ha ja bij mijn eerste bloedprikken zat die trut er zo naast dat ik 3 weken lang met kramp en een donkerblauw/paarse arm heb rondgelopen (van pols tot elleboog)quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:10 schreef DJMO het volgende:
heel veel sterkte ieniemienie!!!
ik kom net uit het ziekenhuis vandaan, bloeddruk 105 om 60, baby woog circa 1219 gram, was precies gemiddeld volgens de arts dus dat was allemaal goed.
tot het bloedprikken.. die miep die mij als eerste prikte liep eerst heen en weer te drentelen, kwam vervolgens naar mij toe, terwijl ik zei dat ik al geholpen werd. toen kwam de eerste assistente en die vond het prima dat zij het overnam. ok ik zwijg en ze begon mijn arm af te binden. over mijn trui heen (was nieuw voor mij maar oke..) ik maak een vuist en zij prikt.. ik voelde het gewoon mis gaan, ze zei ook niet dat ik mijn vuist mocht loslaten, dus ik kijk ernaar, en ja hoor mis.. zit dat achterlijke wijf met die naald heen en weer te wroeten om bloed in het buisje te krijgen, terwijl er meer bloed langs de naald over mijn huid liep. ik kwaad: zou je die naald er niet als de sodemieter uithalen!! je ziet toch dat het mis is zo?? trekt ze zonder pardon die naald uit mijn arm zonder er een gaasje op te houden.. maakt niet schoon, maar plakt er nogal knullig een pleister met gaasje op. ik vroeg nogalom een verpleegkundige die wel kon prikken. toen kwam die eerste weer, en zei dat ik niet zo onaardig moest doen, hun waren toch ook aardig tegen mij?? ik heb alleen nog gezegd dat ik liever een bekwaam iemand heb die wel kan prikken dan iemand die alleen maar aardig doet tegen me. stelletje druivenpitten daar
Wat metingen. Als een dijbeenbotje op de echo zo en zo veel centimeter lang is dan zou daar bij een normaal ontwikkelende baby zoveel vlees omheen zitten en dat zou dan zoveel wegen, etc.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:44 schreef Dakota het volgende:
hoe schatten ze het gewicht van de baby eigenlijk?
Nee, ik probeer het nog even aan te kijken.. Heb er vandaag (*klopt even af*) nog geen last van gehad. Vannacht wel weer gigantisch lopen spoken, steeds naar het toilet (en helaas is het niet alleen mn blaas waar ik last van hebquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:11 schreef Koningin het volgende:
Carmella, wat vervelend zeg, rust maar lekker uit nu.
Raissa heb je nog gebeld?? Zoveel pijn lijkt me niet de bedoeling.
Ienieniemiequote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:44 schreef Ienieniemie het volgende:
* Ienieniemie meldt zich weer af uit dit topic
Behoorlijke buikkrampen, erger dan als ik normaal moet menstrueren en net behoorlijk wat bloedverlies met niet nader omschreven andere onderdelen. Da's niet goed.
Dankzij Reinhilde snap ik het nu ook, dacht dat je alleen de dagen kon zienquote:Op donderdag 2 oktober 2008 08:31 schreef Brighteyes het volgende:
Kan iemand me trouwens nog een keer uitleggen hoe die babystrology tickers werken. Ik kan er nooit uithalen hoe lang iemand nou zwanger is, alleen het aantal dagen dat nog moet. Kan ik er ook ergens in zien dat iemand XX weken ver is?
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:13 schreef DJMO het volgende:
wat owlet zegt dakota
ik schrok trouwens wel even toen de dokter zei dat die kleine nu al met zijn koppie richting het geboortekanaal ligt, ik bedoel dat kan toch geen kwaad nu al?? ik dacht zelf dat ie meer overdwars lag, nu heb ik liever gaan stuit of dwarsbevalling (?) maar toch, nu al met zijn hoofd naar de uitgang loeren vind ik wel een eng idee
And again, bij mij net zo. Koppie naar beneden, ruggetje linkerkant.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:13 schreef DJMO het volgende:
wat owlet zegt dakota
ik schrok trouwens wel even toen de dokter zei dat die kleine nu al met zijn koppie richting het geboortekanaal ligt, ik bedoel dat kan toch geen kwaad nu al?? ik dacht zelf dat ie meer overdwars lag, nu heb ik liever gaan stuit of dwarsbevalling (?) maar toch, nu al met zijn hoofd naar de uitgang loeren vind ik wel een eng idee
The same here, al lag die van ons nog niet vrij diep met zn hoofd. Maar hij heeft de komende 10 weken om te draaien. Doet ie dat niet, dan ga ik accupunctuur doen...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:53 schreef Fuente het volgende:
Ja deze uk heeft tot vorige week met het hoofd naar beneden gelegen, en lag ook al vrij diep met 't hoofd.. da's volkomen normaal. Nu ligt uk echter in een stuit, en is het maar hopen dattie nog weer goeddraaitgaan we wel van uit natuurlijk
Mijn verloskundige legde het uit als het kunnen voelen van een dooier in een ei als je het ei schudt. Het kindje ligt dus nog los in het vruchtwater en kan idd alle kanten op. Fijn dat jullie baby goed groeit!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:04 schreef cattie het volgende:
Ienieminie, wat naar!![]()
De ligging van mijn baby was gisteren "ballot". Ik ben vergeten te vragen wat dat betekent, maar ik vermoed dat dat inhoud dat het kind nog alle kanten op schiet en/of overdwars ligt. Het is wel echt een enorme opluchting voor mij dat de baby niet (te) klein meer is!![]()
hehe, ik weet wel dat ze hun best doen cattie, maar als het mis gaat met prikken, dan ga je niet die naald van links naar rechts bewegen om maar wat bloed in het buisje te krijgen, dan prik je gewoon opnieuw, althans, zo is het ze geleerd neem ik aan. er "stroomde" alleen maar bloed langs mijn arm, en ze bleef doorwroeten tot ik zei dat ze moest stoppen en een ander roepen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:04 schreef cattie het volgende:
Ienieminie, wat naar!![]()
Carmella, veel beterschap en sterkte. Ik kan me goed voorstellen dat je emotioneel werd!
De ligging van mijn baby was gisteren "ballot". Ik ben vergeten te vragen wat dat betekent, maar ik vermoed dat dat inhoud dat het kind nog alle kanten op schiet en/of overdwars ligt. Het is wel echt een enorme opluchting voor mij dat de baby niet (te) klein meer is!![]()
En dat prikken: ik ga er van uit dat de priksters/prikkers altijd hun best doen en soms lukt het niet in 1 keer, jammer, maar ik ben ook niet foutloos in mijn werk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |