wat voel ik éigenlijk... en ik had dat niet zelf gekund. Ik vraag zelf namelijk niet bij mezelf door op de punten waar t ongemakkelijk wordt (ofwel waar t probleem ligt)quote:De vraag waarom ik doe wat ik doe, dat wordt een eye-opener. Simpelste vraag om mee te beginnen, maar daar ben ik zelf nooit op gekomen. Daar ga ik even goed over nadenken.
Druifquote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:28 schreef Mini_rulez het volgende:
Inmiddels heb ik de calorieën van gisteren geteld en ik kom rond de 1650 uit. Dat is aan de hoge kant, want ik ben zo klein dat ik echt geen 2000kcal per dag verbruik.
Maar goed, nu is de cake tenminste op.
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:43 schreef Merel het volgende:
Ja stop maar met afvallen BJ, je gaat ons allemaal inhalen![]()
Dus we mogen borrelnootjes?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:48 schreef SHE het volgende:
Ik ben met stomheid geslagen
Waarom zitten in borrelnootjes in VREDESNAAM minder kcal dan in pinda's ?
Zouden ze voor borrelnootjes inferieure mini pinda's gebruiken ofzo?
Misschien is het omhulsel zwaarder dan de pinda zelf, en zitten er dus in 100 gram minder nootjes?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:48 schreef SHE het volgende:
Ik ben met stomheid geslagen
Waarom zitten in borrelnootjes in VREDESNAAM minder kcal dan in pinda's ?
Zouden ze voor borrelnootjes inferieure mini pinda's gebruiken ofzo?
Minder pinda per ons, en het omhulsel heeft minder calorieen dan de pinda dus totaal minder calorieenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:51 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Misschien is het omhulsel zwaarder dan de pinda zelf, en zitten er dus in 100 gram minder nootjes?
Ha. JIj hebt duidelijk al wel ontbeten!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:51 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Misschien is het omhulsel zwaarder dan de pinda zelf, en zitten er dus in 100 gram minder nootjes?
OOOOOhhh!! En niet zomaar, een hele kilo!! Ik was even vergeten dat we een wedstrijdje deden, nou ik zal je krijgen. Eind van de week haal ik jou weer in!!quote:
Het mysterie is ontrafeld!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
Minder pinda per ons, en het omhulsel heeft minder calorieen dan de pinda dus totaal minder calorieen
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:12 schreef Merel het volgende:
Als nou even 69 mensen de woning weigeren die ik wil, dan krijg ik 'm!
Vonden ze je bloed niet goed genoeg Mini?
Nee, ze denken dat ik het niet kan missen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:12 schreef Merel het volgende:
Zoek je in Delft woonruimte Merel?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:12 schreef Merel het volgende:
Pech hoor. Maar dan helpt een extra boterham eten toch ook niet?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:22 schreef Mini_rulez het volgende:
Nee, ze denken dat ik het niet kan missen.Te lage Hb-waarde.
Ik dacht dat ik ongevoelig was voor dat soort cyclusschommelingen, want ik heb een Mirena en dus geen menstruatie. Tot ik me vorige week ineens doodschrok op de weegschaal: zowat 3 kilo erbij. Plus pijnlijke borsten. Hmmm.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:22 schreef Vivi het volgende:
Mooie ava Co. Sushifeestje
Ik weeg nu 72. Op mijn eigen weegschaal en die doet niet aan grammen. Op de sportschoolweegschaal kan ik ff niet. However ben ik nog wel bloated wegens bezoek van Jaws.
De mirena heeft is alleen een progestageen, je hebt zelf ook nog oestrogenen. Geen menstruatie betekent niet dat je hormonen niet meer schommelen. Bij pillen met oestrogeen wordt wel in de meeste gevallen de eigen hormoonhuishouding platgelegd.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik ongevoelig was voor dat soort cyclusschommelingen, want ik heb een Mirena en dus geen menstruatie. Tot ik me vorige week ineens doodschrok op de weegschaal: zowat 3 kilo erbij. Plus pijnlijke borsten. Hmmm.
Kilo's zijn er nu weer af, plus nog een paar ons
Jaquote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zoek je in Delft woonruimte Merel?
Op zich had de gynaecoloog dat er ook gewoon bijgezegd, hoorquote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:46 schreef loveli het volgende:
[..]
De mirena heeft is alleen een progestageen, je hebt zelf ook nog oestrogenen. Geen menstruatie betekent niet dat je hormonen niet meer schommelen. Bij pillen met oestrogeen wordt wel in de meeste gevallen de eigen hormoonhuishouding platgelegd.
Maar met sociale huur in Delft zit je echt in 9 van de 10 gevallen op rottige/mindere locatiesquote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:48 schreef Merel het volgende:
[..]
JaIk heb een prachtig appartement, midden in het centrum, maar het is zooooo duur en ik mag er geen huisdieren. Jammergenoeg was m'n inschrijving bij de woningbouw verlopen (zij hebben nooit meer acceptgiro's gestuurd en ik ben daar nooit achteraan gegaan, stom), dus ik heb nu alweer 2 maanden inschrijftijd
Maar gelukkig doen ze nu ook elke week een aantal woningen verloten, dus dan heb ik al íétsjes meer kans. Nu dus op plaats 70. Dat is al een heel stuk beter dan plaats 658 waar ik anders terecht zou komen.
Maar hoezo, heb je een leuke goedkope woning in Delft in de aanbieding?
Verkeersongeluk? Wat erg.. Lijkt me ook lastig om aan je zoontje te vertellen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:56 schreef vamperotica het volgende:
Werd net gebeld door de sportschool van zoonlief dat er een jochie uit zn groep overleden is en dat er vanavond geen taekwondo is, maar een soort van afscheid
Lekker klinkt dat!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:24 schreef Hondsdraf het volgende:
Avondeten weet ik nog niet zo. Heb een verse tonijtmoot in de koelkast en allerlei groentes (peultjes, aspergetips, komkommer, tomaat etc.) Denk dat ik de moot en de aspergetips in de grilpan mik, de peultjes even ga stomen en van de komkommer een soort tsatsiki maak. Of zo iets...
Ben wel heel benieuwd waar je nu woont, omdat je zo lyrisch bent over je appartementquote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:06 schreef Merel het volgende:
[..]
Verkeersongeluk? Wat erg.. Lijkt me ook lastig om aan je zoontje te vertellen.
Moblo, ik woon inmiddels in Delft en ik wil niet meer terug naar Den Haag. Op zich woon ik ook best waar ik zit, ik heb geen haast, maar 't zou gewoon mooi zijn als ik op een gegeven moment iets betaalbaars vind. Ik moet echt kromliggen om m'n huur te betalen nu. Ik ben gelukkig opgegroeid in Delft ColdFeet, dus ik weet in welke buurten ik wel en niet wil wonen, dat scheelt alweer!
quote:Het maandblad Onze Taal is op zoek naar jong talent: naar scholieren en studenten die op een meeslepende wijze en voor een breed publiek kunnen schrijven over een boeiend taalonderwerp. Iedereen van onder de dertig met een vlotte pen wordt uitgenodigd een artikel te schrijven van ongeveer 1500 woorden. Allerlei vormen zijn denkbaar: het populariseren van eigen onderzoek of scriptie, reportages, interviews ... zolang het maar over taal gaat.
De stukken worden beoordeeld door de redactie van Onze Taal, waarbij gelet wordt op toegankelijkheid, stilistische kwaliteiten en degelijkheid. Én het moet iets toevoegen aan wat er de afgelopen jaren zoal in Onze Taal is verschenen. De beste artikelen zullen gepubliceerd worden.
Voor de winnaar is een geldprijs beschikbaar van ¤ 1500,-. De inzenders van de overige artikelen die gepubliceerd worden, krijgen een auteursvergoeding. En voor de beste auteurs zitten er mogelijk uiteindelijk meer opdrachten in. De redactie moedigt nadrukkelijk ook docenten aan die met leerlingen of studenten willen meedoen aan de wedstrijd.
Deelnemers aan de wedstrijd kunnen hun artikel tot 1 januari 2009 sturen naar redactie@onzetaal.nl . Voor meer informatie: mail, of bel de redactie van Onze Taal (tel. 070 - 356 12 20), of kijk op Onze taal-studentenprijs.
Over Onze Taal
De vereniging Onze Taal is vooral bekend van het gelijknamige tijdschrift, dat voor een breed publiek ingaat op alles wat met taal te maken heeft. Verder organiseert Onze Taal congressen, maakt boeken, geeft taaladvies en biedt informatie over taal op de website 'Onze Taal'. De vereniging heeft 34.000 leden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |